Webáruház keresőoptimalizálás tippek
Utolsó frissítés Oct 4, 2023

Ha sikeres webshopot szeretnél üzemeltetni, akkor ma már mindenképpen foglalkoznod kell a webáruház keresőoptimalizálás alapvető módszereivel.

Az utóbbi időben egyre népszerűbbé vált az internetes vásárlás. Az emberek látják, hogy jól működik, megnőtt a bizalmuk.
Egyre több webshop indult el az útján, így nagyobb a verseny is.

Ha meg szeretnél jelenni a termékeiddel a Google első találatai között, akkor érdemes egy kis időt szánnod a webáruház SEO módszereinek elsajátítására. Ha sikeresen alkalmazod a módszereket, akkor kevesebbet kell majd költened hirdetésekre, több vásárlód és bevételed lehet.

Nézzük meg, hogy mire kell figyelned, és mit kell elkerülnöd ahhoz, hogy a webshopodat szeressék a látogatók, így a Google is!

Itt találod a főbb témaköröket:

Az alábbi linkekre kattintva az oldal megfelelő fejezetéhez juthatsz:

  1. 1. Egy tanulságos példa webáruház keresőoptimalizáláshoz
  2. 2. A honlap témája
  3. 3. Felhasználói élmény
  4. 4. Kulcsszókutatás
  5. 5. A termékoldal keresőoptimalizálása
  6. 6. A kategória oldalak keresőoptimalizálása
  7. 7. A webáruház motorja
  8. 8. Webshop linképítés, közösségi média
  9. 9. Webshop keresőoptimalizálás tanfolyam

Webáruház keresőoptimalizálás – egy tanulságos példa

Nemrégiben egy különleges lisztet, tönkölybúza kenyérlisztet szerettem volna vásárolni. Rákerestem a Google-ben. Egy árösszehasonlító oldalnak köszönhetően rábukkantam néhány helyre, ahol meg lehetett rendelni ezt a terméket. Boldogan rá is kattintottam arra, ahol a legolcsóbb volt. De amit a webáruházban láttam, az nem nyerte el a bizalmamat…

Először úgy tűnt, hogy a menüpontok alapján abban a webshopban főként orvostechnikai eszközöket, pl. lázmérőket, inhalátorokat árulnak. Legalábbis más menüpontot nem találtam az oldal jól látható részein. Kicsit furcsán hatott ebben a webáruházban a kenyérlisztes termékoldal… Az összevisszaság hatását keltette bennem még akkor is, ha valahogy a lázmérő és a kenyérliszt is kötődik az egészség témaköréhez.

Ami még zavart, hogy elsőre nem láttam semmilyen használható navigációs útvonalat. Pedig szerettem volna tudni, hogy találhatok-e még másfajta lisztet is ott. (Aztán nagy nehezen rábukkantam más típusú lisztekre is.)

Ha nem lett volna olyan nagy ritkaság a tönkölybúza kenyérliszt, szinte rögtön ki is léptem volna onnan, és máshol próbáltam volna megkeresni a terméket. Nekem úgy tűnt, hogy elhanyagolják azt a webshopot.

Mi ebből a tanulság a webáruház SEO szempontjából?

Kettő is van: az egyik, amit úgy nevezhetünk röviden: „a webshop témája”.
A másik pedig a jó felhasználói élményre való törekvés: legyen jól átlátható az oldal, segítse a látogatót a tájékozódásban.

Alapszabály: amit a látogatók nem szeretnek, azt a Google sem.

A honlap témája webáruház esetén

Mielőtt bármilyen SEO trükkön gondolkodnánk – de még a webáruház felépítése előtt – meg kell határozni, hogy mi legyen a honlap témája.
Ahogy a többi típusú weboldal keresőoptimalizálása esetén is igaz: a Google nem szereti, ha a tartalom túlzottan elkalandozik a honlap fő témájától. Így kevésbé tűnik professzionálisnak a honlap.

Ugyanez igaz a webshopokra is: nem szerencsés, ha egymástól nagyon távol eső kategóriába tartozó termékek találhatóak meg ugyanott. El kell tudnunk mondani röviden, hogy miket árulunk összességében.

Bár a fentebb említett kenyérlisztes példa még elfogadható: a kenyérliszt és a lázmérő is kapcsolódik az egészséghez. De ezt szerintem jó lett volna valahogyan egyértelművé tenni: lehetett volna egy jól látható menüpont a gyógyászati segédeszközöknek, és egy másik az egészséges konyhai alapanyagoknak.

Egy szélsőséges példa: ha ékszereket árulunk, akkor ne tegyünk be a webshopba ablakpucolót is, csak azért, mert egy nőt az is érdekelheti. Ha mindkettőt szeretnénk árulni, akkor sokkal jobban járunk SEO szempontból, ha nyitunk két webshopot: egyet az ékszereknek, és egyet a tisztítószereknek.

Ha ezt a szempontot kipipáltad, akkor jöjjön a többi, ami fontos mind a vásárlók, mind a Google számára!

A felhasználói élmény (user experience, UX) és a webshop keresőoptimalizálás kapcsolata

Ahogy fentebb már említettem: lényeges, hogy a vásárló jól átlássa, hogy milyen kategóriájú termékek közül válogathat, és ezeket könnyen megtalálja, néhány kattintással elérje a termékeket. A Google számára is fontos a szervezett és átlátható felépítés: ne legyen 3-4 alkategóriánál több.

Természetesen az is vonzó a látogató számára, ha nemcsak rendezett, hanem esztétikus is a weboldal. Ez bizalmat fog kelteni benne, szívesebben időz az oldalon, amit a Google is értékelni fog.

tablet, billentyűzet és felhasználói élmény fontosságát hangsúlyozó szöveg

Ami még megfogja a látogatót, az az, hogy a tartalom nem sablonos, „gyári” szöveg, hanem egyedi, érdekes. Nézzük most a webshop tartalmi keresőoptimalizálásának nulladik lépését: a kulcsszókutatást!

A kategória típusú és a termék típusú kulcsszavak

Lényeges, hogy termék oldalt csak termék kulcsszóra, kategória oldalt pedig gyűjtő jellegű vagyis kategória típusú kulcsszóra optimalizáljunk.

Amikor a kulcsszótervező eszközben találsz egy megfelelőnek tűnő kulcsszót, akkor mindig ellenőrizd le: írd be a Google keresőbe, és nézd meg az első oldal találatait. Itt látni fogod, hogy milyen típusú keresési találatok jönnek: például termékek vagy inkább blogcikkek. Ebből már lehet tudni, hogy arra a kulcsszóra milyen típusú tartalmat várnak a látogatók, vagyis mi a keresési szándék. (Van, amikor persze egyértelmű, de azért jó, ha ellenőrzöd.)

Kulcsszókutató eszközként többet is kipróbálhatsz. Amit mindenképpen érdemes használni, az a Google sajátja: a Google Ads kulcsszótervező. Emellett hasznos tippeket tud adni a Keyword Tool, az Ubersuggest, és segítségedre lehet még a Google Trends is.

Ha véletlenül olyan terméked van, amire egyáltalán nem keresnek, akkor arra az oldalra nem tudsz optimalizálni, ne próbálj más kulcsszóval trükközni. Azt a terméket egyelőre nem igazán tudod keresőoptimalizálni. Csak használd a termék nevét, és még az is lehet, hogy idővel majd keresni is fogják. Ilyenkor mindenképpen javasolt más online marketing eszközöket bevetni, hogy megismertesd a célközönségeddel.

kulcs termék és kategória kulcsszavakról szóló szöveggel

Nézzük most a termékoldal keresőoptimalizálását!

Termékoldal SEO

A termékoldal keresőoptimalizálása során menj végig az alábbi szempontokon:

Cím (H1-es címsor):

Legyen benne a kulcsszó, a cím általában maga a terméknév.

Rövid leírás

Általában ezt látja először a látogató a termékkép mellett. Legyen rövid, figyelemfelkeltő szöveg, ami vásárlásra ösztönöz: lényegében egy marketing szöveg.

Termékleírás

A termékleírás legyen egyedi, és természetesen tartalmazza a megcélzott kulcsszót. Itt a blogcikkekhez hasonlóan a SEO szövegírás módszereit érdemes alkalmazni: legyen a szöveg minőségi, hasznos tartalom, ami megmutatja a látogatónak, hogy mit nyújthat számára a termék, mi mindent lehet róla tudni. Ez növeli a felhasználói élményt, és nagyobb eséllyel fogja a kosárba tenni az árut az olvasó.

Lehet hosszú, de nem az a lényeg, hogy mennyire terjedelmes, hanem maga a tartalom.
Itt belső linkeket is használhatsz. Ha van egy hozzá kapcsolódó termék, amit még érdemes megtekinteni a látogatónak, akkor annak a linkjét el lehet helyezni a termékleírás végén. Használhatsz hozzá például egy ehhez hasonló szöveget: „a kenyérliszt mellé próbáld ki ezt a jó minőségű élesztőt”.

Termékképek

A termékleíráshoz hasonlóan legyen ez is egyedi, ha csak lehetséges. A gyártótól származó képek valószínűleg más honlapokon is fent vannak már, és a Google ezt látja. Így nem valószínű, hogy megjeleníti a keresési találatokban. Ezért ha lehet, akkor fotózd vagy fotóztasd le a termékeket.

A képek feltöltése előtt ügyelj arra, hogy a mérete optimalizált legyen. A nagy méretű képek lassítják az oldalt, így a látogatók nagyobb eséllyel hagyják el azt, mielőtt betöltődne. Ne felejtsd el kitölteni az alt mezőt: legyen benne a kulcsszó.

Meta cím (a title) és meta leírás:

Minden termékoldal esetén fontos, hogy egyedi legyen a title és a meta leírás (meta description). Már egy szó, például a terméknév is egyedivé teszi őket, ezért nem fontos minden termékhez teljesen újat kreálni belőlük.

Használhatsz sablont, amiben például csak a terméknév a változó, a szöveg többi része mindenütt marad ugyanaz. Ez egy többszáz terméket forgalmazó webáruháznál igencsak praktikus tud lenni.

Vásárlói vélemények

Tedd lehetővé, hogy a vásárlók értékelni tudják a terméket szövegesen és pontozva is. Ha a látogató pozitív értékeléseket lát, nagyobb eséllyel fog vásárolni. A pontozott érték pedig megjelenhet strukturált adatként a keresési találatoknál is, ha megfelelő a beállítás.

Strukturált adatok

Strukturált adat lehet például az ár, az értékelés és egyéb termékadatok. Megfelelő beállítás esetén ez megjelenik a Google keresési találatban is a title és meta leírás mellett. Ezáltal plusz információt kap a látogató, így nagyobb az esélye, hogy a webáruházadra kattint.

Ami elég hatékonyan felkelti a neten keresgélők figyelmét, az a gyakran ismételt kérdések (GYIK vagy FAQ) megléte a keresési találatoknál. Ezt be tudod állítani a webáruházak aloldalainál is. Ha már itt hasznos információkkal látod el az érdeklődőt, akkor még nagyobb a valószínűsége, hogy az oldaladat választja.

fényképezőgép és egyedi termékképekről szóló szöveg

A webáruház keresőoptimalizálás során gyakran elkövetik azt a hibát, hogy főként csak a termékoldalakkal törődnek, a kategória oldalakkal már kevésbé. Pedig ez is rendkívül fontos SEO szempontból.

Kategória oldalak keresőoptimalizálása

Ha csak lehet, töltsd ki a leírást. Legyen ez is olvasmányos, egyedi és hasznos tartalom, benne a kulcsszóval.
A kategória oldalak esetében is legyen egyedi a title és a meta leírás, és természetesen tartalmazniuk kell a megcélzott kategória kulcsszót.

A termékeket általában többféle szempont szerint is kategorizálhatod, többféle kategória kulcsszót is találhatsz egy termékhez. Ezt, ha a webáruház motor engedi, akkor megoldhatod címkék és attribútumok segítségével.

Amivel a webshop keresőoptimalizálást még sikeresebbé teheted, az a blogcikkek írása.

Keresőoptimalizált blogcikkek és a webáruház SEO

Ha a webshophoz blog is kapcsolódik, ami igazodik a honlap témájához, akkor több legyet üthetsz egy csapásra:

  • A látogatókban nagyobb bizalmat kelt: szakértőnek látnak majd a témában. Nagyobb eséllyel fognak vásárolni.
  • A hasznos információk hosszabb időre a weboldalhoz szögezik az olvasókat.
  • Mindezekért a Google is előnyben fogja részesíteni az oldalt.
  • Egy webshopot csak termék- és kategória kulcsszavakra tudsz optimalizálni. Blogcikk esetén viszont szóba jönnek a témához még köthető blogcikk típusú kulcsszavak is. Tehát ilyen módon kibővülnek a lehetőségek: többféle kulcsszóra is célozhatsz.

Egy konkrét példa:

Ha van egy gyöngyöket és egyéb ékszerkészítő eszközöket forgalmazó webshopod, akkor írhatsz egy olyan blogot, ami ékszerkészítési tippeket ad. A cikkekbe linkelt be azokat a termékoldalakat, amelyek kapcsolódnak hozzá. Lehetséges, hogy a látogató először a blogcikkeket találja meg, mert egy gyöngyfűzéssel kapcsolatos kulcsszóra keresett rá. Ha a munkához szükséges eszközök termékoldalait megtalálja a cikkekben, jó eséllyel kattint majd és vásárol, hiszen nem kell tovább nézelődnie.

Ebből is láthatjuk, hogy nagy kár lenne kihagyni azt a lehetőséget, amit a blogolás nyújt. Vásárlókat hozhat organikus módon, és SEO szempontból is erősíted vele a weboldaladat.

jegyzetfüzet blog felirattal és a webáruház keresőoptimalizálással kapcsolatos szöveg

Most nézzük meg, hogy mire érdemes még figyelni a webáruház keresőoptimalizálás során, és mi az, amit elsőre fontosnak gondolnánk, de mégsem igazán befolyásolja az eredményeket!

Woocommerce, Shopify, UNAS és Shoprenter SEO szempontból

A webshop készítése előtt el kell dönteni, hogy milyen legyen a webáruház motorja. De vajon mennyire számít keresőben való teljesítmény szempontjából, hogy melyiket választod?

A jó hír az, hogy a fent felsoroltak mindegyike jól seózható, nem ezen fog múlni az eredmény.

Viszont ha úgy indítasz webáruházat, hogy már van egy WordPress honlapod témához illő tartalommal, amit már elkezdett értékelni a Google, akkor nem érdemes a nulláról elindítani egy új oldalt a webáruház számára. Hiszen a Google már elkezdte rangsorolni az oldalt, így időt, energiát takarítasz meg.
Használd ilyenkor a Woocommerce bővítményt a webshop készítéshez. A Yoast SEO bővítménnyel karöltve egyszerűen meg tudod oldani a keresőoptimalizálást.

A bérelhető webshopok előnye lehet, hogy az ügyfélszolgálat rendelkezésedre áll probléma esetén, nem kell webfejlesztőhöz fordulni. Ilyen a Shopify vagy a Shoprenter. A Shoprenternél támogatást kaphatsz SEO audit terén, és kiváló útmutatót is a keresőoptimalizáláshoz. A szintén fizetős UNAS bérelhető webáruház is jó választás lehet.

Viszont ahogy fentebb említettem, nem azon fog múlni a SEO eredménye, hogy melyiket választod. Most nézzünk meg valamit, ami viszont segít a megfelelő tartalmon és technikai beállításokon kívül: linképítés és közösségi média jelek.

Webáruház linképítés és közösségi média marketing

A webáruház keresőoptimalizálásból nem felejthetjük ki a linképítést.

A vendégblogolás webshopok esetén is segítségedre lehet. Ha vendégcikket írsz egy témához kapcsolódó weboldalra, akkor ott elhelyezheted a webáruház linkjét ill. a blogcikk témájához kötődő termékekre mutató linkeket.

Használjuk a közösségi média erejét

  • Írj figyelemfelhívó, témához kötődő posztokat, amelyekben elhelyezhetsz a webáruház oldaláról linkeket. Próbáld meg elérni, hogy minél többen reagáljanak a posztokra, osszák meg. Ezt a Google közösségi média jelként érzékeli, és értékesebbnek fogja tartani az oldalt.
  • Készíts videókat a termékek használatáról! A leírásban szintén elhelyezheted linkeket, ezzel látogatókat szerezhetsz a weboldalra.

A webáruház keresőoptimalizálás egy nagyon tág téma, lényegében egy külön képzés anyaga.

Webshop keresőoptimalizálás tanfolyam

Ha szeretnéd mélyen elsajátítani a módszereket, hogy igazán sikeres lehess organikus úton is, és ne kelljen sokat költened hirdetésekre, akkor nézd meg a Webáruház keresőoptimalizálás tanfolyamunkat!

Ha egyelőre csak egy kis ízelítőt szeretnél, akkor iratkozz fel hírlevelünkre, és Tiéd lehet az ajándék Webáruház SEO videótanfolyam.

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Írta: Gyenes Kati

Kapcsolódó bejegyzések

Linképítés árak

Linképítés árak

Az interneten keresgélve linképítés témában rengeteg információt találhatsz. Ezek sokszor csak félinformációk, vagy néha akár egymásnak ellentmondó "tények"....

Hozzászólások

0 Comments

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük