A Google Cégem létrehozása és beállítása nem túl bonyolult feladatok. A legtöbben mégsem használják eredményesen ezt a díjmentes szolgáltatást, ami a helyi keresőoptimalizálás (local SEO) kiváló eszköze.
Többet ki lehet hozni belőle, mint azt elsőre gondolnánk.
De ha csak beregisztrálunk a főbb adatokkal, utána pedig „magára hagyjuk” a fiókunkat, azzal még nagy eredményt valószínűleg nem tudunk elérni.
Itt találod a főbb témaköröket:
Az alábbi linkekre kattintva az oldal megfelelő fejezetéhez juthatsz:A Google Cégem létrehozásával és megfelelő kezelésével sokat tehetsz a lokális online marketinged fellendítéséért.
Mi mindenben tud támogatni a Google Cégem (régebbi hivatalos nevén Google My Business, ma Google Business Profile, röviden Google Profile)?
A jól optimalizált Google Cégem profilokat könnyen megtalálják a környéken keresgélők
Nézzük most meg, hogy hogyan kell hatékonyan optimalizálni a fiókot és azt, hogy mire ügyelj a regisztrációnál!
Google cégem fiókot itt tudsz regisztrálni: https://www.google.hu/business/
Először a vállalkozásod hivatalos nevét add meg, mert ez kerül majd a borítékra, amelyben az igazoláshoz küldik a kódot (amennyiben ez lesz az igazolás módja). Ezt a nevet az igazolás követően megváltoztathatod az ismertebb márkanévre.
Ha lehet, akkor a márkanév mellett legyen benne a szolgáltatás neve úgy, ahogy rákeresnek. Vagyis legyen benne a fő kulcsszó. Például: XY Autószerelő.
A kulcsszó kutatásra több eszköz is rendelkezésedre áll.
Egyik ilyen eszköz a Google sajátja: a Google Ads kulcsszótervező. Hirdetésfeladás nélkül használva nem mutat meg minden adatot a kulcsszavakkal kapcsolatban, de így is jó szolgálatot tehet: magukat a kifejezéseket megtalálhatod vele. (Egyébként elég akár havi néhány ezer forintért hirdetni, és máris látod a részletesebb adatokat.)
A címet nem kötelező publikussá tenni. Ha a helyszínen keresnek fel az ügyfelek/vásárlók, akkor természetesen fontos, hogy megadd a címet. Ez majd megjelenik a Google térképen a keresési találatban.
A Google Cégem fiók létrehozása után következik az igazolás: ezzel bizonyítod a Google felé, hogy a vállalkozás valóban a tied.
Az igazolás többféle módon is történhet. A Google egy vagy több lehetőséget kínál ilyenkor.
Ha megvan az igazolás, jöhet a Google Cégem beállítása színvonalasan, hogy a profilod ne csak egyszerűen regisztrálva legyen, hanem támogassa is a vállalkozásod céljait.
Nem kell bonyolult lépésekre gondolni, de nem mindegy, hogy hogyan optimalizálod a fiókot! Nézzük meg, hogy milyen információkat tudsz megadni:
Állítsd be a nyitvatartási időt. Itt arra figyelj, hogy ha valami változás van, akkor ne felejtsd el frissíteni! Adj meg ünnepi nyitvatartási időt is.
Nagyon kellemetlen szituációk tudnak abból születni, amikor a látogató a kiírás alapján úgy hiszi, hogy az üzlet nyitva van, és a helyszínen szembesül vele, hogy mégis zárva van. Jó eséllyel nem fog visszatérni többet, hanem a konkurenciát választja.
Add meg a legkeresettebb termékeket és szolgáltatásokat! Ha lehet, akkor oly módon állítsd be a nevüket, ahogy keresnek rájuk: tehát ezek is kulcsszavasak legyenek. (Ez persze csak akkor lehetséges, ha valóban keresnek arra az adott termékre, ne optimalizálj más kulcsszóra.)
A termékek mellé beállíthatsz egy online rendelés gombot, ami arra a felületre visz, ahol már meg is rendelhető a termék, például a webshop megfelelő termékoldalára.
A Google Cégem profilban a termékeidet is szerepeltetheted
Ha nemcsak a megadott címen szolgálod ki az ügyfeleket, hanem máshova is szállítasz vagy online szolgáltatást nyújtasz, akkor több szolgáltatási területet is megadhatsz.
Itt maximum 750 karakterben kell bemutatnod a vállalkozásod előnyeit, mi mindent kaphatnak tőled az ügyfelek, vásárlók.
Milyen a jó bemutatkozás?
Jó minőségű és saját fotókat tölts fel! Ezek által jobb lehet a felhasználói élmény. A jó fotók növelik a bizalmat, azt a benyomást is keltik, hogy nem árulsz zsákbamacskát: az érdeklődő tudni fogja, hogy mire számíthat, ha ellátogat hozzád.
Ha van honlapod, akkor mindenképpen ennek a linkjét jelenítsd meg a Google Cégem fiók beállítása során.
Ha még nincs, akkor a Google Cégem fiókban létrehozhatsz egy egyszerű webhelyet. Egészen szép weblap jöhet így létre.
Ez azonban egyáltalán nem kínál annyi lehetőséget, mintha saját weboldalad lenne. Nem jelenik meg külön a keresési találatokban sem. De nagyon hasznos lehet, amíg nem készül el a saját honlapod.
Megadhatsz a profilodban különböző attribútumokat, amelyek plusz információval segítik a látogatót. Például ha valaki akadálymentes helyet keres, és ez igaz az üzleted épületére, akkor könnyebben rád talál, ha hozzáadod a profilhoz az akadálymentes attribútumot.
Nézz meg a Google Cégem beállítása során minden lehetőséget. Adj meg minden információt. Ahol lehet, ott legyenek benne a kulcsszavak a szövegben.
A jövőben pedig gondoskodj a frissítésekről, ha valamilyen változás van.
De ezzel még nem vagyunk készen.
A Google Cégem létrehozása és főbb beállításai mellett további lehetőségekkel is érdemes élni, hogy sikeres lehess.
Kérj az elégedett vásárlóktól/ügyfelektől véleményeket. Miért is fontos ez ennyire? Mire ügyelj, amikor értékelést kérsz?
Ez az egyik leghasznosabb funkció a Google Cégem szolgáltatáson belül. Hiszen a pozitív vélemények növelik leginkább a bizalmat a látogatókban.
Tudom, hogy kicsit furcsa érzés, amikor véleményt kell kérnünk saját magunkról és a cégünkről.
Próbálj meg abba belegondolni, hogy fordított esetben Te is jó szívvel írnál valakiről, akivel elégedett voltál.
Hogyan kérhetsz véleménykérő linket?Úgy tudsz egyszerűen véleményt kérni, hogy a Google Cégem által létrehozott linket elküldöd azoknak, akiktől kéred az értékelést.
Az admin felületen az Információ menüponton belül kattints erre: Megtekintés a keresésben. Ott a profil alsó felén találod az Értékelések szerzése gombot. Ha ezt választod, megkapod a linket, amit kimásolhatsz.
Itt azt is látni fogod, hogy a Facebook üzleti oldalról is behúzza az értékelési pontszámot. De ezzel ne elégedj meg, kérj szöveges Google Cégem véleményt, mindjárt látni fogod, hogy ez miért fontos.
Kérd meg udvariasan az ügyfeledet/vásárlót, hogy ne csak csillagozzon, hanem ha teheti, akkor írjon szöveges véleményt. Ezt jobban értékeli a Google, és a látogatóknak is sokkal többet mond.
Jó, ha megnevezi benne az adott terméket, szolgáltatást, mert így valószínűleg benne lesz a kulcsszó, amire keresnek. Ilyenkor lehetséges, hogy a Google megjeleníti a keresési találatban a vélemény egy részletét: ami csábítani fogja az érdeklődőt, hogy a profilodra kattintson.
Válaszolj minden véleményre. Ez is jó pont lesz a látogató szemében: érzékelteti, hogy figyelsz az ügyfelekre.
Fentebb már utaltam rá, hogy a pozitív vélemények növelik a bizalmat, és főként a szöveges vélemények a Google számára is értékesek, nagyobb eséllyel sorol előre.
De van még egy fontos szerepük. Sajnos nem ritkán előfordulnak olyan szituációk, hogy konkurens vállalkozó vagy rosszindulatú ember negatív véleményeket helyez el a Google Cégem profilodban.
Sajnos a Google cégem vélemények törlése nem lehetséges. Mi mást tehetsz akkor, ha leszólják a vállalkozásodat, akár kicsit jogosan, akár jogtalanul?
A Google Cégem fiókodban is létrehozhatsz bejegyzéseket, képpel és szöveggel. Ez 2 szempontból is kiváló lehetőség, amit kár lenne elszalasztani:
Az alábbi bejegyzés típusok közül választhatsz:
Ha esetleg változna a nyitvatartásod, itt is felhívhatod rá a figyelmet, de ne felejtsd el a nyitvatartás menüpontban is beállítani!
Nem feltétlenül kell minden közöségi média felületedre különböző posztokat gyártanod. Ha megosztasz egy posztot valamelyik social media oldaladon, azt a Google Cégem bejegyzések közé is bemásolhatod, amennyiben beleillik valamelyik fenti posztkategóriába.
Érdemes rendszeresen bejegyzéseket írni
Érdemes rendszeresen figyelni a statisztikát. Itt láthatod azt is, hogy milyen kulcsszóra vagy kulcsszavakra keresve találtak rád, és azt is, hogy mennyien.
A Google Cégem olyan lehetőséget biztosít a lokális online marketing terén, amit kár lenne kihagyni.
Érdemes vele foglalkozni. Nem nagy erőfeszítés, de fontos a rendszeres aktivitás, ha szeretnénk, hogy jól értékelje a Google a profilt, és természetesen a látogatók számára is bizalmat keltő legyen.
Ha kérdésed van a Google Cégem létrehozásával, beállításával illetve kezelésével kapcsolatban, tedd fel bátran!
A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!
Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!