Zseniális WordPress webáruház WooCommerce bővítménnyel
Utolsó frissítés Jul 5, 2024

Hadd mutassak be ma neked egy olyan WordPress bővítményt, amiről talán a legtöbben nem is tudják, hogy bővítmény. Sőt, azt hiszem, hogy most egy olyan témába nyúlok bele, ami akár a Honlapra Fel! hírlevél olvasókat is erősen megoszthatja. Ez pedig az, hogy lehet-e, érdemes-e WordPress alatt webáruházat üzemeltetni?!

Mire jó a WordPress webáruház?

A WordPressnek ugyanis számos előnye van, ezt azt hiszem itt már nem kell bemutatnom. Egyrészt mint hűséges olvasóm, már biztosan tudod rólam, hogy a WP-t úton útfélen hirdetem. Másrészt azt tapasztaltam, hogy a legtöbbeteknek – még ha a fő jövedelemtermelő honlap nem is WordPress – de így vagy úgy van legalább egy WP honlapja. Vagyis te magad is valószínűleg tapasztaltad már, hogy mit tud nyújtani egy WordPress honlap.

A webáruház azonban egy külön állatfaj…

A WordPress egy blogmotor, tartják róla még most is sokan, hiszen egykor annak indult, és talán még ma is ez az egyik legnagyobb erőssége. És persze majdnem minden WordPress-ellenes, kockafejű szaki általában fel is hozza ezt ellene. De aki próbált már WordPress honlapot használni, az tudja, hogy a blogszolgáltatás kizárólagossága ma már nagyon távol áll az igazságtól, és ezzel a motorral felszerelt honlapok tényleg rengeteg funkcióra egyszerűen és nagyszerűen használhatók. De a webáruház, az azért sokszor tényleg egy külön állatfaj.

Sokáig talán igaz is volt, hogy nem érdemes WordPress alatt webáruházat futtatni. De mint szinte mindenhol az online területen, itt is igaz, hogy érdemes a változásokat ha nem is napi, de mondjuk havi szinten figyelni. Mert ami igaz volt sokáig, még akár előző hónapban is, az már egyáltalán nem biztos, hogy igaz ma is. Az én tapasztalatom szerint pedig éppen ez vonatkozik a WordPress motorral futtatott webáruházakra is.

zseniális wordpress webáruház woocommerce rendszer

Bemutatkozik: a WooCommerce webáruház rendszer

Azt nem mondom, hogy nem létezik másik webáruház megoldás WordPress alatt. Viszont azt igen, hogy a WooCommerce rendszert próbáltam több honlapon, és összesítve az előnyöket és hátrányokat számomra ez a rendszer az, amit kivétel nélkül ajánlani tudok bárkinek, aki új webáruház üzemeltetésébe kezd, vagy a régit szeretné megújítani. Van azért néhány kivétel, de erről majd a cikk végén.

Először hadd tisztázzam azt, hogy mi is pontosan a WooCommerce. Ez egy teljesen ingyenesen letölthető WordPress bővítmény. A letöltését, telepítését tekintve pontosan úgy viselkedik, mint bármelyik másik plugin, az eredmény azonban egy komplett, azonnal hadba fogható, teljes mértékben ingyenesen üzemeltethető webáruház megoldás. Vagyis egy ingyenes, könnyen telepíthető WordPress motorra egy ingyenes, könnyen telepíthető WooCommerce bővítmény azonnal a kezedbe ad egy működőképes webáruházat. Sőt, a WooCommerce saját honlapja szerint jelenleg ez a felállás van a világon fellelhető webáruházak 24%-a mögött, vagyis azzal nincs probléma, hogy használják-e mások.

Maga a WooCommerce üzleti modell egyébként az – csak hogy tisztázzuk az elején, honnan jön a fejlesztőknek a pénz – hogy a webáruház modul ingyenes. Bárki azonnal elkezdhet az interneten árulni a saját webáruházában, tényleg teljesen ingyenesen bármilyen összeg kifizetése nélkül. Viszont rengeteg olyan kiegészítő modul vásárolható meg pénzért, amelyekre egy kifinomultabb üzemeltetésű webáruház esetében szükség lehet. Ilyen például az a modul, amikor több termékből össze lehet állítani egy készletet (pl. két pizzatányér plusz egy pizzavágó egy szettbe), amit külön termékként lehet forgalmazni. De az árak nem elszálltak, ez az említett extra pl. egyszeri 49 dollárért megvásárolható (amiért egy éven keresztül kapsz frissítéseket is).

WordPress-WooCommerce kezelőfelület

WordPress webáruház WooCommerce kezelőfelület

zseniális wordpress woocommerce webáruház előnyei

Mik a WooCommerce legnagyobb előnyei? – nem csak SEO-s szemmel

Nem győzöm elégszer hangsúlyozni – a SEO képzés 3. napján ezt egészen részletesen kivesézzük –, hogy egy webáruház számára SEO szempontból talán a legeslegfontosabb szempont az, hogy mennyire rugalmasan lehet ún. gyűjtő oldalakat (pl. kategória- vagy címke oldalakat) létrehozni. Egy TV webáruházban pl. nagyon fontosak maguk a TV-k, mint termékek, hiszen azt veszi meg végül a vásárló, de a keresések többsége olyan gyűjtő jellegű kulcsszavakra koncentrálódik, mint pl. „Samsung TV”, „LED TV”, „Samsung LED TV”.

És sajnos a legtöbb webáruházmotor a mai napig nem támogatja ezt. Vagyis egészen konkrétan azt a helyzetet, hogy ne csak egy, esetleg kettő, fa-jellegű kategorizálás mentén lehessen a termékeket csoportosítani, hanem igény és keresések szerint akár végtelen gyűjtőoldalt hozhassunk létre. És mivel ez a funkció már eleve a WordPress sajátossága, ezért ez tovább öröklődik a WooCommerce webáruházba is. Vagyis annyi szempontból tudsz kategorizálni, amennyire csak a te termékeid körében szükség van. És annyi gyűjtő oldalt (kategória- vagy címke oldalt) hozhatsz létre, amennyire csak keresés van a témában. Ezzel olyan előnyre tehetsz szert – minden egyes lehetséges kulcsszót egy valóban releváns, optimalizált oldallal megcélozva – amire a konkurenseid nagy része az előbb említett okok miatt valószínűleg nem képes.

Mert természetesen mivel a WooCommerce maga csak egy bővítmény, ezért még egy dolog továbböröklődik, ez pedig a WordPress, illetve a sablon SEO-zhatósága. Többek között a híres YOAST SEO bővítmény minden egyes termék- és kategória oldal esetében használható. Az a rugalmasság, amivel egy WP oldal más motorokkal szemben rendelkezik, az a webáruházban is megmarad. Ha a sablonod már eleve jól volt beállítva, azt itt is hasznosíthatod. Ha egyszerűen és nagyszerűen szerkeszthető az oldalsávod, a lábléced, az szintén mind megmarad. Remélem, nem kell mondanom, hogy ez mekkora előny nem csak SEO, de belső konverzió szempontjából is.

WordPress webáruház SEO

A WordPress SEO-zhatóságát a WooCommerce is örökli

Természetesen a WordPressből a rendkívül egyszerű, magyar nyelvű kezelőfelület is öröklődött. Azt hiszem, erről nem is kell többet beszélnem, ha használtál már WordPresst (főleg más motorok után), akkor tudod, miről beszélek. Ha még nem, akkor itt az ideje!

Ráadásul a WP sablonok többsége ma már úgymond WooCommerce kompatibilis. Vagyis nem kell semmi extrát tenned ahhoz, hogy egy letöltött ingyenes vagy megvásárolt sablon a WooCommerce telepítése után azonnal működjön, és webáruházként is funkcionáljon (ezt azért ellenőrizd a konkrét sablon letöltése előtt a leírásban). Néhány kötelező oldalt kell beállítani (pl. kosár, fizetés stb.), de ezt a WooCommerce automatikusan felajánlja. És ha magyar WordPressed van, akkor a WooCommerce-t is teljesen magyarítva tudod használni.

Számomra SEO-s szemmel nagyon nagy előny még a variálható termékek használata. Ebbe bele lehet kötni értékesítési szempontból, és el tudom fogadni, hogy nem mindig ez az előnyös megoldás. De – sok más motorral ellentétben – legalább a lehetőséged megvan. Itt arról van szó, amikor mondjuk egy pólót árulsz S, M, L és XL méretben. Vagy beszélhetünk akár a különböző színekről is, illetve az ábrán bemutatott, 6 vagy 30 darabos kiszerelésről. A WooCommerce alapból hozza azt a lehetőséget, hogy ezt egyetlen termékként vedd fel, csak egyszer létrehozva, különböző variációkkal, akár külön-külön árakkal. A keresőnek ez miért jó? Mert azonnal elkerülheted azt a fajta duplikációs problémát, amikor valójában csak egyetlen terméked akár több tucatnyi variációjáról van szó, de ezt mind külön-külön termékként, vagyis külön aloldalként kell szerepeltetned.

WordPress webáruház termék variáció

A WooCommerce-nél elkerülhető a duplikációs probléma

Nem utolsósorban pedig hadd jegyezzem meg a folyamatos fejlesztés hatalmas előnyét. A WooCommerce bővítményt folyamatosan fejlesztik, és az ingyenes verzió minden javítását, jobbítását te is ingyen letöltheted. Hol van erre példa a hagyományos webáruház-motor modellben, amikor vagy bérletben fizetsz havonta, és persze megkapod a frissítéseket, vagy amit egyszer megkaptál a pénzedért, azt utána már csak újabb fejlesztési díjért frissítik?

A WooCommerce hátrányai

Persze nem lenne teljes egy ennyire kényes terület, mint egy webáruház motor ajánlója anélkül, ha az általam ismert hátrányokat is ne említeném meg.

Sok termék esetén nem feltétlenül ajánlom ezt a megoldást. Hogy mi a sok, az persze egyedi, de azt gondolom, hogy valahol a néhány százas termékszortimentnél van egy olyan lélektani határ, ami fölött már az ember nem akar, és nem is praktikus, hogy egyedi termékfeltöltéssel bohóckodjon. Ilyenkor két lehetőség van, vagy összekötni a webáruházat egy vagy több nagykerrel, illetve egy saját vállalatirányítási rendszerrel. Mivel itt egyedi megoldás szükséges, ehhez nem lehet kész WooCommerce modult találni. Vagy másik megoldásként lehet XML, CSV fájlokat használni adatfeltöltéshez. Ehhez van elérhető megoldás, de itt egyrészt sokszor a fájlok kialakításánál kell alkalmazkodni – ami nem feltétlenül mindig egyszerű –, másrészt ez már az a terület, ahol a csapatban legalább egyvalakinek biztosan jól kell értenie angolul.

Nagyon egyedi kérések esetén egyedi fejlesztőt kell találni. Ez még önmagában nem lenne probléma, hiszen egy egyedi webáruházhoz is fejlesztő kell. Itt inkább azt tartom hátránynak, hogy a tapasztalatom szerint ma már bárki eladja magát WordPress fejlesztőnek, aki az egérrel egy dobozt át tud húzni a képernyőjén. Pedig ezekhez az egyedi megoldáshoz az egész WordPresst és a WooCommerce-t jól ismerő, ráadásul programozáshoz is valóban értő emberre van szükség, akit már nem olyan egyszerű találni.

A WooCommerce, mint bármilyen WordPress megoldás, lehet lassú. Ez leginkább két dologból adódhat. Egyrészt ezeket a dobozos rendszereket úgy fejlesztik, hogy lehetőleg mindenkinek jók legyenek. Vagyis egészen biztosan rengeteg olyan dolog fut rajtuk, amire neked éppen nincs szükséged. Másrészt szintén a hozzáértés hiánya, az ugyanis nem fejlesztés, hogy telepakolom a WordPresst mindenféle pluginnal, még olyan feladatokra is, amire mondjuk csak egyetlen sort kellene a kódban átírni. Ez nem probléma egy átlagos honlapnál, de egy nagy leterheltségű webáruház esetén jelentheti a határt a működés és a működésképtelenség között.

Természetesen a WooCommerce webáruházat, csakúgy mint bármilyen más WordPress honlapot, testre kell szabni. Igaz ugyan, hogy a „dobozból kivéve” is használható, de azért ahhoz, hogy valóban komoly pénzt keress vele, valószínűleg néhány dolgot be kell rajta állítani. Ezt vagy megteheted te magad, akkor nem kerül pénzbe, de az időd megy el vele. Vagy meg kell bíznod egy WordPress fejlesztőt, aki ezeket a beállításokat, testre szabásokat megcsinálja neked, természetesen pénzért.

zseniális wordpress webáruház woocommerce hátrányai

Kinek ajánlom?

A WooCommerce webáruház megoldást – a fenti hátrányok mérlegelése után – szinte bárkinek ajánlani tudom, aki legfeljebb 500-1000 termék forgalmazására keres megoldást. Tökéletes lehet, ha új webáruházban gondolkodsz, de akkor is, ha a réginek a megújítása érett meg már nagyon, például éppen a Teszt rovatban jelzett mobilos használhatóság okán. De akár arra is jó lehet, hogy ha komolyabb webáruházat üzemeltetsz, akkor egy kisebb WooCommerce webáruházzal megcélozhatod a piacod egy szűkebb részét, komolyabb befektetés nélkül.

A WooCommerce itt tölthető le: https://woocommerce.com/

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

WordPress kapcsolódó bejegyzések

WordPress kapcsolódó bejegyzések

WordPress kapcsolódó bejegyzések bővítmény: Haogyan jelenítsd meg a honlapodon a kapcsolódó vagy hasonló cikkeket, tartalmat, bejegyzéseket. Megmutatom az ingyenes bővítményt, és hogy milyen két előnye van ennek a lehetőségnek? + passzív jövedelem tipp!

Hozzászólások

75 Comments

75 hozzászólás

  1. Bakula Dávid

    Szia Balázs!

    Írtad, hoyg 500-1000 db terméknél használható a legjobban a WooCommerce áruház.

    Kérdésem az lenne, hogy van valami jó megoldás arra, ha 15-20 ezer termékkel vagy akár még több termékkel szeretnénk használni?

    Válaszod előre is köszönöm! 🙂

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Elég sokat változott a webáruház piac ebből a szempontból az utóbbi években. Jó lehet akár a WooCommerce is ennyi termék kezelésére is, de akkor ahhoz már szerintem saját szerver (vagy minimum VPS) kell és valószínűleg elég sokat kell foglalkozni az optimizálással. De technikailag tudja kezelni, mint ahogy pl. bérelhető webshopok is tudják vagy egyedi fejlesztésű webshop motorok.

      Válasz
  2. Péter

    Kedves Balázs!
    Van egy wp honlapom. Nem webáruház, inkább amolyan bemutatóterem. Szeretnék egy-két terméknek webshopot. Arra vagyok kíváncsi, működik-e a woocommerce úgy is, hogy csak két-három termékoldal üzemel webshopként,a többi oldal pedig marad a jelenlegi formájában?

    Válasz
  3. Fejes János

    Szia!

    Remek lett a cikk, köszi! Fel is tettem a woocommerce plugint + bekonfiguráltam, amit kellett, de elakadtam a viszaigazoló e-mail-nél. Kiszállítás kérésekor mindig beletesz egy „xxx Ft Kiszállítást kérek segítségével” szöveget, amit sehogy nem tudok eltávolítani, vagy hozzárendelni a megfelelõ, a kiszállítást intézõ céget pl. így: „Kiszállítást kérek segítségével: Foxpost”. Feltúrtam a netet, de megoldást nem találtam erre! 🙁

    Válasz
  4. Joe

    Kedves Balázs!

    Szerinted miért van az hogy a rendelések sorszáma nem egymásután következik? Esetleg nem befejezett rendelésnek is ad sorszámot és azt már egy másiknak nem adja ki?

    Tisztelettel várom válaszodat.

    Joe

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      A rendelésekhez ugyanúgy ad számot, mint minden WP bejegyzéshez, oldalhoz stb., az adatbázisben így tárolja. Tehát ennek csak technikai oka van, ha közben több bejegyzés születik az adatbázisban, akkor annyival nő a sorszám.

      Ez a plugin (nem próbáltam) azt ígéri, hogy egymás után növekvő sorszámokat ad: https://wordpress.org/plugins/woocommerce-sequential-order-numbers/

      Válasz
  5. Gábor

    Kedves Balázs!

    Rendelés leadásához hol tudom azt beállítani, hogy a telefonszám mező kötelezően kitöltendő legyen?
    Illetve mezőket (pl. megjegyzés) hol lehet hozzáadni?

    Köszönöm,
    G.

    Válasz
    • Oláh Zoltán

      Üdv.
      Ha beleokoskodhatok, akkor én a WooCommerce Checkout Field Editor Pro ingyenes bővítményt ajánlom a mezők szerkesztéséhez. Nem mindent tudsz szerkeszteni az ingyenes verzióval,de ezeket pont igen.

      Válasz
  6. Kocsis Kriszta

    Szia Balázs!
    Nagyon amatőr a kérdés, de most kezdem még csak. Tudnál segíteni nekem abban, hogy ezt a WordPress webáruházat lehet blog nélkül is létrehozni? Csináltam egyet tesztként, de ott a blog része jelenik meg, ahonnan el lehet navigálni a webshopba, de nekem csak a webshop részére lenne szükségem, nem akarok blogolni. Megoldható ez a dolog?
    Köszönöm,
    Kriszta

    Válasz
      • Adrienn

        Ez egy nagyon jo cikk, koszonom!

        Válasz
  7. Dorottya

    Üdvözlöm! Jelenleg Shopify webáruházzal rendelkezem, alapcsomagot használom, viszont rengeteg funkciója fizetős, és már nem igazán éri meg telepíteni, mert havi 150$-t nem szeretnék rá költeni. Érdeklődni szeretnék, hogy lehetséges-e Shopify áruházat átköltöztetni WordPress oldalra? Illetve megfelelő lenne-e a WooCommerce számomra is? Valamint egy lényeges momentum számomra, hogy milyen árakkal lehet számolni? Láttam a WP Premium árát, de ebben nincs benne a SEO rész, csak a Businessben, Érdeklődnék, hogy a WP esetében is sok a fizetős webshop alkalmazás? Hírlevélküldő, ajándék funkció, ilyenekre gondolok. Segítségét előre is köszönöm!

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      A WordPress Woocommerce webáruház alapból ingyenes. Amivel lehet számolni (de ezek nélkül is megúszható), az az alábbi költségek:
      – Fizetős sablon, ha szükséges. WooCommerce-hez általában ajánlott. Itt vannak WooCommerce sablonok: http://honlaprafel.hu/out/themeforest-woocommerce-sablonok/
      – Egyedi fejlesztői díj, ha szükséges
      – Kiegészítő bővítmények. A WooCommerce magától is elketyeg az ingyenes megoldással, de az extrább marketing funkciók fizetősek. Ezek általában egyszeri díjasok.

      Az átköltöztetésre két lehetőség van, vagy saját kézzel áthozni a termékeket, megrendeléseket (elképzelhető, hogy van rá bővítmény, én nem ismerek ilyet), vagy megbízni egy szakembert ezzel.

      Válasz
      • Edit

        Üdv Mindenkinek!
        Estleg Shoprenterről is lehet átköltöztetni? Köszönöm!

        Válasz
  8. Ádám

    Üdv!
    Egy olyan kérdésem lenne, hogy a „Személyes átvétel” szállítási opciót ki lehet-e kapcsolni, csak bizonyos kategóriáknál?

    Szeretnénk egy 1-et fizet 2-t kap akciót, de ilyen esetben ne lehessen személyes átvételt választani.

    Előre is köszönöm a segítséget.

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Ezek a speciális beállítások általában csak külön bővítményekkel oldhatók meg.

      Válasz
  9. Tímea

    Szia Balázs!

    Most dolgozom először WooCommerce-vel.Nagyon hasznos számomra ez a cikk, köszönöm szépen.
    Hogyan tudom beállítani, hogy be tudjanak jelentkezni a az értékeléshez woocommerce-nél be lehet állítani valahogy? Vagy ehhez külön bővítmény szükséges? Vagy akár kikapcsolni, hogy ne kérje a bejelentkezést?!

    Megköszönöm ha válaszolsz.

    Timi

    Válasz
    • Tímea

      Illetve hogyan tudod a termékeket kategória szerint csoportosítani a WooCommerce-ben?

      Válasz
      • Szilágyi Balázs

        Egész egyszerűen ahogy a WordPressben pl. a bejegyzésekete, ugyanúgy a termékeket is tudod kategóriába tenni, címkézni.

        Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Szia Timi!

      Nagyon örülök, hogy tetszik a cikk. Bevallom, erre a kérdésedre nem tudom a választ. 🙁

      Válasz
    • Laci

      Woocommerce –> Beállítások –> Termékek fül

      ezen belül találod a Vélemények engedélyezése részt, ahol ki lehet pipálni, hogy csak bejelentkezett, regisztrált tagok adhassanak véleményt!

      Hajrá! 😉

      Válasz
  10. Endre

    Szia Balázs!

    A woocommerce „hivatalos” Storefront nevű sablonával működtetünk egy webáruházat, ahol néhány napja (egy frissítés után) az a probléma adódott, hogy a megrendelés rögzítése után, a „köszönjük megrendelését” oldalon minden egyes tétel 0 darab és 0 Ft értékkel szerepel. Az összesítésnél a végösszeg és az áfa összege helyesen jelenik meg, de az egyes tételek darbszámai és árai az ügyfélnek kiküldött emailben és a woocommerce rendelések adminisztrációs felületén is 0 értékkel szerepelnek.

    A weboldalon minden plugin és a sablon is a legfrissebb verziójú. Ha kikapcsolom a házhozszállítás díját szabályozó bővítményt, akkor is marad ugyanez a probléma. Online fizetést nem használunk, ilyen kiegészítő nincs telepítve.

    Találkoztál már ilyen jelenséggel? Vajon mi okozhatja?

    Köszönöm a segítséged!

    Üdv,
    Endre

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Szia Endre!

      Ezt a jelenséget nem tapasztaltam, mindenképpen érdemes szerintem egy WP programozót megkeresni, mert ez elég problémás. Nézd meg őket: https://webforu.hu/

      Válasz
  11. Kata

    Szia Balázs! Ruhaneműk forgalmazásához keresek sablont már napok óta.Egyelőre ingyeneset keresek. Van esetleg javaslatod?
    Köszönöm:Kata

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Szia Kata!

      Itt vannak az ingyenes WordPress webshop sablonok: https://wordpress.org/themes/tags/e-commerce/

      De WooCommerce-hez általában a fizetősek szoktak jobban működni. Ahhoz, hogy minden webáruház funkció rendben legyen, gyakran kevés vagy nagyon alap az ingyenes, nagyon sokat kell vele még pluszban dolgozni.

      Válasz
      • Kata

        Szia Balázs!
        Köszi, akkor szétnézek a fizetősek között.

        Válasz
  12. János

    Szia!

    Hogyan tudom WooCommers e-mailjeit átszövegezni?
    Hogyan tudom leellenőrizni milyen szöveget tartalmaz egy e-mail?
    Egy elállított e-mail sablont, hogyan tudok visszaállítani?

    Köszönettel:
    János

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      A Woocommerce beállításokon belül van egy Email fül, ott lehet az emailek szövegét beállítani.
      Ha a sablont elállítottad, azt csak úgy tudod visszaállítani, ha van mentésed a korábbi változatról, vagy letöltöd ismét az eredeti változatot.

      Válasz
  13. blamosz

    Sziasztok!

    Telepítettem a plugint és elkezdtem a konfigurációt, tesztelem a használatát, de a fordítás (mint várható volt) hiányos… Hol tudom szerkeszteni az egyes elemeket? Van erre mód?

    Köszönöm előre is!
    Blamosz

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Igen, a fordítás általában sajnos sosem teljes. Vagy mire teljes lenne, kijön egyújabb verzió, és az új szövegek megint nincsenek lefordítva.

      A Poedit nevű ingyenes szoftverrel tudod szerkeszteni, ez letölthető. A WooCommerce-hu_HU.po fájlt kell a plugin language mappájából letölteni, és ott tudod poedittel szerkeszteni. Utána legenerál egy .mo fájlt, ezt kell feltölteni a languages/plugins mappába.

      Itt elég jó leírást találsz róla: http://seostrategia.hu/woocommerce-magyar-nyelven/

      Válasz
  14. Aliz

    Kedves Balázs,

    ma egy olyan problémát tapasztaltam a wordpressnél, hogy a WordPress settings/general beállításnál átírtam a honlapcímet és a WP URL-t http://www.webshop…. kezdésre. Hiába állítom vissza az eredeti http//:webshop… URL-t, azóta nem tudom megnézni az oldalt, mert folyamatosan visszadob a http://www.webshop honlapra és azt írja ki, hogy a DNS nem található. Hogyan tudnám visszaállítani az eredeti állapotot, hogy látható legyen az oldal?

    Köszönettel:
    Aliz

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Ha a www és a nem www a különbség, akkor erről érdemes a tárhelyszolgáltatóval is beszélni, hogy ott rendben van-e minden beállítás. Ha egy ilyen átírás után nem tudsz belépni az admin felületre sem, akkor csak az adatbázisban tudod átírni ezeket az adatokat közvetlenül.

      Válasz
  15. Zöllei S. Márk

    Sziasztok!
    [WooCommerce 3.0.1 Variációs termék probléma]

    Most próbálnám telepíteni az új (tegnap még az volt) WooC. 3.0.1.-es verziót. A sablont, amit vettem hozzá, már udpatelték, azzal így elvileg nem lesz gond… viszont! Amikor új terméket csinálok, VARIÁLT TERMÉKET akkor ha szeretném beállítani a variációkat nekem csak tölt… tölt… kvázi nem tudom szerkeszteni… Valaki más is tapasztalta a hibát? Korábbi WC 2.6.14 verzióban tökéletesen ment, de a sablon a WC 3.0.1-et kéri…

    Ötlet? Tapasztalat? Előre is köszönöm mindenkinek!

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Én nem használok mostanában WooCommerce-t (egyáltalán webáruházat), így nem tapasztaltam.

      Viszont ha csak tölt és tölt, az lehet kevés memória is. Érdemes felemeltetni a php mem limitet a tárhelyszolgáltatóval, hátha ez megoldja.

      Ha nem, akkor talán kompatibilitási probléma. Ilyenkor jön az a lépés, hogy kikapcsolni minden plugint, megnézni hogy úgy működik-e. Ha igen, akkor egyenként visszakapcsolni őket, és megnézni, hogy hol jelentkezik a hiba.

      Válasz
  16. Gyula

    Szia Balázs!

    Tudnál segíteni, hogy mi ennek a bővítménynek a neve és hogy hol tudom letölteni?

    A fenti leírásodból egy részlet

    Viszont rengeteg olyan kiegészítő modul vásárolható meg pénzért, amelyekre egy kifinomultabb üzemeltetésű webáruház esetében szükség lehet. Ilyen például az a modul, amikor több termékből össze lehet állítani egy készletet (pl. két pizzatányér plusz egy pizzavágó egy szettbe), amit külön termékként lehet forgalmazni

    Válasz
  17. Judit

    Szia Balázs! Telepítettem a honlapomra a si-contact-form plugint, amit korábban javasoltál. (Ezt még egyszer köszönöm!). Hogyan tudom beállítani, hogy szélesebbek legyenek a mezők (főleg az üzenetnél zavaróan kicsi), de mobilon is jó legyen? (Reszponzív a sablon, de azt tippelem, hogy ha fixen átállítom a mezők szélességét, akkor mobil nézetben gond lehet. Vagy nem?) Köszönöm szépen, Judit

    Válasz
      • Judit

        Köszönöm szépen!

        Válasz
  18. Izabella

    Milyen bővítményt ajánlanál a WooCommerce-hez, hogy a különböző felhasználók különböző árakat lássanak?

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Nem tudok ilyen bővítményt – de ha jól tudom ez nem is jogszerű.

      Válasz
  19. Dénes

    Szia!

    Telepítettem a woocommerce plugint, storefront sablonra.
    Feltöltöttem a terméket, de az nem jelenik meg az üzletben. Viszont a termékkeresőben megtalálja, és url ben is úgy van hogy www honlapom/termek/ a www honlapom/uzlet helyett. Viszont a termek menüpont nincs a menük között. Nem tudom mi az okahogy a terméket nem az üzlet menübe teszi, ehhez kérnék segítséget. Köszi

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Ezt így nem tudom megmondani. Érdemes megnézni, hogy az üzlet aloldal valóban be van-e állítva üzlet aloldalnak, benne van-e a termék valamilyen termékkategóriában, illetve az alap WooCommerce beállításoktat (miket, hogyan jelenítsen meg).

      Ezeket az elején amúgy is érdemes megcsinálni minden webáruháznál, amíg az ember megtalálja a neki megfelelő beálíltást. Szerintem meglesz a termék előbb-utóbb. 🙂

      Válasz
  20. KATA

    Kedves Balázs!

    A kérdésem az lenne, h egy WP alapú honlaphoz telepített WoCommerce magyarítása valami oknál fogva sehogy sem akar sikerülni… : ((( Félig magyar, félig angol nyelven jelenik meg, hiába lett átírva kódja, hiába a letöltött nyelvi fájl, stb. Van valami tapasztalatod, mi lehet a hiba, mert már az összes lehetséges fórumon megnéztük, stb, de egyszerűen mintha mindennek ellentmondana…

    Köszönöm a választ!

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Igen, ezt sajnos én is tapasztalatam korábban.

      Erre sajnos én most nem tudok csípőből megoldást mondani, mert nem készítek mostanában webshopokat. De ha jól emlékszem a .po fájlban kellett belenyúlni a szövegekben, úgy megoldható a dolog. Ha ez így kínai, akkor érdemes egy WordPresshez értő fejlesztőt keresni. Őket tudom ajánlani: http://webforu.hu/

      Válasz
  21. -bz-

    Sziasztok

    Arra szeretnék választ kapni, hogy belépés után fel vannak sorolva a termékek, és a kosárba rakom feliratok egymásba lógnak… ezt hol lehet állítani? Amúgy a többi funkció működik!

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Ha jól értem ez nagfy valószínűséggel a sablon beállítása/hibája lehet. Érdemes a sablont megnézni, css fájlt, esetleg a sablon szersőjét megkeresni vagy egy fejlesztővel megnézetni.

      Válasz
  22. Judit

    Szia Balázs! Van már egy WP alapú honlapom, és egy ettől független domain névvel volt egy webshopom is (a SR-nél), amit már megszüntettem, de a domain nevem még megvan. Egy nagyon egyszerű webshopot szeretnék csinálni, lehet, hogy inkább egy értékesítési oldalhoz lenne hasonló (egy egyedi készítésű termékről van szó).
    Sajnos már az alapoknál el vagyok akadva:-( : ezt úgy kell-e csinálni, hogy megosztom a tárhelyet a 2 domain számára, és a 2. alá is külön telepítem a wp-t, wooCommerce bővítménnyel? Tudok-e több wp oldalt egy adminfelületről kezelni, vagy ezek függetlenek lesznek?
    Alapvetően alkalmas-e a WooCommerce értékesítési oldal létrehozására (vagy simán 1-2 termékkel tudom megoldani)? Írták itt a kommentekben, hogy ez csak egyedi fejlesztéssel lehet…
    Köszönöm szépen előre is,
    üdv, Judit

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Ha a tárhelyed tudja, akkor mindkét domaint fölteheted rá, és alapból igen, ez két külön WordPress lesz.

      Megoldható egy admin felülettel a WordPress multisite beállítással, de szerintem ne bajlódj vele.

      Nem teljesen értem mi az értékesítési oldal. A Woocommerce egy webáruház bővítmény, tulajdonképpen a kosár funkciót adja hozzá. Ha arra van szükséged, akkor ez a jó választás. Ha nincs szükséged kosár funkcióra, akkor fölösleges.

      Válasz
      • Judit

        Köszönöm:-)
        – A tárhely elvileg tudja, a megvalósítás viszont még egy előttem álló feladat! Megfogadom a tanácsodat, köszönöm!
        – Hű, hát lehet, hogy fogalmi tévedésben vagyok 😮 A WooCommerce-t úgy képzeltem, hogy egy WP alapú webáruház sablon/felület (kategóriákkal, termékoldalakkal, kosárral, stb). Nekem csak 1(-2) termékem lesz, egyedi készítésű, és a megrendeléshez néhány adatot, tulajdonságot kéne megadni, kiválasztani. Ehhez szerintem olyasmi felület passzolna legjobban, amit pl. rendezvényekre való regisztrációkor/megrendelésekor szoktak használni. Ezeknél van egy szép leírás, aztán egy megrendelő rész: ki lehet választani pár dolgot (pl. melyik napon veszel részt, kéred-e hozzá az extra valamit, milyen módon fizetsz, stb.), végül megrendelés gomb. Ezt hívtam „értékesítési oldalnak”, de lehet, hogy nagyon más neve van szakmai nyelven. Mi is ez?:-) (Alapra egy bérelt webáruház sem tud ilyet, ott a termék fix, illetve extraként tulajdonság variációt (pl. színt v méretet) lehet alá rendelni, de ez nem pont az…)
        Köszönöm szépen! Judit

        Válasz
  23. Vass Vendel

    Üdv,

    Nekem az lenne a kérdésem hogy hol tudom módosítani a woocommersben a köszönöm oldal tartalmát ahol a vásárlás után megjelenik a számlaadatok.

    A cél az lenne hogy onnan átnavigáljam a vásárlót egy általam meghatározott oldalra.

    Előre is köszönöm,
    Üdvözlettel: Vass Vendel

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      A WordPress oldalak között hozza létre a WooCommerce automatikusan például a köszönő oldalt. Ott lehet vagy az oldal tartalmát módosítani, vagy a WooCommerce beállítások között egy másik aloldalt megadni erre.

      Válasz
  24. Bea

    Udv! Most toltottem le nem tudom hol kell beallitani a szallitasi koltseget nincs ilyen a beallitasokba posta mpl stb ? kosarba rak es nem jelwnik meg hogy menyi a szallitasi dij ehhez kulon plugin kell ill banki elore utalast szeretnek be kell irnom a szlaszamom is a beallitasoknal ? Ill hol tud a vevo kepet feltolteni mivel egyedi eskuvoi kiegeszitokrol van szo sajat kepet hol tud csatolni megrendelt termekhez ?

    Válasz
  25. Radar

    Köszönöm a gyors választ. A vélemények kikapcsolása működik.
    A kosárba rakom funkciót azért akarom kikapcsolni, mert csak a helyszínen szeretnénk értékesíteni, de megadva a lehetőséget a későbbiekben, hogy átváltsunk webshopra.

    Közben részben találtam megoldást:
    Ha a termék készletállapotát elfogyottra rakom, akkor a „kosárba rakom” helyett „Tovább gomb jelenik meg ami tökéletes, és utána se jelenik meg a „kosárba rakom” gomb. Viszont helyette megjelenik az „elfogyott” felirat. De ezt talán hamarabb kapcsolom ki, mint a kosárfunkciót. 🙂

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Szívesen. 🙂 Igen, ez is lehet jó megoldás ha ez a cél.

      Válasz
  26. Radar

    Üdv! Ki lehet kapcsolni a véleményeket és a kosárba rakom funkciót valahogy?
    Mert akármit próbálok, nem jön össze…

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      A véleményeket WordPress szinten lehet kikapcsolni, de már létrehozott termékeknél csak egyenként, vagy esetleg a termékek oldalon csoportművelettel, hozzászólások engedélyezése kikapcsolása. (Megjegyzem ha jól értem ez teszt lehet, mert éles webáruháznál nagyon is javaslom a vevővéleményeket.)

      A kosárba rakás ennél bonyolultabb, azt nem tudom itt leírni. Egyszer csináltam ilyet, de ahhoz már bele kell nyúlni a forrás php fájlokba.

      Válasz
  27. Nyirő Zoli

    Feltelepítettem a cikken felbuzdulva, de az adót nem számolja hozzá a termékek megjelenítésekor. Mit hagyhattam ki? Adóknál felvettem, h 27%-os adó. Köszi!

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Az adózásnak különféle beállításai vannak a WooCommerce-ben. Lehet adó nélkül megadni az árakat, adóval stb. Nézd meg a WooCommerce -> Beállítások -> Adó oldalt.

      Válasz
      • Nyirő Zoli

        Ezek vannak most beállítva:
        Terméknél az van beállítva, hogy adózási állapot: adóköteles
        adózási osztály: szabványos

        Woocommerce beállításokban az adó fülön: adóval beírt árak: nem, a nettó árakat fogom beírni
        Árak megjelenítése az üzletben: Bruttó árak
        Szabványos adókulcsoknál fel van véve a 27%-os adó. Itt az irányítószámnál meg van adva egy intervallum (1011-9999).
        Kell még valamit beállítani?
        Köszi!

        Válasz
        • Szilágyi Balázs

          Ha jól értem akkor így egyszerűen a bruttó árak jelennek meg. Az adózási beállításoknak azért nincs nagy jelentősége magyar webáruházaknál, mert a számlázási szabályok miatt úgyis külső számlázási szoftvert kell használni. Tehát a webáruházban csak az a lényeg, hogy a megjelenített információ megfeleljen a törvényes előírásoknak, a számlázó programban kell az ÁFA kulcsokat megfelelően kezelni.

          Válasz
  28. Adrienn

    Egy 4000 féle termékből álló webáruház esetén praktikus-e a használata, ha vállalatirányítási rendszerrel összekötjük?

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Az mindig plusz, ha a rendszerek össze vannak kapcsolva. Itt azért érdemes megnézni az egész lépés költségét és a várható hasznot. Nem a 4000 termék szerintem a fő kérdés, hanem hogy mennyi az eladás.

      Válasz
  29. Kérdező

    Én olyat keresek, hogy egy oldalra be lehessen szúrni a webáruházban szereplő termékeket, vagy az én általam választottakat vagy a top 3-at

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Ez megoldható, de ez sablon szintű megvalósítás általában. Tehát a legtöbb sablon ad hasonló lehetőséget, ami egyedi, a sablon leírásában kell megnézni. Illetve vannak natív WooCommerce megoldások is, de a formázása ezeknek is sablon szinten történik.

      Válasz
  30. Andris József

    A cikk elolvasása után egy teszt környezetbe letöltöttem a WooCommerce bővítményt, de sajnos az azóta eltelt időben a program elfelejtett magyar nyelven, és a nyelvi fájlok automatikus letöltését sem engedi meg a rendszer:
    Failed to install/update the translation: Sorry but there is no translation available for your language =/

    A bővítmény oldalán 16 elérhető nyelv szerepel jelenleg, a magyar ott sincs közötte sajnos.

    Mit lehetne kezdeni ez esetben, hogy a plugin nyelve magyar legyen?

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Igen, ez néha előfordul. A WooCommerce menüponton belül a rendszer menüben ha jól emlékszem eszközök fülön van egy nyelvi fájlok használatának kikényszerítése lehetőség. Ezt most nem pontosan írom, de valamilyen hasonló menüpontot keress. Elvileg ha arra kattintasz, az szokta kezelni ezt a hibát.

      Válasz
  31. NőSz

    Ráadásul a WordPress nemrégiben megvásárolta a plugin mögötti WooThemest. Alig várom hogy kijöjjön valami egybeépített verzió, amiben pl lehet 1 cikk aljára 1 terméket 2 kattintással beszúrni. Mert ebben most gyenge a WooCommerce: ha nem akarsz gridnézetes webáruházat, csak 1-2 termékedet szeretnéd minél egyszerűbben eladni, akkor sajnos komoly egyedi fejlesztésekre lesz szükség…

    Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.