Kulcsszó kutatás
Utolsó frissítés Mar 27, 2020
Kulcsszókutatás - kulcs a labirintusban

A kulcsszó kutatás a keresőoptimalizálásnak (illetve általában az online marketingnek) az a lépése, amikor megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amikkel minél több és minél relevánsabb látogató hozható a honlapunkra.

A kulcsszó kutatás kapcsán elég kevés információ érhető el magyarul. Ami még ennél is rosszabb, hogy az információ többsége angol nyelvterületről, az angol nyelvű piacról származik. És bár sok minden használható az ott tanultakból, mint általában, azért nem árt heyi szemüveggel nézni a dolgokat.

A kulcsszó kutatás esetében talán a legnagyobb különbség az angol és magyar nyelvű munka között, hogy míg az angol esetében sokszor 5-6 szó hosszú kulcsszavakról beszélünk, milliónyi lehetőséggel egyetlen szűk témakörben, addig magyar nyelven nemigen érdemes 3 szónál hosszabb kulcsszavak kutatására vagy megcélzására bármennyi energiát is fordítani.

Márpedig a különbség nyilvánvaló. Angol nyelven hosszú napok izzadságos munkájával, speciálisan erre fejlesztett szoftverekkel lehet olyan kulcsszavak után kutatni, amik gyors és biztos eredményeket hozhatnak. Magyarul ezzel szemben a munka kevésbé fárasztó, nem is igazán igényel különleges tudást vagy szoftvert. De az is igaz, hogy a kevesebb kulcsszó miatt nálunk kevesebb olyan kulcsszó lelhető fel, amelynél egy induló honlap esetében az eredmény gyors és hatékony lehet.

Kulcsszókutatás

A kulcsszó kutatás lépései

Az eredményes kulcsszó kutatás magyar nyelven nem feltétlenül izzasztó feladat. Egy kis gyakorlattal bárki meg tudja csinálni. Ahhoz, hogy a kulcsszó kutatás hatékony legyen, az alábbi lépéseket tartsd be:

  1. Írd össze a kulcsszó ötleteidet. Ez a legelső. Írd össze azokat a szavakat és kifejezéseket, amik neked elsőre eszedbe jutnak. Amikkel te keresnél a saját honlapodra, szolgáltatásodra, termékeidre.

    Légy „nagyvonalú”. Vagyis ne akarj két-három kulcsszónál megállni, hanem írj le mindent, ami eszedbe jut. Az eredményes kulcsszó kutatás egyik legfontosabb pontja ez, vagyis hogy nem egy-két kulcsszót keresünk, ami elsőre eszünkbe jut, hanem minél többet. Még olyanokat is, amikkel talán nem váltjuk meg a világot, „legfeljebb” napi néhány látogatót szerzünk.

    Igen, ami először eszedbe jut kulcsszó valószínűleg az, ami a legtöbb bevételt hozhatja a piacodon. Ez igaz is lenne, ha nem lenne konkurensed, ha nem akarná mindenki azt az egy-két kulcsszót megcélozni. De konkurens honlapok vannak, ezért kell kicsit szélesebb körben szétnézni, főleg induló honlapoknál hátulról, óvatosan, és nem szembe támadni.

  2. Használj egy jó kulcsszó választó eszközt, hogy további kulcsszavakat találj. Ahogy írtam angol nyelven rengeteg ilyen érhető el, de magyarul én az ingyenesen használható Google Adwords Kulcsszótervezőjét ajánlom (ami korábban Kulcsszóválasztó eszköz néven volt elérhető).

    Egyszerűen írd be az ötleteidet, finomítsd a keresést hely és nyelv szerint. Nézd meg, írd össze azokat a javaslatokat, amiket a Google ad. Ezek közül sok nagyon jó ötlet lesz, remekül használható később. Ami nem tetszik, nem releváns, azt egyszerűen hagyd figyelmen kívül.

  3. A kulcsszó kutatás lépései

  4. Teszteld a kulcsszavakat. Nyiss meg egy Google keresőt és írd be egyenként a kulcsszó kutatás során megtalált kulcsszavakat. Az alábbi szempontokat vedd figyelembe:
    • A keresőben eredményül kapott oldalak arról szóljanak, mint a te honlapod. Nem biztos, hogy a Google és a számítógép mögött ülők ugyanazt értik egy kulcsszó alatt, mint amit te gondolsz.
    • Legyenek minél egyszerűbben megcélozhatók. Vagyis ha egy kulcsszóra az első 50 helyen az 50 legerősebb konkurensed jelenik meg – direkt túloztam egy kicsit – akkor nem biztos, hogy ezzel a kulcsszóval kellene kezdeni. Minden piacon vannak olyan gyengébb kulcsszavak, amik nem fognak hatalmas üzleti eredményt hozni, viszont jó lehetőséget nyújtanak arra, hogy észrevétlenül kiépítsd a Google és az olvasók körében a hitelességed.
    • Minél többen keressék. Az eddigiek figyelembe vételével azért igyekezz olyan kulcsszavak után kutatni, amik minél nagyobb forgalmat hoznak neked.
    • Lehetőleg emelkedő, de semmiképp se csökkenő trendet mutassanak.

      A Google Trends megmutatja, hogy egy kulcsszó keresése több éves távlatban hogyan változik. Egy a hátránya, magyar nyelven csak az elég erős keresést hozó kulcsszavakra működik, így könnyebb kulcsszavakra nem használható.

      Az Adwords kulcsszótervező is mutat valamit a trendekből, igaz csak az utolsó egy évet. Ez inkább a szezonális kulcsszavak kiszűrésére, mint komolyabb trendek azonosítására használható.

    Kulcsszókutatás magyar nyelven nem izzasztó feladat

  5. Finomítsd az eredményeket. Miután kiválasztottál és megcéloztál kulcsszavakat, előbb-utóbb látni fogod, hogy mi az, ami neked jól működik, és mi az ami nem. Ha semmi mást nem csinálsz, csak folyamatosan megpróbálsz a jól működőkhöz hasonló kulcsszavak után kutatni, és azokhoz hasonló tartalmat generálni, akkor garantálom, hogy folyamatosan növekvő látogatottságot tudsz elérni!
  6. Folytasd folyamatosan ezeket a lépéseket. Talán azt gondolod, hogy ezt nem is kellene külön írnom, pedig igen. A lényeg itt abban rejlik, hogy a honlapod és a piac is fejlődik. Azok a kulcsszavak, amik esetleg ma elő sem jönnek a kulcsszó kutatás során, lehet hogy egy év múlva rengeteg látogatót fognak hozni.

    Időnként ülj le a géped elé, és kezdd elölről a kulcsszó kutatást az első lépéssel, újra összeírva a kulcsszavakat, és meglásd, ilyenkor is rengeteg új és hasznos ötletet fogsz majd kapni!

A kulcsszó kutatás ennél nem bonyolultabb

És tényleg. Ha ezeket a lépéseket folyamatosan elvégzed, ha hajlandó vagy némi alázatot mutatni a piaccal és a keresővel szemben, akkor várhatóan egyre jobb látogatottsági adatokat fogsz elérni. És onnantól már a te feladatod, hogy ezekkel a látogatókkal mit csinálsz, hogyan váltod Forintokká őket.

Lesznek kulcsszavaid, amikkel semmit sem fogsz elérni. Lesznek olyanok, amik nagyon jó eredményt hoznak. Ezek meg tudják alapozni a jövődet. Ha a kulcsszó kutatásnak ezt a módját választod, még a legnehezebb, legkomolyabb versenytársak esetén is stabil hátteret tudsz kialakítani magadnak. Folyamatos, egyre növekvő látogatószámot, és ami talán a legfontosabb, egyre könnyebben fog menni a nehéz, valódi bevételt hozó kulcsszavak keresési találatainak meghódítása.

Kulcsszó kutatás időnként kezd elölről

És még egy tipp…

Ha szeretnél valódi és gyors eredményt elérni az így megszerzett kulcsszavakkal, és a leggyorsabban bevételtermelővé fordítani őket, ahhoz szükség van néhány trükkre, amiket az online keresőoptimalizálási tanfolyamaimon mutatok be. Kattints a linkre a részletekért!

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

Linképítés árak

Linképítés árak

A linképítés árak között keresgélve az interneten rengeteg csomagajánlatot találsz. De mit kapsz a pénzedért cserébe? Először olvasd el ezt a cikket és utána nézz körbe!

Hozzászólások

1 Comments

1 hozzászólás

  1. gábor

    Sziasztok!

    Elnézést, ha tolakodó vagyok, inkább segítségnek gondolom, de a „kulcsszó kutatás” kifejezést egyben kell leírni.

    http://www.e-nyelv.hu/2011-09-05/hat-szotagos-szabaly/

    Töröljétek nyugodtan ezt a hozzászólást, nem a hősködés a célom.

    üdv.: Gábor

    Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.