A Woocommerce keresőoptimalizálás nagyon jó eredményeket hozhat, ha jól csinálod. Ráadásul a WordPress alapú Woocommerce webáruházat ingyenesen létre tudod hozni.
Most egy gyakorlati példán keresztül fogom bemutatni, hogy hogyan lehet hatékony a webáruház keresőoptimalizálás Woocommerce webshop esetén.
Először is fel kell telepíteni a Woocommerce bővítményt.
A munkához SEO plugint is segítségül tudsz hívni, mivel WordPress weboldal a webáruház alapja. SEO bővítmény használata majd szerepel a gyakorlatias példában is, így kezdjük ezzel.
WordPress weboldalak keresőoptimalizálásának támogatásához jó választás lehet a Yoast SEO vagy a Rank Math SEO plugin. Fontos, hogy csak egy lehet használatban!
Mindkét bővítményre igaz, hogy a fizetős verzió több segítséget nyújt a Woocommerce keresőoptimalizáláshoz, de az ingyenes változatokkal is be lehet állítani jópár dolgot.
A Rank Math-nél ma már összességében több funkció érhető el az ingyenes verziójában, mint a Yoast ingyenes változatában, de…
Megfigyeltem egy olyan különbséget, ami miatt azt mondom, hogy ha a honlapodhoz webáruház tartozik, akkor inkább a Yoast SEO lehet a jobb választás. Legalábbis az ingyenes változatokat összehasonlítva.
A Yoast SEO bővítmény segítségével kategória és címke oldalaknál is be tudsz állítani egyedi meta címet (title) és meta leírást (meta description). A Rank Math plugint használva nem találtam ezt a lehetőséget. Pedig nagyon jól jönne. Ezt majd hamarosan látni fogod, hogy miért.
Nézzük most meg, hogy mire kell figyelni a termék és kategória oldalak keresőoptimalizálásánál Woocommerce webshopok esetén!
A Woocommerce webáruházak egyik nagy előnye, hogy nagyon jól lehet szervezni a termékkategóriákat, többféleképpen is csoportosíthatunk a címkék és attribútumok segítségével.
Első lépés a kulcsszókutatás: vizsgáljuk meg, hogy milyen termékkategóriákra keresnek a felhasználók! Ehhez nyújt segítséget például a Google Ads kulcsszótervező.
Példa webáruházunk legyen a Bemutató Állateledel webáruház. Példa Termékünk legyen a Példa Macskatáp, ami legyen egy száraz macskatáp.
A macskatáp szóra keresve a Google Ads kiad több kapcsolódó kifejezést a relevancia sorrendjében. Ezek között lesznek kategória kulcsszó ötletek is.
Természetesen magára a macskatáp szóra is van keresés: ez lehet a fő kategória.
Megtaláljuk a száraz macskatáp kifejezést: látható, hogy erre is van keresés. Nem túl sok (átlagosan havi 70), így kicsit könnyebb dolgunk lesz, ha szeretnénk erre kulcsszóra előre kerülni a keresési találatokban.
A kulcsszótervezés során többféle kategória kulcsszóra bukkanhatunk
Most csoportosítsuk a macskaeledeleket fizikai állaguk szerint. Legyen a Macskatáp kategória alatt a Száraz macskatáp.
Ha létrehoztuk a kategóriákat, akkor fordítsunk gondot a keresőoptimalizálásra. Adjunk meg egy leírást, és töltsük ki a Title és meta leírás mezőket a Yoast segítségével, bennük a megfelelő kulcsszóval.
Most térjünk vissza egy kicsit a kategória kulcsszavakra. Ha megnézzük a kulcsszóötleteket, akkor kiderül, hogy más szempont szerint is lehet csoportosítani a termékeket. Itt fognak segítséget jelenteni a címkék és attribútumok.
Van keresés a csirkementes macskatáp kifejezésre is. Tegyük fel, hogy példa termékünk is ilyen. Csakhogy nemcsak a száraz macskatáp lehet csirkementes, ez más típusú kategória. Emiatt nem tehetjük be a Száraz macskatáp kategória alá…
Címke viszont lehet belőle. Hozzunk létre egy csirkementes macskatáp címkét, amit majd hozzá tudunk adni a termékhez. Töltsük ki ehhez is a jellemzőket, állítsunk be ehhez is title-t és meta leírást.
A Google Ads kulcsszótervezőben találunk például prémium macskatáp és vesekímélő macskatáp kifejezéseket is. Ezek is teljesen más szempont szerint jellemzik a macskaeledeleket. Ha relevánsak valamelyik termékünk szempontjából, akkor ezekből is lehet címke.
Egy másik lehetőséget nyújtanak a csoportosításhoz az attribútumok. Ilyen lehet például a Márka, amelyhez hozzáadhatjuk a webshopban fellelhető macskatáp márkákat értékként. Példa Macskatápunk márkája legyen a Szuperjó Márka.
Ezekből a példákból már láthatjuk, hogy a Woocommerce SEO szempontjából is előnyös az, hogy többféle módon is csoportosíthatjuk a termékeket. Így megcélozhatunk minden kategória kulcsszót, ami számunkra releváns. Erre nem minden webáruház motor biztosít ekkora lehetőséget.
Woocomerce webshopban a címkék és attribútumok segítségével többféle szempont szerint is csoportosíthatjuk a termékeket
A kategóriák után jöjjenek a termékek: nézzünk meg, hogy miképp érdemes feltölteni a termékeket, ha eredményesen szeretnénk szerepelni a Google-ben!
Mielőtt feltöltenénk a terméket, nézzük meg a kulcsszótervezőben, hogy hogyan keresnek rá a Google-ben! Fontos, hogy amit választunk, az valóban egy terméknév legyen, és ne kategória vagy egyéb típusú kulcsszó!
Vizsgáljuk meg a keresési szándékot. Ha rákeresünk egy adott kifejezésre a Google-ben, akkor a keresési találatokban láthatjuk, hogy erre a kulcsszóra valóban konkrét termékek jönnek-e be vagy esetleg más típusúak a találatok (például kategóriák). Sokszor persze egyértelmű lesz, de nem minden esetben, ezért ellenőrizzük mindig!
Ha megvan a terméknév, akkor indulhat a feltöltés.
Maga termékoldal úgy fog kinézni, hogy a rövid leírást látjuk felül, a hosszabb termékleírást pedig alul. A termék feltöltésekor az admin felületen éppen fordítva van.
Vagyis felül, a termék neve alatt tudjuk kitölteni a termékleírást. Ennek nagy jelentősége van Woocommerce SEO szempontjából is.
Időigényes feladat egy egyedi termékleírást összehozni, de így hozza meg gyümölcsét a munka.
Ha sikeres akarsz lenni, szánj időt egyedi termékleírás készítésére
Ha ezzel megvagyunk, akkor jöjjön a többi beállítás.
A termékleírás alatti menüsorban többféle beállítást lehet végezni. Itt vannak az árra, készletre, szállításra vonatkozó beállítások. Itt tudjuk hozzáadni az attribútumokat is, amelynek jelentőségéről fentebb már olvashattál.
És itt lehet beállítani a kapcsolódó termékeket is. Ha van olyan termék, ami még érdekelheti a látogatót, érdemes itt megjelölni. Ilyenkor a termékoldal alján megjelenik a kapcsolódó termék, és nagyobb az esélye, hogy azt is megvásárolja a látogató.
A Példa Macskatáp mellé ajánlhatunk itt egy Példa Macskavitamint.
A Woocommerce webáruház admin felülete jól átlátható
Ha ezzel megvagyunk, akkor jön egy kis kreativitást igénylő beállítás: a rövid termékleírás.
Fordítsunk rá nagy gondot, mert ez lesz az, amit a látogató elsőként megpillant a termékkép mellett, és eldöntheti, hogy vásárol vagy tovább áll! Legyen ez egy figyelemfelkeltő marketing szöveg.
A látogató a termékkép mellett elsőként a rövid termékleírást látja
Most jöjjenek a SEO plugin nyújtotta lehetőségek.
Én a Rank Math bővítményt használtam a példa bemutatására (de csak azért, mert ez van feltelepítve a weboldalamhoz, a példa webáruházat csak a Woocommerce keresőoptimalizálás bemutatásának kedvéért hoztam létre).
Itt az Edit snippet gombra kattintva tudjuk megadni a Title (SEO cím), a Meta description (meta leírás) szövegét, valamint az url végződést.
(A Yoastnál azonnal láthatjuk ezeket a lehetőségeket, nem kell külön gombra kattintani.)
Mindkét bővítmény elemezni tudja a termékleírás szövegét SEO szempontból. Ez segítség lehet, figyelmeztethet bizonyos hiányosságokra, de nem kell teljesen komolyan venni. Ezek a pluginok nem tudnak mindent.
Ne felejtsük el beállítani a title és a meta leírás szövegét a termékoldalhoz
Az admin felület jobb oldali sávjában állítsuk be a kategóriát és a címkéket.
Itt kell beállítani a termékképet is. További képeket tölthetünk fel a termékgalériába.
Figyeljünk arra, hogy a képeket ne nagy méretben töltsük fel, mert lassíthatják az oldal betöltését. Erről részletesebben olvashatsz a WordPress weboldal gyorsítása cikkben.
A feltöltött kép fájlneve is olyan legyen, ami tartalmazza a kulcsszót. Az Alt mezőnél adjuk meg, hogy mi van a képen.
Ha mindennel megvagyunk, akkor érdemes blogcikk típusú kulcsszavakat is keresni a termékhez vagy termékkategóriához kapcsolódóan. Ezekre írjunk keresőoptimalizált blogcikkeket, ahova elhelyezhetjük belső linkként a kapcsolódó termék- vagy kategória oldalakat.
Ennek jelentőségőről, és általános webáruház SEO tippekről a Webáruház keresőoptimalizálás tippek cikkben olvashatsz.
A Woocommerce keresőoptimalizálásról és a profi Woocommerce webáruház felépítéséről még rengeteg hasznos információt és tippet kaphatsz a Professzionális Woocommerce Webáruház tanfolyam segítségével.
Végezd el most, hogy minél hamarabb kamatoztathasd a tudást! Így viszonylag kis befektetéssel vevő- és bevételvonzó webshopod lehet.
A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!
Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!