A Google Cégem létrehozása és beállítása nem túl bonyolult feladatok. A legtöbben mégsem használják eredményesen ezt a díjmentes szolgáltatást, ami a helyi keresőoptimalizálás (local SEO) kiváló eszköze.
Többet ki lehet hozni belőle, mint azt elsőre gondolnánk.
De ha csak beregisztrálunk a főbb adatokkal, utána pedig „magára hagyjuk” a fiókunkat, azzal még nagy eredményt valószínűleg nem tudunk elérni.
Itt találod a főbb témaköröket:
Az alábbi linkekre kattintva az oldal megfelelő fejezetéhez juthatsz:
- 1. Miért ért érdemes Google Cégem Fiókot létrehozni?
- 2. Google Cégem fiók regisztrálása
- 3. Google Cégem igazolás
- 4. Google Cégem beállítása színvonalasan
- 5. Nyitvatartási idő
- 6. Termékek és szolgáltatások beállítása
- 7. Szolgáltatási területek
- 8. Hogyan írj jó bemutatkozó szöveget?
- 9. Milyen fotókat érdemes feltölteni?
- 10. Ha még nincs saját weboldalad: Google Cégem webhely
- 11. További tippek
- 12. Google Cégem vélemények – kérj bátran!
- 13. Hogyan kérhetsz véleménykérő linket?
- 14. Mire ügyelj a véleménykérésnél?
- 15. Miért fontosak az értékelések?
- 16. Hogyan kezeld a negatív értékeléseket?
- 17. Google Cégem bejegyzések – miért érdemes rendszeresen posztolni?
- 18. Statisztika
- 19. Összefoglalás
A Google Cégem előnyei – érdemes vele foglalkozni
A Google Cégem létrehozásával és megfelelő kezelésével sokat tehetsz a lokális online marketinged fellendítéséért.
Mi mindenben tud támogatni a Google Cégem (régebbi hivatalos nevén Google My Business, ma Google Business Profile, röviden Google Profile)?
- Amikor egy felhasználó szolgáltatást vagy üzletet keres, akkor könnyen rátalálhat a vállalkozásodra, amennyiben az közel van a tartózkodási helyéhez. Ráadásul a keresési találatok elején jelennek meg ezek a vállalkozások a térképpel együtt.
Ha például valaki egy éttermet keres, akkor a Google kiadja a környékbeli éttermeket, amennyiben azok regisztrálva vannak. Nagy eséllyel azt választja az érdeklődő, amelynek a legvonzóbb a profilja. - Ha naprakészek az információk a profilodon, ha rendszeresen gondozod a fiókot, az bizalmat fog kelteni a látogatóban.
- Lehetőséged van az elégedett ügyfelektől/vásárlóktól véleményeket gyűjteni. Ezek az értékelések megjelennek a Google Cégem profilodban, és nagy mértékben fokozhatják a bizalmat az érdeklődőben.
- Bejegyzéseket hozhatsz létre, így informálhatod az olvasót az újdonságokról, ajánlatokról és eseményekről.
Nézzük most meg, hogy hogyan kell hatékonyan optimalizálni a fiókot és azt, hogy mire ügyelj a regisztrációnál!
Google Cégem létrehozása
Google cégem fiókot itt tudsz regisztrálni: https://www.google.hu/business/
Először a vállalkozásod hivatalos nevét add meg, mert ez kerül majd a borítékra, amelyben az igazoláshoz küldik a kódot (amennyiben ez lesz az igazolás módja). Ezt a nevet az igazolás követően megváltoztathatod az ismertebb márkanévre.
Ha lehet, akkor a márkanév mellett legyen benne a szolgáltatás neve úgy, ahogy rákeresnek. Vagyis legyen benne a fő kulcsszó. Például: XY Autószerelő.
A kulcsszó kutatásra több eszköz is rendelkezésedre áll.
Egyik ilyen eszköz a Google sajátja: a Google Ads kulcsszótervező. Hirdetésfeladás nélkül használva nem mutat meg minden adatot a kulcsszavakkal kapcsolatban, de így is jó szolgálatot tehet: magukat a kifejezéseket megtalálhatod vele. (Egyébként elég akár havi néhány ezer forintért hirdetni, és máris látod a részletesebb adatokat.)
A címet nem kötelező publikussá tenni. Ha a helyszínen keresnek fel az ügyfelek/vásárlók, akkor természetesen fontos, hogy megadd a címet. Ez majd megjelenik a Google térképen a keresési találatban.
A Google Cégem fiók létrehozása után következik az igazolás: ezzel bizonyítod a Google felé, hogy a vállalkozás valóban a tied.
A Google Cégem igazolása
Az igazolás többféle módon is történhet. A Google egy vagy több lehetőséget kínál ilyenkor.
- Igazolás postai levél útján: ilyenkor postán küldik igazoló kódot, amit majd fel kell tölteni. Ezt normál esetben 14 napon belül megérkezik. Azonban az utóbbi időben (2021 és 2022 eleje) sokan tapasztaltak ezzel kapcsolatban fennakadást: nem érkezett meg a levél, többszöri kérés után sem. A Google súgója szerint ennek a világjárvány volt az oka.
Ha így kéred az igazolást (például azért, mert csak ezt ajánlja fel a rendszer), és nem érkezik meg a levél, akkor segítséget kérhetsz a Google Cégem ügyfélszolgálatától, ami magyar nyelven is elérhető.
- Videó/élő videó segítségével is történhet igazolás. Ez is macerás egy kissé: a videón be kell tudni mutatni az utcanévtáblát, vagyis valahogy bebizonyítani, hogy tényleg ott van a cég, ahol megadtad.
A Google Cégem Súgója szerint szerepelnie kell a folyamatos videóban annak is, hogy milyen berendezések szolgálják a vállalkozás céljait, a beltereket is. - Ha lehetőséged van, akkor jobb, ha a telefonos, az SMS alapú vagy az emailes igazolást választod: ezek a legegyszerűbbek.
Ha megvan az igazolás, jöhet a Google Cégem beállítása színvonalasan, hogy a profilod ne csak egyszerűen regisztrálva legyen, hanem támogassa is a vállalkozásod céljait.
A Google Cégem beállítása – adj meg minden információt, amit csak tudsz
Nem kell bonyolult lépésekre gondolni, de nem mindegy, hogy hogyan optimalizálod a fiókot! Nézzük meg, hogy milyen információkat tudsz megadni:
Nyitvatartási idő
Állítsd be a nyitvatartási időt. Itt arra figyelj, hogy ha valami változás van, akkor ne felejtsd el frissíteni! Adj meg ünnepi nyitvatartási időt is.
Nagyon kellemetlen szituációk tudnak abból születni, amikor a látogató a kiírás alapján úgy hiszi, hogy az üzlet nyitva van, és a helyszínen szembesül vele, hogy mégis zárva van. Jó eséllyel nem fog visszatérni többet, hanem a konkurenciát választja.
Termékek és szolgáltatások
Add meg a legkeresettebb termékeket és szolgáltatásokat! Ha lehet, akkor oly módon állítsd be a nevüket, ahogy keresnek rájuk: tehát ezek is kulcsszavasak legyenek. (Ez persze csak akkor lehetséges, ha valóban keresnek arra az adott termékre, ne optimalizálj más kulcsszóra.)
A termékek mellé beállíthatsz egy online rendelés gombot, ami arra a felületre visz, ahol már meg is rendelhető a termék, például a webshop megfelelő termékoldalára.
Szolgáltatási területek
Ha nemcsak a megadott címen szolgálod ki az ügyfeleket, hanem máshova is szállítasz vagy online szolgáltatást nyújtasz, akkor több szolgáltatási területet is megadhatsz.
Google Cégem bemutatkozó szöveg
Itt maximum 750 karakterben kell bemutatnod a vállalkozásod előnyeit, mi mindent kaphatnak tőled az ügyfelek, vásárlók.
Milyen a jó bemutatkozás?
- Tartalmazza a főbb kulcsszavakat. Ezt figyelembe veszi a Google, ezért mindenképp szánj időt a kutatásra.
- Ne legyen száraz a szöveg, ragadja meg a figyelmet! Érezze azt a látogató, hogy érdemes közelebbről is megismernie az üzletedet, mert törődni fogsz az igényeivel.
Fotók
Jó minőségű és saját fotókat tölts fel! Ezek által jobb lehet a felhasználói élmény. A jó fotók növelik a bizalmat, azt a benyomást is keltik, hogy nem árulsz zsákbamacskát: az érdeklődő tudni fogja, hogy mire számíthat, ha ellátogat hozzád.
- Legyen köztük olyan, ami segít beazonosítani helyet, amennyiben nem online szolgáltatásról van szó. Tehát legyen fotó az utcáról látható épületről.
- Legyenek képeid a belső terek lényeges részeiről: például egy étteremnél látszódjanak a megterített asztalok, legyen vonzó az elrendezés.
- A fontos termékek és szolgáltatások képeit is érdemes feltölteni. Például egy étterem esetében legyenek étvágygerjesztő ételfotók is.
- Ezeken kívül bármilyen jó minőségű fotót feltehetsz, ami vonzóvá teszi a vállalkozásodat.
Google Cégem webhely
Ha van honlapod, akkor mindenképpen ennek a linkjét jelenítsd meg a Google Cégem fiók beállítása során.
Ha még nincs, akkor a Google Cégem fiókban létrehozhatsz egy egyszerű webhelyet. Egészen szép weblap jöhet így létre.
Ez azonban egyáltalán nem kínál annyi lehetőséget, mintha saját weboldalad lenne. Nem jelenik meg külön a keresési találatokban sem.
De nagyon hasznos lehet, amíg nem készül el a saját honlapod.
Google Cégem létrehozása – ami még segít
Megadhatsz a profilodban különböző attribútumokat, amelyek plusz információval segítik a látogatót.
Például ha valaki akadálymentes helyet keres, és ez igaz az üzleted épületére, akkor könnyebben rád talál, ha hozzáadod a profilhoz az akadálymentes attribútumot.
Nézz meg a Google Cégem beállítása során minden lehetőséget. Adj meg minden információt. Ahol lehet, ott legyenek benne a kulcsszavak a szövegben.
A jövőben pedig gondoskodj a frissítésekről, ha valamilyen változás van.
De ezzel még nem vagyunk készen.
A Google Cégem létrehozása és főbb beállításai mellett további lehetőségekkel is érdemes élni, hogy sikeres lehess.
Kérj az elégedett vásárlóktól/ügyfelektől véleményeket. Miért is fontos ez ennyire? Mire ügyelj, amikor értékelést kérsz?
Google Cégem vélemények – merj kérni!
Ez az egyik leghasznosabb funkció a Google Cégem szolgáltatáson belül. Hiszen a pozitív vélemények növelik leginkább a bizalmat a látogatókban.
Tudom, hogy kicsit furcsa érzés, amikor véleményt kell kérnünk saját magunkról és a cégünkről.
Próbálj meg abba belegondolni, hogy fordított esetben Te is jó szívvel írnál valakiről, akivel elégedett voltál.
Hogyan kérhetsz véleménykérő linket?
Véleménykérő link generálása
Úgy tudsz egyszerűen véleményt kérni, hogy a Google Cégem által létrehozott linket elküldöd azoknak, akiktől kéred az értékelést.
Az admin felületen az Információ menüponton belül kattints erre: Megtekintés a keresésben. Ott a profil alsó felén találod az Értékelések szerzése gombot. Ha ezt választod, megkapod a linket, amit kimásolhatsz.
Itt azt is látni fogod, hogy a Facebook üzleti oldalról is behúzza az értékelési pontszámot. De ezzel ne elégedj meg, kérj szöveges Google Cégem véleményt, mindjárt látni fogod, hogy ez miért fontos.
Mire érdemes ügyelni a véleménykérés során?
Kérd meg udvariasan az ügyfeledet/vásárlót, hogy ne csak csillagozzon, hanem ha teheti, akkor írjon szöveges véleményt. Ezt jobban értékeli a Google, és a látogatóknak is sokkal többet mond.
Jó, ha megnevezi benne az adott terméket, szolgáltatást, mert így valószínűleg benne lesz a kulcsszó, amire keresnek. Ilyenkor lehetséges, hogy a Google megjeleníti a keresési találatban a vélemény egy részletét: ami csábítani fogja az érdeklődőt, hogy a profilodra kattintson.
Válaszolj minden véleményre. Ez is jó pont lesz a látogató szemében: érzékelteti, hogy figyelsz az ügyfelekre.
Miért ilyen fontosak az értékelések?
Fentebb már utaltam rá, hogy a pozitív vélemények növelik a bizalmat, és főként a szöveges vélemények a Google számára is értékesek, nagyobb eséllyel sorol előre.
De van még egy fontos szerepük. Sajnos nem ritkán előfordulnak olyan szituációk, hogy konkurens vállalkozó vagy rosszindulatú ember negatív véleményeket helyez el a Google Cégem profilodban. <bry
Ezért kellenek a pozitív visszajelzések: hiszen a sok elégedett hozzászólás mellett nincs nagy hatásuk a negatívaknak.
Sajnos a Google cégem vélemények törlése nem lehetséges. Mi mást tehetsz akkor, ha leszólják a vállalkozásodat, akár kicsit jogosan, akár jogtalanul?
Negatív értékelések
- Fontos, hogy olyan pozitív választ írj, ami kifejezi, hogy mindent megtettél és megteszel a továbbiakban is, hogy az ügyfelek/vásárlók a legjobbat kapják tőled. Ha beleillik a szituációba, köszönd is meg az észrevételt, tehát maradj kedves. A többi látogató számára ez szimpatikus lesz.
- Kérj minél több pozitív véleményt, ezek ellensúlyozzák a negatívakat!
- Ha a negatív komment tényleg nagyon sértő, személyeskedő, és esetleg a Google irányelveibe ütközik, akkor megjelölheted mint kifogásolható véleményt. Ha valóban az irányelvekbe ütközik, akkor a Google eltávolíthatja.
Miért érdemes rendszeresen bejegyzéseket írni?
A Google Cégem fiókodban is létrehozhatsz bejegyzéseket, képpel és szöveggel. Ez 2 szempontból is kiváló lehetőség, amit kár lenne elszalasztani:
- A rendszeres aktivitást a Google értékelni fogja, és nagyobb eséllyel sorol előre.
- A látogatónak plusz információkat adhatsz az aktualitásokról, népszerűsítheted számukra valamelyik termékedet, ajánlatodat. Kuponkódot is elhelyezhetsz benne. Lehet, hogy éppen egy kedvező ajánlat miatt fog téged választani az érdeklődő.
Az alábbi bejegyzés típusok közül választhatsz:
- ajánlat
- újdonságok
- esemény
- termék
- covid-19 hír.
Ha esetleg változna a nyitvatartásod, itt is felhívhatod rá a figyelmet, de ne felejtsd el a nyitvatartás menüpontban is beállítani!
Nem feltétlenül kell minden közöségi média felületedre különböző posztokat gyártanod. Ha megosztasz egy posztot valamelyik social media oldaladon, azt a Google Cégem bejegyzések közé is bemásolhatod, amennyiben beleillik valamelyik fenti posztkategóriába.
Figyeld a statisztikát
Érdemes rendszeresen figyelni a statisztikát. Itt láthatod azt is, hogy milyen kulcsszóra vagy kulcsszavakra keresve találtak rád, és azt is, hogy mennyien.
Google Cégem létrehozása, beállítása és kezelése összefoglalva
A Google Cégem olyan lehetőséget biztosít a lokális online marketing terén, amit kár lenne kihagyni.
Érdemes vele foglalkozni. Nem nagy erőfeszítés, de fontos a rendszeres aktivitás, ha szeretnénk, hogy jól értékelje a Google a profilt, és természetesen a látogatók számára is bizalmat keltő legyen.
Ha kérdésed van a Google Cégem létrehozásával, beállításával illetve kezelésével kapcsolatban, tedd fel bátran!
0 hozzászólás