A nyári hírek után a napokban ismét megjelent az online sajtóban, hogy 2013 tavaszán megkezdheti működését az Amazon Magyarország.
Hogy a hír igaz-e, vagy csak a tartalomra éhes online sajtó félinformációjáról van szó, nem tudom. De tény, hogy mind a magyar online kereskedelem, mind az Amazon.com dinamikus fejlődés időszakát éli, nem lenne meglepő, ha előbb-utóbb egymásra találnának.
Már amikor Amerikában éltem is szívesen rendeltem az Amazontól, Magyarországon is a vásárlójuk vagyok, angol nyelvű e-könyveik számomra verhetetlenek. Valószínűleg sokan várják még hozzám hasonlóan fogyasztói szemmel (is) az Amazon Magyarország nyitását, most mégis más szempontból, vállalkozói és online marketing szemmel szeretném megvilágítani ezt a piaci hírt.
Szeretnék neked abban segítséget adni, hogy ha webáruházat üzemeltetsz vagy ilyet tervezel, akkor milyen lépésekkel tudsz erre a piaci változásra felkészülni.
Mivel hivatalosnak tűnő kommunikáció nincs, ezért hadd bocsátkozzam itt jóslásba azzal kapcsolatban, hogy mi várható.
Az Amazon számára Magyarország nem több, mint egy statisztikai adat. Egy piaci lehetőség, pontosan akkora potenciállal, amekkora Magyarország online vásárlóereje összehasonlítva az USA és a világ online vásárlóerejével. Ezt nem fikázásnak vagy negatívkodásnak szánom, ez egyszerűen tény. Tehát nem számítok arra, hogy bármilyen speciális, az országra szabott stratégia készül, vagy egy régiós (értsd: minimum 5, de inkább 10-15 országot felügyelő) menedzser távfelügyeletén kívül első körben bárki is komolyabb helyi munkát végezne majd a részükről.
Az Amazon eddig egyébként az USA-n kívül csak a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező országokban jelent meg. Nekem sokat mond az, hogy nincs pl. még Ausztráliában sem közvetlen webáruházuk. Továbbá a fent idézett cikkekben sugallt tartalommal ellentétben sem Csehországban, sem Szlovákiába, sem Lengyelországban nem láttam, hogy megjelent volna az Amazon közvetlenül. Ezekbe az országokba is kizárólag a már ismert és működő áruházaiból szállít éppen úgy, mint Magyarországra. Sőt. A cikkekben említett pozsonyi központ az én általam talált információk szerint nem logisztikai célokat szolgál, hanem egy call center, amivel német és egyéb, nem angol nyelvű piacokat szolgál ki.
Ha a fentieket összerakom magamban, és még hozzáveszem azt, hogy egyetlen cikkben sem találtam közvetlen és hiteles forrást, csupán a sajtó által annyira szeretett általánosságokat, meg merem kockáztatni, hogy az Amazon Magyarország érkezése csupán egy piaci vagy sajtó kacsa.
De ettől függetlenül, sosem zárható ki egy multinacionális, a magyar webshopok költségkeretéhez képest gyémánt- és aranyhegyekkel rendelkező online shop nyitása, így nézzük, hogyan tudsz erre online kereskedőként felkészülni!
Az Amazonnak véleményem szerint két igazán ütős üzleti ereje van. Az egyik az a hatalmas beszállítói és logisztikai háttér, amivel szinte bárkit le tud nyomni, természetesen most még elsősorban az USA-ban, és azokon a piacokon, ahol megjelent. Ezzel valószínűleg nem fogod tudni felvenni a versenyt, hiszen még a legnagyobb magyar webáruházak forgalmához képest is sokszoros nagyságrendről beszélünk. Marad a specializálódás, egyéni igények kielégítése, amivel egy kis cég mindig is versenyképes tud lenni a nagyokkal szemben.
A másik igazi erő az Amazon részéről az online marketingben rejlik. És tegyük hozzá, hogy ők sem óriásként indultak, vagyis ez volt az, ami naggyá tette őket.
És most jön a lényeg. Ha eddig elolvastad a cikket vagy lepörgetted a böngésződ, akkor adok néhány olyan online marketing tippet, amivel akár jön az Amazon Magyarországra, akár nem, képes leszel növelni a weáruházad teljesítményét.
Ha van webáruházad, vagy tervezel ilyet mostanában, akkor fogadj meg egy tanácsot. Nézd meg ezt a néhány pontot, amiről ebben a cikkben írtam. Nézd meg, hogy a te áruházad hogy áll ezeket illetően, és tegyél minden héten egy kis lépést, amivel egy picit jobb leszel. Hidd el, ha tényleg jön az Amazon Magyarországra, akkor felkészültebb leszel. Ha pedig nem jön, akkor legfeljebb lenyomod a versenytársaidat, és jövő karácsonykor nem lesz kérdés, hogy a célpiacod nálad vásárol.
Ha van bármilyen gondolatod ezzel kapcsolatban, vagy van valami pontos híred az Amazon Magyarország érkezéséről, nyitásáról, akkor oszd meg velünk!
A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!
Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!