Október 26-án a Cosmopolitan Blogger Days szakmai napján jártunk.
A Groupama Stadionban 2 teljes napon át minden a virtuális világról szólt és arról, hogyan érhetünk el szakmai sikereket bloggerként, vloggerként, marketingesként. Mindent megtudhattunk az aktuális közösségi média trendekről, a Facebook, Insta, YouTube világáról.
Itt az online tavasz ?
Bár már jócskán az őszben járunk, az esemény a tavaszi friss energiákat közvetítette és mindenhol gyönyörű virágos dízájnnal várta a látogatókat. A bejáratnál kedves hostessek fogadtak minket, fejükön gigantikus méretű rózsaszínű papír virág kompozícióval. Arra asszociáltunk, hogy az online szakmák és közösségi média felületek virágkorukat élik évszaktól függetlenül.
A nap házigazdája Steiner Kristóf volt. Az egykori VIVA tévés műsorvezető évről-évre bebizonyítja, hogy még mindig fantasztikus a felkonfokban és riport készítésben, annak ellenére, hogy tévés karrierje már véget ért és új kihívásként a vegán gasztronómia felé fordult.
A Groupama 2. emeletén igyekeztünk közel kerülni az előadások helyszínéhez, hogy ne csak néhány szót sikerüljön elcsípni a fontos információkból. Dupla annyian szeretttük volna ezt megtenni, mint ahány férőhely volt, így kezdésként először inkább körbejártuk az extra programokat is kínáló helyszínt.
Mindenki egy menő szelfivel indíthatta az itt létet a romantikus-virágos Cosmopolitan fotófal előtt. Azt is kipróbálhattuk, hogy milyen érzés Cosmo címlaplánynak lenni. Aki szerette volna, még virágos fejdíszt is fabrikálhatott magának, amiben további két fotófal előtt készítethett képet magáról. A L’oreálnál termékbemutatóval szórakoztatták a hölgyeket, a CCC mini cipő kiállítással készült a legújabb trendeknek megfelelően, a Stabilo-nál kalligráfus segítségével személyre szabható képeslapok készültek, az Instax-nál pedig mindenki egy pillanatra Wonderlandben érezhette magát és hazavihetett egy ajándék fotót is.
Csábító volt a sok program lehetőség, de mi azért nem szerettünk volna lemaradni a szakmai információkról sem. Végül a színpad mellől, testközelből hallgattuk a fellépőket.
Kik az Influencerek?
Néhány éve lépten-nyomon az „influencer” kifejezésbe botlunk. Kik is ők?
Azok, akik hatással van másokra, ehhez pedig jókora követőtáborral is rendelkeznek.
Kasza Tibor szórakoztató előadásában meggyőződhettünk arról, hogy online influencerekkel bizony érdemes együtt dolgozni. 1 millió 50 ezer követőjével Tibi tudja, hogyan kell igényt teremteni (majd hiányérzetet és megoldást) gyakorlatilag bármire a sellős takarótól az infuseres kulacsig. Akik szeretnék követni sikereit, azoknak azt javasolja, hogy a TV-s minőségű tartalomgyártás felé kell haladni és a Facebook helyett egyre inkább az Instagram felé érdemes a figyelmünket fordítani.
Szalai Balázs a Melkweg Digitaltól a microinfluencer-jelenségről beszélt, akik manapság gombamód szaporodnak. Ők a kis követőtáborral rendelkező bloggerek, akik már hatást tudnak gyakorolni követőikre.
Hasít az Insta
Majd Jónás Petra a Well PR senior account managere osztotta meg 100 blogger bevonásával készített felmérését a publikummal.
A felmérés győztese ismét az Instagram lett, ami mára a bloggerek kedvenc közösségi média felületévé nőtte ki magát.
92%-al vitte a prímet, míg a Facebook csak a 3.helyen kullogott. A bloggerek szerint az Insta még a blognál is fontosabb. Az is kiderült, hogy manapság 52%-al kevesebb blogbejegyzés születik, mint 2 éve. Legtöbben mindössze heti 1 új cikket töltenek fel. Ezzel szemben az Instán naponta, vagy naponta többször tesznek közzé új fotókat.
A legújabb felmérések szerint az Insta hasít, ami annak is köszönhető, hogy remekül erősíti az Én-márkát, használata gyors és egyszerű, kép + szöveges tartalom együttes megjelenítésére is alkalmas és szép követői számokat lehet elérni vele (ami ma már nem mondható el a Facebookról).
A Feed vagy Story dilemmából a Story került ki győztesen annak ellenére, hogy a Story-ba feltöltött tartalom 24 óra múlva eltűnik. Tehát hajrá, mindeki sztorizzon naponta legalább 1-2 alkalommal.
Na és mi a helyzet az IG TV-vel (Instagram TV)? A bloggerek 52%-a nem ismeri és/vagy nem is tervezi, hogy használja.
Ettől függetelenül abban megegyeznek a vélemények, hogy a tartalomgyártás eltolódik a videók irányába.
Zárt csoportok ereje
Mire Oravecz Nóri következett, már-már elmorzsoltunk néhány könycseppet a szebb napokat látott Facebook miatt, de Nóri előadásában megmutatkozott a Zárt csoportok ereje a Facebookon. Tehát nem veszett el minden. Továbbra is használjuk a Facebookot, de főként arra, hogy a kisebb közönségünket, közösségünket gyűjtsük egy privát csoportba.
A nap további részében szó esett a Kampánytervezésről, Influencer kampányokról, a sikeres blogger személyiségről.
A kávészünetben számos extra programmal, limonádéval, búzasörrel, ice teával készült a COSMOPOLITAN.
A másnap is csupa érdekes témát, kerekasztal beszélgetést hozott.
Kik lettek az ország legjobb bloggerei?
2018-ban ötödik alkalommal díjazta a Cosmopolitan Magyarország legjobb bloggereit több kategóriában.
A hat tagú zsűri szigorú szempontrendszer alapján értékelte a jelentkezőket. Sabján Johanna, a Cosmopolitan főszerkesztője, Oravecz Nóra, énmárka- és storyelling stratéga, Zalai Ágnes, digitális stratéga, Csiszár Gergő, a Post for Rent társalapítója, Farkas Dániel, YouTube-szakértő és Szabó Gergő, a Special Effects Media társalapítója a következő nyerteseket választotta különböző kategóriákban.
- Az Év Bloggere: Pusztai Olivér, Stíler blog
- Az Év Vloggere: Kovács Dorottya
- Az Év Gasztrobloggere: Iklódi Dóra, Wander. Food. Wonder
- Az Év Travel Bloggere: Mátai András, utazgatok.hu
- Az Év Fashion Bloggere: Csalár Bence, bencecsalar.com
- Az Év Beauty Bloggere: Kertész Kriszta, Green Veda
- Az Év Fitness Bloggere: Gökler Kriszti
- Az Év Felfedezettje: Győri Zoltán és Réka, Mit játsszunk? blog
- Az Év Instája: Kórusz Bea, @mysecret.fashiondiary
- Az Év Női Influencere: Kulcsár Edina
- Az Év Férfi Influencere: Dancsó Péter
- Az Év Gasztroinfluencere: Fördős Zé
- Az Év Travel Influencere: Nánásiék
- Az Év Beauty Influencere: Viszkok Fruzsina
- Az Év Fashion Influencere: Kovács Dorottya
- A Közönség Kedvence: Alexy Vivien
Sziasztok! Az influenszerséget nem fejezte ki senki? Hány emberre gyakorolnak hatást, és milyen eladásokat enerálnak? Vagy nem (csak) az eladáson van a hangsúly?