A következőkben szeretném röviden bemutatni, hogy miért is írtam át teljesen (nagyjából 900 szóról 3300 szóra) a tárhely témában korábban írt bejegyzésem, és hogy ezt hogyan tudod te is hatékonyan alkalmazni a saját honlapod és üzleted fellendítésére.
Ugye szokták mondani, hogy mi a helyzet a suszter cipőjével. Szerintem ez minden vállalkozóra igaz legalább egy kicsit, bevallom rám is.
Minden adandó alkalommal megemlítem, hogy milyen fontos a kulcsszókutatás, még a legegyszerűbb csomagunknak is része ez.
Mégis amikor a márciusi tanfolyamomra készültem, akkor átvizsgálva a honlaprafel.hu Webmestereszközök adatokat jöttem rá, hogy bizony ezzel a témával nagyon el voltam maradva.
Nézegetve a kulcsszavakat és a helyezéseket, azt vettem észre, hogy a „tárhelyszolgáltató” kulcsszóra valahol a Google első oldal közepén voltam.
Azt gondolom, hogy erre a kulcsszóra egymás sarkát tapossák a cégek. Ha más nem, az oldalon található AdWords hirdetések száma és az AdWords 331 Ft-os ajánlati ára is erre enged következtetni.
És azt azért hadd tegyem hozzá, hogy a tapasztalataim szerint ez egy elég stabil helyezés, mert annyira organikus, mint tölgyfa oldalán a méteres tapló.
Ezt a bejegyzést eredetileg egy feliratkozó ingyenes tanfolyamom egyik cikkének szántam, kulcsszót sem céloztam meg vele, de még csak meta descriptiont sem állítottam be. Konkrétan ez a bejegyzés jelent meg a forrásban a meta description helyén:
< !-- Adminisztrátornak szóló figyelmeztetés: ez az oldalt azért nem jelenít meg meta description-t, mert nincs megadva hozzá. Kérjük, hogy írjon hozzá egyet vagy a SEO -> Címek menüben állítson be egy sablont! — >
Nem építettünk rá linkeket, a kutya se törődött vele, hogy őszinte legyek. Ezt vesd össze az organikus találati listában most első helyezett honlapra mutató 41,722 db linkkel (204 különböző domainről), vagy a második helyezett 95,594 db linkjével (473 domainről).
Hogy mégis miért veri ez a cikk egy ilyen kulcsszóra a talán százezrekért vagy milliókért seózott honlapokat? Nézd meg ezt a videót:
Joggal kérdezed, hogy mi a fenéért örülök ennyire annak, hogy a „tárhelyszolgáltató” szóra a 4. helyen jön egy alapvetően keresőoptimalizálásról szóló honlap?
És talán azt a kérdést is joggal teszed fel, hogy hogyan tudod te, kedves olvasó ennek hasznát venni?
Jogos a kérdés. De legalább 4 okom van arra, hogy örüljek ennek az eredménynek:
A fentiekből látszik, hogy efféle kulcsszavakat nem feltétlenül talál meg azonnal az ember. Ehhez rendszeresen vizsgálni kell a honlapot, nézni, hogy mi tetszik a Google-nek és mi nem.
Az alábbi kifogásokat szoktam hallani, amikor azt javaslom valakinek, hogy keressen (vagy mi keresünk neki) kulcsszavakat százszámra, és írjon cikkeket, blogoljon rendszeresen:
Azért, mert szeretek játszani. Felhívásnak éreztem keringőre, hogy egy ilyen kiemelt kulcsszóra ennyire jó helyen jövök. Meg akartam nézni, mi van még benne a dologban. Helyezés, látogatottság, passzív jövedelem terén.
Arról persze nem beszélve, hogy az eredeti cikkhez képest úgy gondoltam, hogy sok minden újat el tudok mondani, amit szívesen megosztok, és tudom, hogy az olvasóimnak hasznos lehet.
És persze szívesen beszámolok arról is néhány hónap múlva, hogy hogyan kezelte ezt a Google. Hogy tudjam, hogy érdekel, nyomj egy like-ot, tweetet vagy Google+ megosztást a cikk alatt!
Biztos, hogy a te szakmádban is vannak még olyan kulcsszavak, amik ugyan nem milliókat érnek, de egy frappáns tartalommal előre tudsz kerülni rájuk. Nincs olyan terület, ahol nem lehetne ilyeneket találni.
Sőt, a kulcsszókutatás újra és újra elvégezhető, újabb és újabb eredménnyel. Teljesen mindegy, hogy mit találtál fél éve, ha ma új szemmel nézel a szakmádra, akkor biztos, hogy fogsz találni újabb lehetőségeket, ahol elindíthatod az emelkedőn a honlapod látogatottságát és az üzleted.
Mivel a tett halála az okoskodás, ezért állj neki most azonnal, és tedd a következőt:
Egyszerű, nem? Működik? Próbáld ki!
Lent a hozzászólások között pedig oszd meg, hogy mit tapasztaltál!
Ha pedig szeretnél a gyorsítópályán konkurenciát előzni, és megtanulni, hogyan tudod folyamatosan növelni a honlapod látogatottságát a keresőből, akkor nézd meg ezt az ajánlatomat!
A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!
Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!