A kulcsszó kutatás a keresőoptimalizálásnak (illetve általában az online marketingnek) az a lépése, amikor megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amikkel minél több és minél relevánsabb látogató hozható a honlapunkra.
A kulcsszó kutatás kapcsán elég kevés információ érhető el magyarul. Ami még ennél is rosszabb, hogy az információ többsége angol nyelvterületről, az angol nyelvű piacról származik. És bár sok minden használható az ott tanultakból, mint általában, azért nem árt heyi szemüveggel nézni a dolgokat.
A kulcsszó kutatás esetében talán a legnagyobb különbség az angol és magyar nyelvű munka között, hogy míg az angol esetében sokszor 5-6 szó hosszú kulcsszavakról beszélünk, milliónyi lehetőséggel egyetlen szűk témakörben, addig magyar nyelven nemigen érdemes 3 szónál hosszabb kulcsszavak kutatására vagy megcélzására bármennyi energiát is fordítani.
Márpedig a különbség nyilvánvaló. Angol nyelven hosszú napok izzadságos munkájával, speciálisan erre fejlesztett szoftverekkel lehet olyan kulcsszavak után kutatni, amik gyors és biztos eredményeket hozhatnak. Magyarul ezzel szemben a munka kevésbé fárasztó, nem is igazán igényel különleges tudást vagy szoftvert. De az is igaz, hogy a kevesebb kulcsszó miatt nálunk kevesebb olyan kulcsszó lelhető fel, amelynél egy induló honlap esetében az eredmény gyors és hatékony lehet.
Az eredményes kulcsszó kutatás magyar nyelven nem feltétlenül izzasztó feladat. Egy kis gyakorlattal bárki meg tudja csinálni. Ahhoz, hogy a kulcsszó kutatás hatékony legyen, az alábbi lépéseket tartsd be:
Légy „nagyvonalú”. Vagyis ne akarj két-három kulcsszónál megállni, hanem írj le mindent, ami eszedbe jut. Az eredményes kulcsszó kutatás egyik legfontosabb pontja ez, vagyis hogy nem egy-két kulcsszót keresünk, ami elsőre eszünkbe jut, hanem minél többet. Még olyanokat is, amikkel talán nem váltjuk meg a világot, „legfeljebb” napi néhány látogatót szerzünk.
Igen, ami először eszedbe jut kulcsszó valószínűleg az, ami a legtöbb bevételt hozhatja a piacodon. Ez igaz is lenne, ha nem lenne konkurensed, ha nem akarná mindenki azt az egy-két kulcsszót megcélozni. De konkurens honlapok vannak, ezért kell kicsit szélesebb körben szétnézni, főleg induló honlapoknál hátulról, óvatosan, és nem szembe támadni.
Egyszerűen írd be az ötleteidet, finomítsd a keresést hely és nyelv szerint. Nézd meg, írd össze azokat a javaslatokat, amiket a Google ad. Ezek közül sok nagyon jó ötlet lesz, remekül használható később. Ami nem tetszik, nem releváns, azt egyszerűen hagyd figyelmen kívül.
A Google Trends megmutatja, hogy egy kulcsszó keresése több éves távlatban hogyan változik. Egy a hátránya, magyar nyelven csak az elég erős keresést hozó kulcsszavakra működik, így könnyebb kulcsszavakra nem használható.
Az Adwords kulcsszótervező is mutat valamit a trendekből, igaz csak az utolsó egy évet. Ez inkább a szezonális kulcsszavak kiszűrésére, mint komolyabb trendek azonosítására használható.
Időnként ülj le a géped elé, és kezdd elölről a kulcsszó kutatást az első lépéssel, újra összeírva a kulcsszavakat, és meglásd, ilyenkor is rengeteg új és hasznos ötletet fogsz majd kapni!
És tényleg. Ha ezeket a lépéseket folyamatosan elvégzed, ha hajlandó vagy némi alázatot mutatni a piaccal és a keresővel szemben, akkor várhatóan egyre jobb látogatottsági adatokat fogsz elérni. És onnantól már a te feladatod, hogy ezekkel a látogatókkal mit csinálsz, hogyan váltod Forintokká őket.
Lesznek kulcsszavaid, amikkel semmit sem fogsz elérni. Lesznek olyanok, amik nagyon jó eredményt hoznak. Ezek meg tudják alapozni a jövődet. Ha a kulcsszó kutatásnak ezt a módját választod, még a legnehezebb, legkomolyabb versenytársak esetén is stabil hátteret tudsz kialakítani magadnak. Folyamatos, egyre növekvő látogatószámot, és ami talán a legfontosabb, egyre könnyebben fog menni a nehéz, valódi bevételt hozó kulcsszavak keresési találatainak meghódítása.
Ha szeretnél valódi és gyors eredményt elérni az így megszerzett kulcsszavakkal, és a leggyorsabban bevételtermelővé fordítani őket, ahhoz szükség van néhány trükkre, amiket az online keresőoptimalizálási tanfolyamaimon mutatok be. Kattints a linkre a részletekért!
Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!
Sziasztok!
Elnézést, ha tolakodó vagyok, inkább segítségnek gondolom, de a „kulcsszó kutatás” kifejezést egyben kell leírni.
http://www.e-nyelv.hu/2011-09-05/hat-szotagos-szabaly/
Töröljétek nyugodtan ezt a hozzászólást, nem a hősködés a célom.
üdv.: Gábor