SEO esettanulmány sorozatunk legújabb szerzője Strifler Anita, DXN üzletépítő és blogger, aki a Legjobbkave.hu tulajdonosa. Ebben a bejegyzésben a honlap eredményeiről, sikereiről ír, és arról, hogyan jutott el ideáig.
Első wordpress blogomat 2014 decemberében hoztam létre. Akkor még csak hallomásból ismertem a wordpress-t. Még azt sem igazán tudtam, mire is jók a pluginjai. Igyekeztem autodidakta módon megtanulni ennek a motornak a használatát.
Már korábban is tanultam a SEO-ról, ezért annyira nem volt idegen számomra. Viszont arról, hogyan kell wordpress blogot keresőoptimalizálni, nagyon hiányosak voltak az ismereteim.
Sokat keresgéltem a témában az interneten és szinte mindig Balázs valamelyik cikkébe botlottam bele. Pár nap után már akármit írhattam a keresőbe, mindegy volt, mit dob ki a témában, mert célirányosan Balázs cikkeire voltam kíváncsi. Tudtam, hogy itt megtalálom azt az infót, amire szükségem van.
Először is azért, mert a kutatásaim során teljesen nyilvánvalóvá vált számomra, hogy ez az egyik legelterjedtebb motor és emellett nagyon jól SEO-zható. Bármilyen honlapot megnéztem, amire azt mondtam, hogy „Na, ez tetszik!”, szinte mindegyik wordpress sablont használt.
Olyan jó dolgokat olvastam róla, mint hogy könnyű a használata, nem igényel komolyabb programozói tudást, rengeteg szép sablon közül lehet válogatni, és nagyon jól teljesít a keresőben. Persze ez utóbbihoz nyilván nem elég egy wordpress motor, de a kiindulási alap már jó.
Az elmúlt egy év alatt nagyon jó eredményeket értem el a blogommal a keresőben.
Tudatosan alkalmazom a long tail módszerét. A weboldalam témája a kávé, de igazából soha egyetlen cikket sem írtam meg kifejezetten a kávé kulcsszóra. Viszont rendszeresen kutatom a téma fő szavait.
A legfontosabb kulcsszavakat kategóriák köré csoportosítottam és igyekszem minél specifikusabban megírni egy-egy cikket. Ezáltal most már elkezdett a kávé kulcsszóra is növekedést produkálni az oldalam.
Eredményeim kávé kulcsszóra
Pár hónappal ezelőtt erre a szóra még olyannyira sehol nem voltam, hogy a Google Search Console képtelen volt egy folytonos görbét összehozni nekem. Annyira hátul voltam, hogy nem volt mérhető eredményem.
A cikkírásban a legfontosabb szabály, amit követek és amit Balázstól hallottam először, hogy olyan dolgokról írjak, ami az embereket érdekli, mert a Google az embereket követi és nem azokat a bűvésztrükköket, amiket a jobb helyezés érdekében okoskodunk. Tehát nálam első a tartalom, utána a Google. 🙂
Az elmúlt egy évben a keresőből érkező látogatóim száma folyamatosan nőtt. Igaz, az év végi ünnepek csökkenést hoztak, de már szépen látszik az újbóli növekedési tendencia. A honlapom látogatóinak több mint 70%-a Google-ből érkezik. Jelenleg körülbelül 350 kulcsszóra az első oldalon vagyok. Ez a Google Search Console által az elmúlt 3 hónapban mutatott kulcsszavaimnak 35%-a.
Legjobbkave.hu látogatottsági adatai Google-ből
Két okból kezdtem el írni kávé blogot:
Amikor az ember olyat hoz létre, amivel szeret foglalkozni, és aminek látja az egyre jobb eredményeit, az valami fantasztikus érzés! Nekem ugyan még nincs gyerekem, de a kávé blogom olyan, mintha a saját kisgyerekem lenne. 🙂
Strifler Anita
DXN üzletépítő és blogger
Weboldal: Legjobbkave.hu
Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!
Milyen fajta linkeket szoktál építeni? Guest postok? Kommentek? Fórum linkek?
Köszönjük. Így kell ezt csinálni. Én is Balázs cikkein élek egyébként, amit pedig a hírleveleinek köszönhetek, tehát ennyit számít a „hírlevelezés” is, ami az olvasók elérését illeti.
Szia, jelenleg hol tartasz a dologgal ? 🙂 Én is elkezdtem ezt a seo-t egész jó dolog, és van benne kihívás is.
Szia!
Mostanában sajnos nem volt időm vele sokat foglalkozni, de a jó hír az, hogy tartja a szintet, amiért eddig megdolgoztam. Ezt szeretem a SEO-ban. 🙂
Gratulálok Anita, én is Balázstól tanulom a keresőoptimalizálás csínját-bínját. Nagyon színvonalas az oldalad, a szorgalmas munka meghozza a gyümölcsét. Hajrá, cél a gyémánt. 🙂 Megyünk mi még együtt Malajziába. 🙂