Egy helyezés, amin még én is ledöbbentem!

Utolsó frissítés: · Szerző: · Ez történt velünk · Nincs hozzászólás

A következőkben szeretném röviden bemutatni, hogy miért is írtam át teljesen (nagyjából 900 szóról 3300 szóra) a tárhely témában korábban írt bejegyzésem, és hogy ezt hogyan tudod te is hatékonyan alkalmazni a saját honlapod és üzleted fellendítésére.

A suszter és a cipője

Ugye szokták mondani, hogy mi a helyzet a suszter cipőjével. Szerintem ez minden vállalkozóra igaz legalább egy kicsit, bevallom rám is.

Minden adandó alkalommal megemlítem, hogy milyen fontos a kulcsszókutatás, még a legegyszerűbb csomagunknak is része ez.

Mégis amikor a márciusi tanfolyamomra készültem, akkor átvizsgálva a honlaprafel.hu Webmestereszközök adatokat jöttem rá, hogy bizony ezzel a témával nagyon el voltam maradva.

Egy helyezés, amin még én is ledöbbentem!

Nézegetve a kulcsszavakat és a helyezéseket, azt vettem észre, hogy a “tárhelyszolgáltató” kulcsszóra valahol a Google első oldal közepén voltam.

SEO tanfolyam banner
Tárhelyszolgáltató serp

Azt gondolom, hogy erre a kulcsszóra egymás sarkát tapossák a cégek. Ha más nem, az oldalon található AdWords hirdetések száma és az AdWords 331 Ft-os ajánlati ára is erre enged következtetni.

És azt azért hadd tegyem hozzá, hogy a tapasztalataim szerint ez egy elég stabil helyezés, mert annyira organikus, mint tölgyfa oldalán a méteres tapló.

Ezt a bejegyzést eredetileg egy feliratkozó ingyenes tanfolyamom egyik cikkének szántam, kulcsszót sem céloztam meg vele, de még csak meta descriptiont sem állítottam be. Konkrétan ez a bejegyzés jelent meg a forrásban a meta description helyén:

< !-- Adminisztrátornak szóló figyelmeztetés: ez az oldalt azért nem jelenít meg meta description-t, mert nincs megadva hozzá. Kérjük, hogy írjon hozzá egyet vagy a SEO -> Címek menüben állítson be egy sablont! — >

Nem építettünk rá linkeket, a kutya se törődött vele, hogy őszinte legyek. Ezt vesd össze az organikus találati listában most első helyezett honlapra mutató 41,722 db linkkel (204 különböző domainről), vagy a második helyezett 95,594 db linkjével (473 domainről).

Hogy mégis miért veri ez a cikk egy ilyen kulcsszóra a talán százezrekért vagy milliókért seózott honlapokat? Nézd meg ezt a videót:

SEO tanfolyam banner

Na jó, de mégis mire jó ez?

Joggal kérdezed, hogy mi a fenéért örülök ennyire annak, hogy a “tárhelyszolgáltató” szóra a 4. helyen jön egy alapvetően keresőoptimalizálásról szóló honlap?

És talán azt a kérdést is joggal teszed fel, hogy hogyan tudod te, kedves olvasó ennek hasznát venni?

Jogos a kérdés. De legalább 4 okom van arra, hogy örüljek ennek az eredménynek:

  1. Egyszerűen ez egy tök jó eredmény, és mi lenne velünk, ha nem tudnánk az apró dolgoknak örülni?! Igenis jogod van neked is büszkének lenned egy eredményre a cégedben még akkor is, ha az nem hozott több milliós hasznot!
  2. Ez a cikk 28 organikus látogatót hozott nekem az elmúlt 30 napban a keresőből. Ez éppen 28-cal több, mint ha nem írtam volna meg. Ezek a látogatók egy olyan honlapra érkeztek, ami még ha tág értelemben is, de azért a témába vág, így könnyen lehet, hogy közülük akár több feliratkozó és később ügyfél lesz. Esetleg te is így találtál rám?
  3. Az általam tárhelyszolgáltatóknak ajánlott ügyfelek nagyjából havi 1-2 ezer Ft bevételt hoznak nekem stabilan. Ez nem egy nagy pénz, persze, de totál passzív jövedelem (ellentétben azzal, amit sokszor annak neveznek mégis napi 12 órát gürcölsz vele). És éppen 1-2 ezer Ft-tal több, mint ha nem lenne. Vedd úgy, hogy a tárhelyem ingyen van.
  4. Nem utolsó sorban a Google számára a honlapom még relevánsabb a témában, így egy ilyen cikk jó eséllyel a további, nehezebb kulcsszavakra is segít előrébb jönni.

Miért idegenkednek sokan a kulcsszókutatástól, cikk írástól?

A fentiekből látszik, hogy efféle kulcsszavakat nem feltétlenül talál meg azonnal az ember. Ehhez rendszeresen vizsgálni kell a honlapot, nézni, hogy mi tetszik a Google-nek és mi nem.

Az alábbi kifogásokat szoktam hallani, amikor azt javaslom valakinek, hogy keressen (vagy mi keresünk neki) kulcsszavakat százszámra, és írjon cikkeket, blogoljon rendszeresen:

  • Nincs időm. OK, ezt megértem, nekem is kevés van. De számoljunk utána egy kicsit, ha nem gond. 28 látogató jött erre az egyetlen cikkre egy hónap alatt, az idén az én átlagos AdWords kattintási díjam a honlaprafel.hu esetében valahol 100 Ft körül van. Vagyis ez a 28 látogató az AdWordsből 2800 Ft-ba került volna, ez egy év alatt 33600 Ft. Még ha egy ilyen cikket megírni becsületesen mondjuk négy óra, vajon minden tevékenységed, amit a cégedben csinálsz, 8400 Ft-os óradíjjal számolható?
  • Blog nem illik az üzleti honlapra. Mondod te. És mit mondanak a vevőid? Megkérdezted őket? Jelzem, az én naptáramon a dátum 2014. A blogolásnak nem kell arról szólnia, hogy éppen mit vacsoráztál tegnap este, egy élvezhetetlenül amatőr fotó kíséretében. Szórakoztathatod, sőt nevelheted a vevőidet vagy a célcsoportodat a blogbejegyzéseiddel, ez csak az előnyödre fog válni hosszú távon!
  • Ezek nem vásárlási kulcsszavak, miért vesződjek velük? (Ez talán a “tárhelyszolgáltató” kulcsszó esetében nem igaz, de kifogásként el szokott hangzani). Fogd fel úgy, mint PR. Ahelyett, hogy milliókat költenél a TV-ben a márkaneved promózására, most itt a lehetőség, hogy mindezt ingyen tedd. Azok a látogatók, akik ezekre a kulcsszavakra érkeznek, mind találkoznak a márkaneveddel, és ha nem is vásárolnak, de ha ügyes vagy legalább feliratkoznak. Márpedig utána nem csak egyszerű vevőid, hanem lelkes követőid lehetnek, amit ugye nem kell ecsetelnem, hogy miért és mennyire hasznos?

Miért írtam akkor egy háromszor olyan hosszú cikket?

Azért, mert szeretek játszani. Felhívásnak éreztem keringőre, hogy egy ilyen kiemelt kulcsszóra ennyire jó helyen jövök. Meg akartam nézni, mi van még benne a dologban. Helyezés, látogatottság, passzív jövedelem terén.

Arról persze nem beszélve, hogy az eredeti cikkhez képest úgy gondoltam, hogy sok minden újat el tudok mondani, amit szívesen megosztok, és tudom, hogy az olvasóimnak hasznos lehet.

És persze szívesen beszámolok arról is néhány hónap múlva, hogy hogyan kezelte ezt a Google. Hogy tudjam, hogy érdekel, nyomj egy like-ot, tweetet vagy Google+ megosztást a cikk alatt!

És a lényeg: miért és hogyan kereshetsz ezen te is pénzt?

Biztos, hogy a te szakmádban is vannak még olyan kulcsszavak, amik ugyan nem milliókat érnek, de egy frappáns tartalommal előre tudsz kerülni rájuk. Nincs olyan terület, ahol nem lehetne ilyeneket találni.

Sőt, a kulcsszókutatás újra és újra elvégezhető, újabb és újabb eredménnyel. Teljesen mindegy, hogy mit találtál fél éve, ha ma új szemmel nézel a szakmádra, akkor biztos, hogy fogsz találni újabb lehetőségeket, ahol elindíthatod az emelkedőn a honlapod látogatottságát és az üzleted.

Mivel a tett halála az okoskodás, ezért állj neki most azonnal, és tedd a következőt:

  1. Olvasd el a kulcsszókutatásról írt cikkemet.
  2. Állj neki és találj legalább 10 kulcsszót, ami most megfelelőnek tűnik. Ne foglalkozz vele, hogy mennyire jók, mit gondol róla más vagy egyéb efféle tett-gyilkos gondolatok.
  3. Válaszd ki azt közülük, amelyik láttán a leginkább elkezd benned pezsegni a szakmai vér, amiről azonnal tudnál mesélni a legjobb vevődnek. (Ha nincs ilyen, akkor a) válassz 10 új kulcsszót; b) változtass szakmát!)
  4. Olvasd el a keresőoptimalizált szövegírás 5 titka című írásomat, és írj ez alapján egy cikket arra a kulcsszóra!
  5. Publikáld ezt a cikket minél gyorsabban a honlapodon!

Egyszerű, nem? Működik? Próbáld ki!

Lent a hozzászólások között pedig oszd meg, hogy mit tapasztaltál!

Ha pedig szeretnél a gyorsítópályán konkurenciát előzni, és megtanulni, hogyan tudod folyamatosan növelni a honlapod látogatottságát a keresőből, akkor nézd meg ezt az ajánlatomat!

Címkék

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!


Ajándék SEO ellenőrző lista!

43 pontos lista + 1 ajándék videó!

Töltsd le most ingyenes SEO ellenőrző listát, és csatlakozz Te is ahhoz a több ezer magyar vállalkozóhoz, akiknek már segítettem több látogatót és több vevőt szerezni!