SEO esettanulmány sorozatunk legújabb szerzője Strifler Anita, DXN üzletépítő és blogger, aki a Legjobbkave.hu tulajdonosa. Ebben a bejegyzésben a honlap eredményeiről, sikereiről ír, és arról, hogyan jutott el ideáig.
Legjobbkave.hu eredmények
Első wordpress blogomat 2014 decemberében hoztam létre. Akkor még csak hallomásból ismertem a wordpress-t. Még azt sem igazán tudtam, mire is jók a pluginjai. Igyekeztem autodidakta módon megtanulni ennek a motornak a használatát.
Már korábban is tanultam a SEO-ról, ezért annyira nem volt idegen számomra. Viszont arról, hogyan kell wordpress blogot keresőoptimalizálni, nagyon hiányosak voltak az ismereteim.
Sokat keresgéltem a témában az interneten és szinte mindig Balázs valamelyik cikkébe botlottam bele. Pár nap után már akármit írhattam a keresőbe, mindegy volt, mit dob ki a témában, mert célirányosan Balázs cikkeire voltam kíváncsi. Tudtam, hogy itt megtalálom azt az infót, amire szükségem van.
Miért a wordpress-t választottam?
Először is azért, mert a kutatásaim során teljesen nyilvánvalóvá vált számomra, hogy ez az egyik legelterjedtebb motor és emellett nagyon jól SEO-zható. Bármilyen honlapot megnéztem, amire azt mondtam, hogy „Na, ez tetszik!”, szinte mindegyik wordpress sablont használt.
Olyan jó dolgokat olvastam róla, mint hogy könnyű a használata, nem igényel komolyabb programozói tudást, rengeteg szép sablon közül lehet válogatni, és nagyon jól teljesít a keresőben. Persze ez utóbbihoz nyilván nem elég egy wordpress motor, de a kiindulási alap már jó.
Amit eddig elértem
Az elmúlt egy év alatt nagyon jó eredményeket értem el a blogommal a keresőben.
Tudatosan alkalmazom a long tail módszerét. A weboldalam témája a kávé, de igazából soha egyetlen cikket sem írtam meg kifejezetten a kávé kulcsszóra. Viszont rendszeresen kutatom a téma fő szavait.
A legfontosabb kulcsszavakat kategóriák köré csoportosítottam és igyekszem minél specifikusabban megírni egy-egy cikket. Ezáltal most már elkezdett a kávé kulcsszóra is növekedést produkálni az oldalam.
Pár hónappal ezelőtt erre a szóra még olyannyira sehol nem voltam, hogy a Google Search Console képtelen volt egy folytonos görbét összehozni nekem. Annyira hátul voltam, hogy nem volt mérhető eredményem.
A cikkírásban a legfontosabb szabály, amit követek és amit Balázstól hallottam először, hogy olyan dolgokról írjak, ami az embereket érdekli, mert a Google az embereket követi és nem azokat a bűvésztrükköket, amiket a jobb helyezés érdekében okoskodunk. Tehát nálam első a tartalom, utána a Google. 🙂
Az elmúlt egy évben a keresőből érkező látogatóim száma folyamatosan nőtt. Igaz, az év végi ünnepek csökkenést hoztak, de már szépen látszik az újbóli növekedési tendencia. A honlapom látogatóinak több mint 70%-a Google-ből érkezik. Jelenleg körülbelül 350 kulcsszóra az első oldalon vagyok. Ez a Google Search Console által az elmúlt 3 hónapban mutatott kulcsszavaimnak 35%-a.
Mi a célom az oldalammal?
Két okból kezdtem el írni kávé blogot:
- Az egyik ok nyilvánvalóan üzleti. 2012 óta a DXN-ben építem MLM üzletem, melynek fő termékei a ganodermás étrend kiegészítők és a ganodermás kávé. A DXN nagyon erős online vonalon. Saját ingyenes weboldalt is kapunk, de mivel ezekből a weboldalakból most már megszámlálhatatlan ugyanolyan tartalmú van az interneten, szinte lehetetlen jól keresőoptimalizálni. Épp ezért úgy döntöttem, teljesen egyedi tartalommal, de mégis valamelyest témába vágóan önálló blogba kezdek.
- A másik ok egészen egyszerűen: hobbi. Még, ha nem is mindig tökéletes bejegyzések születnek, elmondhatom, hogy szeretek írni és ez feltölt energiával.
Amikor az ember olyat hoz létre, amivel szeret foglalkozni, és aminek látja az egyre jobb eredményeit, az valami fantasztikus érzés! Nekem ugyan még nincs gyerekem, de a kávé blogom olyan, mintha a saját kisgyerekem lenne. 🙂
Strifler Anita
DXN üzletépítő és blogger
Weboldal: Legjobbkave.hu
Milyen fajta linkeket szoktál építeni? Guest postok? Kommentek? Fórum linkek?
Köszönjük. Így kell ezt csinálni. Én is Balázs cikkein élek egyébként, amit pedig a hírleveleinek köszönhetek, tehát ennyit számít a „hírlevelezés” is, ami az olvasók elérését illeti.
Szia, jelenleg hol tartasz a dologgal ? 🙂 Én is elkezdtem ezt a seo-t egész jó dolog, és van benne kihívás is.
Szia!
Mostanában sajnos nem volt időm vele sokat foglalkozni, de a jó hír az, hogy tartja a szintet, amiért eddig megdolgoztam. Ezt szeretem a SEO-ban. 🙂
Gratulálok Anita, én is Balázstól tanulom a keresőoptimalizálás csínját-bínját. Nagyon színvonalas az oldalad, a szorgalmas munka meghozza a gyümölcsét. Hajrá, cél a gyémánt. 🙂 Megyünk mi még együtt Malajziába. 🙂