Iratkozz fel hírlevelünkre!
Ajándék 45 pontos SEO ellenőrző lista
Mi is utáljuk a SPAM-et. Csak hasznos infót küldünk a hírlevelünkben.
A SEO jelentése legalább két különböző módon értelmezhető:
Nézzük akkor sorban ezeket!
A SEO az angol Search Engine Optimization rövidítése, ami magyarul keresőoptimalizálást jelent. (Egészen pontosan, szó szerint keresőmotor optimalizálást, de ezt így magyarul nem használjuk.)
Magyarul kétféleképpen hallottam kiejteni, egyrészt „seó”, másrészt „szeó” formában. Az eredeti, angol változat azonban nem így hangzik, hanem mint általában a mozaikszavakat, a SEO-t is betűzve ejtik: kb. „esz-í-ó”.
A fentieken túl egyébként az SEO mozaikszó angolul egyben keresőoptimalizálási szekértőt, keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert is jelent, magyarul azonban ebben a formában a SEO-s (ejtsd: szeós) kifejezést használjuk.
Nézd meg ezt a videót, amiben elmagyarázom, mit jelent a SEO:
Mivel ez a honlap lényegében a keresőoptimalizálásról szól, ezért a SEO jelentése kapcsán nem állnék meg ott, hogy pusztán leírom magyarul a szó jelentését.
Szeretném bemutatni – elsősorban kisvállalkozói szemmel -, hogy mi is ez a SEO, hová tartozik, hogy kezeld, miben segíthet neked.
A SEO, vagyis keresőoptimalizálás az online marketing szerves része. Egyik eleme mindannak az igen széles eszköztárnak, amellyel a terméked, szolgáltatásod számára a interneten vásárlókat tudsz szerezni.
A SEO konkrétan azt tudja, hogy egy adott – a te honlapodhoz valamilyen módon kapcsolható – témában érdeklődő látogatókat hoz a honlapodra.
És itt el is érkeztünk oda, hogy tisztázzunk néhány félreértést a SEO-val kapcsolatban. Ezek egy része lehet némiképp szubjektív vélemény – elvégre a marketing egy meglehetősen új ágáról van szó, így aztán az egyetértés az, amit legkevésbé keress a SEO pontos jelentésével kapcsolatban.
A fentiek után talán egyértelmű, talán nem, de a rossz hírem az, hogy a SEO közvetlenül nem képes neked pénzt hozni.
Ez egy olyan online marketing elem, amit legalább egy nagyon jó céloldali konverziós elemnek (vagyis bárminek, ami az oda érkező látogatóból vásárlót csinál) kell kiegészítenie.
Sőt, általában még ennél is több kell az anyagi sikerhez. Webáruházaknál és néhány kivételes esetben a SEO ugyan képes közvetlenül egy olyan oldalra irányítani a látogatót, amiből aztán pénzt tudsz csinálni. De egyrészt ez messze nem használja ki a technikában rejlő összes lehetőséget, másrészt nem webáruházak esetében (az azonnali eladás) csak nagyon korlátozottan alkalmazható.
A SEO ugyanis érdeklődőket képes a honlapodra vinni, akik akkor még nem biztos, hogy vásárolni szeretnének. De ha ügyesen meg tudod fogni őket, akkor a későbbiek során belőlük sokkal hűségesebb, visszatérő vevőket tudsz konvertálni.
Ahhoz, hogy teljes képet láss, és talán kicsit jobban megértsd a néha félrevezető információkat a keresőoptimalizálással kapcsolatban, meg kell említenem még egy jelentést.
Ez nem áll annyira távol a SEO eredeti jelentésétől (keresőoptimalizálás), talán inkább az alkalmazási mód tekintetében más egy kicsit.
Angol nyelvterületen ezt a technikát, ezt a szót gyakran értik kizárólag arra az üzleti tevékenységre, amikor valaki csak abból a célból üzemeltet weboldalakat, hogy oda a keresőből látogatókat hozzon, és utána partnerprogramokon keresztül más cégek termékeit vagy szolgáltatásait jutalékért értékesítse.
Ez magyar nyelvterületen objektív okokból nem igazán életképes üzleti modell önmagában – sokkal kisebb a piac, és kevés a valóban jó és korrekt partnerprogram.
Mégis rengeteg hiedelem kifejezetten erről a területről jött át hozzánk, és tartja magát. Egy pár gondolatban összeszedtem, hogy mik ezek, és talán ezt a listát átolvasva megérted, hogy egy valódi, működő vállalkozásnál a SEO esetén miért nem oda kellene tenni a fókuszt (értsd: a problémákra), ahová az emberek többsége teszi.
És akkor tegyünk még hozzá négy tényt, amit a végén összerakva szerintem összeáll a kép: ha keresőoptimalizálás témában valóban előre akarsz haladni, akkor a netes rémtörténeteknek ne nagyon adj hitelt!
Vagyis a SEO igazi jelentése nem az, hogy keress sok pénzt gyorsan, hanem hogy találd meg és építsd ki a lehető legtöbb utat, ami a célközönségedet eljuttatja hozzád!
Te hol kezded?
Ebben segít a két napos SEO képzésem, amelynek elvégzése után nem csak azt fogod érteni, hogy mi, hanem hogy miért működik a keresőoptimalizálásban. És így képes leszel nagy mennyiségben potenciális vásárlókat hoznak a honlapodra. Nézd meg most!
Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!
Nagyon szepen koszonom, nagyon sokat tanultam, koszi!
Örülök, hogy hasznosnak találtad!
Közel 4 éve videó kommunikációs eszközök értékesítésével, elterjesztésével foglalkozom. Korábban titkárnőm volt, számítógépet sem tudtam bekapcsolni. Ma már saját blogomat vezetem, online prezentációkat tartok, és használom azokat az eszközöket, amik rendelkezésemre állnak. Örömmel tanulmányozom Balázs írásait, amelyek hasznosak. Mindig tanulni kell. Várom azt a pillanatot, amikor egy szakemberrel karöltve, az én általam használt eszközöket használva, kirobbanó sikerforrás lesz vállalkozások ezereinek.
Köszönöm Betti, sok sikert neked!