Közösségi Média
Utolsó frissítés Oct 4, 2023

Mi a közösségi média?

A közösségi média egy internetes felület, hálózatok és platformok összessége.

Arra tervezték, hogy tartalmakat osszunk meg rajta, és beszélgetéseket folytassunk másokkal.

Bárki megoszthatja ötleteit, videóit, gondolatait. Illetve mások posztja alá megjegyzéseket, véleményeket, hozzászólásokat írhat, tetszését, nem tetszését nyilváníthatja ki.

A közösségi média szolgáltatásokat regisztráció után használhatod a számítógéped vagy mobilalkalmazás letöltésének segítségével.

Magánszemélyek és cégek számára is lehetőséget kínál, hogy tartalmaikat eljuttassák a célcsoportnak.

A legnépszerűbbek…

Hazánkban a legnépszerűbb közösségi média felület a Facebook.

Ezt szorosan követi a videomegosztó platform a YouTube. A videok alatt itt is van lehetőség interakciókra, tetszés és nem-tetszés nyilvánításra.

Ezeken kívül az Instagram tartozik még az ismertebbek közé.

A Pinterest inkább a nők által ismert és kedvelt közösségi média csatorna.

A LinkedIn a felsőfokú végzettségűek körében népszerű, ami a munkaerőpiaci igények kielégítésére jött létre.

A TIkTok alig pár éves, használói egyértelműen a Z generáció tagjai. Az oldal főként a szórakozásról szól.

Az üzleti élet és a közösségi média

A vállalkozások marketingjében kiemelt szerepe van a közösségi média felületeknek: hirdethetnek rajta és különböző statisztikákhoz is hozzáférhetnek.

Ha online akarod a bizniszedet futtatni, akkor erősen ajánlott, hogy használd a közösségi médiát – ami valljuk be, hazánkban leginkább a Facebookot jelenti.

A Facebook igazi értéke az, hogy elérhetsz vele embereket. Ha magánemberként használod a Facebookot, akkor díjmentes, de ha vállalkozóként, akkor nem lesz minden ingyen.

A célközönséged előtt való megjelenés érdekében fizetned kell a Facebook szolgáltatásaiért.

A célod az legyen, hogy minél kisebb költséggel tedd ezt meg. Ne akard az embereket rögtön a terméked megvételére buzdítani, csak legyél jelen a szemük előtt. Válj ismertté – erre nagyon jól használható a közösségi média.

Lány közöségi média feliratok

Ha vállalkozóként, cégként úgy döntesz, hogy üzleti oldalt hozol létre, csak akkor tedd, ha szánsz is rá időt, hogy foglalkozz vele.

Nem elég, hogy létrehozod.

Az ügyfeleid, vásárlóid egy inaktív oldal láttán akaratlanul is arra következtetnek, hogy talán már a cég sem létezik, ha nem élő, nem naprakész az oldal.

A legfontosabb, hogy a lehetséges ügyfeleid szeme előtt meg tudsz jelenni, látható lehetsz.

Ezzel lehetővé válik, hogy megismerjenek, te pedig elérd őket.

Megismertetheted a cégedet, márkát építhetsz. Lehetőségük van az ügyfeleknek a közösségi média felületen kérdezni tőled a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban, te pedig válaszolni tudsz a kérdéseikre.

Közösségi média mobiltelefon

Melyik közösségi média felületet használd?

Ez attól függ, hogy hol éred el a célközönséged.

  • Hol van jelen a célcsoportod?
  • Milyen életkorú a célcsoportod?

A célcsoportod ismerete nagyon fontos, mert ez határozza majd meg a kommunikációd stílusát.

  • A Facebookot egyre inkább az idősebb korosztály használja.
  • Az Instagramot a 18-34 éves korosztály.
  • A LinkedIn-en is fiatalok vannak jelen, akiknek fontos a szakmai fejlődés és szeretnének a munkáltatókkal kapcsolatban lenni.

Közösségi média csatornák

Social media az üzleti életben

A közösségi média üzleti oldaladat követők egy csoportot alkotnak, akiknek már van egy kis elköteleződése feléd.

Őket már hamarabb rá tudod venni akár egy hírlevél feliratkozásra, és majd később egy vásárlásra, mint aki még sohasem hallott rólad vagy a termékedről.

Add az emberi arcodat is a közösségi médiában. Az emberek nem cégekkel, vállalatokkal, hanem emberekkel akarnak kommunikálni és kíváncsiak rád.

  • Szeretik tudni, hogy milyen vagy.
  • Szeretnek egy látható, létező embert látni a cég képviseletében.
  • Mesélj a követőidnek magadról, és az üzletedről.
  • Beszélj az új termékedről szolgáltatásodról, újdonságokról, akciókról.
  • Hívd fel a figyelmüket a weboldaladra, blogodra is.

És persze biztosíts oda-vissza „utat” linkek segítségével az üzleti Facebook oldalad és a weboldalad között.

Like gombok

Hogyan válassz közösségimédia-felületet?

Mitől leszel sikeres a Facebookon, Instagramon, Pinteresten?

Iratkozz fel a hírlevelünkre és máris megkapod az ajándék INGYEN közösségi média tanfolyamunkat és a 16+2 azonnal letölthető tippünket! – Kattints ide!

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Írta: Bernát Edit

Kapcsolódó bejegyzések

Adathalászok a Facebookon

Adathalászok a Facebookon

Mikor kell gyanakodnod arra, hogy adathalászokkal van dolgod? Egyik napról a másikra azon kapod magad, hogy a Facebook oldaladról ki vagy tiltva, és nem is...

Árösszehasonlító oldalak

Árösszehasonlító oldalak

A webáruházak számára alapkövetelmény, hogy termékei szerepeljenek az árösszehasonlító oldalakon. Ha valaki egy árösszehasonlító oldalon keres rá egy adott...

Virtuális asszisztens árak

Virtuális asszisztens árak

A virtuális asszisztens árak első látásra drágának tűnhetnek. Felmerülhet benned a kérdés: komolyan 3500-5000 forintos óradíjért dolgozik egy tapasztalt...

Hozzászólások

0 Comments

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük