Meta keywords tag (címke) használata
Utolsó frissítés Mar 25, 2019
meta keywords tag használata

Nagyon sok honlap elemzésénél találkozom a kulcsszavakkal zsúfolásig teletömött meta keywords tag mezővel. Rengeteg saját fejlesztésű tartalomkezelő rendszer hatalmas figyelmet szán ennek a mezőnek, még külön WordPress bővítmény is van, aminek egyik funkciója a meta keywords tag kitöltése.

Ha eddig te vagy a munkatársaid bajlódtatok azzal, hogy ezt a címkét kitöltsétek, akkor az a hírem, hogy a webes keresés szempontjából a meta keywords tag nem működik. Semmi értelme nincs.

Matt Cutts is megmondta…

Matt Cutts a Google amolyan megmondó embere, bár talán nem ez a legjobb szó rá. Közel van a tűzhöz, 2000. óta dolgozik a Google-nél, és ő a keresési átverések, csalások ellen küzdő csapat főnöke. Tehát maradjunk annyiban, tudja mitől döglik a légy, ha keresőoptimalizálásról van szó.

Nem akarom ragozni a szót, Matt Cuts egy 2009. szeptemberi interjúban megmondta, hogy a Google a webes keresésekben egyáltalán nem használja a meta keywords címkét. Tehát mindegy, hogy milyen kulcsszavakat írsz ide, semmilyen hatása nem lesz a keresési eredményekre.

Ebből nekem adódik a kérdés: Mi a fenének bajlódsz a meta keywords tag töltögetésével, amikor annyi más, jól működő lehetőség van a honlapod keresőoptimalizálására?

Lehet bármi értelme a meta keywords tagnek?

Szerintem webes keresőoptimalizálás szempontjából jelenleg semmilyen. Persze nem csak a Google van mint kereső, de egyrészt Magyarországon 95%-ban ezt használják, másrészt miért is foglalkozna ezzel a mezővel bármelyik értelmes kereső, amikor ha az ember megnézi, ebbe mindenki olyan kulcsszavakat tömköd, amikre ő szeretne látogatókat, nem pedig amik a látogatóknak hasznosak.

Nagyobb cégek vagy honlapok esetén, belső kereső rendszerek miatt elképzelhető, hogy hasznos ez a mező. Így pl. tudod azonosítani, hogy egy dokumentum melyik részleghez tartozik, vagy hogy ügyfél felé kiadható vagy csak belső használatra. De ismétlem, a „hagyományos”, webes keresőoptimalizálásnál semmilyen hatása nincs a keresési eredményekre.

Ha érdekel, hogy a te honlapodon van-e töltve ez a mező, akkor egyszerűen nézd meg az oldalad html forrását. Nyisd meg egy böngészőben, nyomj egy CTRL+U-t. A kapott dokumentum a honlapod adott oldalának forráskódja, ebben keress rá arra, hogy „keywords”. A sor valahogy így fog kinézni:


Ha találsz a „content” után idézőjelben bármi értelmes magyar szavakat, akkor valaki ezt töltögeti és feleslegesen rabolja az idődet vagy a pénzedet.

A meta kulcsszavak egyetlen „értelme”

Ha nagyon ironikus szeretnék lenni, akkor azt szoktam mondani, hogy a meta kulcsszavak töltésének egyetlen értelme van. Ez pedig az, hogy hasznos információkhoz segíted hozzá a konkurensedet.

A fenti módszerrel ugyanis bárki meta kulcsszavai megtekinthetők. Te is meg tudod nézni a konkurensedét, és ő is a tiédet. Elképzelhető, hogy így egyik cég hasznos ötleteket, információkat adhat egymásnak – mire céloz a másik.

De remélem, ezzel azért most nem hoztam meg a kedved, hogy használd!

Meta keywords tag

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

Linképítés árak

Linképítés árak

A linképítés árak között keresgélve az interneten rengeteg csomagajánlatot találsz. De mit kapsz a pénzedért cserébe? Először olvasd el ezt a cikket és utána nézz körbe!

Hozzászólások

8 Comments

8 hozzászólás

  1. VirtuALL

    Sziasztok!

    Nekem inkabb az lenne a kerdesem, hogy olyan nem lehet-e, hogy ezt a cimket kesobb megis haszanlni fogja a google, akar evek mulva, illetve a hatterben nem-e felhasznalja valamire. Tarolja? Vagy teljesen figyelmen kivul hagyja az indexeleskor?
    Honnan lehet biztosan tudni, hogy nem hasznalja fel?

    Ha csak azert nem figyeli, mert oda barmit be lehet irni, akkor mi a helyzet a strukturalt adatokkal? Az is a hatterkodban van es azt is tele lehetne rakni barmilyen SPAM kulcsszavakkal.

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Biztosan nem lehet tudni. A tapasztalat az, hogy aki nem használja, ugyanolyan eredményeket tud elérni, mint aki használja.

      Nem hiszem, hogy bármikor beépítené ezt az algoritmusba, hiszen gyakorlatilag ez arról szó a legtöbb esetben, hogy ki éppen milyen kulcsszóra szeretne előre kerülni, gyakran a tartalomtól függetlenül. Ez pedig nagyon ellentéte annak, amerre a Google megy.

      Válasz
  2. Erika

    Jó a cikk, csak aki a válaszért kereste fel, az nem kapta meg a választ, hogy a meta keyword helyett mit használjon. Szerencsém van, hogy én tudom, hogy a szövegben a titleben a descriptionben stb. egyéb helyeken kell szerepeltetni a kulcsszavakat, de ez nem mindenkinek esik le, különösen a kezdőknek, akik ezért az információért jöttek ide, hogy a meta keyword tag helyett mit is kellene tenniük.

    Válasz
  3. Kis Dani

    Sziasztok!

    Lehet, hogy nem sokat ér, de szerintem azért elég sokan használják még mindig.
    Egyetértek Kőszegi Zoltánnal.

    Dani

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Sokan használják, ez tény. Inkább az a baj, hogy még mindig sokan hisznem benne, hogy ettől majd jobb lesz a helyezésük. 🙁

      Válasz
  4. József

    Adélék a fentiekhez:
    Idézet a 13 legjobb olasz SEO szakemberek egyikétől (2007. június)

    „STUART (1) Legkisebb jelentősége egyes motorok (pl. Yahoo!), figyelmen kívül hagyja, és „potenciálisan” káros a Google, különösen, ha az a dokumentum, amelyben úgy tűnik, nyilvánvalóan optimalizálva egy sor kulcsszavak szerepelnek a meta kulcsszavak.”
    (Olaszból lett fordítva a Google segítségével.)

    A szakemberek összességében a 10-es skálán 1,5-re tartották fontosnak. Gyakorlatilag elhanyagolható.

    Válasz
  5. Kőszegi Zoltán

    Kedves Balázs!

    Egyetértek majdnem teljesen a keywords meta elem használatával. A Google találati listáját valóban nem befolyásolja, de szerintem mint „szamárvezető” a nem gyakorlott felhasználóknak teljesen jó. Tartalom írásnál szerintem irányadásnak jó, semmi másra nem, és ugye a tartalom menedzsment nagyon fontos.

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Kedves Zoltán!

      Teljesen egyetértek, tartalomkezeléshez nemcsak jó, de kell is hogy meglegyen a kulcsszó. Csak ha ezt a meta keywordsbe írjuk, akkor mindenkinek egyértelmű lesz az interneten. Ez nem feltétlenül baj, de miért kínáljuk tálcán? Másrészt amit én tapasztalok általában, hogy a meta keywordsbe bele van téve 10-15-20 vagy még több kulcsszó, sokszor ugyanaz minden aloldalra.

      Tartalomkezelés szempontjából erre érdemes vagy egy külön mezőt csinálni, vagy pl. a esetében a legfontosabb kulcssó (Focus Keyword) erre tökéletes megoldás.

      Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.