A Google első oldal sok vállalkozás esetében éles választóvonal valahol a halál és a túlélés, vagy éppen a döcögés és a száguldás között.
Úgy mondják, hogy ha van kulcsszó, amire kihívás a Google első oldalra kerülni, akkor az éppen a keresőoptimalizálás. Hiszen ki más értene jobban a művelethez, vagyis egy kulcsszó Google első oldalra röpítéséhez, mint maguk a keresőoptimalizálók? Akik pedig vélhetően a saját honlapjukért is megtesznek mindent, hogy erre a mágikus szóra az elsők közé hozzák. Vagyis a verseny és a tudás hatalmas, és ennél az egy kulcsszónál biztos, hogy mindenki ért ahhoz, hogyan lehet a Google első oldalra kerülni.
Hát nekem ez most sikerült. A honlaprafel.hu lassan négy hónapja stabilan az első oldalon szerepel a Google találati listáján „keresőoptimalizálás” szóra – ráadásul az elmúlt hónapokban a 3-4. helyen.
De hol jó ez neked, kedves olvasó?
Mivel ez a helyezés neked is köszönhető (lásd lejjebb), ezért gondoltam meghálálom. Összeírom azokat a gondolatokat, amik eszembe jutnak, hogy én milyen lépéseket tettem annak érdekében, hogy erre az igen nehéz szóra a Google első oldal elérhető legyen.
És hogy mi az, amit azonnal felejts el a keresőoptimalizálással kapcsolatosan a neten terjedő legendák közül.
És még egy plusz. Ha igazán érdekel, hogyan szeretnél a Google első oldalára kerülni valami értékes kulcsszóval, akkor megmutatok neked néhány bukást. Néhány saját tapasztalatot, amikor nem sikerült ezt elérni.
Google első oldal: mennyi idő kell ehhez?
És akkor itt jöjjön az első mítoszrombolás. Miszerint a nagyon ütős kulcsszavakhoz százéves domain és rengeteg idő kell.
Én ezt a domaint 2012. szeptemberében foglaltam le, bő egy évvel azelőtt, hogy a keresőoptimalizálás szóra (vagyis az egyik legnehezebb kulcsszóra) az első oldalra került. Ezt akár le is ellenőrizheted a domain.hu-n. Az első cikk is ekkor jelent meg rajta, és mindössze egyetlen másik honlapról áthozott cikkel indult, nincs semmilyen százéves domain átirányítva rá vagy hasonló trükkök. Vagyis egy év egy hónappal az előtt, hogy az első oldalt elértem, és nagyjából egy év másfél hónappal az előtt, hogy az első 5-be kerültem.
És még csak azt sem mondom, hogy ennél gyorsabban nem ment volna. Főleg amit a Google az elmúlt pár hónapban művelt az algoritmusával, az én tapasztalatom szerint szinte egyre kevesebb hatása van jelenleg a helyezésekre az adott domain korának önmagában. (Ami számít, az a domain megbízhatósága vagy domain authority angolul, és ez természetesen a korral együtt jobb lehet, de nem önmagában a kor a meghatározó.)
Hogy indultam neki?
Őszintén? Ez most lehet hogy ciki, de sosem méregettem, hogy hányadik helyen vagyok, úgyhogy most nem tudok neked szép grafikonokat mutatni, hogy hogyan másztam felfelé.
De egyvalami biztos. Szerintem az első fél évben még csak az első 100-ban sem voltam benne (a keresőoptimalizálás szóra). És ez része volt a koncepciónak.
Na nem mintha nem szerettem volna két nap alatt a Google első helyre kerülni, persze hogy szerettem volna. De ez kb. olyan, mintha valaki egymaga, ordítva-üvöltve nekiszaladva próbálná megszerezni Fort Knox aranyát ebből a csinos épületből a képen:
Rövidre fogva egyszerűen kerülgettem a forró kását. Vagyis nem telibe a legfontosabb kulcsszónak próbáltam nekimenni, hanem annyi információt biztosítani a témában, amivel kapcsolatban ha a látogatók megszeretik, a Google-nek már kérdése sem lesz róla, hogy miről szól a honlap.
Itt a honlapon nem írtam róla sokat, talán csak a kulcsszókutatás cikkemben tettem rá némi utalást, hogy a keresőoptimalizálás ma általában nem attól sikeres, hogy kiválasztok egy kulcsszót, csinálok rá egy néhány oldalas honlapot (nagyon figyelve a kulcsszósűrűségre, lehetőleg 10-20% között, mert okos emberek azt mondták, hogy az fontos 😉 ), aztán várom a sült galambot.
Amíg téged a Pandával vagy a Pingvinnel ijesztgetnek (mert az könnyen eladható, meg vannak emberek akik félelemmel próbálnak meg másokat kontrollálni és tőlük pénzt kicsikarni), addig az igazság az, hogy az utóbbi időben a Google egyre jobb lett abban, hogy kiszúrja a valódi tartalmat. És egyszerűen azért soroljon hátra honlapokat, mert szar ami rajtuk van. Értéktelen. Szemét.
Mitől indult meg a helyezés?
Valamikor néhány hónappal az indulás után kezdtem először a keresőoptimalizálás szóra koncentrálni. Most lehet, hogy azt gondolod, ez a csávó hülye, de ez teljesen tudatos volt. Szeretném hangsúlyozni, hogy nem a „baba etetőszék cegléd alsó házhozszállítás” kulcsszóra, hanem a „keresőoptimalizálás” kulcsszóra szerettem volna előre kerülni. Vagyis nekironthattam volna azonnal ahogy följebb írtam, valószínűleg sehol sem lennék.
Nehéz persze egyetlen cikkben összefoglalni mindent, de mivel azt ígértem, leírom hogyan értem el, ezért megpróbálom:
- Azokat a lépéseket tartottam be, amikről ezen a honlapon vagy a keresőoptimalizálás tanfolyamomon beszélek. Én nem vagyok az a fajta ember, akir bort iszik és vizet prédikál, szóval miért írnék itt mást, mint ami működik (erről majd egy kicsit később).
- Folyamatosan figyeltem a Webmestereszközök és az Analytics adatait. Egyszerűen azért, amiért a jó kereskedő is megnézi, hogy mit visznek többen a botlból. Ezek az eszközök hihetetlen segítséget tudnak jelenteni, ha meg akarod érteni, mit szeretnek a látogatóid és mit nem.
- Az általam ismert honlapokhoz képest lényegesen nagyobb figyelmet fordítottam a belső linkekre.
- Bár nem az a hálás téma, ahol ezrével vannak a jól kulcsszavak, de mégis igyekeztem minden apró (igen, még havi 10 keresést adó) kulcsszóra is rátalálni, és aztán azokra keresőoptimalizált szöveget írni.
- Linképítés nélkül nem ment volna az egész. És igen, kellettek a hagyományos linkkatalógus linkek is, ugyanúgy ahogy kellettek a közösségi média megosztások, valamint egészen értékes és egészen értéktelen linkek. Nem beszélve a hasznos tartalomból eredő organikus megosztásokról, amik semmilyen linképítéssel sem helyettesíthetők – itt köszönve meg neked először a hozzájárulásodat a Google első oldalhoz, ha belinkelted valamelyik tartalmamat a saját honlapodra, mert hasznosnak találtad.
- Folyamatosan foglalkoztam az eredményekkel. A keresőoptimalizálás soha olyan élő nem volt, mint most. Ma már nem elég egy honlapot összerakni 5% kulcsszósűrűséggel, betenni 5 linkkatalógusba, aztán hátradőlni és besöpörni a megrendeléseket. Ez már nem működik. Folyamatos odafigyelést, folyamatos törődést igényel. Vannak általában működő dolgok, és vannak amik egy adott üzletágra, egy adott honlapra érvényesek. Ha figyeled és ki tudod szúrni ezeket, akkor nyert ügyed van.
- Azt csináltam ami működik, és elhagytam ami nem. Ez egyszerűen ennyi. Figyeltem a statisztikákat, az olvasók reakcióit, és igyekeztem olyan dolgokat csinálni vagy megismételni, amik jó eredményt hoztak, és elfelejteni – még akkor is ha esetleg a szívem csücskét jelentették – olyan dolgokat, amik nem.
- Tojtam a „jóakaróim” fejére. Ez kicsit az előzőhöz kapcsolódik, de ki kell, hogy emeljem. Persze a sok pozitív visszajelzés között igenis kaptam „konstruktív kritikákat”. Ezek kizárólag nagyjából szakmabeliektől (honlapkészítőktől) vagy névtelen kommentelőktől jöttek. Nehogy azt hidd, hogy egy percig is aggódtam miattuk. Tegyél te is így. Ha tudod, hogy merre haladsz, egyszerűen ne figyelj azokra, akik megpróbálnak megállítani, vagy megpróbálják csupán jószándékból megmagyarázni neked, hogy mekkora hülye vagy.
- És igen, a honlapomon nagyjából rendben vannak a tehcnikai beállítások. Bár be kell vallanom, a saját ingyenes keresőoptimalizálási felmérésemen biztos így is találnánk még javítanivalót. De nem véleltlenül hagytam ezt utoljára, a technikai beállítások messze nem olyan fontosak, mint ahogy azt sokan hiszik. Nem is véletlen, hogy a honlap felmérésben is 26%-ban teljesen szubjektív elemeket használunk, és csak 21% a kifejezetten technikai elemek aránya a végeredményben.
Az igazi „nagy dobás”
Ha egyetlen dolgot kellene megneveznem, ami a Google első oldalhoz vezetett, akkor valami olyat mondanék, amire szerintem sohasem gondolnál. Ami szerintem milliókat ér, de ha valaki keresőoptimalizálás címszóval ezt tanácsolná neked, akkor talán száz Forintot sem lennél hajlandó egy ilyen tanácsért fizetni neki. Pedig aranyat ér, és én ezt most elmondom neked.
Egyszerűen leírtam az igazat. Azt, ami működik, azt amivel segíteni tudok az embereknek. Olyan, működő dolgokról írtam ezen a honlapon keresőoptimalizálás témában, amiket én eddig legfeljebb csak angol nyelven találtam meg, illetve olyan dolgokzról, amiket nem valami városi legendából szedtem, hanem konkrétan kipróbáltam.
OK, nézzünk egy kicsit e mögé üzletileg is. Hogyan működhet ez sikeresen?
Mi valahol félúton vagyunk Nyugat-Európa és Oroszország között. Sokféle értelemben. Nyugat-Európáról, a nyugati világról szokás mondani, hogy a nyer-nyer megoldásokban hisznek: nekem csak akkor lehet jó, ha neked is. Vagy: nem szeretnék úgy üzletet kötni veled, hogy neked ne legyen jó. Míg az oroszokról a nyer-veszít szituáció realitása terjedt el: nem lehet nekem jó, ha neked is jó. Vagy: ahhoz, hogy nekem jó legyen, neked rosszul kell járni.
És sokan gondolkoznak úgy üzletileg, hogy nem nyerhetnek igazán, ha másnak is nagyon jó. Aki így gondolkozik, az miért osztaná meg a tudását másokkal? Hiszen abból csak az lesz, hogy majd mindenki lenyúlja. Meg az ügyfél amúgy sem fog jönni, ha már egyszer úgyis megírtam a blogon. Keresőoptimalizálásra lefordítva: csak addig lehet nekem jó, amíg te nem tudod amit én tudok.
Én meg jöttem, és leírtam olyan dolgokat, amiket mások nem. Íme egy ügyfél vélemény azok közül, amiket a mai napig napi-heti szinten kapok tőletek:
Sok hasonló témájú tanfolyam és hírlevél után végre valami igazán hasznosíthatót olvashatok, megvalósítható ötleteket, érthetően összefoglalva.
– És itt szeretném megköszönni másodszor, hogy Te is hozzájárultál a Google első oldalhoz. Mert amikor megmutattad másnak, amikor megosztottad a Facebookon, amit nálam láttál vagy tanultál, akkor egyben a Google szemében egy szavazatot adtál a honlapomra. Kösz.
De ha leírtam olyan dolgokat, amiket mások nem, akkor azzal hogyan tudtam én üzletileg nyerni?
Elárulom.
- Aki maga akarja megcsinálni, az úgyis maga fogja. Az nem egy hosszú távú üzleti modell, hogy én majd jól nem mondok el senkinek semmit, és akkor a tudatlan emberek is majd nálam hagyják a pénzt.
- Aki ki akarja adni másnak, az úgyis ki akarja adni. Attól, hogy valaki nekem leírja, hogyan kell olajat cserélni az autóban, az életben soha ki nem cserélném magamnak. De az biztos, hogy ha találnék egy olyan autószerelőt, aki őszintén leírná, hogy mitől fog az autóm jól múködni, akkor biztos nagyobb eséllyel bíznám rá az olajcserét.
- Én hiszek abban, hogy ahhoz hogy kapj, adnod kell. Rengeteg ingyenes terméket, szoftvert, képet stb. használok az internetről (jogtisztán). Elég csak a WordPressre gondolni. Az a minimum, hogy visszaadok valamit annak az internetes közösségnek, ahonnan ezt kaptam azzal, hogy bizonyos dolgokat leírok és elérhetővé teszek.
- Ja, és nagyrészt ettől – mármint hogy olyan, működő dolgokat osztottam meg, amiket más nem – kerülhettem az első oldalra. Amiből persze nem tagadom, megrendelésem is lett. Ugye ezt nem kell tovább magyaráznom?!
Tanulj ebből Te is!
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ez az egyetlen módja annak, hogy valaki jó helyre kerüljön a Google-ben. A mai napig vannak olyan trükkök, amik igenis működnek, és amikkel teljesen gagyi tartalommal legalább időlegesen akár az első helyig is el tudsz jutni.
Két gondolatom van ehhez. Egyrészt magyar nyelven kevés az a kulcsszó, amibe megéri az ehhez szükséges erőforrást befektetni, hogy pl. 1-2 hónap első hellyel ki lehessen belőle nyerni legalább a befektetett pénzt.
Másrészt nekem ez nem stílusom. Ha már itt vagyok, ha már foglalkozom vele, akkor miért ne teremtsek értéket?
És ez a megközelítés a te piacodon is működik. Ha mered vállalni, hogy saját magadat adod, ha mered vállalni, hogy elmondasz olyan dolgokat, amikre a célpiacod kíváncsi, akkor hidd el nekem, hogy már egy nagy lépést megtettél a sikeres keresőoptimalizálás irányába.
Mit kellett volna másként csinálni?
Eleinte elég sokat foglalkoztam a holappal, aztán kicsit elmaradtak a cikkek. Messze nem teljesítettem az általam a jó helyezésekhez általában szükségesnek tartott heti egy cikket – nagyjából 70 hét alatt eddig 37-et sikerült publikálni, vagyis inkább két hetente egyet. Ezt is csak azért írom le, hogy lásd, igazából ha az ember jó úton halad, a célt (a keresőoptimalizálásban is) eléri, legfeljebb lassabban. De lényeg a lényeg, ha az egyetlen cél a Google első oldal lett volna, akkor legalább heti egy cikket kitettem volna és legalább 10-20 cikkel indulok.
Ugyanez hatványozottan igaz a közösségi médiára. Ha ott voltál a Facebook Iránytű konferencián, és hallottad az előadásomat, akkor tudod miről beszélek. Közösségi média nélkül ma már lehetetlen (vagy legalábbis fölöslegesen nehéz) igazán jó eredményt elérni a keresőben. Ha pedig nagyot akarsz a keresőben szakítani, akkor próbálj meg olyat vinni a közösségi média oldalakra, amit sokan megosztanak, továbbadnak. Na hát ha van a cipész cipője eset, akkor a Honlapra Fel! Facebook oldala ilyen. Bár mindig tervben van, hogy felélesztjük, de az elmúlt év termésével azért nem büszkélkednék.
Ha a cél kifzjezetten a minél gyorsabb első oldal lenne, akkor biztosan agresszívabb linképtést csináltam volna. Szerintem ez a legutálatosabb feladat a világon, ez meg is látszik azon, hogy nálam mások sokkal több linket tudnak építeni.
És végül: Amikor sehogy sem jön össze a Google első oldal
Ígértem, hogy bemutatok neked néhány saját hibát, hogy tanulj belőle. Igazából ezek nem saját honlapok, hanem olyan ügyfelek honlapjai, amikor nem ment igazán jól köztünk az együttműködés. Az a helyzet, hogy minden üzleti kapcsolatban szükség van arra, hogy a két fél egymásra hangolódjon. Amikor ez nem megy, én sem igazán tudok segíteni.
- Őskőkorszaki honlapmotorok esetei. Nem elsősorban a technikai beállítások miatt érdemes egy modern honlapmotort választani (mint pl. az általam is használt és szinte mindig ajánlott WordPress), hanem a rugalmasság miatt. Amikor egy keresőoptimazlizálási elemzésben azt írjuk, hogy címkékkel kellene egy webáruházban a termékeket összekapcsolni, és a fejlesztő egyszerűen azt mondja, hogy ez nem megoldható az ő rendszerével, akkor én sajnos nem tudok mást tenni, mint széttárni a kezem, és mélységes sajnálatomat fejezni ki azért, hogy valakinek még ilyen rendszerekkel kell dolglznia.
- Amikor a belső szabályzatok felülírják a hatékony marketinget. A már említett kulcsszókutatás éppen arra szolgál, hogy megtudjuk, mire keresnek az emberek, ráadásul még a szavakat is megadja, ami a fejükben a témával kapcsolatban van. Ez egy akkora érték, amit fel sem tudunk talán fogni mindig. Ha valaki ragaszkodik ahhoz, hogy amúgy igen keresett kulcsszavak esetében ne a kulcsszavakat, hanem az általa kitalált (és legfeljebb néhány ügyfél által ismert) fantázianevet használja, az egészen biztos, hogy nem fog segíteni abban, hogy rengeteg látogatót szerezzen a keresőből.
- Amikor a konkurenseknek/barátoknak, és nem a közönségnek készül a honlap. Én megértem, hogy nem illik a blog a céges honlapra. De akkor meg kell érteni, ha a Google szerint meg a céges honlap nem illik az első oldalra (ez persze kulcsszó- és helyzetfüggő).
- Amikor valaki a csodát várja a kulcsszósűrűségtől. Itt a kulcsszósűrűséget általánsoságban értem. Sokan azt hiszik, hogy majd két-három dolgot mi beállítunk a honlapjukon, aztán irány az első hely. Azok az idők elmúltak. Ha már ott vagy (az első helyen), akkor szerencséd van, vagy ügyes voltál, amelyik jobban tetszik. De ha most indulsz, vagy sehol sem vagy a keresőben, akkor az a helyzet, hogy így vagy úgy de többre lesz szükséged néhány meta adat beállításánál.
Te hogy állsz a helyezésekkel? Sikerült elérned az első oldalt, vagy talán az első helyet? Hány kulcsszóra? Kíváncsi vagyok, mit gondolsz róla, mit csináltlá máshogy, hogy ezt elérted – lent a hozzászólások között várom a véleményed!
Érdekes cikk! Köszönöm!
Nekem az http://ingatlanhirdetés.hu honlapom van az első helyen; igaz, hogy csak ingatlanhirdetés kulcsszóra – keresésre. És az is igaz, hogy a cégem neve: Ingatlanhirdetés Kft. Ez a két tényező együtt elég jó ajánlólevél a Google-nek. Ezt más honlapoknál is megfigyeltem: ha a doménnév és a cégnév egy az egyben megegyezik a keresőszóval, ráadásul .hu TLD – magyarországi keresések lévén – az szerintem nyerő. Érdekes volt megfigyelni, hogy kezdetben – a honlap indításakor – az „ingatlanhirdetés” keresést piros hullámos vonallal jelölte a Google, a javaslata a külön írt „ingatlan hirdetés” volt. Ezen kívül az „ingatlanhirdetes.hu” – egy másik működő weboldal címe – is keresési javaslat volt. Aztán elkezdtem linképíteni az ingatlanhirdetés szóra és egyre több tartalom – ingatlanhirdetés – is felkerült az oldalra. Emellett minden más piacvezető hirdetési oldalon feltüntettem, hogy Ingatlanhirdetés Kft a hirdetés feladója. Az eredmény most – kb. 3 évvel az oldal indulása után – az, hogy ingatlanhirdetes.hu keresőjavaslat még megvan, de már csak nagysokára jön elő – „ingatlanhirdetes.” begépelése után -, az ingatlan hirdetés mellett pedig már az egybe írt ingatlanhirdetés is a Google javaslatai között szerepel. Ezen kívül az „Ingatlanhirdetés Kft” is keresőjavaslat lett.
Ezekből a tapasztalatokból kiindulva most az http://íngatlan.hu doménen futó, Ingatlan Hu elnevezésű oldalamat próbálom ingatlan szóra előrehozni a Google találati listán. Az ingatlan.hu címen könnyebb lenne, de az másodlagos közdoménként van nyilvántartva, ezért lett íngatlan.hu az oldal netcíme. Ez így már nem olyan egyszerű…
Igen, ebben az esetben az „ingatlanhirdetés” kulcsszó tulajdonképpen már márkanévként is funkcionál, ami egyértelmű előny.
Helló,
Bocsánat lehet nem teljesen csak lazán kapcsolódik a témához.
Azt szeretném megkérdezni, hogy ha a google-ba beírom pl azt, hogy index.hu, akkor a domain-ről kilistáz egy csomó menüpontot és a leírását.
A kérdésem az lenne, hogy ezt be lehet állítani ha az embernek van saját honlapja, vagy ezt a google automatikusan listázza a forgalomnak megfelelően?
Köszönettel:
Bálint
Ez automatikus.
Szia, Balázs!
Nagyon köszönöm neked a hasznos, segítő anyagokat, lelkes olvasójuk vagyok, és nem csak olvasójuk, de próbálom megvalósítani, amit leírsz.
A számomra is meglepő, amit most elmondok neked: kb. egy hónappal ezelőtt kezdtem el egy online üzletben dolgozni, azóta írom a blogomat, készítek videókat, egyéb tartalmakat. Nagy meglepődésemre az „online hálózatépítés” kulcsszóra most a honlapom a 2. helyen, egy videóm pedig a 4. helyen szerepel, az „online hálózatépítés lépésről lépésre” kulcsszóra pedig az 1., 2., és 5. helyen a honlapom és a blogom, a 7. helyen egy videóm található.
Napi rendszerességgel hozok létre anyagokat, lehet, hogy emiatt sikerült ezt elérni. Mi a véleményed?
Köszönöm a munkádat!
Üdvözlettel: Szilágyi György
Szia György!
Köszi, és örülök, ha segíthettem. A rendszeres publikálás fontos, bár önmagában azért kevés. Amit nézz meg, hogy máshol is ilyen jó helyen jössz-e be, vagy csak ha te nézed. A találati lista egyedi, ha te sokat kattintasz az oldaladra, esetleg be vagy jelentkezve Google-be, akkor rendszerint előrébb sorol magadnál, mint másnál. Számomra a Webmestereszközök az egyetlen objektív adat jelenleg ennek mérésére.
Hasznos anyag! Ezt ki tudnád nekem fejteni részletesebben? Mire is gondolsz valójában?
„címkékkel kellene egy webáruházban a termékeket összekapcsolni”
A másik, hogy gondolkodom áruházam drasztikus megváltoztatásán. És a véleményedre lennék kíváncsi.
1. Áruházam két szélső oszlopát érintetlenül hagyva ott ahol most a középrész van indítanék egy modding (http://moddingportal.hu/tag/modding/ blog félét), a jelenlegi oscommerce webáruház motorom „hírfolyam” kiegészítésével bár ez biztos nem keresőbarát.
2. Amíg ezt leírtam el is vetettem a fenti ötletet. Tehát az új terv:
Áruházam két szélső oszlopát fej és láblécét érintetlenül hagyva ott ahol most a középrész van (nevezzük belső ablaknak) indítanék egy modding (http://moddingportal.hu/tag/modding/ blogot ahová a témához kapcsolódó híreket írnék heti rendszerességgel.
3. A hírlevelekben ezek után csak bevezető lenne magát a hírlevelet ténylegesen a http://modpro.hu -t betöltve olvashatná a feliratkozó. (Ösztönözve a hírlevél olvasókat a kattintásra)
4. Vagy teljesen átvenné az uralmat egy WordPpres portálmotor a http://modpro.hu domainen és a webáruház akkor jönne elő ha bizonyos képre, gombra, linkre kattint a látogató.
„címkékkel kellene egy webáruházban a termékeket összekapcsolni”: pl. egy ruha áruházban „vízálló télikabátok” címke, és alá minden oda tartozó termék. Már persze ha erre van amúgy keresés és van értelme, most csak leírtam ami először eszembe jutott.
A többi kérdésedre sajnos így nem tudok válaszolni – stratégiai kérdésekre nehéz felelős választ adni análkül, hogy átlátnám az egész honlapot. Bár általános tipp: minden ötletet ki lehet/ki kell próbálni, főleg ha mérni tudod, hogy a változtatással vagy anélkül hoz jobb konverziót. Vagyis a javaslatom általánosságban: teszteld.
Kellemes, olvasmányos, gördülékeny. Köszönöm.
Nekem nem volt nehéz a linkelt oldalammal az első helyre kerülni. Ráadásul az oldal, sőt a domain lefoglalása előtt piackutattam.
Beugrott, hogy lehetne egy kicsit foglalkozni ezzel a témával, ha van még hely a piacon. Megnéztem, hány oldal, milyen minőségben, milyen domainnel működik.
Aztán gyorsan lefoglaltam a domaint.
Igazándiból a linkelés, a megosztás az, ami ennél az oldalnál fontos a látogatottság és bevétel szempontjából, mert a ganoterápia maga még nem közismert nálunk, illetve a ganoterapeuta minőség sem.
A ganoterápián belüli altémáimmal is elég jó vagyok helyezésileg:)
Szuper, gratulálok Anikó! A piackutatással hidd el, hogy sokkal többet megtettél, mint sajnos nagyon sokan. Ráadásul a keresőszavakkal kapcsolatban ez a piackutatás nem is olyan nehéz, és semmiképp sem költséges.
Gratulálok! Jó ilyen sikertöréneteket olvasni!És gratulálok az igen hasznos tartalomhoz, azt hiszem ezt nemcsak a magam nevében, hanem a hozzám hasonló kkv-s, autodidakta honlapfejlszt(get)ő nevében is elmondhatom!
Üdv.A. Gy.
Köszi Györgyi!
Teljesen egyetértek veled Balázs. Én mióta megcsináltam nálatok a SEO tanfolyamot és ezek szerint az elvek szerint működök, amikről írsz, a weboldalam (http://vizmegoldas.hu/) egyre szebb és szebb eredményeket ér el.
Igazából egyáltalán nem bonyolult ez az egész. Mióta megtanultam, hogy kell kulcsszót kiválasztani és arra optimalizálni a cikkeim és szorgalmasan jelentetek meg heti 1-2 cikket, amit aztán megosztok a facebook oldalamon, a helyezéseim egyre csak jönnek fel. Már legalább 80-90 szóra jövök fel az első oldalon!
Ezt mind annak köszönhetem, hogy alkalmaztam a Balázsék által tanított alapelveket. Tényleg működik. Köszönöm, azóta is nagyon hálás vagyok Neked. Ez a tanfolyam nekem nagyon megtérült! 🙂
Köszi Boróka – ezt nagyon jó olvasni. 🙂
Én is abban látom a lényeget, hogy nem városi legendák alapján kell keresőoptimalizálni, hanem megérteni hogy mi és miért működik. Örülök a sikereidnek!