Linképítés 2017-ben

Utolsó frissítés: · Szerző: · Keresőoptimalizálás · 39 hozzászólás
Linképítés

A linképítés a keresőoptimalizálás kéretlen-kelletlen velejárója. Muszáj csinálni, ha jó eredményeket akarsz a keresőben.

De hogy a keresési helyezéseken túl mivel járul hozzá a világ előrehaladásához, mivel teszi valóban értékesebbé a honlapodat – egy két kivételtől eltekintve -, azt igazából meg nem tudom mondani. 🙂

FIGYELEM! Ez a linképítés cikk 2017 januárjában frissítve lett a legújabb SEO tudással!

Annyi hülyeséget, szándékos vagy nem szándékos félrevezetést látni a linképítés témában, hogy gondoltam összeszedem a gondolataimat és a tapasztalataimat.

Ahogy már megszokhattad tőlem, amellett, hogy igyekszem konkrét tanácsokat is adni, azért nem felejtek el rálépni azoknak a feje búbjára, akik finoman szólva is nem a legkorrektebb információkat adják közre a linképítés témájában.

Nézd meg ezt az új videót:

Hogyan keress pénzt a blogoddal? képzés banner

Linképítés: miről olvashatsz ebben a cikkben?

Az alábbi linkekre kattintva az oldal megfelelő fejezetéhez juthatsz:

Mi a linképítés?

A linképítés az a tevékenység, amivel eléred, hogy más honlapokon a te honlapodra mutató linkek szülessenek. Vagyis ezeket a linkeket “építed”.

A linképítés elsődleges célja az, hogy a keresők jobban szeressék a honlapodat. Ennek általában nem sok köze van ahhoz, hogy a linkekről érkezik-e egyáltalán valós látogatói forgalom. A linképítés csak azért van, hogy linkek legyenek, amiket a kereső szeret és remélhetőleg ezért majd jobb helyre hoz. Ha jönnek látogatók is, az inkább egyfajta extra ebből a nézőpontból.

Álljunk meg egy szóra, miért is jó ez a keresőnek?

A Google annak idején 1998-ban azzal tudott robbantani, hogy megalkotta a honlapra mutató linkek számából és értékéből számított PageRank elméletet. Akkor ők azt mondták, hogy ha nagyon sok honlapról mutat link a te honlapodra, akkor az biztos nagyon király. Ráadásul minél “értékesebbek” ezek a honlapok (mondjuk például az index.hu értékesebb mint a janoska-es-gyurika-kft-bodrogkeresztur.hu), annál jobb a honlapod.

De nem kellett sokáig várni, megjelentek azok a cégek és emberek, akik valamilyen ellenérték fejében elhelyeztek linkeket más honlapokon (vagy felajánlották ennek lehetőségét a sajátjukon), hogy ügyfeleik weboldalát ezzel a Google szemében értékesebbé tegyék. Mára ez egy igazi rabló-pandúr harc lett, nemzetközi “linképítő iparággal”.

Sokáig és sokan megpróbálták meghatározni azt, hogy milyen a jó link. Vagyis milyen linkekete kell építened ahhoz, hogy a Google szeressen.

Nézd meg ezt az új videót:

Hogyan keress pénzt a blogoddal? képzés banner

Ezzel két baj van.

  1. A Google annyi trükköt vetett már be a linképítéses csalások ellen, hogy sokkal könnyebb megfogalmazni azt, hogy mit nem szeret, mint azt, hogy milyen a jó link.
  2. Minden link jó, ami nem rossz. Ha kerülöd a problémás területeket, akkor nem tudsz ártani magadnak a linképítéssel. De ha csak arra koncetrálsz, hogy milyen linkek a tökéletesek, akkor az a tapasztalatom, hogy vagy nem építesz linkeket, vagy megadod magad valami vonzó, pár száz vagy pár ezer Forintos linképítési ajánlatnak, amivel a végén lehet, hogy többet ártasz, mint használsz.

2017-ben ezek a linkek okozhatnak neked problémát

  • Nagy mennyiségben épített linkek
  • Automatikusan épített linkek
  • Túloptimalizált horgonyszöveg
  • Csak linképítésre szolgáló honlapról kapott link

Persze a Google algoritmusa ennél sokkal összetettebb. De ahelyett, hogy hagynád magad összezavarni, inkább koncentrálj arra a linképítésnél, hogy mindenáron kerüld ezeket a helyzeteket.

A linképítés lépései

A linképítés az én szememben tényleg csak a szükséges rossz, semmi több. Ezért nem fogok most ódákat zengeni a linképítés folyamatának gyönyöréről, vagy nagyon részletesen, mindenre kiterjedően leírni az összes trükköt.

Bemutatom, hogy mik azok a legfontosabb lépések, amivel egy honlap számára linkeket építhetsz – akár te magad csinálod ezt a feladatot, akár kiadod másnak. Illetve megpróbálom valamilyen szinten az elméletet érthetővé tenni. Szerintem sokkal könnyebb valamit úgy csinálni, ha érted miről van szó, mintha csak a szádba rágták, hogy ezt meg azt írd ide és oda, de fogalmad sincs róla, hogy valójában miért csinálod.

Az én tapasztalatom szerint a linképítés akkor működik a legjobban, ha a honlap érettségéhez mérten több fázisra osztva kezelik. Nézzük ezeket a fázisokat!

1. Induló honlap: Mindegy, csak legyen

Egy induló honlap esetében tényleg az a legfontosabb, hogy egyáltalán legyenek rá mutató linkek. És minden egyéb híreszteléssel ellentétben kezdetben akár 1-2 link is elég lehet. (Persze megértem az ezzel ellentétes híreszteléseket: néhány link építése egyetlen linképítő cégnek sem üzlet.)

Íme az elmélet és a tapasztalat emögött a kijelentésem mögött:

A Google alapvetően úgy térképez föl honlapokat, hogy ha mutat rá link, akkor felveszi a “teendők” közé – a honlapok listájára, amiket végig kell nézni. És habár a Search Console-ba regisztrálással és a webhelytérkép megadásával is elősegítheted ezt a folyamatot, egy induló honlapnál nagyon sokat számít, ha már egy-két “külsős” is hivatkozik rá.

Ha a honlapod most indul, és végigmentél a Keresőoptimalizálás lépésről lépésre cikkemen és a szövegeket keresőoptimalizáltan írtad, akkor már néhány linkkel nagyon jó helyezést tusz elérni. Gyengébb vagy közepes kulcsszavakra ez akár első oldalt is jelenthet egy héten belül.

Ebben a fázisban linképítéssel nem tudod elrontani a honlapod. Ne dőlj be a riogató híreknek, és ezeket a linkeket igenis építsd a legfontosabb kulcsszvaaidra a horgonyszöveg tekintetében, ez még 2017-ben is működik.

Hová kerüljön az első néhány link?

Ezek tipikusan linkkatalógus linkek. Ezeknek az értéke nagyot csökkent, de indulásnál a mai napig tudnak segíteni, és van néhány linkkatalógus, aminek igenis van önmagában is értéke.

Én kiindulásnak a lap.hu linkkatalógusokat szeretem használni. Egyrészt ezek viszonylag erős és értékes linkek, másrészt 10 esetből 9-szer korrekt visszajelzést kapsz a honlapodról az induláskor. A lap.hu ugyanis nem vesz fel honlapot, ha néhány fontos elem (pl. cégnév, adószám, elérhetőség) hiányzik, nem érzik témába vágónak vagy elég tartalmasnak. Ha tehát az első lap.hu oldalon elfogadásra kerül a honlapod, az nemcsak jó lökést ad a keresők számára, de azt is jelenti, hogy más linkmegosztókban, linkkatalógusokban szinte biztosan elfogadásra kerül.

2. A beindítás: Ingyenes aranybánya – közösségi média fiókok

Közösségi média

Közösségi média

Most figyelj, mert elárulom az induló honlapod egyik rakétahajtóművének a titkát, 2017-bean.

A közösségi média ugyan nem a klasszikus linképítés területébe tartozik, de az elmúlt években ez lett az a terület a Google-ben, ahová a figyelmét a linkekről fokozatosan áttette.

A linkeket ugyanis lehet és könnyű manipulálni. Csak pénz és energia kérdése, hogy hány száz, vagy éppen hányszázezer linket építtetsz magadnak.

A Facebook vagy más közösségi média területen ez már nem ennyire könnyű! Főleg pl. a Facebook újításai nyomán (igazolvány kell ahhoz, hogy fiókod lehessen) ma már nem annyira könnyű elérni mondjuk egy Facebook aloldalon több ezer like-olót. Vagy még nehezebb elérni azt, hogy élet legyen a Facebook oldaladon, megosszák a honlapod tartalmát, lájkolják stb.

Vagyis a közösségi média olyan jeleket küld a Google-nek, amit ma már nem hagyhatsz figyelmen kívül. A közösségi média és a linképítés kapcsán az alábbiakra figyelj:

  1. Készíts magadnak közösségi média fiókokat
  2. Legyenek a honlapodra mutató linkek ezekről az oldalakról, tehát leginkább linkekkel oszd meg a honlapod tartalmát
  3. Érd el, hogy minél nagyobb arányban jelenjenek meg akár a saját, akár mások közösségi média oldalain a honlapod tartalmára mutató linkek.

Szeresd vagy utáld a közösségi médiát, használd vagy felé se nézz, itt most ez nem számít. Az internet közössége és a Google számára fontosak ezek az oldalak. Vagyis kezdj el foglalkozni ezzel még azelőtt, hogy mindenféle huszadrangú linkkatalógusokba regisztrálnál!

3. A felfuttatás: Értékesebb linkek

Amikor már van valami alapja a honlapodnak, mutat rá néhány link, megérkeztek az első látogatók és a tartalom is egyre bővül, itt az ideje, hogy valóban a mennyiségre és a minőségre egyszerre menj.

Ezt a pontot a legnehezebb egy ilyen írás korlátozott keretei között összefoglalni, de megpróbálok adni néhány támpontot.

  • A linkkatalógusokban, linkmegosztókban még mindig van valamennyi erő. Nem szabad ezeket túlértékelni, és szerintem teljesen fölösleges belemenni olyan együttműködésbe, amikor valaki havi 20 katalógus linket épít neked. De ha figyelsz arra, hogy néhány ismertebb linkkatalógusokba regisztrálj, az még 2017-ben is segíteni fog neked.
  • Érdemes megnézned a konkurenseidet, hogy ők milyen oldalakról szereznek linkeket. Nagyon jó kiindulás lehet, nem feltétlenül azért, hogy egy az egyben lemásold, de rengeteg ötletet, információt szerezhetsz, plusz azt is megtalálhatod, hogy hol gyengék, hol tudsz előre kerülni.
  • A közösségi média aktivitást folytatnod kell, a fentiek szerint.
  • Ha van másik saját honlapod, ami erős és valamilyen módon a témába vág, akkor linkeld azokat is össze.
  • 2017-ben az egyik legütősebb módszer a saját márka építése keresőoptimalizálási szempontból, Ezt sohasem fogja tudni kikezdeni a Google, és olyan honlapokról is szerezhetsz vele nagyon erős linkeket, amiket más módon sehogyan nem tudnál megszerezni.
  • Ha tudod, hogy mire figyelj, akkor másik nagyon ütős módszer a magas PageRank értékű domainek vásárlása és linkek építése. Ez PR cikkek néven terjedt el a magyar SEO szaknyelvben, és a módszer tökéletesen működik 2017-ben, sőt talán ez a legjobb. Csak nem szabad bedőlni azoknak az ajánlatoknak, akik igazából gagyi linkeket ajánlanak értékesként eladva.
  • Az értékes linkek egyik leghatékonyabb módja még a hasonló partnerek között, valódi tartalmi cikkekből cserélt linkek. Ez nem azonos azzal, ami sokáig linkcsere néven volt divatos, hiszen itt a dolog leegyszerűsítve úgy működik, hogy egy hozzád közeli témában működő honlap részére teszel ki egy szakmai cikket a honlapodra, és linkeled onnan. Gyakorlatilag leegyszerűsítve cserébe egy hasonló cikket és linket kapsz. Lásd erről még a következő pontot is.

A saját márka építését SEO szempontból, az értékes lejárt domainek vásárlását lépésről lépésre, érthető oktatóvideókkal mutatom be a linképítés online videótanfolyamon. Ráadásul ezzel egy több mint 100 főből álló Facebook linkcsere csoporthoz is hozzáférést kapsz, ami az utolsó pontban tud neked partnereket adni.

4. Érett honlapok: Forgalmat hozó linkek

Honlapja válogatja, hogy mennyi idő után, de eljön az a fázis, amikor a linkeket már nem csak a keresőnek építjük. Vagy legalábbis a keresőknek szóló linképítés mellett megjelennek olyan linkek is a tudatosan építettek között, amelyeknek a célja az is, hogy valódi látogatókat hozzon.

Hogy is van ez? Ha itt elgondolkoztál, hogy miféle link az, ami nem hoz látogatókat, akkor ki kell hogy ábrándítsalak. A tapasztalatom szerint a linképítésben-keresőoptimalizálásban nem annyira járatos emberek – és egyáltalán nem ciki, de a honlap tulajdonosok többsége ilyen – számára a link, a linkek szükségessége egyet jelent azzal, hogy onnan látogatók fognak érkezni. Hát nem. Az eddigiek nagyrészt arra voltak jók, hogy a Google lássa és értékelje a honlapodat. Ezekről – egy-két kivételtől eltekintve – valódi, célcsoportból érkező látogatók nemigen fognak érkezni.

Hogyan lehet “látogató szerző” linkeket építeni?

  • Lap.hu oldalakon. Ez az a linkkatalógus-csoport, ami a magyar nyelvű interneten általában a legtöbb látogatót képes hozni. Sok honlap esetében a Google után, akár pl. a Facebookkal egy nagyságrendben érkeznek innen látogatók. Ehhez egy dologra van szükség: minél több aloldalt, minél több lap.hu oldalra regisztálj be.

    Megjegyzés: A cikk eredeti publikálása óta egyre gyakrabban fordul elő, hogy lap.hu oldal visszautasítja a linket, és pénzt kér a megjelenésért. Sajnos ezzel nem lehet mit tenni, de próbálkozni lehet, sok lap.hu aloldal van. Sok esetben még az elkért összeget is megéri akár a link ereje, akár a látogatottság miatt egy-egy ilyen megjelenés.

  • Speciális, szakmai oldalakon. Szinte minden szakmának vannak olyan, sokat látogatott gyűjtőoldalai, ahol szívesen látják a honlapodat, ha hasznos tartalmat is nyújtasz.
  • Valódi üzleti partnerek honlapjain. Itt ne a “Linkcsere partnerek” feliratú, többszáz, egymástól és a honlaptól teljesen független témában összegyűjtőtt linkekre gondolj, azok forgalmat biztosan nem hoznak. Keresd meg azokat az üzleti partnereidet – vevőidet, beszállítóidat -, akiknek színvonalas és látogatott honlapjuk van. Kérd meg, hogy írjanak egy cikket rólad. Adj egy pozitív vevői visszajelzést, és kérd meg, hogy tegyék ki egy linkkel a honlapodra. Vagy légy kreatív, és találj ki valami más módszert. 🙂
  • Szakmai blogokon, fórumokon. Ez kétféle módon történhet, és mindkettő kicsit feszegeti a határokat. Egyrészt valamilyen módon érd el, hogy egy blog tartalmi részébe bekerülj. Ennek legegyszerűbb módja, ha te magad felajánlod egy szakmai cikk megírását, egy linkért cserébe. Másrészt a hozzászólásoknál valamilyen módon említsd meg a honlapodat. Ez általában nagyon reklámszagú, és nem is szokták-szoktuk szeretni. De tudsz néha olyat írni, amivel valóban hasznos tartalmat nyújtasz a linken keresztül. Én személy szerint minden blogomról kicenzúrázok minden olyan linket, amiről látom, hogy csak a link kedvéért tették oda. De ha hasznos infót ad az olvasóimnak, akkor benne hagyom, még akkor is, ha esetleg a konkurensem oldalára mutat az adott link.
  • Közösségi média. Ezen nincs mit magyarázni. Különösen a Facebook, de az egyéb közösségi média oldalak is aranybánya lehetnek a látogatókat tekintve.

5. Haladóknak: A linképítés csínja-bínja

Ha eddig eljutottál, alapvetően két dolog lehetséges. Vagy szeretik a keresők a honlapodat és jó helyen hozzák a számodra fontos kulcsszavakra, vagy nem. (De tényleg, nemigen van más választás 🙂 ).

Ha jól felépített, hasznos tartalmat tettél a honlapodra, és nem erős kulcsszavakra próbálsz előre jutni, akkor valószínűleg már ezzel elég jó helyre tudsz kerülni. Ha vagy gyenge a tartalom, vagy nincs jól felépítve, vagy túl erős kulcsszavakra próbálsz meg lőni, akkor ez kevés lesz.

Akkor jönnek azok a trükkök, amik már túlmutatnak ennek az írásnak a keretein. Ugyan mindenféle állatok rémei kísértenek az interneten a témában – panda, pingvin -, de maradjunk annyiban, hogy lehet és kell a honlapodra linkeket építeni. Az én véleményem szerint ez az a pont, amikor mindenképp érdemes legalább tanácsadás szintjén egy profi linképítő vagy keresőoptimalizáló csapatot megkeresni. Profi alatt azt értsd, hogy eredményt tud felmutatni.

Mit szabad és mit nem a linképítésben?

Figyelem! A linképítés terén nem igazán van legális vagy nem legális tevékenység. Azt linkelsz és úgy, akit és ahogy akarsz, ebbe törvények, jogszabályok (tudtommal) nem szólnak bele.

De valami vagy megfelel a Google irányelveinek, vagy nem. És ami nem, azt vagy észreveszi, vagy nem.

Egy tökéletes világ – avagy hogyan ver(het)nek át a linképítők?

Ahogy nézegetem a linképítő cégek hirdetéseit, ajánlásait, sokszor az az érzésem, hogy valóban egy tökéletes világban élünk. Mindenki fillérekért vállalja értékes, forgalmat hozó és a keresők által imádott linkek építését. Ami a hab a tortán, hogy nemcsak minden egyes linket és szöveget egyedileg írnak meg, de még arra is figyelnek, hogy kifejezetten a te üzletágadhoz értő, abban tökéletes magyarsággal fogalmazó emberek készítsék a linkjeidet.

Csak végiggondolom hirtelen, hogy milyen témában építgettünk mostanában linkeket, és már zsong a fejem. Keresőoptimalizálás (na persze 🙂 ), receptek, horgászat, építészeti szoftver, gyerekjátékok, trendi és dizájner elektronikai eszközök, számítógépes rendszerüzemeltetés, gyógyszertár, ipari anyagvizsgálat, utazási iroda, stb., stb., stb.

Szerinted?

Van ezek közül akár kettő is, aminek egy kicsit is van közük egymáshoz? Van ezek közül kettő is, amihez ha valaki ért, akkor a másikhoz is? Arról nem beszélve, hogy mindezt magyarul és angolul…

Vagy ha a mostanában felkapott PR cikkeket nézzük, akkor mi az, ami tényleg értékes? Mert egy erre a célra alkalmas domain maga sokszor több tízezer Forintba kerül, a tartalom Google webspam-álló kialakításáról, és fenntartásáról nem is beszélve. Akkor hogyan lehet ilyen linkeket – a profi cikkek megírását is beleértve – 1-2 ezer Forintért árulni? Vajon tényleg azt kapod, amit vársz…?

Szóval ha nem tévedek, az egyéni szövegezést és minden esetben hozzáértő linképítőt kínáló cégek vagy átvernek, vagy szinte minden megbízásra külön embereket bíznak meg. Nem tudom melyik a rosszabb. Hazudni az ügyfélnek – úgysem jön rá – , vagy több tucat beszállítóval-munkatárssal dolgozni, akik vagy értenek ahhoz, amit csinálnak (most: a linképítéshez), vagy nem. Döntsd el te magad.

Megoldás? Add ki vagy magad építsd a linkeket?

Mindent eldöntő tanácsot nem tudok adni. Olvastam már szakmán belül olyat, hogy a linképítést csakis külsős cég végezheti profin (kitaláltad: linképítő cég tollából való mondás), meg az ellenkezőjét is, hogy ezt aztán sose add ki másnak.

Én valahol középen foglalok helyet. Egy vállalkozó szerintem attól vállalkkozó, hogy feladatokat kiad (delegál). Ezt nem feltétlenül kell külsős cégre bízni, maradhat akár cégen belül is. Két fontos dolog van ebben az esetben, amire figyelni érdemes.

  1. Akár külsős, akár belsős emberre bízod, legyél valamennyire képben a linképítéssel. Ne hagyd magad átverni. Láttam már olyat, hogy ma királynak tűnő linképítési taktika pár hónap múlva a 4-5. oldalra küldött vissza egy honlapot a keresőben.
  2. Ha külsősre bízod, akkor kérj referenciát. Ne az érdekeljen, hogy hangzatos cégneveket mutogassanak, hanem konkrét honlapot konkrét linkekkel és eredményekkel a keresőben.

Egy biztos. A Google kinyilatkoztatott és tapasztalt irányváltása, hogy a közösségi médiának egyre nagyobb teret enged a honlapok értékelése során. Márpedig innentől kezdve a linképítés nem választható el az online marketing egyéb elemeitől. Vagyis én azt tanácsolom, hogy ne kifejezetten a linképítésre, hanem az online marketingedre keress megoldást. És válaszd azt a megoldást a linkjeid kezelésére, ami ebbe a legjobban beleillik.

Részletes információt a témában, konkrét linképítés trükköket a keresőoptimalizálás képzésemen mutatok személyesen, vagy a linképítés tanfolyamomon online.

A csattanó: mire képesek a linkek?!

get_adobe_reader

Kattints ide (click here) az Acrobat Reader letöltéséhez!

Mindenesetre ha bármi kétséged lenne a linképítés fontosságát illetően, vagy azt gondolnád, hogy ez nem annyira számít, akkor keress csak rá a “Click here” [magyarul: kattints ide] kifejezésre a Google-ben (vagy kattints a linkre, hogy a saját szemeddel lásd). Már-már legendaszerűen és letaszíthatatlanul az Adobe Acrobat Readerét fogod az első helyen találni.

Hogy miért? Remélem ez után a cikk után most már érted. 🙂

Közösségi média ikonok: YOOtheme és DesignBolts.

Címkék

· · ·

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

  1. Nagy Endre szerint:

    Szia Balázs!

    Ez is egy remek cikk,ismételten iszom szavaid 😀
    Remélem nem baj ha megosztom személyes tapasztalataimat.

    A lap.hu oldalak jók, de nem mindegyikkel vagyok kibékülve. Persze van ahol szinte “azonnal” elfogadják az ajánlást. De van ahol hetek, hónapok múlva. Rosszabb esetben akkor sem, és nem is válaszolnak. Sőt, az egyik ezt válaszolta: “Bár az oldal témáját tekintve megfelelő, sajnos a szerkesztő részére nem tudjuk továbbítani, mivel hosszas keresés után sem található meg a honlapon az adószám. Enélkül nem tudjuk elfogadni az ajánlást.” Erről annyit hogy a “céginfó” menüpontban ott van minden céges adat. Tehát némelyik macerás. A másik hogy nincs szövegkörnyezet, ami nem túl pozitív a google szempontjából.

    Inkább javasolnám azokat a katalógusokat, ahol azonnal megjelenik a link. Persze ha nem felel meg a feltételeknek akkor később törölhetik.

    A közösségi oldalakat sem szabad elhanyagolni. Pont a mai ügyfelem keresett rám (nem a google-n) a facebook-on. Beütötte az egyik kulcsszót, és ott is volt az üzleti oldalam 🙂 Ezt javaslom mindenkinek. Egyre több katalógus fogad el facebook oldalakat. Sőt vannak akik kifejezetten csak ilyen oldalakat fogadnak el! Személyes tapasztalatom van ebben. A facebook oldal (persze ha jól meg van csinálva, és frissítve is van) úgy jön előre a keresőben mint a tehervonat 😀 Nem is beszélve a like-ok számáról, megosztásokról. A honlapom statisztikája állandóan mutatja hogy van visszamutató linkem a facebook-ról. És itt ugye nem csak a link értéke a lényeg, hanem ügyfeleket is szerezhetünk ha egy ismerős megosztja a weboldalunkat.

    A link építőkkel is volt már rossz tapasztalatom. Két cég két honlapomat “intézte el”. És ezért fizettem. Na jó, az egyik “csak” ott tartotta a 18. helyen a legerősebb kulcsszóra (sok munkám nem volt belőle), amiért fizettem (a 20. helytől kellett) Pár hónap után még mindig ott voltam… A másik cég átalakította a másik honlapomat. Kértem hogy a weboldal kiterjesztése maradjon html. ( pl. valami.hu/kapcsolat.html). Persze nem maradt. Az egyik nap 12. voltam egy erős kulcsszóra, a másik nap nem voltam az első 1000-ben. Szóltam neki, erre azt mondta hogy elfelejtette. Átirányítottam, de az sem használt. Ezek után csináltam magamnak egy weboldalt, és senkinek nem adom ki. Inkább meló után, ha kell éjjel, de csinálom.

    Lenne még két kérdésem Balázs.

    Sok katalógus csak akkor fogadja el a linkemet, ha Én is kirakom az övét a honlapomra. Például a partnerekhez. Ez mennyire jó, vagy rossz?

    Egy kollégámmal a következőt csináltuk: készítettünk egy új aloldalt mindkettőnk honlapján valami.hu/pr-cikkek. Írtunk egy tartalmas cikket ( 4000 – 5000 karakter) három linkkel a honlapunkra. Én kiraktam az övét, Ő az enyémet. Nagyon relevánsak a linkek, mivel mindketten ugyanazzal foglalkozunk, ugyanarról a témáról szólnak a honlapjaink (de szövegileg nem egyformák). Ez mennyire jó ötlet?

    Bocs ha túl hosszú voltam.

    Szép napot.
    Nagy Endre

    • Szilágyi Balázs szerint:

      Szia Endre!

      Egyetértek azzal amit írsz, nagyon köszi a visszajelzést. A lap.hu szerintem egy külön téma, nem véletlenül írtam, hogy 10-ből 9-szer korrekt a visszajelzés…

      Katalógus visszamutató linket én elvből nem teszek ki, szerintem ezzel igazán a katalógust erősíted, nem magadat. De lehet néha ettől is kivétel.

      Amit a kollégáddal írt oldalról írsz, az első ránézésre tuti megoldásnak tűnik, sőt. Igazából ilyesmit (is) kellene mindenkinek csinálnia. 🙂

    • VBernadett szerint:

      szia Endre,

      ezzel kapcsolatban kérném a segítségedet és a felvetett ötleted bővebb kifejtését:
      “…… Ezt javaslom mindenkinek. Egyre több katalógus fogad el facebook oldalakat. Sőt vannak akik kifejezetten csak ilyen oldalakat fogadnak el! Személyes tapasztalatom van ebben…..”

      Kérlek, írd meg e katalógusok nevét… , sokat segítenél ezzel. Előre is köszönöm.
      Bernadett

  2. Nagy Endre szerint:

    Szia Bernadett!

    Bocsánat amiért csak most reagálok, kicsit sokat dolgoztam 🙂

    Azt hogy “ezt javaslom mindenkinek”, azt arra értettem hogy legyen mindenkinek facebook üzleti oldala. Persze szép domain névvel (be lehet állítani). Például a facebook.com/kkdhfksd365652dffdfa0000526894 nem túl szép, és nem is szeretik a keresők. Az enyém ilyen: https://www.facebook.com/koltoztetes

    Néhány facebook katalógus:

    http://facebook-linkek.joljarok.hu/
    http://gazdasag.joljarok.hu/
    http://www.flook.hu/
    http://www.gyorslink.hu/
    http://facebookadvertising.eu/
    http://buszkereso.info/
    http://seobetyar.info/
    http://www.linkmegoszto.com/
    http://www.dutireg.hu/
    http://linkhalom.info/

    Sajnos jó néhány katalógus közben megszűnt. A legtöbb helyen kifejezetten nem szeretik a facebook oldalakat, de meg lehet kérdezni tőlük, hátha. Tehát utánajárás kell hozzá, meg türelem. Persze egyedi szöveg (a facebook oldalon és link ajánlásnál is!), folyamatos frissítés képfeltöltés és változatos horgonyszöveg a facebook oldalaknál is nagyon fontos. Például a saját weboldaladról ne csak a facebook banner-en keresztül lehessen elérni, hanem kulcsszavas linkként is.

    Fontos! Ne a weboldalunkról másoljuk át a tartalmat a facebook oldalunkra!

    Már jó néhány árajánlatkérés jött a facebook oldalamról, ezért is gondolkoztam azon hogy lehetne rá linket építeni. Ezután még többen kerestek meg 🙂

    Véleményem szerint sokan keresnek magában a facebook keresőben is. Az valahogy személyesebb, közvetlenebb. Szeretik megnézni az emberek hogy kivel is fognak üzletet kötni. Hiszen kint van a fél életünk a facebook-on (képek rólunk, családunkról, kedvenc dolgainkról stb). Ez sok embernek szimpatikus. Mondta már pár ügyfelem hogy megnézett a facebook-on mielőtt felhívott.

    Mondom, nem elég csak egy “cuki” kis profil, hanem kell egy céges oldal is, ami a munkánkról, cégünkről szól. Meg persze egy kicsit rólunk is, ügyesen fűszerezve 🙂

    Például a “költöztetés Angliába” kifejezést pontosan 36 alkalommal keresik havonta. A facebook üzleti oldalamon van egy ugyanilyen nevű album 20 db optimalizált képpel. Ez az album a 9. erre a kifejezésre!
    Már a link építés előtt is itt volt. Erre az albumra egy link sem mutat, nincs rá link építve, még is elöl van.

    A főoldal (PR-3!) a “nemzetközi költöztetésre” kb. 15. helyen van, úgy hogy nem sok helyre raktam be! De most megint neki fogok állni.

    Tehát foglalkozni kell vele elég szépen, de szerintem megéri.

    Remélem segítettem. Ha még kérdésed van, akkor írhatsz az e-mail címemre is (azt mindig megnézem):
    endrefuvar38@gmail.com

    További szép napot.

    • VBernadett szerint:

      Kedves Endre,
      nagyon köszönöm részletes válaszodat. Nagyon ügyes és ötletes vagy!
      Nálam még mindig, most is aktuális, amit írtál. 🙂

  3. András szerint:

    Szia Balázs!

    Érdekes és hasznos, amit itt olvastam, viszont az én honlapom angol nyelvű. Tudsz ajánlani jó vagy megbízható linkkatalógus oldalakat, ahová érdemes beregisztrálni? (Érdemes lenne a honlapomat beregisztrálni magyar katalógusokba is?)

    Köszönöm szépen!

    Üdv: András

    • Angol nyelven kicsit más/nehezebb a dolog. Ott nem érdemes tapasztalatom szerint a katalógusokkal foglalkozni, amelyik esetleg jó azért sokat kell fizetni, amelyik ingyen van azzal lehet, hogy többet ártasz. Magyar katalógusba be lehet tenni angol oldalt, de nem tenném sok helyre. Egy-két angol katalógus azért nem árt egy induló honlapnál hogy rád találjon a Google + közösségi média.

      Az sem rossz taktika egyébként, hogy néhány helyre ilyen kommenteket írsz. Nagyon sokat nem fog jelenteni, de valamennyit használ indulásnál.

      Ezen kívül vannak olyan technikák, amikkel ezen lehet javítani, de azokban már van rizikó is, ezért itt nem mennék bele. A tanfolyamomon elmondom részletesen.

      Amit én most kívülről látok a te honlapodról, hogy nincs még rá link, ilyenkor egy-két angol nyelvű katalógus vagy magyar katalógus oldala teljesen OK az én tapasztalatom szerint, csak ne menj el a spam irányába.

    • iren szerint:

      szia Andras,
      Azt gondolom, hogy a kulfoldon elok elso sorban egymasnak segithetnek, ha kepesek felre rakni a szokasos “magyar mentalitasu irigyseget” elnezest a megfogalmazasert. akinek nem inge.. Javaslatom, hogy segitsuk egymast linkkel, like~al, egyuttmukodessel. Amennyiben erdekel, kernem hogy keress meg a FB-on a nevem alapjan egy uzenettel. Sok sikert! Szucs Iren

  4. Imre szerint:

    Van egy kérdésem.

    Külön domainen rokon témák linkelésének van értelme? Ha pl. csontkovács vagyok, van-e értelme annak, hogy írok két blogot, egyet a derékfájósoknak, egyet meg a gerincfájósoknak és általában külön írok mindkét célcsoportnak, de a közös témákat csak ez egyik blogba teszem fel (pl. hogyan válasszunk matracot) és a másikba belinkelem?

    Ez linképítés és van értelme?

    • Tulajdnoképpen linképítés, bár nem az a klasszikus. Ez inkább saját honlapok összekapcsolása, aminek természetesen van értelme, különösen ha azonos témában íródnak.

      De én ezt a kérdést nem is a linképítés oldaláról nézném meg, hanem hogy van-e értelme két külön blogot fenntartani két ennyire közeli témának, vagy inkább egyben vezetni, mondjuk két külön kategória alatt.

  5. Bálint Balázs szerint:

    Ez a Jároli féle oldal csak lájkolás után olvasható, ettől hányni tudnék… mindemellett a cikk tetszik, magam is a startlappal kezdtem valaha, szerintem ott kell, ez a legegyszerűbb és leggyorsabb indulás. Persze azóta folyamatosan dolgozgatunk a dolgon, sok érdekes derül ki nap mint nap. Köszi.

    • Igen, a cikk írásakor az még normál módon elérhető volt. Sajnos azóta már sok minden változott a linképítésben, gondoltam hogy azt a linket is leveszem. 🙂

  6. Szendrei József szerint:

    Szia!

    Nekem a Startlap nem veszi fel az oldalt, a webdesign.lap.hu oldalra küldtem be a linket kb. 2 hete. Írtam is nekik, de nem válaszoltak. A http://www.szejoweb.hu oldalon megtalálhatóak az elérhetőségi adatok, adószám stb. Mi lehet ennek az oka?
    Köszönöm a választ!

    • Egyre nehezebb a lap.hu-ra bekerülni. Próbáld meg felvenni a kapcsolatot a linkkatalógus adminisztrátorával, az ő joga arról dönteni, hogy befogad-e egy linket.

  7. Kováts Gizella szerint:

    Sziasztok!
    Az egy wp-sulis “guru” véleményét olvastam az egyik fb csoportban, ami ez volt: “A linkmarketing kb 5 éve működött jól, a jelentősége azóta egyre csökken. A Google tavaszi bejelentése óta gyakorlatilag nincs értelme foglalkozni vele. Amikor bejelentették, hogy a katalógusoldalakból jövő linkekre nem fognak előnyt adni.”
    Most akkor mi az igazság? Érdemes csinálni, vagy sem?
    Az én tapasztalatom: Eddig 5 helyre ajánlottam az oldalam. Ebből 1 feltette a linket a katalógusába, 2 elutasított, 2 pedig azt sem írta vissza, hogy menjek a fenébe.
    Gizi

    • Kedves Gizi!

      A linképítés nem feltétlenül csak linkkatalógusokat jelent. Linkek nélkül jelenleg sem tudsz tartós és jó eredményt elérni, ez az én tapasztalatom.

  8. Krisztián szerint:

    Kedves Balázs!

    A segítségedet ill. a tanácsodat szeretném kérni. Mi is megbíztunk egy céget link-építéssel, akik vállalták, hogy X db ún. “PR – cikket” elhelyeznek különböző linkeken havi Y Ft-ért.
    Ez rendben is volna, azonban most olvastuk el a cikkeket (az első hónap letelt), és ezek bizony elég messze vannak a “PR” kategóriától…

    Ugyan értelmes a szövegük (tehát összefüggő maga a kontextus), de igencsak “hozzánemértő” (szépen fogalmazva). Csak a konkrét példa kedvéért: képzeld el, hogy Te a Gasztro-blogodban írsz egy bejegyzést “Kókuszos thai csirke” címmel, ebben leírod a bableves receptjét, majd mellékelsz hozzá illusztrációként egy képet, amin a krumplis-tészta látható…

    Tehát önmagában a szöveg nyelvtani szempontból rendben van, de ha egy háziasszony (neadjisten esetleg egy szakács) olvassa el, azt gondolja, hogy valami nincs rendben a fejedben (elnézést!). 🙂
    Amikor ezt kifogásoltam ennél a cégnél, ezt a választ kaptam (minimális változtatással bemásolom ide):

    1. Ezeket a cikkeket ÉLŐ EMBER nem fogja olvasni.
    2. A cikkeket KIZÁRÓLAG a Google olvassa.
    3. A cikkek címében és a link szövegében lévő kulcsszavakra erősödik az oldal.
    4. A kép helyére turmixgépet is betehetek MERT ember nem látja csak a Google. A Google képet nem ismer fel, csak a kép azért kell, hogy a Google kiemelje a cikket mert kép is van benne.
    5. A SEO PR cikk kampánynak egyetlen célja van, hogy egyedi szövegből link szülessen a webshopra mutatva. Minden más csak díszítés és semmi köze a sikeres megjelenéshez. Azaz, ha írok 40 cikket a “táska” szóra és bármiről írok bármilyen képpel, akkor is előrekerül a webshop a “táska” szóra.
    6. Megértem, hogy szakmailag legyen rendben, DE semmi köze sincs hozzá. Ha 100% szakmai szöveg lenne VAGY az amit most írunk akkor is ugyanazt a helyezést tudjuk elérni. A SEO helyezés javulás mindenképp létrejön, mert sok domainről és IP címről kapnak linkeket.

    Idézet vége.
    Nekem kicsit sántít a sztori. 🙁
    Valóban így van, ahogy ő írja? Tényleg ennyire lényegtelen a cikk szakmaisága / minősége?
    Kíváncsian várom a véleményedet, megírhatod privátban is, ha gondolod…
    Előre is köszönöm szépen a javaslatodat / tanácsodat!

    • Válaszolok itt, hátha segít másnak is. 🙂

      Először is nagyon tetszik a bableveses – thai csirke – krumplis tészta példa. 🙂

      Másodszor amit itt beírtál a cég válaszaként, az akár még 1-2 éve is megállta volna a helyét, de ma már egyre kevésbé. Ezektől az algoritmusfrissítésektől harsog a SEO szakma, amik épp az ilyen honlapokat meg linkeket próbálják kiszűrni.

      Láttam pár hete egy Webmestereszközök jelentést, amiben konkrétan azért büntettek meg egy honlapot, mert ahhoz hasonló helyekről voltak linkjei, amiket te itt vázoltál, és próbáltak tőlünk segítséget kérni.

      De ami a legelszomorítóbb, és ami talán önmagában elég ahhoz, hogy hová tedd a szakmaiságot, az a “Google képet nem ismer fel” mondat. Nem ismer fel? Ezt akkor ők még nem látták? https://images.google.com/imghp?hl=hu&gws_rd=ssl Tipp: csak húzz a keresőbe bármilyen képet, mondjuk sajátot, és meg fogsz lepődni. 🙂

  9. Kedves Balázs,

    köszönjük szépen az új linképítés videót!
    Az lenne a kérdésem, hogy a “saját nevemre első helyre kerülő honlap” domain választásakor érdemes-e utalni a támogatandó honlap tevékenységére vagy tényleg pl. csak a nevem legyen a domain? (pl. menyhertzsuzsanna.hu vagy allatorvosmenyhertzsuzsanna.hu)? A nevemre most a honlapom jön első helyen.

    üdv: Zsuzsi

  10. Kkatica szerint:

    Kedves Balázs!
    Ma akadtam az oldaladra, nagyon hasznos volt az írásod linképítés témában. Nekem nem ez a területem, azonban linképítéssel kapcsolatos alap feladatot kaptam, amihez kérném tanácsodat. Főként angol, dán és holland nyelvű oldalakon kellene linkeket elhelyeznem. Az lenne a kérdésem, hogy miként találok rá adott ország legjobb oldalaira (mint itthol pl. lap.hu), vagy hogyan lenne a legcélszerűbb elindulni? Előre is köszönöm válaszodat. Üdv. Kata

    • Kedves Kata!

      Örülök, hogy hasznosnak találtad a lniképítésről írtakat. 🙂

      Dán és holland honlapok: őszintén fogalmam sincs. Ezt valószínűleg csak helyben, az adott nyelven fogod megtalálni.
      Angol honlapok: kicsit más a helyzet, mint itthon. Nincs olyan jellegű mint a lap.hu, ami van az fizetős. Indulásnak próbálj meg valakit találni pl. freelancer.com vagy odesk.com oldalon, akik építenek néhány linket. Sokra nem lesz jó, de legalább képbe kerülsz, hogy hol lehet/tudnak ilyet csinálni.

  11. Peti szerint:

    Hello Balázs!
    Annyi lenne a kérdésem, hogy az adobe readert is a liképítés miatt linkelted?

    • Nem. Lehet, hogy meglepő, de nálam amúgy egy cikk írásánál elsődleges szempont, hogy az olvasónak hasznos linkeket tegyek a cikkbe, és másodlagos a kimenő linkek fontossága. Bár ha az emkber jól csinálja, akkor ez a két dolog egyszerre működik.

  12. Tamas szerint:

    Szia Balazs!

    Szuper cikk volt ez is akarcsak a tobbi. Nagyon szeretem olvasni irasaidat, hirleveleidet, mind nagyon hasznos tudasanyaggal lát el.

    Egy kerdesem lenne a linképitéssel kapcsolatban. “Szétszortam” már vagy 20 linket, de a webmestereszkozok “nem látja”. Tudom, hogy el kell teljen egy kis ido, de már tobb mint egy honapja ugyanaz a szám van az ” On weboldalára mutato linkek” alatt.

    A linkek javarészt forumokon vannak.

    Koszonom valaszod elore is, es további sikeres munkát kivanok!

    • Szia Tamás!

      Nagyon örülök, hogy hasznosnak találod az írásaimat! 🙂

      A webmestereszközökben a linkek egyrészt elég lassan jelennek meg néha, másrészt nem biztos, hogy a Google 100%-ban mutatja őket. Szóval ha ott vannak a linkek a másik oldalon (le tudod ellenőrizni, rákattintva a honlapodra jutsz), akkor tuti rendben van – látni biztosan látja. 🙂

  13. Anna szerint:

    Sziasztok!

    Mi a tapasztalat, mennyi idő alatt kerülnek ki a lap.hu-ra és a linkcenterre a linkek? Én ugyanis kb. 1 hete folyamatosan próbálkozom (napi max. 4-5 linket tetetnék ki, mert úgy tudom, ennél többet egyszerre nem szabad), de sehol semmi. Még csak választ sem kapok.

    Köszi
    Anna

    • Én nagyon régen építettem linket személyesen linkkatalógusba, mi most már ezt egyáltalán nem csináljuk a saját oldalaknál. Akkor nagyon változó volt, az adott téma gazdájától függő. 1 hét az még nem gond, 2-3 hét volg az általános, de volt olyan, aki fél év után válaszolt. 🙁

      • S.Gábor szerint:

        Anna és Balázs!

        Nektek is kellett fizetni a lap.hu-n való megjelenésért?
        Ha rákattintok a link-ajánlásra, ezzel találkozok: https://gyazo.com/e50cd5828d29f4aa17cdcb2498a0ff01
        A “tovább” gombra kattintva pedig megadhatom az adatokat és linkeket..
        Előre is köszönöm a válaszotokat.
        Gábor

        • Szia Gábor!

          Annak idején még nem volt jellemző a lap.hu-ra a fizetősség, ez 1-2 éve jelent meg, szóval én egy ilyen linkért sem fizettem.

          Ma már van annyi honlapom, hogy sokkal inkább a PR cikkek cikkben leírt technikát használom még kezdeti linképítésre is, szóval én ma már egyáltalán nem foglalkozom a katalógusokkal.

          De a lap.hu erejét ismerve, évi 5000 Ft teljesen megérheti egy linkért, főleg ha olyan aloldalról jön, ami a témában tényleg releváns. + onnan tényleg jönnek még látogatók is, tehát ezt egy korrekt összegnek tartom.

          • S.Gábor szerint:

            Balázs, nagyon szépen köszönöm a részletes válaszodat, véleményedet és a javaslatodat is.

          • LinkElek szerint:

            Én pont azt olvastam, hogy a lap.hu-s linkek már nem sokat érnek. Azt hiszem, az ITE.hu-n írtak róla.

          • Ez relatív. A lap.hu egy nagyon erős domain, az aldomainjei is erősek, ezért a linkek elég sokat érnek. Ráadásul konkrét látogatói forgalom is jön onnan. Nyilván egy index.hu főoldal ennél sokkal többet érne, vagy egy szakmai honlap szakmai cikke, de katalógusokon belül a lap.hu-t nagyon is tudom ajánlani.

  14. Zoli szerint:

    Sziasztok!
    Egyetértek azzal, hogy a régi linképítő módszerek (linkkatalógusok) ma már nem juttatnak előrébb a találati listán.
    A saját domainek összelinkelése kapcsán (egy lehetséges, itt is említett módszer a linképítésre) lenn egy kérdésem. Úgy tudom, hogy maximálva van a keresőben, hogy egy domain-ről hány linket fogad el. Ebből következik, hogy ez a módszer sem igazán vezet eredményre. Gondolok itt egy webáruházra, ahol sok kulcsszó létezik és emiatt ezekkel a kulcsszavakkal (ezekre a kulcsszavakra releváns tartalmú oldalakról) sok külső linkre lenne szükség. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban? Hogy lehet ezt a módszert jól használni, lehet-e egyáltalán jól használni pl. egy webáruház linkelésére (példaként egy webáruház mellet van egy blog oldalad és van néhány saját domain-ed, amikre támogató oldalakat helyezel el).
    Köszönöm, Zoli

    • Ha külön-külön aloldalakról linkelsz, akkor a határ a csillagos ég.

      Azzal kapcsolatban lehet (lehetett) hallani korlátot, hogy egy aloldalról ha túl sok link megy ki, akkor azt nem nézi jó szemmel a Google. De ez jóval fölötte van annak, amit az ember józan ésszel egy aloldalba beletenne.

  15. LinkElek szerint:

    Hasznos ötleteket, tanácsok a linképítésről, köszönjük. 🙂

  16. VirtuALL szerint:

    Köszönöm a cikket, vannak benne hasznos információk. Viszont nekem lenne egy kerdesem:
    – van egy oldalam a virtuall.hu ami virtuális valóság témával foglalkozik
    – szeretnem megkeresni a hasonlo VR témákkal foglalkozo oldalakat, hogy elemezzem, hogy hova milyen mas weblapokra kerultek be hivatkozva

    Na itt van egy kis problemam, hogy a link:virtuall.hu nem hoz ki semmit, pedig mar be vagyok jocskan regisztralva mas weblapokra. Es mas konkurens weblapokat se tudok igy kiszedni a google nem ad vissza semmit. persze a link:index.hu-ra mar ad vissza, tehat mukodik a dolog.
    Persze a webmester eszkozokbe meg tudom nezni a sajat kulso hivatkozoimat. De milyen lehetoseg van a konkurencia kulso linkjeit megtalalni?

    Erre van valami online tools vagy barmi egyszeru praktika?

Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!