Iratkozz fel hírlevelünkre!
Ajándék 45 pontos SEO ellenőrző lista
Mi is utáljuk a SPAM-et. Csak hasznos infót küldünk a hírlevelünkben.
A keresőmotor optimalizálás ugyanazt jelenti, mint a gyakrabban emlegetett a keresőoptimalizálás vagy SEO (search engine optimization).
A keresőoptimalizálás jelentése: olyan tevékenységek összessége, melyeknek célja az hogy honlapunk minél jobb helyezést kapjon a keresőoldalakon a találati listában. Ennek a célja pedig az, hogy minél több látogató érkezzen a weboldalunkra. Nem is kérdés, hogy ezek a tevékenységek az online marketing fontos részét képezik.
A siker eléréséhez figyelembe kell vennünk, hogy mi alapján rangsorolnak a keresőmotorok.
Legtöbbször ilyenkor a Google keresőre gondolunk. De vajon érdemes a többi kereső oldallal is foglalkozni? Ha érdemes, akkor melyekkel? És hogyan tudunk egyszerre mindegyiknek és mindenkinek megfelelni úgy, hogy ne terheljük túl magunkat?
Mielőtt elkezdjük boncolgatni ezeket a kérdéseket, nézzük meg, hogy melyek a SEO alapvető lépései!
A SEO legalapvetőbb részfeladatai, lépései:
Amikor tartalmat készítesz a honlapodra, akkor az a fő cél lebegjen a szemed előtt, hogy az hasznos legyen a látogatók számára, minőségi tartalom legyen. Vagyis: a seo szövegírás során is a látogatóknak írunk, és nem a keresőnek.
A minőségi tartalom minden minőségi kereső oldalnál fontos rangsorolási tényező.
Persze lényeges az is, hogy jelzéseket adjunk a keresőmotorok számára a tartalomról, ha valóban jó eredményt szeretnénk elérni. Viszont a különböző keresőmotorok algoritmusaiban, rangsorolási módszereiben vannak eltérések. Így meg kell gondolni, hogy melyiknek akarunk megfelelni.
A Google az, amihez elsősorban alkalmazkodnunk kell, mert a világon szinte mindenütt magasan uralja a keresők világát. Így a célcsoportunk biztosan használja. De természetesen nem ez az egyetlen. Azt az oldalt érdemes még figyelemre méltatni, amit a célközönségünk használ.
Ami még fontos: a keresőoptimalizálásban is vannak törvények, amiket be kell tartani. Az etikus keresőmotor optimalizálási technikákat „fehér kalap” vagyis white hat SEO techni-káknak is nevezik
Sajnos vannak etikátlan eljárások is, ez a „fekete kalap” vagyis black hat SEO technika. Ilyen például: háttérszínnel, a látogatók elől rejtve, de a keresőmotorok számára látható-vá téve használni kulcsszavakat. Az ilyen tevékenységeket ha kiszúrják a keresőmotorok, akkor büntetés, akár tiltás is járhat érte.
Most pedig nézzük meg, hogy melyek a legnépszerűbb keresők a világon!
2022-ben a világon legnépszerűbb keresőoldalak:
Ebből 91,42 % részesedés a Google keresőé. A második a Bing 3,14 %-kal. Ebből azonnal látszik, hogy a keresőmotor optimalizálás lépéseinek elsősorban a Google keresőjéhez kell alkalmazkodnia.
Ez kicsit olyan, mintha a Google SEO lenne a „kötelező házi feladat”. A többi pedig inkább „szorgalmi” feladat arra az esetre, ha minden apró lehetőséget meg szeretnénk ragadni.
Amit hazánkban is használnak a Google mellett, az a Bing, a Yahoo és a DuckDuckGo. Igaz, nem túl sokan. Magyarországon 90-95 % (vagy inkább több néhány forrás alapján) a Google-t használók aránya.
(Néhány forrás szerint kevesen a kínai Baidut és az orosz Yandexet is igénybe veszik nálunk, de szerintem hazai célközönség esetén ezzel nem érdemes foglalkozni SEO szempontból, elenyésző a jelentősége.)
A Bing a Microsoft tulajdona. Ismertségét pont ennek köszönheti: a Windows operációs rendszerekre telepített Internet Exploreren ez az előre beállított kereső, ugyanígy a Nokia okostelefonokon is. Magyarországon ez a második legnépszerűbb kereső oldal a Google után.
A Yahoo-nak is a Bing az alapja.
A DuckDuckGo-t azok szeretik, akiket zavar, hogy más keresők információkat gyűjtenek a felhasználókról. Ez ugyanis nem gyűjt róluk adatokat. Nem csoda, hogy az utóbbi időben nőtt a népszerűsége.
Az USA és Anglia területén valamivel kedveltebb a Bing, a Yahoo és a DuckDuckGo is, mint nálunk. Így ha a célcsoportod ezeken a területeken van, akkor mindenképp érdemes figyelned rájuk.
De ha nagyon szorgalmas vagy, akkor a magyar célközönség esetén is érdemes egy kis energiát áldozni ezekre a kereső oldalakra.
Ha célcsoportod Oroszországban vagy környékén van, akkor vedd figyelembe az ezeken a területeken használt keresőt, a Yandexet.
Ha ázsiai felhasználók körében is szeretnél eredményeket elérni, akkor a Baidu legyen a barátod.
Ha Csehországban is szeretnél elérni embereket, akkor a Seznam cseh keresőt ajánlom figyelmedbe.
Figyelemre méltó kereső az Ecosia. Munkatársai faültetéseket szerveznek a keresések után. Ahogy fentebb láthatjuk, a világ 10 legnépszerűbb kereső oldala között van. Ha van kedved, próbáld ki. A használatával hozzájárulsz a környezet védelméhez.
Keresőmotor optimalizálás szempontból azonban még mindig a Google-re kell elsősorban koncentrálnunk.
Mivel a Google magasan uralja a keresők világát, így a keresőoptimalizálás szinte egyet jelent a Google SEO-val. Így erről számtalan információt találhatsz, könnyen el is veszhetsz bennük. Ha szeretnél hasznos összefoglalókat a témában, akkor olvasd el a Google keresőoptimalizálás és a Keresőoptimalizálás lépésről lépésre cikkeket.
Most nézzük meg, hogy mire kell figyelned, ha Google mellett más kereső oldalakon is szeretnél eredményesen szerepelni!
Azért említem ezt a négy keresőt egy címsor alatt, mert ha a Bing keresőoptimalizálásra gondot fordítasz, az jó hatással lesz a másik háromra is, mivel a Yahoo, a DuckDuckGo és az Ecosia is adatokat nyer a Bingből.
Nem egyeznek ugyan a keresési találataik egy adott kulcsszóra, mert más forrásokat is figyelembe vesznek, de a Bing SEO segítségével így is több legyet üthetsz egy csapásra.
Éppen ezért nézzük most a Bing keresőoptimalizálást!
A Bing sok olyan szempontot is figyelembe vesz, mint a Google. Ilyen a minőségi tartalom és a kulcsszavak használata. (A kulcsszavak halmozásával kapcsolatban egyébként elnézőbb, mint a Google.)
Azt javaslom, hogy optimalizálj elsősorban a Google-re. Ez egyrészt elengedhetetlen, másrészt a Bing SEO szempontjából is pozitív eredményt hozhat. Aztán nézd meg, hogy mit tehetsz még, hogy a Bingben is szépen szerepelj.
Hogy jobban lásson a Bing szeme is, javaslom az alábbiakat:
Ahogy fentebb már említettem, a DuckDuckGo keresőmotor optimalizálás kezdődjön a Bing SEO-val, mert onnan (is) nyer adatokat ez a kereső oldal. A DuckDuckGo számos más platformról is sokat merít, ilyen például a Wikipédia, GitHub, Free Dictionary stb. Így érdemes valamelyiken szerepeltetni a weboldalt.
Mivel a DuckDuckGo számára különösen fontos az adatbiztonság, csak azoknak a honlapoknak van komoly esélyük, amelyek https titkosítással rendelkeznek. Ez szerintem ma már egyébként is elvárt.
A Yandex keresővel csak akkor érdemes foglalkozni, ha a célcsoport Oroszországban vagy környékén van jelen. A Baidu akkor lehet érdekes, ha a célközönség Kínában vagy a környező országokban van. A Baidu Webmester Eszközök is csak kínai nyelven érhető el.
A Yandexről egy kis érdekesség: a túl hosszú blogcikkeket nem kedveli, a 300-500 szavas tartalmak a legideálisabbak. Így ha írunk egy 1000-2000 szavas cikket, az a Google számára jó lehet, de a Yandex valószínűleg kevésbé fogja előnyben részesíteni.
Tehát kicsit nehezebb a Yandexnek és a Google-nek egyszerre megfelelni.
(Egyébként a Yoast SEO és a Rank Math a Yandex és a Baidu Webmester eszközökkel való összekötést is támogatja.)
Összefoglalva az eddigieket azt javaslom, hogy elsősorban a Google-re koncentrálj. Emellett jó, ha egy kicsi időt a Bingre is fordítasz, ezzel a Yahoo, DuckDuckgo és Ecosia eredményeidet is javíthatod.
A Google keresőmotor optimalizálás lényegét mindenképpen érdemes elsajátítanod. Ez kiváló befektetés hosszú távra, hiszen ha sok látogató lesz a honlapodon, akkor több lesz a vásárlód/ügyfeled, így több lesz a bevételed is.
SEO képzéseink gyakorlatiasak, jól érthetőek. Nézd meg a mindent átfogó, nagy SEO tanfolyamunkat is, amely korlátlan ideig tartó hozzáféréssel és ingyenes frissítésekkel lehet a tiéd!
Források:
A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!
Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!