Az általam javasolt WordPress pluginok (bővítmények) között nem szoktam fizetőseket bemutatni, de most a Mailchimp – WordPress összekapcsolás esetében kivételt kell tennem – mindjárt megérted, miért!
A Mailchimpet nagyon sok magyar vállalkozó is használja hírlevél küldésre, amit csak támogatni tudok. Mi is használjuk, többek között mert nagyon pozitív az árazása. Egyrészt 2000 feliratkozóig ingyenes, másrészt utána is a feliratkozók száma alapján fizetsz, nekik már nincs korlátozva, hogy hány levelet küldhetsz ki.
Viszont a hírlevél programokról írt másik cikkemben külön kiemeltem a Mailchimp egyik legnagyobb hátrányaként, hogy csak nagyon körülményesen támogatja az egylépéses feliratkozást.
Vagyis: alapesetben a Mailchimp listára csak akkor kerül fel egy feliratkozó, ha még külön visszaigazolta a címét. Ez ugyan eredményezhet valamivel tisztább listát, ám az én tapasztalatom szerint összességében – különösen magyar nyelvterületen – mégis inkább rontja a hatékonyságot.
Az ingyenes Mailchimp WordPress megoldások: Ne használd!
A Mailchimp integrálása WordPress oldalba nem bonyolult. Rengeteg ingyenes plugin létezik, amelyekkel tulajdonképpen a feliratkozók gyűjtése azonnal elkezdhető.
Igenám, de ha pénzt akarsz keresni a honlapodból, akkor nem az a lényeg, hogy fel tudsz-e tenni egy űrlapot, hanem hogy milyen hatékonysággal tudsz feliratkozókat gyűjteni.
Az igazi hatékonyság elérésére pedig az én tapasztalatom szerint az ingyenes WordPress – Mailchimp pluginok alkalmatlanok.
Csak pár tapasztalat: általában nem oldható meg az egylépéses feliratkozás; körülményesen módosítható az űrlap; általában korlátozott, hogy hová teheted ki az űrlapot (pl. csak popup, oldalsáv); nem tudsz további finomításokat, pl. szegmentálást beállítani; hibás kitöltés esetén Mailchimp aloldalra ugrik, itt csökken az esélye, hogy valaki javítja az adatait és feliratkozik.
Mailchimp WordPress plugin: Miért ajánlom a Chimpyt?
Hosszas próbálkozás, és nem annyira hatékony feliratkoztatás után találtam rá a Chimpy nevű WordPress Mailchimp bővítményre. Igaz, hogy fizetős (a cikk írásakor 21 dollár, azaz kb. 6000 Ft), de ez szerintem bőven és gyorsan megtérül, lásd majd lejjebb.
Nem is húzom tovább az idődet, nézzük hogy mik a Chimpy Mailchimp WordPress plugin előnyei, és miért mondom, hogy még az ára is megtérül.
A Chimpy WordPress Mailchimp plugin előnyei online marketinges szemmel
Vagyis: Cél a hatékonyság.
- Tetszőleges számú űrlapot készíthetsz. Ha egy kicsit is komolyan gondolod a címlista építést, akkor erre hamar szükséged lesz.
- Bárhová beszúrhatod az űrlapokat. Widgetbe, tartalomba shortcode-dal vagy akár php függvénnyel, cikk végére automatikusan, de még popup lehetőség is van benne!
- Minden űrlap esetében külön kiválaszthatod a listát ÉS a csoportot (szegmens). Szó szerint pár perc alatt létrehozhatok pl. 2 űrlapot ide a Honlapra Fel!-re, egyikben a WordPress, másikban a keresőoptimalizálás iránt érdeklődő feliratkozókat gyűjtve, és ezt teljesen automatikusan kezeli a Chimpy.
- Teljes mértékben magyarítható.
- Te adhatod meg, hogy milyen mezők legyenek az űrlapon, és mi legyen a szöveg. Ez és az előző pont alapvetőnek tűnik, mégsem olyan egyszerű minden Mailchimp plugin esetében megcsinálni.
- Nagyon könnyen formázható. Igaz, hogy ezt nem tudod az admin felületen megcsinálni, csak css fájlban, de ez így is előny. Sok, rosszul összerakott bővítmény esetében töltöttem már ezzel el órákat, a Chimpy esetében azonban a jól szervezett struktúra miatt pár perc alatt testre szabható egy űrlap.
- A sikeres feliratkozást követően a feliratkozó egy tetszőleges aloldalra irányítható.
- EXTRA: megoldható, hogy a cikk bizonyos részét csak a feliratkozóid lássák.
Hogyan térül meg a Chimpy Mailchimp WordPress plugin ára?
Írtam kicsit följebb, hogy szerintem a 21 dolláros ár azért sem kérdés, mert hamar megtérül. Nézzük, hogyan.
Ha valóban komolyan gondolod a címlista építést, akkor valószínűleg költesz erre, hirdetések formájában. Ha nem teszed, akkor pedig erősen javaslom!
A feliratkozónkénti hirdetési költség sok mindentől függ, de a tapasztalatom szerint magyar célközönség esetében 20-200 Ft közötti az általában elfogadható ár.
Vegyük ennek a legalját, vagyis 20 Ft-ot. Ezért nem könnyű jó feliratkozókat szerezni, de itt most megfelel a célnak, hiszen minél „pesszimistábbak” vagyunk a számításnál, annál hamarabb megtérülhet a plugin ára a valóságban.
Vegyünk egy másik pesszimista becslést: 10%-kal sikerül javítani a feliratkozási arányt csak azáltal, hogy nem kell a feliratkozónak visszaigazolnia az email címét.
Összesítve: korábban 1000 feliratkozóért 20.000 Ft-ot kellett hirdetésre költeni (1000 * 20). Az egylépéses feliratkozással ez 10%-kal javult, vagyis 2000 Ft-ot meg lehetett takarítani.
Így kiszámítható, hogy kb. 3 ezer ferlitakozónál már megtérül a plugin. Ha többért szerzel feliratkozót (iparágtól függően ez rendben lehet), vagy ha jobb hatékonyságot tudsz elérni (nem nehéz), akkor sokkal hamarabb.
Van még min gondolkozni?
Szerintem nincs. Kattints az alábbi linkre, nézd meg a Chimpy plugint, és kezdd el használni még ma a WordPress oldaladon, hogy még hatékonyabban tudj feliratkozókat gyűjteni:
Tiszteletem!
A cikk végén a „Chimpy Mailchimp WordPress plugin letöltése »” utáni oldalon „This item is no longer available”.
Minden jót!
Tibor
Kedves Balázs!
A tőled megvásárolt WP weboldal építő videó alapján, már egészen jól állok az oldalunkkal (vizuálisan) – és ezt itt is megköszönném – de persze a lényeges részek még sehol. Ebben kérnék segítséget.
A tanfolyamos videóban a SF Contact Form Plugint javasoltad. – telepítve. Ha viszont listákat is szeretnék létrehozni – ami ugye elengedhetetlen – akkor hogyan tudom összekötni ezt a plugin-t a Mail Chimp-el?
Vagy különböző dolgokra különböz pluginokat használjak és manuálisan tegyem át a címeket a SF-ből a MC-be?
Ha adnál pár tanácsot, megköszönném.
Gyula
Kedves Gyula!
Nagyon köszi a visszajelzést, és örülök, hogy ilyen jól haladsz.
Az FS Contact Formot mi olyankor használjuk, amikor nem kell feliratni. Itt persze működhet a manuális megoldás, de macerás.
A feliratáshoz ez a Chimpy plugin tetszik nekem most a legjobban – ez is benne van az egyik videóban még külön, ami a héten került fel.
Mi ezt teljesen külön vesszük, nálunk az eladásokhoz nem tartozik automatikus feliratás, a feliratáshoz pedig vásárlás, ezért kezeljük így teljesen külön. Ha egyben akarod kezelni az már egy kicsit macerásabb.
Hálás köszönet. Hasznos volt. Alkalmazom! 🙂
További jó munkát!
Köszönöm – örülök, hogy hasznos volt. 🙂
Az angol tökéletes..
Köszönöm és a gyors választ is.
Nagyon szívesen. 🙂
Kedves Balázs!
Köszi a cikket!
A css módosításnak hol lehet utánanézni? (közérthetően)
Kedves tibi!
Nagyon szívesen.
Bevallom én erre angol forrásokat használok, http://www.w3schools.com/cssref/ és http://stackoverflow.com ami segíteni szokott, de egyedileg keresek rá a Google-ben. Nem tudom, van-e magyarul erről jó és érthető összefoglaló.