Google keresőoptimalizálás: Több látogató = több vevő
Utolsó frissítés Jan 22, 2019
Google keresőoptimalizálás

A Google keresőoptimalizálás nem más, mint elérni, hogy a világ – és Magyarország – legnagyobb keresője, a Google el[sz0r jó helyre hozza a honlapodat, aztán meg folyamatosan ontsa neked a látogatókat, majd végül a vevőket (megrendelőket, ügyfeleket stb.).

Na most ha ez így egy kicsit túl egyszerűnek hangzik, akkor nézzük meg részeire lebontva:

TIPP: Olvasd végig, és a végére összeáll, hogyan lesz több vevőd vállalkozóként, ha megfelelően viszonyulsz a Google keresőoptimalizáláshoz!

Google keresőoptimalizálás: ki a legnagyobb legény?

google keresőoptimalizálás több vevő

Az első kérdés ugye az, hogy akkor a Google esetében miért is beszélünk a világ és Magyarország legnagyobb keresőjéről?

A témában nehéz teljesen pontos adatokat találni (főleg Magyarország tekintetében), de azért a fő számok egyértelműek. Az USA-ban és a világban a Google e cikk írásakor nagyjából a keresési piac 65-70 %-át birtokolja, ami már önmagában is hatalmas szám. (Gondolj csak bele, mi lenne, ha neked lenne ekkora piaci részesedésed?!)

De Magyarországon minden bizonnyal még ennél is durvább a helyzet. Legutóbb 90-93% közötti értékeket olvastam a Google részarányáról a keresők között, de én személyesen még ennél is nagyobb egyeduralmat tapasztaltam.

Átböngészve néhány nagyobb látogatottságú, saját és ügyfél honlap Analytics adatait, szinte minden esetben nagyjából fél-fél százalék jön a Yahoo!-ból és a Bingből, míg a keresőből származó látogatók 99%-a a Google-ből érkezik, lásd az alábbi képernyőfotót:

Látogatók megoszlása a keresőkből

Azt hiszem, nem kérdés innentől, hogy amikor keresőoptimalizálásról beszélünk magyarul, akkor Google keresőoptimalizálásról beszélünk.

Google keresőoptimalizálás: több látogató

Tömeg

A több látogató szinte mindig több vevőt jelent

Talán ez a kérdés a legegyértelműbb. Gondolom azt nem kell magyaráznom, hogy hogyan lehet több látogatód a honlapodon, ha jobb helyezéseket érsz el a keresőben.

Inkább abba mennék itt bele, hogy mennyivel több látogatód lehet, mert ez sokakat meg szokott döbbenteni, akik még nem annyira járatosak a Google keresőoptimalizálás területén.

Ez egy kicsit a tevékenységi területedtől is függ, de ha nyitott vagy arra, hogy sokkal több látogatót szerezz a keresőből, akkor a lehetőségek szinte határtalanok.

A saját tapasztalatom szerint megfelelően alapos kulcsszókutatással és tartalomfejlesztéssel teljesen reális és tartható cél lehet a látogatókat a Google keresőből egy év alatt megnégyszerezni. Értünk már el ennél keményebb eredményeket is, de az évi négyszerezés úgy is tartható, hogy közben nem kell a Google keresőoptimalizálásra nagyon sok extra időt szánni.

Az alábbi kép mutatja a honlaprafel.hu keresőből származó látogatóinak növekedését. Az elmúlt 3 évben nagyjából 7-szeresére nőtt a látogatók száma, akik a Google-ből jönnek:

Analytics keresőből látogatók minta

Amúgy semmi mást nem csinálok és csináltam ezekhez az eredményekhez, mint amit akár itt a honlapon a teljesen ingyenesen hozzáférhető keresőoptimalizálás anyagok között, akár a prémium oktatóanyagaimban vagy képzéseimen 100%-ban átadok neked. Vagyis nincs benne semmi trükk, amit ne tudnál te is megcsinálni, csak el kell kezdened!

Kicsit lejjebb beteszem a linket az ingyenes Google keresőoptimalizálás anyagokhoz, de kérlek olvass tovább, mert hátravan még a legizgalmasabb rész!

google keresőoptimalizálás mindenki vásárol

Google keresőoptimalizálás: hogy lesz ebből több bevétel?

Valahol mindenkiben jogosan felmerül a kérdés, hogy mi ennek az egésznek a célja. Mert ha te is vállalkozó vagy, akkor te is pénzből élsz, és mi másért érdekelne a Google keresőoptimalizálás, mint végső soron több vevőt, több bevételt csinálni.

A dolog részben egyszerű, részben egy kicsit végig kell gondolni hozzá a látogatók – a reménybeli vevőid – gondolkodását.

„Értékesítési” kulcsszavak

Egyrészt nyilván vannak olyan kulcsszavak, amit ha valaki beír a Google-be, akkor már izzik a pénztárcája, és alig várja, hogy elköltse a pénzét. Ha te vagy ott az első helyeken, akkor nálad.

Virágüzlet helyi keresési találatok

Példa helyi keresési találatokra a Google-ben, térképpel

És még csak az sem biztos, hogy ezt a pénzköltést az interneten fogja megtenni!

Gondolj például a „virágüzlet” kulcsszóra. Aki erre keres, azt te is és én is ránézésre megmondjuk, hogy nem fog teketóriázni, virágot akar és fog venni. De ugye az is valószínű, hogy nem a neten – hanem egyszerűen bemegy a virágboltba. Vagyis még akkor se értékeld le a Google keresőoptimalizálást, ha egy fillért sem keresel online!

A virágüzlet kulcsszóhoz kapcsolódóan jegyzem meg, hogy ezekhez a helyi üzlet jellegű kulcsszavakhoz a Google ma már egyre inkább úgynevezett helyi, térképes találatokat jelenít meg (lásd a képen). Vagyis a Google keresőoptimalizálás keretein belül egyre nagyobb teret kap a Magyarországon még csak gyerekcipőben járó helyi keresőoptimalizálás is – de erről majd egy másik cikkben.

Vagyis ha olyan kulcsszavakról van szó, amik szinte azonnal eladnak – akár az interneten, akár egy hagyományos üzletben -, akkor nem kérdés, hogy jobban jársz a jobb helyezésekkel, a több látogatóval.

Az a sok egyéb kulcsszó…

De vajon mindenki így vásárol Magyarországon? Beüt valamit a keresőbe, és amit talál elsőre, ott elkölti a pénzét?

Kíváncsi baba

A ma még csak kíváncsi látogatóból a jövőben hűséges vásárló lehet

Én nem ezt tapasztaltam. Én azt látom, hogy itthon az embereknek kevesebb a pénze annál, és jobban megnézik hová teszik, minthogy az első keresési találatnál otthagyják.

Ezért a Google kereső lehetőséget ad – még akár üzletileg rosszabbnak tűnő kulcsszavakkal is – elérni számodra olyan fogyasztókat, akik most még nem akarnak vásárolni, csak tájékozódnak.

És persze az is lehet, hogy még legközelebb is másnál költik el a pénzüket, de ha ma rád találtak, és el tudod nyerni a bizalmukat, akkor lehetnek még a te vevőid egyszer.

Ezért nagyon fontos, hogy a Google keresőoptimalizálást legalább az alábbi módokon fordítsd te is a hosszú távú vásárló- és bevételszerző stratégiád részévé:

  • Márkaépítés. Személyes márka, szakértőség, sok mindennek hívják. Ma már nagyon könnyen szakértővé válhatsz a szakmádban, akár csak 1-2 könnyebb kulcsszó „megszerzésével” is. Ne becsüld le ennek az értékét, sok eladáshoz juttathat hozzá később, ráadásul a vevőid hajlandóak lesznek magasabb árat is megfizetni!
  • Címlista építés. Sokan lenézik, de hozzáértő online marketingesek szemében a jó címlista és az erre küldött hírlevél verhetetlenül a legbiztosabb bevételi forrás. Ennek egy kezdetlegesebb de lényegesen egyszerűbben megoldható változata az, ha legalább a Facebook lájkját megszerzed a keresőből hozzád tévedt látogatónak.
  • A saját keresőbeli eredményeid erősítésére. Ha ez elsőre fából vaskarikának hangzik, elhiszem. Azért legyél jó a keresőben, hogy erősödj a keresőben?! De egyszerűen arról van szó, hogy pusztán attól, hogy egy témában jó vagy a keresőben például a kevésbé üzleti kulcsszavakra, a Google jobban „szeretni fog” téged az ütősebb, jobban pénzt hozó kulcsszavakra is. Ebből meg aztán már nem nehéz több vevőt csinálni, a korábban írtak szerint.

google keresőoptimalizálás végre összeáll a kép

Ha többet szeretnél megtudni a Google keresőoptimalizálásról, és jobb eredményeket szeretnél a keresőben, akkor nézd meg a keresőoptimalizálási cikkek összefoglaló oldalát. Ha érdekes lehet, akkor böngészd végig a prémium anyagainkat, és mindenképp iratkozz fel a levélsorozatunkra, ahol olyan tippeket is küldök, amik online nem jelennek meg!

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

Hozzászólások

0 Comments

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.