A Honlapra Fel! YouTube csatornája a napokban átlépte a tízezer feliratkozót, amit ezúton köszönök mindenkinek, aki a tízezer között van, vagy aki akár csak egyetlen megtekintéssel is hozzájárult ehhez a mérföldkőhöz!
Hogy sok-e vagy kevés a tízezer feliratkozó?
Természetesen hangyapiszoknyinak számít, ha a YouTube-on nemzetközi piacra megjelenő, nagy nézettségre hajtó csatornák számaival hasonlítjuk össze.
De ha egy magyar nyelvű szakmai csatornaként tekintünk rá – ami a Honlapra Fel! csatornája valójában -, ráadásul egy messze nem tömegeket megmozgató témában, az online marketingben, akkor azt gondolom, hogy túlzás vagy elfogultság nélkül állíthatjuk, hogy a tízezer feliratkozóra igenis büszkék lehetünk.
Egy szakmai YouTube csatornának ugyanis nem lehet célja ész nélkül a tömegek elérése. Természetéből adódóan nagyságrendekkel kisebb számokat képes produkálni, mint a kiscicás-sütidíszítős-szélvédőkamerás, agyzsibbasztó, IQ-porlasztó videók, amik az átlagember-tömegeket a képernyő elé ragasztják manapság. Egy szakmai csatorna hitelességet épít, és tényleg csak azokat hivatott elérni, akik érdemesek arra, hogy szakmai tartalommal elérjék őket.
A YouTube nem pénzkeresésre való?
Igen, a YouTube-ból lehet pénzt keresni. A milliós elérések esetén a pénzt maga a YouTube, vagy a szponzorációk, pártoló tagok fogják hozni – ez önmagában egy üzleti lehetőség. Egy szakmai csatorna esetén viszont az igazi üzlet az ismertség, az új vagy régi közönség folyamatos és hatékony elérése.
Amennyiben érdekel, hogy maga a YouTube mennyi pénzt fizet (vagyis mennyi pénzt lehet a YouTube-bal magával keresni), akkor ebben a videómban egy másik csatornámon beszélek erről:
A Honlapra Fel! YouTube csatorna története
A csatornát nem sokkal a Honlapra Fel! indítása után, 2013-ban hoztam létre, amolyan kötelező jelleggel. Felkerült rá néhány videó az ezt követő években, de sem tudatos tervezés nem volt mögötte, sem számosságát tekintve nem volt jelentős a videók feltöltése ebben az időszakban. Sokat elárul erről, hogy közel egy évig egyetlen videó volt rajta. Kemény 223 feliratkozót sikerült is elérni ezzel a taktikával a következő két és fél évben. Jegyezzük meg, ez nem sokban különbözik attól, amit a YouTube-on csatornát létrehozó vállalkozók többsége követ.
A változás 2016 elején következett be. Ekkor döntöttem el, hogy tudatosan fogok foglalkozni a YouTube-bal, mint egyre inkább a 21. századra jellemző kommunikációs forma (értsd: videók) hatékony megtestesítőjével.
Az ötlet nem feltétlenül volt új, bár mára már a csatorna egyik ismertetőjelévé vált: mivel viszonylag sokat autózom, eközben veszek fel az online marketinggel, keresőoptimalizálással, honlapokkal kapcsolatos tippeket, tanácsokat, gondolatokat.
De betalált, már az első videónak is nagyon pozitív volt a fogadtatása. Üzenete ennek a videónak egyébként éppen az volt, amit ekkoriban magával a csatornával kapcsolatban is eldöntöttem. Vagyis valamit vagy csináljon az ember komolyan, vagy hagyja.
Neked is lehet sikeres szakmai YouTube csatornád!
A csatorna felépítése tudatos volt, és minden, amit alkalmaztam, teljes mértékben működik bármilyen másik szakmai csatorna esetében is. Igen, ahogy a bevezetőnben is írtam, itt nem kiscicás-sütidíszítős-szélvédőkamerás videókról van szó, tehát nem a milliós nézettség vagy az arany Play gomb a cél.
De ha te is szeretnél szakértőként, a szakmád elismert képviselőjeként megjelenni a YouTube-on, és ehhez szükséged van egy szakértő útmutatásra, akkor mindent, amit én csináltam, összeraktam egy videótanfolyamban.
Az Online YouTube képzésem videós távoktatás formájában tartalmaz minden tudást, amire szükséged van, hogy akár a nulláról egy népszerű szakmai csatornát építs fel. Ráadásul sem a forgatási munkákban nem kell megszakadnod, sem milliókat nem kell költened a videóid létrehozására. Amennyiben ez érdekes lehet számodra, javaslom hogy kattints a linkre, és nézd meg a részleteket! Online YouTube képzés »
0 hozzászólás