Iratkozz fel hírlevelünkre!
Ajándék 45 pontos SEO ellenőrző lista
Mi is utáljuk a SPAM-et. Csak hasznos infót küldünk a hírlevelünkben.
A tökéletes hírlevél küldő program kiválasztása minden online vállalkozás számára kötelező, ha szeretne pénzt csinálni az interneten. Mint ahogy a hírlevél, mint kommunikációs vagy online marketing eszköz alkalmazása is.
A hírlevél és az online pénzcsinálás kapcsolatáról egy másik cikkben fogok írni.
Itt most bemutatom neked azokat a hírlevél küldő programokat, amiket bizonyos szempontok alapján ajánlani tudok.
Először is tisztázzunk valamit. Hírlevél küldő program annyi van, mint égen a csillag. Az, hogy egy rendszert itt nem mutatok be, nem jelenti azt, hogy nem jó. Egyáltalán nem törekedtem a teljességre a hírlevél küldő programok kapcsán ebben az írásban. Viszont szerettem volna életképes megoldást – olyat, amit én is használok – bemutatni minden vállalkozói csoportnak. Ez a cikk végére ígérem, teljesen érthetővé fog összeállni!
Vagyis azt nem tudom neked garantálni, hogy itt minden hírlevél küldő rendszerről információt kapsz. De két dolgot igen:
Egy dolgot tegyünk tisztába a legelején: a hírleveled az online marketing eszköztárad része, és az a végső célja, hogy pénzt, bevételt, több vevőt csináljon neked.
Igen, ez egy kommunikációs eszköz, tehát kapcsolatot tartasz vele a vevőiddel és a piacoddal. De a kapcsolattartás az eszköz, a bevétel generálása (itt most ebből a szempontból) pedig a cél.
Ezt sose feledd, és én is így ajánlok neked hírlevél küldő programot. Vagyis nem érdekel, vagy legalábbis nem az az első/egyetlen szempont, hogy mennyire olcsó, vagy esetleg ingyenes.
Amúgy tudtad, hogy az ingyenes verziók mindig egy hatalmas csapdát jelentenek számodra, mint vállalkozó számára?
Általában éppen azokat a funkciókat hagyják ugyanis ki az ingyenes hírlevél szoftverekből (vagy próbaverziókból), ami az igazi pénzt tudja neked csinálni. Ilyen például az automatikus hírlevél sorozatok, vagy az elegendő feliratkozó gyűjtése illetve email kiküldése.
Így aztán elkezdesz használni egy olyan eszközt – csak az olcsósága miatt – ami nem tud neked pénzt hozni. Egyrészt meg leszel róla győződve, hogy a hírlevél mint marketing eszköz nem működik, másrészt sosem fogsz tudni belőle elég pénzt csinálni ahhoz, hogy meglépd a fizetős verziót.
Az ingyenes hírlevél rendszerek használata hatalmas csapdát jelent
Az én tapasztalatom szerint ahhoz, hogy egy hírlevél küldő rendszerről azt mondhassuk, hogy jó – ami azért valljuk be, elég szubjektív kérdés -, általában az alábbi pontoknak kell megfelelnie:
Az itt bemutatott hírlevél küldő rendszerek mindegyikét próbáltam, és használtam vagy használom.
Mindegyik képes valamilyen módon megfelelni a fent leírt pontok többségének. Viszont sajnos a mai napig nem találtam olyan rendszert, ami pl. az én igényeimnek minden szempontból megfelel. Ezért mi is jelenleg két különböző rendszert használunk, igyekezve kihasználni mindkettőnek az előnyeit.
Még egy megjegyzés. Nem célom bemutatni valamit csak azért, hogy elmondjam mennyire rossz. Vagyis ne várj itt tőlem negatív gondolatokat meg kritikát. Ezeket a rendszereket mindegyiket nyugodt szívvel ajánlom neked, és a hátrányokat csak azért szedtem össze, hogy segítsek dönteni.
A Mailmastert Magyarországon akár a hírlevél küldő szoftverek királyának is nevezhetnénk. Egyrészt a tudása alapján, másrészt mert kimagaslóan jól pozicionálták magukat és jó a marketingjük, vagyis tudatosan alakították ki magukról ezt a képet (ami elismerésre méltó).
A Mailmaster egy külső szerveren futó hírlevél küldő, vagyis nincs szükség telepítésre, regisztráció után a rendszert azonnal használhatod.
A hírlevelek felépítése, küldése, a listák szegmentálása akár extrém végletekig is elvihető. Ez egyrészt előny, másrészt viszont abból a szempontból hátrány, hogy maga a kezelőfelület egy kicsit bonyolultra, az én véleményem szerint túl technikaira sikerült.
Ugyanakkor a Mailmaster – az én szememben – legnagyobb hátránya az árazása. Mivel kiküldött levelenként fizetsz, ezért valahol bele van építve a rendszerbe – még ha csak a felhasználó tudatalatti szintjén is – az, hogy minél kevesebbet kommunikálj. Ez pedig nem jó sem a vállalkozásodnak, sem a bevételednek.
Mi jelenleg éppen az árazás miatt használjuk a Mailmaster mellett a Mailchimpet is – lásd lejjebb. A Mailmaster tökéletes olyan feladatokra, amikor a cél a szuperszegmentáció, a hatékony feliratkoztatás, a bevezető ajánlatok. Viszont a Mailchimpet használjuk olyankor, amikor a cél az, hogy sok e-mailt küldjünk ki akár olyan olvasóinknak is, akik nem feltétlenül fognak azonnal vásárolni tőlünk, de az ingyenes információkkal segítjük őket az online üzletük elindításában.
A Mailmasterre az alábbi linken tudsz az ingyenes próbaverzióra feliratkozni: Mailmaster feliratkozás.
A Mailmasterben szinte bármi beállítható, a kezelőfelület viszont kicsit bonyolult
A Mailchimp az az angol nyelvű hírlevél szoftver, amit rengeteg magyar vállalkozás használ. Talán ennek oka az ingyenes lehetősége. 2000 feliratkozóig (és havi 12.000 kiküldött e-mailig) ugyanis semmit nem kell érte fizetni. Ez hasznos, ha indulsz, de ahogy följebb írtam csapda amikor már nőnöd kellene.
Ráadásul angolul csak neked kell alapszinten tudni, sok más nemzetközi szoftverrel ellentétben a Mailchimp esetében a levelek teljes szövege – még a leiratkozás is – teljesen magyarítható.
A kezelőfelülete egyszerű, átlátható. Az a fajta megoldás, amihez tényleg nem kell gondolkozni, hanem szinte azonnal meg tudod találni, amire szükséged van.
A fejlesztéseik jó irányba haladnak, bár van néhány olyan dolog, amit – nem is igazán értem miért – nem oldanak meg. Egy példa az egylépéses feliratkoztatás hiánya, ami ugyan programozási háttérrel kikerülhető, de az sokaknak nem opció. Másik példa, hogy az automatizált leveleikben egyszerűen nincs megoldás arra, hogy azoknak küldj más üzenetet, akik egy bizonyos akciót (megnyitás, kattintás) nem csináltak meg.
A Mailchimp árazása viszont szerintem a vállalkozók álma. Itt ugyanis feliratkozók után fizetsz. Vagyis mindegy, hány levelet küldesz ki, a számlát havonta az alapján fogod kapni, hogy hányan vannak az adatbázisodban. Tervezhető, ráadásul egyáltalán nem fogja vissza az üzleti kommunikációt, így mindenképpen hasznos.
A Mailchimpre az alábbi linken tudsz az ingyenes próbaverzióra feliratkozni: Mailchimp feliratkozás.
A Mailchimp kezelőfelülete nagyon egyszerű, átlátható
Mivel csak egyszer kerül pénzbe (nincs havidíj), ezért a Webgalamb nagyon népszerű hírlevél küldő szoftver a magyar vállalkozások körében.
Sajnos ebben az árazásban benne van a legnagyobb hátránya: a te saját szervereden fut. Emiatt egyszerűen el kell fogadni, hogy bizonyos lista méretek fölött egyszerűen használhatatlanná válik.
Minden tárhelyszolgáltató rémálma ugyanis a szerveréről tömegesen kiküldött levelek esete, ami érthető is. Egy bizonyos szint fölött ez az egész szervert spam listára teheti, amikor is már az üzleti leveleid – és osztott szerverek esetén sok további ügyfél üzleti levelei – nem lesznek kézbesíthetőek. Ezért korlátozzák az óránkénti kiküldést, aminek eredménye lehet az, hogy nem is veszed észre ha valójában nem mennek ki a leveleid, vagy az, hogy pl. 10.000 emailt már csak több óra alatt tudsz kiküldeni. Ez halál egy határidős akciónál.
Így a Webgalambot csak abban az esetben ajánlom, ha valamilyen – üzletileg indokolható – szempont miatt nincs szükséged egyszerre 5000 e-mailnél több kiküldésére. Ez sok cég esetében elegendő lehet, és például egy ügyvédi iroda nem is feltétlenül a határidős ajánlatokból fog online pénzt csinálni.
Ugyanakkor tökéletes megoldás a Webgalamb kezdő vállalkozások számára is. Az egyszeri díj jól tervezhető, és azonnal el tudsz indulni. Meg tudod ismerni a hírlevél küldésének előnyeit és csapdáit. Csak ne félj attól, hogy ha növekedsz és a listád is nő, átállj más rendszerre.
Viszont egy érv a saját szerveres kiküldés mellett. A már említett Gmail promóciós fül minden online vállalkozó rémálma. De úgy tűnik, a külső szerveres hírlevélküldőkkel (pl. Mailmaster, Gmail) küldött e-maileket nagyobb szeretettel teszi a hirdetés mappába a Google, és az én tapasztalatom szerint a saját szerverről, pl. Webgalambbal küldött hírlevelek jobb arányban kerülnek a normál Gmail mappába.
A Webgalambra az alábbi linken tudsz az ingyenes próbaverzióra feliratkozni: Webgalamb feliratkozás.
A Gmail promóciók fül a vállalkozók rémálma. Ebből a szempontból a Webgalamb jó.
Mivel sokan használtok WordPresst, ezért hadd írjak pár szót a WordPress hírlevél bővítményekről.
Nagyon sok van ezekből is, és ne várd tőlem, hogy tuti tippet adok. A fenti szempontokat figyelembe véve számomra ez ugyanis nem opció. Nem a hírlevél küldése az, amin spórolni szeretnék, márpedig a tapasztalatom szerint a WordPress hírlevél pluginok egyetlen előnye az, hogy nem kerülnek sokba, vagy ingyenesek.
Ezek is saját szerveren futnak, annak minden hátrányával együtt. Ráadásul a kezelőfelületük angol, és felejtsd el, hogy a problémáddal bármilyen ügyfélszolgálatot megtalálsz.
Ugyanaz a megjegyzésem, mint a Webgalambhoz, hogy ezt inkább első lépésnek, tanulásnak, gyakorlásnak használd, de ne várd a nagy bevételt egy ingyenes, saját szerveren futó hírlevél rendszertől.
Ha te tudsz olyan hírlevél bővítményt, amit nyugodt szívvel ajánlasz, szívesen veszem a hozzászólásoknál!
Te milyen hírlevél küldő rendszert használsz?
Te mit használsz, amit tudnál ajánlani?
Ahogy írtam, ez nem egy teljes lista, és lehet, hogy te tudsz egy még jobbat, mint amiket itt bemutattam.
Ha van saját pozitív tapasztalatod hírlevél küldő rendszerekről, amit a többiekkel is szívesen megosztanál, örömmel vesszük lent a hozzászólások között.
Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!
Kedves Balázs!
Mailchimp-ből küldöm ki a hírleveleket. Azt tapasztalom, hogy Gmail-re nem érkezik meg a levél, nincs a spam-ben se a promóciókban.
Mit csináljak, hogy megérkezzen a levél?
A teszt e-mail se érkezik meg gmail-re.
Köszönöm a választ!
Erre sajnos így nem tudok ennyi információból mit mondani.
A MailChimpet próbálgatom, ami főleg azért szimpatikus, amit leírsz, vagyis hogy külső szerveren fut és elég népszerű ahhoz, hogy elég sok leírás legyen hozzá, de egyszerűen nem azt tapasztalom, amit leírsz. Bár lehet, hogy túl régi a cikk.
Ami alapnak tűnik, de mégsem működik sehogy sem, az, hogy nem tudok wordpressről Contact form7-el beállítani kétlépcsős feliratkoztatást (amúgy másképp sem), az automatizmus egyszerűen le van tiltva az ingyenes verzióban, nem tudok szegmentálni, amit több lista híján tag-ekkel lehetne valahogy. Úgyszintén nem lehet különböző listákra (tagekre) feliratkoztatni, egy kupacba megy az összes feliratkozó.
Szóval épp csak annyira lenne jó, hogy feliratkoztassak automatikusan, ami GDPR szempontból nem igazán előnyös és kiküldjek egy-egy hírlevelet mindenkinek akkor, amikor épp megírom, vagyis időzíteni nem tudok vele.
Jól látom?
Persze esetleg fizetnék is érte, ha úgy alakul, de azt látom, hogy többnyire egy hírlevélküldőnek sem lehet kipróbálni ingyen minden funkcióját.
Így pedig elmegy az időm a sok próbálgatásra, és igazából nem találom a megfelelő megoldást. Pedig olyan egyszerűnek tűnik, amikor kapom másoktól a hírleveleket…
Mi jó ideje átálltunk az ActiveCampainra, és csak ajánlani tudom. Ott van ha jól tudom 14 napos próba, az teljesen ingyenes és minden benne van.
Írtam róla egy külön cikket plusz még oktatóanyagot is adunk ingyen ha rajtunk keresztül regisztrálsz: http://honlaprafel.hu/online-marketing/activecampaign/
Sziasztok.
Hírlevél küldéssel kapcsolatban, csak annyit szeretnék mondani, hogy a Webgalambot választottam elsőre. Kifizettem a díját és amikor használni szerettem volna végre valahára akkor jött a hideg zuhany.
Kiderült, hogy ami ingyenes nem is ingyenes mert nem fog megfelelően működni, ha nem az ő szervereiken fut a program. Na most az Ő szervereik nagyjából 3-4 szer annyiba kerül mint másnál. Még fizetnem kellett volna pluszban frissitésért meg valamit még mondtak, hogy fizessek, szóval többe került az apró fizetések együtt mint maga a szoftver, ja és még egy darab levelet sem küldtem ki :))))
. Na a lényeg az, hogy a becsületesség és a segítőkészség nagyon de nagyon távol áll. Szerintem valami marketinges csodaguru azt tanította nekik, hogy minél több pénzel húzzák le az ügyfeleket. Csak sajnos ez pont fordítva sül el és sajnálom azokat akiket sikerült megtéveszteniük. Ez saját tapasztalat, remélem másnak bevált. Nekem nem.
Kedves Balázs!
Blog.hu-s oldalon vezetett blogomhoz szeretnék hírlevelet létrehozni az új GDPR tv-nek megfelelően, jelölő négyzetekkel. Milyen programot javasolsz?
Köszönöm válaszod előre is!
Én jelen pillanatban az ActiveCampaingt vagy a Listamestert javaslom.
Én pont fordítva vagyok ezzel!. Olvasás közben nem lehet mást csinálni, viszont vasalás és főzés alatt vagy alvás előtt szoktam megnézni a hírlevellrkben
Elküldött videókat.
Mailchimp és Webgalamb hírlevélküldőt használunk. A hírlevélsorozatoknál a Mailchimp esetében sokkal nagyobb az olvasási arány, kb 3x nagyobb, mint ha Webgalambról küldenénk. Nem jöttünk rá egyelőre, hogy miért… Illetve szívesen olvasnám a véleményed a Ladybird nevű hírlevélküldőről is.
Ez érdekes szám, jó lenne kideríteni mi az oka, mindenesetre akkor azt érdemes használni, ahol ennyivel jobb az arány.
Nem ismerem a Ladybirdöt.
A fentieket ÉS még ezeken kívül…
Kipróbáltam párat. Kedves Balázs!!
Ha kíváncsi vagy a véleményemre ebből jó kis blog kerekedhetne.
Lala
Ui. Az eldobható email senkit ne tévesszen meg.
Én nem cég vagyok, hanem különböző blogjaim vannak, amiket egyelőre kedvtelésből írok. Mivel nem szerettem volna kizárni annak a lehetőségét, hogy egyszer majd kezdjek ezekkel a blogokkal valamit és mert én is olvastam, hogy a címlista építését legjobb tegnap elkezdeni :), ezért nekem is van hírlevelem. De még csak tanulom, tapasztalom, úgyhogy éppen ezért is használok MailChimpet: ingyenes, könnyen kezelhető és összehangolható a WP alapú blogjaimmal. Szerintem nekem ez még sokáig elég lesz. 🙂
Érdekes, amit az egyszer letölthető pdf-ről mondasz a videó-sorozatodban. Viszont a videóval kapcsolatban vannak fenntartásaim. Én úgy vagyok vele – és tudom, hogy nem vagyok ezzel egyedül – hogy nekem egy videót megnézni sokkal macerásabb, mint elolvasni valamit. Egyrészt azért, mert a videóhoz fejhallgató kell (hogy ne zavarjam aki épp a közelemben van) és ez sosincs kéznél. 🙂 Másrészt a videót, ha érdekel, nem tudom a háttérben hallgatni, míg az olvasással párhuzamosan mást is tudok csinálni. Harmadrészt meg, ha egy pdf-et gyorsabban átlátok, átfutok, hogy megtaláljam benne az érdekes részeket, míg a videóval ez nehezebb. Előfordulhat, hogy végig kell hallgatnom az egészet és közben a végére kiderül, hogy haszontalan volt és feleslegesen szántam rá 3-5-10 percet az életemből. Én ezt a kockázatot sokszor egyszerűen nem vállalom… 😉
Kedves Franciska!
Neked és nekem, egyszerűbb olvasni….
Sajnos az a tapasztalatom, hogy a többségnek nem…………….
Ez kicsit olyan, mint a popup. Felhasználóként utáljuk, marketing szemmel pedig nagyon jól működik.
A videóról amit írsz többektől hallottam már, de üzletileg nagyon jól működik. 🙂
Kedves Balázs!
A Webgalamb is használható külső szerverről, ehhez pl. a Webgalambnál is lehet tárhelyet bérelni (havi kiküldött levél kvótát lehet vásárolni elfogadható áron)
Senkinek sem javaslom a saját szerverről történő kiküldést, ha sokezer levelet küld ki havonta. Előbb-utóbb spam listára teszik, és akkor a napi üzleti levelezésnek is annyi.
Köszi Gábor, ezt így nem tudtam.