A linképítés a keresőoptimalizálás kéretlen-kelletlen velejárója. Muszáj csinálni, ha jó eredményeket akarsz a keresőben 2025-ben is.
De hogy a keresési helyezéseken túl a linképítés mivel járul hozzá a világ előrehaladásához, mivel teszi valóban értékesebbé a honlapodat – egy-két kivételtől eltekintve -, azt igazából meg nem tudom mondani. 🙂
Annyi hülyeséget, szándékos vagy nem szándékos félrevezetést látni a linképítés témában, hogy gondoltam összeszedem a gondolataimat és a tapasztalataimat.
Ahogy már megszokhattad tőlem, amellett, hogy igyekszem konkrét tanácsokat is adni, azért nem felejtek el rálépni azoknak a feje búbjára, akik finoman szólva is nem a legkorrektebb információkat adják közre a linképítés témájában.
Linképítés: miről olvashatsz ebben a cikkben?
Az alábbi linkekre kattintva az oldal megfelelő fejezetéhez juthatsz:
Milyen a rossz link? MICSODA – ROSSZ link? Igen, meglátod miért!
1. Induló honlap: mindegy csak legyen
2. A beindítás: Ingyenes aranybánya – közösségi média fiókok
3. A felfuttatás: Értékesebb linkek
4. Érett honlapok: Forgalmat hozó linkek
5. Haladóknak: A linképítés csínja-bínja
Egy tökéletes világ – avagy hogyan ver(het)nek át a linképítők?
Megoldás? Add ki vagy magad építsd a linkeket?
Mi a linképítés?
A linképítés az a tevékenység, amivel eléred, hogy más honlapokon a te honlapodra mutató linkek szülessenek. Vagyis ezeket a linkeket „építed”.
A linképítés elsődleges célja az, hogy a keresők jobban szeressék a honlapodat. Ennek általában nem sok köze van ahhoz, hogy a linkekről érkezik-e egyáltalán valós látogatói forgalom.
A linképítés csak azért van, hogy linkek legyenek, amiket a kereső szeret, és remélhetőleg ezért majd jobb helyre hoz. Ha jönnek látogatók is, az inkább egyfajta extra ebből a nézőpontból.
Álljunk meg egy szóra: miért is jó ez a keresőnek?
A Google annak idején 1998-ban azzal tudott robbantani, hogy megalkotta a honlapra mutató linkek számából és értékéből számított PageRank elméletet.
Akkor ők azt mondták, hogy ha nagyon sok honlapról mutat link a te honlapodra, akkor az nagyon király dolog.
Ráadásul minél „értékesebbek” ezek a honlapok (mondjuk például az index.hu vagy a telex.hu értékesebb mint a janoska-es-gyurika-kft-bodrogkeresztur.hu), annál jobb egy ilyen link a honlapodnak.
De nem kellett sokáig várni, megjelentek azok a cégek és emberek, akik valamilyen ellenérték fejében elhelyeztek linkeket más honlapokon (vagy felajánlották ennek lehetőségét a sajátjukon), hogy ügyfeleik weboldalát ezzel a Google szemében értékesebbé tegyék.
Mára ez egy igazi rabló-pandúr harc lett, nemzetközi „linképítő iparággal”.
Milyen a rossz link?
Sokáig és sokan megpróbálták meghatározni azt, hogy milyen a jó link. Vagyis milyen linkeket kell építened ahhoz, hogy a Google szeressen.
Ezzel két baj van:
- A Google annyi trükköt vetett már be a linképítéses csalások ellen, hogy sokkal könnyebb megfogalmazni azt, hogy mit nem szeret, mint azt, hogy milyen a jó link.
- Minden link jó, ami nem rossz. Ha kerülöd a problémás területeket, akkor nem tudsz ártani magadnak a linképítéssel. De ha csak arra koncentrálsz, hogy milyen linkek a tökéletesek, akkor az a tapasztalatom, hogy vagy nem építesz linkeket, vagy megadod magad valami vonzó, pár száz vagy pár ezer forintos linképítési ajánlatnak, amivel a végén lehet, hogy többet ártasz, mint használsz.
2025-ben ezek a linkek okozhatnak neked problémát
Rossz linkek, amelyek árthatnak egy weboldalnak SEO szempontból:
- Spam linkek: Olyan linkek, amelyek alacsony minőségű, spam jellegű webhelyekről származnak, gyakran automatikusan generált oldalak vagy linkfarmok részei.
- Túloptimalizált horgonyszöveg: Ha túl sok kulcsszógazdag link mutat egy weboldalra, természetellenesnek tűnhet a Google számára, és büntetést vonhat maga után.
- Fizetett linkek: Linkek, amelyeket fizetett reklámként helyeznek el anélkül, hogy „nofollow” vagy „sponsored” attribútumot kapnának.
- Relevancia hiánya: Olyan linkek, amelyek nem releváns témájú webhelyekről származnak, gyengítik az oldal hitelességét.
- Toxikus domainek: Ha egy link erősen toxikus vagy büntetett domainről származik, negatív hatással lehet a céloldalra.
Ezek a típusú linkek rosszabb helyezést és akár büntetést is eredményezhetnek a keresőmotorokban.
Persze a Google algoritmusa ennél sokkal összetettebb. De ahelyett, hogy hagynád magad összezavarni, inkább koncentrálj arra a linképítésnél, hogy mindenáron kerüld ezeket a helyzeteket.
A linképítés lépései
A linképítés az én szememben tényleg csak a szükséges rossz, semmi több. Ezért nem fogok most ódákat zengeni a linképítés folyamatának gyönyöréről, vagy nagyon részletesen, mindenre kiterjedően leírni az összes trükköt.
Bemutatom, hogy mik azok a legfontosabb lépések, amivel egy honlap számára linkeket építhetsz – akár te magad csinálod ezt a feladatot, akár kiadod másnak.
Illetve megpróbálom valamilyen szinten az elméletet érthetővé tenni.
Szerintem sokkal könnyebb valamit úgy csinálni, ha érted miről van szó, mintha csak a szádba rágták, hogy ezt meg azt írd ide és oda, de fogalmad sincs róla, hogy valójában miért csinálod.
Az én tapasztalatom szerint a linképítés akkor működik a legjobban, ha a honlap érettségéhez mérten több fázisra osztva kezelik. Nézzük ezeket a fázisokat!
1. Induló honlap: mindegy, csak legyen
Egy induló honlap esetében tényleg az a legfontosabb, hogy egyáltalán legyenek rá mutató linkek.
És minden egyéb híreszteléssel ellentétben kezdetben akár egy-két link is elég lehet. (Persze megértem az ezzel ellentétes híreszteléseket: néhány link építése egyetlen linképítő cégnek sem üzlet.)
Íme az elmélet és a tapasztalat emögött a kijelentésem mögött:
A Google alapvetően úgy térképez föl honlapokat, hogy ha mutat rá link, akkor felveszi a „teendők” közé – a honlapok listájára, amiket végig kell nézni.
És habár a Search Console-ba regisztrálással és a webhelytérkép megadásával is elősegítheted ezt a folyamatot, egy induló honlapnál nagyon sokat számít, ha már egy-két „külsős” is hivatkozik rá.
Ha a honlapod most indul, és végigmentél a Keresőoptimalizálás lépésről lépésre cikkemen, és a szövegeket keresőoptimalizáltan írtad, akkor már néhány linkkel nagyon jó helyezést tudsz elérni.
Gyengébb vagy közepes kulcsszavakra ez akár első oldalt is jelenthet egy héten belül.
Ebben a fázisban linképítéssel nem tudod elrontani a honlapod.
Ne dőlj be a riogató híreknek, és ezeket a linkeket igenis építsd a legfontosabb kulcsszavaidra a horgonyszöveg tekintetében, ez még 2025-ben is működni fog.
Hová kerüljön az első néhány link?
Erre alapvetően két lehetőséged van.
Az egyik a linkkatalógus linkek. Ezeknek az értéke ugyan nagyot csökkent a 2010-es évek elejéhez képest, de indulásnál a mai napig tudnak segíteni, és van néhány linkkatalógus, aminek igenis van önmagában is értéke.
Én kiindulásnak a lap.hu linkkatalógusokat szeretem használni.
Egyrészt ezek viszonylag erős és értékes linkek, másrészt 10 esetből 9-szer korrekt visszajelzést kapsz a honlapodról az induláskor.
A lap.hu ugyanis nem vesz fel honlapot, ha néhány fontos elem (pl. cégnév, adószám, elérhetőség) hiányzik, nem érzik témába vágónak vagy elég tartalmasnak.
Ha tehát az első lap.hu oldalon elfogadásra kerül a honlapod, az nemcsak jó lökést ad a keresők számára, de azt is jelenti, hogy más linkmegosztókban, linkkatalógusokban szinte biztosan elfogadásra kerül.
A másik lehetőség indulásnál valamilyen másik saját honlapodról linkelés, ha van ilyen. Ezt sem kell túlbonyolítani, egyszerűen írj egy cikket, hogy elindult ez az új honlapod, és linkeld be.
2. A beindítás: ingyenes aranybánya – közösségi média fiókok
Most figyelj, mert elárulom az induló honlapod egyik rakétahajtóművének a titkát.
A közösségi média ugyan nem a klasszikus linképítés területéhez tartozik, de az elmúlt években ez lett az a terület a Google algoritmus esetében, amire a külső jelek szempontjából nagyjából a linkekkel azonos szinten figyel.
A linkeket ugyanis lehet és könnyű manipulálni (éppen erről szól a linképítés). Csak pénz és energia kérdése, hogy hány száz, vagy éppen hány százezer linket építtetsz magadnak.
A Facebook vagy más közösségi média esetében ez viszont már nem ennyire egyszerű!
Főleg pl. a Facebook újításai nyomán (igazolvány kell ahhoz, hogy fiókod lehessen) ma már nem annyira könnyű elérni mondjuk egy Facebook aloldalon több ezer like-olót.
Vagy még nehezebb elérni azt, hogy élet legyen a Facebook oldaladon, megosszák a honlapod tartalmát, lájkolják stb.
Vagyis a közösségi média olyan jeleket küld a Google-nek, amit ma már nem hagyhatsz figyelmen kívül. A közösségi média és a linképítés kapcsán az alábbiakra figyelj:
- Készíts magadnak közösségi média fiókokat. Ne csak a Facebookban gondolkozz! A Pinterest, LinkedIn és YouTube is kiváló és értékes linkelési lehetőséget és közösségi média jeleket jelent.
- Legyenek a honlapodra mutató linkek ezekről az oldalakról, tehát leginkább linkekkel oszd meg a honlapod tartalmát.
- Érd el, hogy minél nagyobb arányban jelenjenek meg akár a saját, akár mások közösségi média oldalain a honlapod tartalmára mutató linkek.
Szeresd vagy utáld a közösségi médiát, használd vagy felé se nézz, itt most ez nem számít. Az internet közössége és a Google számára fontosak ezek az oldalak.
Vagyis kezdj el foglalkozni ezzel még azelőtt, hogy mindenféle huszadrangú linkkatalógusokba regisztrálnál!
3. A felfuttatás: értékesebb linkek
Amikor már van valami alapja a honlapodnak, mutat rá néhány link, megérkeztek az első látogatók és a tartalom is egyre bővül, itt az ideje, hogy valóban a mennyiségre és a minőségre egyszerre menj.
Ezt a pontot a legnehezebb egy ilyen írás korlátozott keretei között összefoglalni, de megpróbálok adni néhány támpontot.
Katalógusok, linkmegosztók
A linkkatalógusokban, linkmegosztókban még mindig van valamennyi erő.
Nem szabad ezeket túlértékelni, és szerintem teljesen fölösleges belemenni olyan együttműködésbe, amikor valaki havi 20 katalógus linket épít neked.
De ha figyelsz arra, hogy néhány ismertebb linkkatalógusba regisztrálj, az még 2025-ben is segíteni fog neked.
Konkurensek
Érdemes megnézned a konkurenseidet, hogy ők milyen oldalakról szereznek linkeket.
Ez nagyon jó kiindulás lehet, és nem feltétlenül csak azért, hogy egy az egyben lemásold, de rengeteg ötletet, információt szerezhetsz, plusz azt is megtalálhatod, hogy hol gyengék, hol tudsz előre kerülni.
Közösségi média
A közösségi média aktivitást folytatnod kell, a fentiek szerint.
Saját honlap
Ha van másik saját honlapod, ami erős és valamilyen módon a témába vág, akkor linkeld azokat is össze.
Márkaépítés
Ma az egyik legütősebb módszer a saját márka építése keresőoptimalizálási szempontból.
Ezt sohasem fogja tudni kikezdeni a Google, és olyan honlapokról is szerezhetsz vele nagyon erős linkeket, amiket más módon sehogyan nem tudnál megszerezni.
PR cikkek
Ha tudod, hogy mire figyelj, akkor másik nagyon ütős módszer a magas PageRank értékű domainek vásárlása és linkek építése.
Ez PR cikkek néven terjedt el a magyar SEO szaknyelvben.
Mivel a Google 2016-ban a PageRank adatokat nullázta, helyette ma már a magas DA (Domain Authority – mérőszám, mely 0-100 között mutatja a domain linkerejét) értékű domaineket kell keresni.
A módszer tökéletesen működik 2025-ben is, sőt talán ez a legjobb. Csak nem szabad bedőlni azoknak az ajánlatoknak, akik igazából gagyi linkeket ajánlanak értékesként eladva.
Szakmai együttműködésből származó linkcsere
Az értékes linkek egyik leghatékonyabb módja még a hasonló partnerek között, valódi tartalmi cikkekből cserélt linkek.
Ez nem azonos azzal, ami sokáig linkcsere néven volt divatos, hiszen itt a dolog leegyszerűsítve úgy működik, hogy egy hozzád közeli témában működő honlap részére teszel ki egy szakmai cikket a honlapodra, és linkeled onnan.
Gyakorlatilag leegyszerűsítve cserébe egy hasonló cikket és linket kapsz. Lásd erről még a következő pontot is.
Vendégblogolás
A legtöbb munkát igényli ugyan, de nagyon hatékony tud lenni a vendégblogolás is.
A saját márka építését SEO szempontból, az értékes lejárt domainek vásárlását lépésről lépésre, érthető oktatóvideókkal mutatom be a linképítés online videótanfolyamon. Ráadásul ezzel egy több mint 400 főből álló Facebook linkcsere csoporthoz is hozzáférést kapsz, ahonnan az utolsó előtti pontban említettek szerint tudsz partnereket találni.
4. Érett honlapok: forgalmat hozó linkek
Honlapja válogatja, hogy mennyi idő után, de eljön az a fázis, amikor a linkeket már nem csak a keresőnek építjük.
Vagy legalábbis a keresőknek szóló linképítés mellett megjelennek olyan linkek is a tudatosan építettek között, amelyeknek a célja az is, hogy valódi látogatókat hozzon.
Hogy is van ez? Ha itt elgondolkoztál, hogy miféle link az, ami nem hoz látogatókat, akkor ki kell hogy ábrándítsalak.
A tapasztalatom szerint a linképítésben-keresőoptimalizálásban nem annyira járatos emberek – és egyáltalán nem ciki, de a honlaptulajdonosok többsége ilyen – számára a linkek szükségessége egyet jelent azzal, hogy onnan látogatók fognak érkezni. Hát nem.
Az eddigiek nagyrészt arra voltak jók, hogy a Google lássa és értékelje a honlapodat. Ezekről – egy-két kivételtől eltekintve – valódi, célcsoportból érkező látogatók nemigen fognak érkezni.
Hogyan lehet „látogató szerző” linkeket építeni?
Több lehetőséged is van.
Lap.hu oldalakon
Ez az a linkkatalógus-csoport, ami a magyar nyelvű interneten általában a legtöbb látogatót képes hozni.
Sok honlap esetében a Google után, akár pl. a Facebookkal egy nagyságrendben érkeznek innen látogatók.
Ehhez egy dologra van szükség: minél több aloldalt minél több lap.hu oldalra regisztálj be.
Megjegyzés: A cikk eredeti publikálása óta egyre gyakrabban fordul elő, hogy lap.hu oldal visszautasítja a linket, és pénzt kér a megjelenésért. Sajnos ezzel nem lehet mit tenni, de próbálkozni lehet, sok lap.hu aloldal van. Sok esetben még az elkért összeget is megéri akár a link ereje, akár a látogatottság miatt egy-egy ilyen megjelenés.
Speciális, szakmai oldalakon
Szinte minden szakmának vannak olyan, sokat látogatott gyűjtőoldalai, ahol szívesen látják a honlapodat, ha hasznos tartalmat is nyújtasz.
Valódi üzleti partnerek honlapjain
Itt ne a „Linkcsere partnerek” feliratú, több száz, egymástól és a honlaptól teljesen független témában összegyűjtőtt linkekre gondolj, azok releváns forgalmat biztosan nem hoznak.
Keresd meg azokat az üzleti partnereidet – vevőidet, beszállítóidat -, akiknek színvonalas és látogatott honlapjuk van.
Kérd meg, hogy írjanak egy cikket rólad. Adj egy pozitív vevői visszajelzést, és kérd meg, hogy tegyék ki egy linkkel a honlapjukra. Vagy légy kreatív, és találj ki valami más módszert! 🙂
Szakmai blogokon, fórumokon
Ez kétféle módon történhet, és mindkettő kicsit feszegeti a határokat.
Egyrészt valamilyen módon érd el, hogy egy blog tartalmi részébe bekerülj. Ennek legegyszerűbb módja, ha te magad felajánlod egy szakmai cikk megírását, egy linkért cserébe.
Másrészt a hozzászólásoknál valamilyen módon említsd meg a honlapodat. Ez általában nagyon reklámszagú, és nem is szokták-szoktuk szeretni.
De tudsz néha olyat írni, amivel valóban hasznos tartalmat nyújtasz a linken keresztül.
Én személy szerint minden blogomról kicenzúrázok minden olyan linket, amiről látom, hogy csak a link kedvéért tették oda.
De ha hasznos infót ad az olvasóimnak, akkor benne hagyom, még akkor is, ha esetleg a konkurensem oldalára mutat az adott link.
Közösségi média
Ezen nincs mit magyarázni. Akár a Facebook, de akár a Pinterest vagy a LinkedIn is aranybánya lehetnek a látogatókat tekintve.
Organikus linkek
Erről esik a legritkábban szó a linképítés témájában, pedig tapasztalatom szerint ezek a legértékesebb linkek.
Tudom, ez nem a klasszikus linképítés területe, hiszen direktben nem tudjuk befolyásolni, de eredményességét és hatását tekintve igenis ide tartozik.
Itt egyszerűen arról van szó, hogy megpróbálsz olyan tartalmat készíteni, ami mások számára elég értékes ahhoz, hogy teljesen maguktól linkeljék a honlapodat.
Egyszerűen nincs olyan linképítés módszer, ami ezeknek az organikus linkeknek az erejével fel tudná venni a versenyt.
Tehát akármilyen szinten is foglalkozol a linképítéssel, erre is figyelj! Legyen a tartalmad legalább részben olyan – érdekes, hasznos, bulváros, stb. – amit mások szívesen fognak linkelni!
5. Haladóknak: a linképítés csínja-bínja
Ha eddig eljutottál, alapvetően két dolog lehetséges. Vagy szeretik a keresők a honlapodat és jó helyen hozzák a számodra fontos kulcsszavakra, vagy nem. (De tényleg, nemigen van más választás 🙂 ).
Ha jól felépített, hasznos tartalmat tettél a honlapodra, és nem erős kulcsszavakra próbálsz előre jutni, akkor valószínűleg már ezzel elég jó helyre tudsz kerülni.
Ha vagy gyenge a tartalom, vagy nincs jól felépítve, vagy túl erős kulcsszavakra próbálsz meg lőni, akkor ez kevés lesz.
Akkor jönnek azok a trükkök, amik már túlmutatnak ennek az írásnak a keretein.
Ugyan mindenféle állatok rémei kísértenek az interneten a témában – panda, pingvin -, de maradjunk annyiban, hogy lehet és kell a honlapodra linkeket építeni.
Az én véleményem szerint ez az a pont, amikor mindenképp érdemes legalább tanácsadás szintjén egy profi linképítő vagy keresőoptimalizáló csapatot megkeresni. Profi alatt azt értsd, hogy eredményt tud felmutatni.
Mit szabad és mit nem a linképítésben?
Figyelem! A linképítés terén nem igazán van legális vagy nem legális tevékenység.
Azt linkelsz és úgy, akit és ahogy akarsz, és téged is az linkel, aki akar, és úgy, ahogy akar. Ebbe törvények, jogszabályok (tudtommal) nem szólnak bele.
De valami vagy megfelel a Google irányelveinek, vagy nem. És ami nem, azt vagy észreveszi, vagy nem.
Egy tökéletes világ – avagy hogyan ver(het)nek át a linképítők?
Ahogy nézegetem a linképítő cégek hirdetéseit, ajánlásait, sokszor az az érzésem, hogy valóban egy tökéletes világban élünk.
Mindenki fillérekért vállalja értékes, forgalmat hozó és a keresők által imádott linkek építését.
Ami a hab a tortán, hogy nemcsak minden egyes linket és szöveget egyedileg írnak meg, de még arra is figyelnek, hogy kifejezetten a te üzletágadhoz értő, abban tökéletes magyarsággal fogalmazó emberek készítsék a linkjeidet.
Csak végiggondolom hirtelen, hogy milyen témában építgettünk mostanában linkeket, és már zsong a fejem.
Keresőoptimalizálás (na, persze 🙂 ), receptek, horgászat, építészeti szoftver, gyerekjátékok, trendi és dizájner elektronikai eszközök, számítógépes rendszerüzemeltetés, gyógyszertár, ipari anyagvizsgálat, utazási iroda, stb., stb., stb.
Szerinted?
Van ezek közül akár kettő is, aminek egy kicsit is van közük egymáshoz? Van ezek közül kettő is, amihez ha valaki ért, akkor a másikhoz is? Arról nem beszélve, hogy mindezt magyarul és angolul…
Vagy ha a mostanában felkapott PR cikkeket nézzük, akkor mi az, ami tényleg értékes?
Mert csak egy erre a célra tényleg alkalmas domain maga sokszor több tízezer forintba kerül, a tartalom Google webspam-álló kialakításáról és fenntartásáról nem is beszélve.
Akkor hogyan lehet ilyen linkeket – a profi cikkek megírását is beleértve – 1-2 ezer forintért árulni? Vajon tényleg azt kapod, amit vársz…?
Szóval, ha nem tévedek, az egyéni szövegezést és minden esetben hozzáértő linképítőt kínáló cégek vagy átvernek, vagy szinte minden egyes megbízásra külön embereket bíznak meg.
Nem tudom melyik a rosszabb. Hazudni az ügyfélnek – úgysem jön rá -, vagy több tucat beszállítóval-munkatárssal dolgozni, akik vagy értenek ahhoz, amit csinálnak (most: a linképítéshez), vagy nem.
Döntsd el te magad.
Megoldás? Add ki vagy magad építsd a linkeket?
Mindent eldöntő tanácsot nem tudok adni.
Olvastam már szakmán belül olyat, hogy a linképítést csakis külsős cég végezheti profin (kitaláltad: linképítő cég tollából való mondás), meg az ellenkezőjét is, hogy ezt aztán sose add ki másnak.
Én valahol középen foglalok helyet. Egy vállalkozó szerintem attól vállalkozó, hogy feladatokat kiad (delegál).
Ezt nem feltétlenül kell külsős cégre bízni, maradhat akár cégen belül is. Két fontos dolog van ebben az esetben, amire figyelni érdemes.
- Akár külsős, akár belsős emberre bízod, legyél valamennyire képben a linképítéssel. Ne hagyd magad átverni. Láttam már olyat, hogy ma királynak tűnő linképítési taktika pár hónap múlva a 4-5. oldalra küldött vissza egy honlapot a keresőben.
- Ha külsősre bízod, akkor kérj referenciát. Ne az érdekeljen, hogy hangzatos cégneveket mutogassanak, hanem konkrét honlapot konkrét linkekkel és eredményekkel a keresőben. És nagyon fontos, hogy nézz rá a honlapjaikra – hogy ezzel elkerüld a PR linképítés néven értéketelen vagy akár káros salátahonlapokra való kerülést.
Egy biztos. A Google kinyilatkoztatott és tapasztalt irányváltása, hogy a közösségi médiának egyre nagyobb teret enged a honlapok értékelése során.
Márpedig innentől kezdve a linképítés nem választható el az online marketing egyéb elemeitől.
Vagyis én azt tanácsolom, hogy ne kifejezetten a linképítésre, hanem az online marketingedre keress megoldást.
És válaszd azt a megoldást a linkjeid kezelésére, ami ebbe a legjobban beleillik.
Részletes információt a témában, konkrét linképítés trükköket az online keresőoptimalizálás képzésemen, vagy a linképítés tanfolyamomon mutatok.
Közösségi média ikonok: YOOtheme és DesignBolts.
Tisztelt Honlapra fel.
Laikusként is nagyon tetszett a cikk és el gondolkodtató.
Néztem több képzésüket is. Ma át futottam a Linképítés online videótanfolyam 3.0 és a Hivatalos tanúsítványt adó Passzív jövedelem Google AdSense hirdetésekkel online videótanfolyamokat. Mind kettő leírása elgondolkoztató volt. A kérdésem az lenne hogy lehet e jól megcsinálni egy link katakógust tematikus link oldalakra bontva amivel passzív jövedelem szerezhető. Leginkább olyan linkeket raknák bele ami engem érdekel.
Köszönöm!
Csaba
Kedves Csaba!
Nagyon örülök, hogy tetszett a cikk. 🙂
Az én személyes véleményem az, hogy új linkkatalógussal ma már nagyon nehéz vagy szinte lehetetlen jelentős passzív jövedelmet elérni.
Nem könnyű a linképítés, most ezzel küzdök. Vannak már backlinkjeim mégis a legtöbb seo szoftver azt írja nincs egysem. Nem elég erősek? Szerintetek mi lehet a probléma. Köszönöm a cikket, nagyon hasznos volt, ez alapján megyek tovább és csinálom amíg nem lesz eredmény!
Search Console-ban nézd a linkjeidet.
Köszi.
Szuper cikk. A régi is jó volt, de most a frissítéssel újra aktuális, a mai trendeknek megfelelő!
Örülök neki!
Ez valóban jó cikk, bár a gyakorlati végrehajtás olyan összetett és témakörtől függő, hogy nem lehet általános érvényű megállapításokat tenni. Nem mindegy, milyen típusú keresésre szertetnénk jó pozíciókat szerezni. Egyetértek, hogy a jó tartalomra kell fókuszálni, majd ezt a jó tartalmat kell megfelelő hivatkozásokkal megtámogatni. Az átgondolatlan linképítés időlegesen büntetéseket is okozhat, ezt saját tapasztalatból tudom.
Kedves Balázs!
Nagyon jó cikket írtál, gratulálok!
Van nekem is egy blogom, a https://epitoabc.hu (építőipari blog). Sajnos valami keményen visszafogja az organikus látogatók számát. Nem foglalkozol honlap forgalom elemzéssel és javítással? A facebookról néha napi 1000 látogatóm van, organikusan meg csak 20. Az emberek visszajelzései jók a cikkeimmel kapcsolatban, de mintha valami fékezné a SEO-t.
404-es linkem nincs, a cikkeim kb. 2300 szavasak, keywordre optimailzálva. A honlapom kb. 2 éves.
Üdv.: Levi
Szia Levi!
Nagyon örülök neki, hogy tetszett a cikk. 🙂 Én már nem foglalkozom ügyfél SEO-val, de a tanítványaimnak szólok, hátha közülük tud valaki segíteni. 🙂
Szia! Innen talált meg egy SEO mentor, valószínűleg ismeritek egymást. (Révai Csaba). Vettem tőle 4 órát, és tök jól körbevezetett a SEO világában! Voltak 404-ek, és át kellett irányítani szinte az összes linket! Pár nap múlva dupla annyian kolbászoltak be hozzám!
Nagyon sokat segített, köszi szépen!
Levi
Wow, nagyon örülök neki! 🙂 Igen, Csaba a tanítványom. 🙂
Levi, örülök, hogy segíthettem. 🙂
Azt azért tegyük hozzá, hogy hiába a jó mentor, ha a mentorált nem akar…
De Te megmutattad, hogy az eredményért tenni is akarsz. Tettél is és lám, jelentős eredmény lett a jutalmad. 😉
Szia Balázs!
Szerinted egy kis költségvetésű webshop a linképítésre vagy tartalommarketingre költse pénzét? Melyik a fontosabb, hatásosabb?
Tudsz-e ajánlani tanítványaid közül valakit?
Köszönöm
Üdv, Feri
Ha választani kell a kettő közül akkor mindenképpen a tartalomra. Egy jó tartalom linkeket is tud szerezni, fordítva nem működik. 😉
Szólok a SEO tanítványaimnak, és megkeresünk ha van jelentkező.
Kedves! Balázs
Előre elnézést a hibás megfogalmazásért, de lelkesen építgettem az eddigi weboldalaimat,
Szeretném meg tudni, hogy van e olyan ellenőrző oldal,amellyel ellenőrizhetem az ,, erős ” vagy ,,visszahúzó” linket? Sok linképítőnek mondottak írtak ilyesmikről is..Vagy csak a saját reklámjuk miatt kellett végigolvasni ezeket a dolgokat?
Van egy weboldalam, ami egy fontos kulcsszóra 1 oldal 1 poziciójában volt évekig.de a fizetős oldalak elém kerültek…A backlinkwatch.com szerint sokszor jelenít meg ugyanazon oldalon az oldalam.,vagyis lehet e ok a visszahúzásnak oka ez?
Kedves András!
Van sok eszköz, ami mindenféle SEO elemzésre alkalmas. Nem mondom, hogy nem lehet belőlük információt kiszedni, de az a tapasztalatom, hogy sokkal inkább túlértékeltek, mint amire valójában képesek. A helyezések mozgása általában összetett, így akár ez is lehet az oka a visszaesésnek, de sajnos ezt így kívülről biztosan nem tudom megmondani.
Jó cikk, tetszik a tanácsoknak részletes ismertetése a jelenkori link építésről.
A közösségi médiában épített linkekhez szeretnék egy kis kiegészítést tenni, persze ha lehet.
A releváns csoportok felkeresésével és ottani hasznos információk linkek formájában történő megosztásával valós értékes forgalom terelhető a weboldalra.
Melyek látogatói ugyancsak értékes tartalom esetén az általad említett „4. Érett honlapok: Forgalmat hozó linkek” formájában megosztással jutalmazhatják azokat.
Ezáltal könnyedén érhető el egy lépcsőben népszerűsítés és link építés is.
A legszebb az egészben, hogy hasznos és természetes.
Ezért mindez fehér kalapos keresőoptimalizálás elvén a Google szemében megkérdőjelezhetetlenül erősíti a weboldalt.
Gábor
Köszi Gábor, teljesen igaz. Én a közösségi médiát szeretem nem belevenni a linképítésbe (e szubjektív hozzáállás) egyserűen azért, mert egyrészt onnan úgyis nofollow linkek jönnek (bár a tapasztalatok szerint azok ugyanúgy hasznosak tudnak lenni), másrészt pl. egy titkos csoportból egyáltalán nem látja a Google őket mint link. De mint közösségi média jelek – ami megintcsak kiemelkedő SEO szempontból – egyértelműen kellenek, és amit írsz az is teljesen igaz, hogy ha még valódi forgalmat is hoznak, akkor pedig duplán jók!
tök jó-
csak mondom, h nem az acrobat reader az első ami megjelenik , nncs is a találatok között
Köszi. Teljesen jogos. Ki is vettem azt a részt a cikkből. 😀
Az elmúlt években egyrészt a Google algoritmusa is lényegesen finomodott, még mindig nagyon fontosak a horgonyszövegek, de kevésbé lehet velük „logikátlan” dolgokat elérni. Másrészt az Acrobat Reader sem tűnik fel „Click here” jelzéssel minden második honlapon. 🙂
Szia, nagyon jó cikk, a sok semmitmondó oldalak közül végre egy értékeset is találtam!
Elkezdtem én is a link építést az oldalamon (https://namerre.hu/) és mint ajánlottad a lap.hu-t meg is céloztam mint lehetőséget.
Ami engem igazán érdekel, hogy honnan szerezzek hasznos linkeket az oldalamhoz. Tudnál a Lap oldalakhoz hasonlóakat ajánlani, ahol érdemes a linkeimet elhelyezni?
Elsősorban ingyenes megoldások érdekelnek, de a fizetős elől sem zárkózom el.
Köszönöm előre is a segítségedet!
Köszönöm, örülök, hogy tetszik!
Ingyenes megoldás ma már nagyon kevés van, ami jó. Próbálj más vállalkozókkal akik hasonló célpiacra céloznak cikket cserélni, kölcsönösöen linkelitek egymást.
Nézd meg a linképítés képzésemet is: http://honlaprafel.hu/szolgaltatasok/linkepites-online-video-tanfolyam/
Szia!
Engem az érdekelne, hogy van-e valami negatív hatása annak, ha a Search Consol alapján olyan oldalról mutat az oldalamra link, ahol a linkelő oldal már nem elérhető. Vagy ha olyan oldalamra mutat link, ami azóta már nem létezik?
Köszi előre is a választ!
Tamás
Nem hiszem. Ilyet én is nagyon gyakran tapasztalok, sőt megesik az is, hogy feltört, spam oldalakról kap egy-egy honlap linket. Amíg ez kis mennyiségű, nem igazán lehet negatív hatása, hiszen akkor bárkivel nagyon köönnyen ki lehetne szúrni.
Szia,
Találtam egy kis hibát a szövegben. „20187-ban az egyik legütősebb módszer”, de meglehet túl sokat aludtam 😀
😀 Köszi, javítom! 🙂
Kedves Balázs!
Először is nagyon hasznos volt a cikk!
Olyan kérdésem lenne
1. hogy ha a cikk amiben a link el lesz helyezve az egy, a fontos kulcsszóra jól megírt cikk, viszont maga az oldal ahová ez a cikk kikerül nem kapcsolódik a témához, akkor az ér valamit linképítés céljából? (nem látogatókat szeretnék szerezni az adott cikkből)
2. Mikor lehet egy oldalra azt mondani, hogy erős domain? Körülbelül havi hány látogatótól?
Választ előre is köszönöm!
Örülök Attila, hogy tetszett!
1. A tapasztalat az, hogy még így is lesz haszna.
2. Itt ebben a témában az erősséget inkább link-erősségre értem, amit régen PageRank-kel tudtunk mérni. Erre most mindenféle nem Google eszközök vannak, amik próbálják ezt szimulálni.
Tisztelt Balázs,
következő kérdésem lenne: a webáruházaknál linképítésnél az egyik probléma a duplikált tartalom az én esetemben a termék leírás sok esetben ugyan az. Ezért a tartalmat érdemes bővíteni PR cikkekkel ,hogy magasabb PA értéket kapjon az oldal. Kérdésem igazából az ,hogy ezeket a PR cikkeket meg kell jeleníteni az oldalon ,hogy a google értékelje vagy elég ha ezeket egy xml vagy más formátúmú dokumentumba behelyezem a webáruház tárhelyére és onnan indexeli a google? Gondolok itt a sitemap.xml-re amit a google szintén lát és indexel.
Kedves György!
Ez a kérdés elég összetett, nehéz így válaszolni rá. Egy webshop esetében nem minden duplikáció jelent gondot, mint ahogy más esetben sem. Az természetes, hogy sok terméknek ugyanaz, vagy hasonló a leírása, ebből még semmilyen hátrány nem fog származni, ezt pontosan tudja a Google is.
Én inkább blogot írnék a webáruházban, és elsősorban azzal a céllal, hogy látogatók is jöjjenek. Az mind a bevételeknek, mind a SEO-nak használ!
Tisztelt Balázs,
kérdésem a következő lenne: ha én magam próbálkozom meg a link építéssel hogyan tudom vissza ellenőrizni ,hogy eredményesen csinálom?
Csak úgy, hogy meg kell nézni, elkészült-e a link. Illetve a Search Console-ban is van egy menüpont, ami mutatja a linkeket.
Kösz Balázs, tudtam hogy rád lehet számítani. Valahol a neten már összefutottam ezzel a változatos horgonyszöveggel mint tanáccsal, de nagyon megörültem hogy írtad, a „zagyva” információk miatt. Azonban ha jól vettem észre, a katalógusok jó része a honlap nevét/címét kéri. Ilyenkor mi legyen?
A katalógusok ma már nem sokat érnek, 1-2 linkkatalógus link OK, de ennyi. Ott meg tulajdonképpen mindegy, mit adsz meg. 🙂
Üdvözletem mindenkinek.
A linképítéshez szeretnék hozzászólni.
Van egy két éves honlapocskám aminek felé sem néztem vagy egy évig.
Kedvet kaptam folytatni a linképítést, mert szerintem még nem árt egy kicsit, a katalógus linkekre gondolok.
Lehet még valamennyi erő néhányukban úgy ahogy mondod, mert néhány (3db) veretesebb link beszerzése után gyors egymásutánban, kb. két hét alatt 15 hellyel kúszott feljebb az oldalam.
Semmi más okot nem látok rá, amiről tudomásom lehet.
Igen, az elején mindenképpen lehet. Ahogy írod is, egy kezdő oldalnak nagyon nagy lökést tudnak adni, csak túlértékelni nem szabad.
Köszönöm a cikket, vannak benne hasznos információk. Viszont nekem lenne egy kerdesem:
– van egy oldalam a virtuall.hu ami virtuális valóság témával foglalkozik
– szeretnem megkeresni a hasonlo VR témákkal foglalkozo oldalakat, hogy elemezzem, hogy hova milyen mas weblapokra kerultek be hivatkozva
Na itt van egy kis problemam, hogy a link:virtuall.hu nem hoz ki semmit, pedig mar be vagyok jocskan regisztralva mas weblapokra. Es mas konkurens weblapokat se tudok igy kiszedni a google nem ad vissza semmit. persze a link:index.hu-ra mar ad vissza, tehat mukodik a dolog.
Persze a webmester eszkozokbe meg tudom nezni a sajat kulso hivatkozoimat. De milyen lehetoseg van a konkurencia kulso linkjeit megtalalni?
Erre van valami online tools vagy barmi egyszeru praktika?
A Google link: operátor sajnos már nagyon régóta csak minimális információt mutat. 🙁
Hasznos ötleteket, tanácsok a linképítésről, köszönjük. 🙂
Nagyon örülök, hogy tetszik.
Sziasztok!
Egyetértek azzal, hogy a régi linképítő módszerek (linkkatalógusok) ma már nem juttatnak előrébb a találati listán.
A saját domainek összelinkelése kapcsán (egy lehetséges, itt is említett módszer a linképítésre) lenn egy kérdésem. Úgy tudom, hogy maximálva van a keresőben, hogy egy domain-ről hány linket fogad el. Ebből következik, hogy ez a módszer sem igazán vezet eredményre. Gondolok itt egy webáruházra, ahol sok kulcsszó létezik és emiatt ezekkel a kulcsszavakkal (ezekre a kulcsszavakra releváns tartalmú oldalakról) sok külső linkre lenne szükség. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban? Hogy lehet ezt a módszert jól használni, lehet-e egyáltalán jól használni pl. egy webáruház linkelésére (példaként egy webáruház mellet van egy blog oldalad és van néhány saját domain-ed, amikre támogató oldalakat helyezel el).
Köszönöm, Zoli
Ha külön-külön aloldalakról linkelsz, akkor a határ a csillagos ég.
Azzal kapcsolatban lehet (lehetett) hallani korlátot, hogy egy aloldalról ha túl sok link megy ki, akkor azt nem nézi jó szemmel a Google. De ez jóval fölötte van annak, amit az ember józan ésszel egy aloldalba beletenne.
Sziasztok!
Mi a tapasztalat, mennyi idő alatt kerülnek ki a lap.hu-ra és a linkcenterre a linkek? Én ugyanis kb. 1 hete folyamatosan próbálkozom (napi max. 4-5 linket tetetnék ki, mert úgy tudom, ennél többet egyszerre nem szabad), de sehol semmi. Még csak választ sem kapok.
Köszi
Anna
Én nagyon régen építettem linket személyesen linkkatalógusba, mi most már ezt egyáltalán nem csináljuk a saját oldalaknál. Akkor nagyon változó volt, az adott téma gazdájától függő. 1 hét az még nem gond, 2-3 hét volg az általános, de volt olyan, aki fél év után válaszolt. 🙁
Anna és Balázs!
Nektek is kellett fizetni a lap.hu-n való megjelenésért?
Ha rákattintok a link-ajánlásra, ezzel találkozok: https://gyazo.com/e50cd5828d29f4aa17cdcb2498a0ff01
A „tovább” gombra kattintva pedig megadhatom az adatokat és linkeket..
Előre is köszönöm a válaszotokat.
Gábor
Szia Gábor!
Annak idején még nem volt jellemző a lap.hu-ra a fizetősség, ez 1-2 éve jelent meg, szóval én egy ilyen linkért sem fizettem.
Ma már van annyi honlapom, hogy sokkal inkább a PR cikkek cikkben leírt technikát használom még kezdeti linképítésre is, szóval én ma már egyáltalán nem foglalkozom a katalógusokkal.
De a lap.hu erejét ismerve, évi 5000 Ft teljesen megérheti egy linkért, főleg ha olyan aloldalról jön, ami a témában tényleg releváns. + onnan tényleg jönnek még látogatók is, tehát ezt egy korrekt összegnek tartom.
Balázs, nagyon szépen köszönöm a részletes válaszodat, véleményedet és a javaslatodat is.
Én pont azt olvastam, hogy a lap.hu-s linkek már nem sokat érnek. Azt hiszem, az ITE.hu-n írtak róla.
Ez relatív. A lap.hu egy nagyon erős domain, az aldomainjei is erősek, ezért a linkek elég sokat érnek. Ráadásul konkrét látogatói forgalom is jön onnan. Nyilván egy index.hu főoldal ennél sokkal többet érne, vagy egy szakmai honlap szakmai cikke, de katalógusokon belül a lap.hu-t nagyon is tudom ajánlani.
Szia Balazs!
Szuper cikk volt ez is akarcsak a tobbi. Nagyon szeretem olvasni irasaidat, hirleveleidet, mind nagyon hasznos tudasanyaggal lát el.
Egy kerdesem lenne a linképitéssel kapcsolatban. „Szétszortam” már vagy 20 linket, de a webmestereszkozok „nem látja”. Tudom, hogy el kell teljen egy kis ido, de már tobb mint egy honapja ugyanaz a szám van az ” On weboldalára mutato linkek” alatt.
A linkek javarészt forumokon vannak.
Koszonom valaszod elore is, es további sikeres munkát kivanok!
Szia Tamás!
Nagyon örülök, hogy hasznosnak találod az írásaimat! 🙂
A webmestereszközökben a linkek egyrészt elég lassan jelennek meg néha, másrészt nem biztos, hogy a Google 100%-ban mutatja őket. Szóval ha ott vannak a linkek a másik oldalon (le tudod ellenőrizni, rákattintva a honlapodra jutsz), akkor tuti rendben van – látni biztosan látja. 🙂
Hello Balázs!
Annyi lenne a kérdésem, hogy az adobe readert is a liképítés miatt linkelted?
Nem. Lehet, hogy meglepő, de nálam amúgy egy cikk írásánál elsődleges szempont, hogy az olvasónak hasznos linkeket tegyek a cikkbe, és másodlagos a kimenő linkek fontossága. Bár ha az emkber jól csinálja, akkor ez a két dolog egyszerre működik.
Kedves Balázs!
Ma akadtam az oldaladra, nagyon hasznos volt az írásod linképítés témában. Nekem nem ez a területem, azonban linképítéssel kapcsolatos alap feladatot kaptam, amihez kérném tanácsodat. Főként angol, dán és holland nyelvű oldalakon kellene linkeket elhelyeznem. Az lenne a kérdésem, hogy miként találok rá adott ország legjobb oldalaira (mint itthol pl. lap.hu), vagy hogyan lenne a legcélszerűbb elindulni? Előre is köszönöm válaszodat. Üdv. Kata
Kedves Kata!
Örülök, hogy hasznosnak találtad a lniképítésről írtakat. 🙂
Dán és holland honlapok: őszintén fogalmam sincs. Ezt valószínűleg csak helyben, az adott nyelven fogod megtalálni.
Angol honlapok: kicsit más a helyzet, mint itthon. Nincs olyan jellegű mint a lap.hu, ami van az fizetős. Indulásnak próbálj meg valakit találni pl. freelancer.com vagy odesk.com oldalon, akik építenek néhány linket. Sokra nem lesz jó, de legalább képbe kerülsz, hogy hol lehet/tudnak ilyet csinálni.
Kedves Balázs,
köszönjük szépen az új linképítés videót!
Az lenne a kérdésem, hogy a „saját nevemre első helyre kerülő honlap” domain választásakor érdemes-e utalni a támogatandó honlap tevékenységére vagy tényleg pl. csak a nevem legyen a domain? (pl. menyhertzsuzsanna.hu vagy allatorvosmenyhertzsuzsanna.hu)? A nevemre most a honlapom jön első helyen.
üdv: Zsuzsi
Köszi Zsuzsi a visszajelzést.
Akár mindkét domain is mehet ebben a technikában. 🙂
Kedves Balázs!
A segítségedet ill. a tanácsodat szeretném kérni. Mi is megbíztunk egy céget link-építéssel, akik vállalták, hogy X db ún. „PR – cikket” elhelyeznek különböző linkeken havi Y Ft-ért.
Ez rendben is volna, azonban most olvastuk el a cikkeket (az első hónap letelt), és ezek bizony elég messze vannak a „PR” kategóriától…
Ugyan értelmes a szövegük (tehát összefüggő maga a kontextus), de igencsak „hozzánemértő” (szépen fogalmazva). Csak a konkrét példa kedvéért: képzeld el, hogy Te a Gasztro-blogodban írsz egy bejegyzést „Kókuszos thai csirke” címmel, ebben leírod a bableves receptjét, majd mellékelsz hozzá illusztrációként egy képet, amin a krumplis-tészta látható…
Tehát önmagában a szöveg nyelvtani szempontból rendben van, de ha egy háziasszony (neadjisten esetleg egy szakács) olvassa el, azt gondolja, hogy valami nincs rendben a fejedben (elnézést!). 🙂
Amikor ezt kifogásoltam ennél a cégnél, ezt a választ kaptam (minimális változtatással bemásolom ide):
1. Ezeket a cikkeket ÉLŐ EMBER nem fogja olvasni.
2. A cikkeket KIZÁRÓLAG a Google olvassa.
3. A cikkek címében és a link szövegében lévő kulcsszavakra erősödik az oldal.
4. A kép helyére turmixgépet is betehetek MERT ember nem látja csak a Google. A Google képet nem ismer fel, csak a kép azért kell, hogy a Google kiemelje a cikket mert kép is van benne.
5. A SEO PR cikk kampánynak egyetlen célja van, hogy egyedi szövegből link szülessen a webshopra mutatva. Minden más csak díszítés és semmi köze a sikeres megjelenéshez. Azaz, ha írok 40 cikket a „táska” szóra és bármiről írok bármilyen képpel, akkor is előrekerül a webshop a „táska” szóra.
6. Megértem, hogy szakmailag legyen rendben, DE semmi köze sincs hozzá. Ha 100% szakmai szöveg lenne VAGY az amit most írunk akkor is ugyanazt a helyezést tudjuk elérni. A SEO helyezés javulás mindenképp létrejön, mert sok domainről és IP címről kapnak linkeket.
Idézet vége.
Nekem kicsit sántít a sztori. 🙁
Valóban így van, ahogy ő írja? Tényleg ennyire lényegtelen a cikk szakmaisága / minősége?
Kíváncsian várom a véleményedet, megírhatod privátban is, ha gondolod…
Előre is köszönöm szépen a javaslatodat / tanácsodat!
Válaszolok itt, hátha segít másnak is. 🙂
Először is nagyon tetszik a bableveses – thai csirke – krumplis tészta példa. 🙂
Másodszor amit itt beírtál a cég válaszaként, az akár még 1-2 éve is megállta volna a helyét, de ma már egyre kevésbé. Ezektől az algoritmusfrissítésektől harsog a SEO szakma, amik épp az ilyen honlapokat meg linkeket próbálják kiszűrni.
Láttam pár hete egy Webmestereszközök jelentést, amiben konkrétan azért büntettek meg egy honlapot, mert ahhoz hasonló helyekről voltak linkjei, amiket te itt vázoltál, és próbáltak tőlünk segítséget kérni.
De ami a legelszomorítóbb, és ami talán önmagában elég ahhoz, hogy hová tedd a szakmaiságot, az a „Google képet nem ismer fel” mondat. Nem ismer fel? Ezt akkor ők még nem látták? https://images.google.com/imghp?hl=hu&gws_rd=ssl Tipp: csak húzz a keresőbe bármilyen képet, mondjuk sajátot, és meg fogsz lepődni. 🙂
Sziasztok!
Az egy wp-sulis „guru” véleményét olvastam az egyik fb csoportban, ami ez volt: „A linkmarketing kb 5 éve működött jól, a jelentősége azóta egyre csökken. A Google tavaszi bejelentése óta gyakorlatilag nincs értelme foglalkozni vele. Amikor bejelentették, hogy a katalógusoldalakból jövő linkekre nem fognak előnyt adni.”
Most akkor mi az igazság? Érdemes csinálni, vagy sem?
Az én tapasztalatom: Eddig 5 helyre ajánlottam az oldalam. Ebből 1 feltette a linket a katalógusába, 2 elutasított, 2 pedig azt sem írta vissza, hogy menjek a fenébe.
Gizi
Kedves Gizi!
A linképítés nem feltétlenül csak linkkatalógusokat jelent. Linkek nélkül jelenleg sem tudsz tartós és jó eredményt elérni, ez az én tapasztalatom.
Szia!
Nekem a Startlap nem veszi fel az oldalt, a webdesign.lap.hu oldalra küldtem be a linket kb. 2 hete. Írtam is nekik, de nem válaszoltak. A http://www.szejoweb.hu oldalon megtalálhatóak az elérhetőségi adatok, adószám stb. Mi lehet ennek az oka?
Köszönöm a választ!
Egyre nehezebb a lap.hu-ra bekerülni. Próbáld meg felvenni a kapcsolatot a linkkatalógus adminisztrátorával, az ő joga arról dönteni, hogy befogad-e egy linket.
Ez a Jároli féle oldal csak lájkolás után olvasható, ettől hányni tudnék… mindemellett a cikk tetszik, magam is a startlappal kezdtem valaha, szerintem ott kell, ez a legegyszerűbb és leggyorsabb indulás. Persze azóta folyamatosan dolgozgatunk a dolgon, sok érdekes derül ki nap mint nap. Köszi.
Igen, a cikk írásakor az még normál módon elérhető volt. Sajnos azóta már sok minden változott a linképítésben, gondoltam hogy azt a linket is leveszem. 🙂
Van egy kérdésem.
Külön domainen rokon témák linkelésének van értelme? Ha pl. csontkovács vagyok, van-e értelme annak, hogy írok két blogot, egyet a derékfájósoknak, egyet meg a gerincfájósoknak és általában külön írok mindkét célcsoportnak, de a közös témákat csak ez egyik blogba teszem fel (pl. hogyan válasszunk matracot) és a másikba belinkelem?
Ez linképítés és van értelme?
Tulajdnoképpen linképítés, bár nem az a klasszikus. Ez inkább saját honlapok összekapcsolása, aminek természetesen van értelme, különösen ha azonos témában íródnak.
De én ezt a kérdést nem is a linképítés oldaláról nézném meg, hanem hogy van-e értelme két külön blogot fenntartani két ennyire közeli témának, vagy inkább egyben vezetni, mondjuk két külön kategória alatt.
Szia Balázs!
Érdekes és hasznos, amit itt olvastam, viszont az én honlapom angol nyelvű. Tudsz ajánlani jó vagy megbízható linkkatalógus oldalakat, ahová érdemes beregisztrálni? (Érdemes lenne a honlapomat beregisztrálni magyar katalógusokba is?)
Köszönöm szépen!
Üdv: András
Angol nyelven kicsit más/nehezebb a dolog. Ott nem érdemes tapasztalatom szerint a katalógusokkal foglalkozni, amelyik esetleg jó azért sokat kell fizetni, amelyik ingyen van azzal lehet, hogy többet ártasz. Magyar katalógusba be lehet tenni angol oldalt, de nem tenném sok helyre. Egy-két angol katalógus azért nem árt egy induló honlapnál hogy rád találjon a Google + közösségi média.
Az sem rossz taktika egyébként, hogy néhány helyre ilyen kommenteket írsz. Nagyon sokat nem fog jelenteni, de valamennyit használ indulásnál.
Ezen kívül vannak olyan technikák, amikkel ezen lehet javítani, de azokban már van rizikó is, ezért itt nem mennék bele. A tanfolyamomon elmondom részletesen.
Amit én most kívülről látok a te honlapodról, hogy nincs még rá link, ilyenkor egy-két angol nyelvű katalógus vagy magyar katalógus oldala teljesen OK az én tapasztalatom szerint, csak ne menj el a spam irányába.
szia Andras,
Azt gondolom, hogy a kulfoldon elok elso sorban egymasnak segithetnek, ha kepesek felre rakni a szokasos „magyar mentalitasu irigyseget” elnezest a megfogalmazasert. akinek nem inge.. Javaslatom, hogy segitsuk egymast linkkel, like~al, egyuttmukodessel. Amennyiben erdekel, kernem hogy keress meg a FB-on a nevem alapjan egy uzenettel. Sok sikert! Szucs Iren
Szia Bernadett!
Bocsánat amiért csak most reagálok, kicsit sokat dolgoztam 🙂
Azt hogy „ezt javaslom mindenkinek”, azt arra értettem hogy legyen mindenkinek facebook üzleti oldala. Persze szép domain névvel (be lehet állítani). Például a facebook.com/kkdhfksd365652dffdfa0000526894 nem túl szép, és nem is szeretik a keresők. Az enyém ilyen: https://www.facebook.com/koltoztetes
Néhány facebook katalógus:
– http://facebook-linkek.joljarok.hu/
– http://gazdasag.joljarok.hu/
– http://www.flook.hu/
– http://www.gyorslink.hu/
– http://facebookadvertising.eu/
– http://buszkereso.info/
– http://seobetyar.info/
– http://www.linkmegoszto.com/
– http://www.dutireg.hu/
– http://linkhalom.info/
Sajnos jó néhány katalógus közben megszűnt. A legtöbb helyen kifejezetten nem szeretik a facebook oldalakat, de meg lehet kérdezni tőlük, hátha. Tehát utánajárás kell hozzá, meg türelem. Persze egyedi szöveg (a facebook oldalon és link ajánlásnál is!), folyamatos frissítés képfeltöltés és változatos horgonyszöveg a facebook oldalaknál is nagyon fontos. Például a saját weboldaladról ne csak a facebook banner-en keresztül lehessen elérni, hanem kulcsszavas linkként is.
Fontos! Ne a weboldalunkról másoljuk át a tartalmat a facebook oldalunkra!
Már jó néhány árajánlatkérés jött a facebook oldalamról, ezért is gondolkoztam azon hogy lehetne rá linket építeni. Ezután még többen kerestek meg 🙂
Véleményem szerint sokan keresnek magában a facebook keresőben is. Az valahogy személyesebb, közvetlenebb. Szeretik megnézni az emberek hogy kivel is fognak üzletet kötni. Hiszen kint van a fél életünk a facebook-on (képek rólunk, családunkról, kedvenc dolgainkról stb). Ez sok embernek szimpatikus. Mondta már pár ügyfelem hogy megnézett a facebook-on mielőtt felhívott.
Mondom, nem elég csak egy „cuki” kis profil, hanem kell egy céges oldal is, ami a munkánkról, cégünkről szól. Meg persze egy kicsit rólunk is, ügyesen fűszerezve 🙂
Például a „költöztetés Angliába” kifejezést pontosan 36 alkalommal keresik havonta. A facebook üzleti oldalamon van egy ugyanilyen nevű album 20 db optimalizált képpel. Ez az album a 9. erre a kifejezésre!
Már a link építés előtt is itt volt. Erre az albumra egy link sem mutat, nincs rá link építve, még is elöl van.
A főoldal (PR-3!) a „nemzetközi költöztetésre” kb. 15. helyen van, úgy hogy nem sok helyre raktam be! De most megint neki fogok állni.
Tehát foglalkozni kell vele elég szépen, de szerintem megéri.
Remélem segítettem. Ha még kérdésed van, akkor írhatsz az e-mail címemre is (azt mindig megnézem):
endrefuvar38@gmail.com
További szép napot.
Kedves Endre,
nagyon köszönöm részletes válaszodat. Nagyon ügyes és ötletes vagy!
Nálam még mindig, most is aktuális, amit írtál. 🙂
Szia Balázs!
Ez is egy remek cikk,ismételten iszom szavaid 😀
Remélem nem baj ha megosztom személyes tapasztalataimat.
A lap.hu oldalak jók, de nem mindegyikkel vagyok kibékülve. Persze van ahol szinte „azonnal” elfogadják az ajánlást. De van ahol hetek, hónapok múlva. Rosszabb esetben akkor sem, és nem is válaszolnak. Sőt, az egyik ezt válaszolta: „Bár az oldal témáját tekintve megfelelő, sajnos a szerkesztő részére nem tudjuk továbbítani, mivel hosszas keresés után sem található meg a honlapon az adószám. Enélkül nem tudjuk elfogadni az ajánlást.” Erről annyit hogy a „céginfó” menüpontban ott van minden céges adat. Tehát némelyik macerás. A másik hogy nincs szövegkörnyezet, ami nem túl pozitív a google szempontjából.
Inkább javasolnám azokat a katalógusokat, ahol azonnal megjelenik a link. Persze ha nem felel meg a feltételeknek akkor később törölhetik.
A közösségi oldalakat sem szabad elhanyagolni. Pont a mai ügyfelem keresett rám (nem a google-n) a facebook-on. Beütötte az egyik kulcsszót, és ott is volt az üzleti oldalam 🙂 Ezt javaslom mindenkinek. Egyre több katalógus fogad el facebook oldalakat. Sőt vannak akik kifejezetten csak ilyen oldalakat fogadnak el! Személyes tapasztalatom van ebben. A facebook oldal (persze ha jól meg van csinálva, és frissítve is van) úgy jön előre a keresőben mint a tehervonat 😀 Nem is beszélve a like-ok számáról, megosztásokról. A honlapom statisztikája állandóan mutatja hogy van visszamutató linkem a facebook-ról. És itt ugye nem csak a link értéke a lényeg, hanem ügyfeleket is szerezhetünk ha egy ismerős megosztja a weboldalunkat.
A link építőkkel is volt már rossz tapasztalatom. Két cég két honlapomat „intézte el”. És ezért fizettem. Na jó, az egyik „csak” ott tartotta a 18. helyen a legerősebb kulcsszóra (sok munkám nem volt belőle), amiért fizettem (a 20. helytől kellett) Pár hónap után még mindig ott voltam… A másik cég átalakította a másik honlapomat. Kértem hogy a weboldal kiterjesztése maradjon html. ( pl. valami.hu/kapcsolat.html). Persze nem maradt. Az egyik nap 12. voltam egy erős kulcsszóra, a másik nap nem voltam az első 1000-ben. Szóltam neki, erre azt mondta hogy elfelejtette. Átirányítottam, de az sem használt. Ezek után csináltam magamnak egy weboldalt, és senkinek nem adom ki. Inkább meló után, ha kell éjjel, de csinálom.
Lenne még két kérdésem Balázs.
Sok katalógus csak akkor fogadja el a linkemet, ha Én is kirakom az övét a honlapomra. Például a partnerekhez. Ez mennyire jó, vagy rossz?
Egy kollégámmal a következőt csináltuk: készítettünk egy új aloldalt mindkettőnk honlapján valami.hu/pr-cikkek. Írtunk egy tartalmas cikket ( 4000 – 5000 karakter) három linkkel a honlapunkra. Én kiraktam az övét, Ő az enyémet. Nagyon relevánsak a linkek, mivel mindketten ugyanazzal foglalkozunk, ugyanarról a témáról szólnak a honlapjaink (de szövegileg nem egyformák). Ez mennyire jó ötlet?
Bocs ha túl hosszú voltam.
Szép napot.
Nagy Endre
Szia Endre!
Egyetértek azzal amit írsz, nagyon köszi a visszajelzést. A lap.hu szerintem egy külön téma, nem véletlenül írtam, hogy 10-ből 9-szer korrekt a visszajelzés…
Katalógus visszamutató linket én elvből nem teszek ki, szerintem ezzel igazán a katalógust erősíted, nem magadat. De lehet néha ettől is kivétel.
Amit a kollégáddal írt oldalról írsz, az első ránézésre tuti megoldásnak tűnik, sőt. Igazából ilyesmit (is) kellene mindenkinek csinálnia. 🙂
szia Endre,
ezzel kapcsolatban kérném a segítségedet és a felvetett ötleted bővebb kifejtését:
„…… Ezt javaslom mindenkinek. Egyre több katalógus fogad el facebook oldalakat. Sőt vannak akik kifejezetten csak ilyen oldalakat fogadnak el! Személyes tapasztalatom van ebben…..”
Kérlek, írd meg e katalógusok nevét… , sokat segítenél ezzel. Előre is köszönöm.
Bernadett