Vannak dolgok, amikhez mindenki ért. Ilyen például a foci, és mostanában a keresőoptimalizálás.
Na ha nem is mindenki, de aki már kimondta egyszer a száján azt a szót, hogy marketing, az biztos, hogy olyan tuti tanácsokat fog neked adni a keresőoptimalizálás témájában, hogy aztán csak a fejed fogod, hogy eddig mi mindent rontottál el.
Csakhogy ahogy az általában lenni szokott, ha valamihez mindenki ért, akkor kell a legjobban megnézni, hogy kitől fogad el tanácsot az ember.
Ebben szeretnék neked egy kis irányt mutatni. Mik azok a jelek, amikről felismerheted a hamis seo prófétát?
Vagyis: honnan tudhatod, hogy aki osztja neked a seo-észt, az vajon tényleg ért-e hozzá, vagy csak legjobb esetben valami harmadik kategóriás amerikai blogot olvasott, de méginkább egy jólértesült Facebook csoportban szerezte jó értesüléseit?
Ezek a legárulkodóbb jelek, amikkel már az első mondat után kiszűrhető, hogy valóban ért-e a seohoz az illető, vagy csak azt hiszi magáról:
Legyünk egy kicsit szakmaibbak, és nézzük meg, hogy mik azok a jelek, amik ugyan több szakmai hozzáértést igényelnek, de amikkel aztán végképp kiszúrható a seo kókler.
VIGYÁZAT! Az, hogy valaki idegen szavakat használ, szakmainak tűnő kifejezésekkel dobálózik, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy ért hozzá!
Itt a bizonyíték: ezen a honlapon, amit most olvasol (honlaprafel.hu) egy darab meta kulcsszót sem találsz, azt garantálom neked. Közben meg e cikk írásakor éppen a 4. helyen tanyázik lassan háromnegyed éve a „keresőoptimlizálás” szóra. Szerinted? Meta kulcsszó? Ígéret?
Honlaprafel.hu organikus látogatottság a keresőből a frissítés előtt és után:
Lehet véletlen? Lehet. De akkor itt egy másik. Gasztroblogom organikus keresőből származó látogatottsága ugyanebben az időszakban:
Megjegyzés: a helyezés adatok a cikk írásakor a Google Webmestereszközök hiteles adatai alapján lettek kiválogatva olyan kulcsszavakra, amelyek hónapok óta stabilan az itt írt helyezés körül mozognak.
Szerinted miért vesznek meg az emberek egy autót? Vagy miért csorog egy jó autó után a nyáluk?
Szerinted ez után csorog a nyáluk?
vagy inkább ez után?
Az embereket nem érdekli a csavar. Még akkor sem, ha az van a sportautóban is. Nem egy csavarral akarnak csavarogni az utcán, hanem egy sportkocsiból akarnak lazán és sportosan kitekinteni a világra.
És ez igaz a honlapokra is. Az embereket nem érdekli a meta kutyafüle, a Google pedig az embereket követi. Persze fontosak az apró beállítások, ezt nem tagadom. De aki csak azokra koncentrál, az könnyen abba a hibába esik, hogy a végén a fától nem látja az erdőt. És ne akarj egy olyan erdésztől tanácsot elfogadni, aki nem tudja, hol az erdő!
OK, ez rendben, mondhatod. De akkor honnan jön az a sok okosság, amit az önjelölt seo szakértők a keresőoptimalizálásról szajkóznak égen-földön?
A Google rengeteget változott az elmúlt években. Míg 5-10 éve teljesen rendben volt, hogy egy-két beállítással vagy linkkatatlógusban elhelyezett linkkel szárnyalhattál, ma már ez nem így van. Vagyis: 5 éve ha valaki ránézett a honlapodra, kiszúrt egy hibát, akkor tényleg jól helyre tudott tenni: ejnye-ejnye, ezt elszúrtad!
Csak az a baj, hogy a világ változott, és ma ez már nem igaz. És tudod, akik nem értenek valamihez, de szeretnek okosak lenni, ők általában két dolgot nagyon nem szeretnek: tanulni és változni.
Érted már?
Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!
Kérdezném, hogy SEO, látogatók és google keresés szempontjából mi a jobb megoldás:
—- 1 domain-en belül 2-3 nyelvű honlap (pl. valami.com és valami.com/hu , valami.com/de) VAGY
—- mindegyik nyelvre külön domain, pl valami.hu, valami.de, valami.com.
Balázs mi erről a szakmai véleményed?
MÁSIK kérdésem az lenne, hogy blogot hogyan érdemes egy honlapba berakni?
Ilyenre gondolok: blog.valami.com vagy valami.com/blog
Melyiknek mi az előnye / hátránya?
Egynyelvű esetén és többnyelvű honlap esetén mi a helyzet a bloggal (magyar, angol, német.. blog) ?
Előre is köszönöm válaszaidat.
B.
Kedves Bernadett!
Ez kicsit összetett, ilyen kérdésekre én csaka teljes projekt ismeretében szeretek válaszolni. Lehet ugyanis mindegyik jó, én nem igazán a SEO vagy a Google, hanem a látogatók szemszögéből nézném ezt (ha a látogatók seretik, a Google eredmények úgyis megjönnek).
Blog esetén ugyanez a helyzet, minden megoldás működhet, még akár a külön domain is. Ismerni kellene a teljes projektet ahhoz, hogy meralapozott választ tudjak rá adni.
Mivel a projekt új, mondhatni, hogy indítás előtti, ezért kérdezem, hogy hogyan lenne érdemes megcsinálni.. (még lehet rajta variálni), hogy optimális legyen a látogatóknak, ill. h. a google-ban az első oldalon legyen. (Melyik struktúrával lehet a legkönnyebben/leggyorsabban elérni a google 1. oldalt? — végülis erre lennék kíváncsi 🙂 )
Mivel az oldalt nem ismerik, így nem tudom/tudjuk felmérni azt, hogy oldalt szeretik-e vagy sem.
Blogbejegyzés sincs még rajta, jelenleg csak angol nyelvű.
(Balázs, mit kell ahhoz tudnod feltétlenül, hogy érdemben meg tudd válaszolni kérdéseimet? GM-csoport-ban esetleg? )
Előre is köszönöm segítségedet.
B.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a Google szempontja másodlagos, főleg ilyen kérdésben. Nézd azt, hogy a látogatókat mi szolgálja a legjobban, ha ez sikerül, akkor nem azon fog múlni az első oldal, hogy jól választottad-e meg a domaint, jól nevezted-e el a blogot.
Pl. a valami.hu/en vagy something.com között igazából az a leglényegesebb különbség, hogy tudtára akarod-e hozni a látogatónak, hogy ez egy magyar oldal, magyar szolgáltatás, stb. Mindkettő lehet cél, mindkettőnek lehet üzletileg értelme. Ha igen, akkor az első a javasolt. Ha nem, akkor a második. De ez kulcsszavakra is lefordítható: itthoni angol nyelvű vagy pl. amerikai kereséseket célzol meg elsősroban? És akkor ehhez hasonló kérdésből valószínűleg sokat tennék fel, ha valóban érdemi választ szeretnék adni a kérdéseidre. 🙂
De ha egyszerű választ kell adni, akkor tényleg nézd azt, hogy a látogatónak mi jó, és a keresőben nem ezen fog múlni az eredmény.
Nézd meg a SEO konzultáció szolgáltatásunkat, ha ez sarkalatos kérdés nálatok, szerintem az segíthet.
Köszönöm a tippet!
Tetszett, gratula:)
Hobo
Köszi. 🙂
Na ez egy nagyon jó cikk volt köszönöm. Én is tanulom a SEO-t és meg kell mondjam az ember borzalmas sokszor találkozik azzal, hogy ez így kell ezt úgy kell, az ember feje zsibog már attól hogy állandóan hallja a jó tanácsokat. Egy apró bibi van legtöbbször. Azt ember az olvasót nem veszik bele a képletbe, A felhasználói élményt.
Én úgy vagyok vele hogy a blogom nem az enyém, azé aki olvassa és tanulni szeretne belőle. Nem mindenkinek kell, de aki szeretne az remélem visz haza egy két hasznos infót.
Learning by Doing 🙂
Jó nézőpont Imre, bár számomra azért a blogom az enyém, de teljesen egyetértek azzal, amit mondasz, ha az olvasóról szól a tartalom akkor az eredmény is jönni fog!