A html forráskód az, amit egy böngésző letölt a szerverről, amikor egy honlapot megjelenít.
Ebben a forráskódban nincsenek képek vagy színek vagy betűformátumok, csupán karakterek. Ezek a karakterek hivatkoznak a képekre, színekre, formátumokra, és a böngésződ vagy a látogatód böngészője ez alapján állítja össze azt a színes-szagos változatot, amit manapság már honlapként ismerünk.
Miért fontos a html forráskód?
Keresőoptimalizálás szempontjából a html forráskódnak a legnagyobb jelentősége, hogy a keresőmotorok, pl. a Google is ezt látják. A Google nem fogja a szép képeidet vagy bármi mást nézegetni a honlapodon. Elolvassa a html forrásban található karaktereket, és abból rakja magának össze, hogy miről is szólhat a honlapod.
Magyarul: sok esetben elképzelhető, hogy amit a felhasználó lát és amit a Google lát, az nem tejesen ugyanaz. Ennek vannak egészen extrém és szándékosan a Google megtévesztésére kihegyezett esetei, de a honlapok többségében pl. a címsorok beállításánál találkozhatunk olyan esettel, amikor a felhasználó és a Google egyszerűen csak hozzá nem értésből nem teljesen ugyanazt látják.
Ez nem címsor
Attól, hogy az előző sor szép nagy és félkövér betűkkel van írva, a kereső számára nem címsor. Ezt azonban te felhasználóként nemigen látod, hiszen megjelenítésben nincs különbség. A különbség éppen a html forrásban van: elláttam-e a címsorok h tagjével az adott sort, vagy csak nagyobb betűtípust és félkövér betűket használtam?
Html forráskód ellenőrzése – konkrét lépések
A html forrást egy adott honlap adott aloldalán tudod ellenőrizni. Tehát ha a főoldalon vagy, akkor az alábbi lépések a főoldal forráskódját fogják megmutatni. Ha az egyik aloldalad forráskódját akarod megnézni – ami más, mint a főoldal – akkor először kattints az aloldalra, és ott ellenőrizd a forrást.
- Ha Internet Explorert használsz, akkor alt » Eszközök » Forrás.
- Ha Chrome, Firefox vagy Opera böngészőt használsz, akkor Ctrl + U.
- Az oldalad forrását táblagépen vagy mobilon általában nem tudod ellenőrizni.
- Az oldalad forrásában egy konkrét szövegre (pl. „h1”) általában a Ctrl + F billentyűkombinációval tudsz keresni.
- Megjegyzés: ez publikus nézete a honlapodnak, tehát semmi sem akadályozhat meg abban, hogy pl. a konkurensed html forrását is megnézd. 🙂
Nekem ez kínai – avagy az autós példa
Megteheted, hogy azt mondod, neked ez kínai, téged ilyen html kódok nem érdekelnek. Ha megfizetsz egy valóban hozzáértő keresőoptimalizáló szakembert vagy céget, akkor nem is kell ezzel nagyon foglalkoznod, ez az ő dolguk. Én is szakszervizbe viszem az autómat, és kifizetem azt a kilométerenként 2-3 Forintot, amibe a hozzáértő szerviz és az a nyugalom kerül, hogy jó eséllyel nem robban le alattam a kocsi.
De ha te magad végzed a keresőoptimalizálást, akkor nem teheted meg, hogy időnként nem nézel be a motorháztető alá, és nem ellenőrzöd a honlapod html forrásában, hogy minden rendben van-e. Ez olyan lenne, mintha nem vinnéd szervizbe az autódat, merthogy te majd szervizeled, de sosem nyitod fel a motorháztetőt, mert neked az bonyolult, ami alatta van.
És még egy dolog. Időnként rám is rámjött, hogy sokalltam a szakszervizt, és elvittem sufnituning szerelőhöz az autómat. Volt is, hogy ráfáztam, és Ausztriából kellett úgy hazajönni, hogy 100 kilométeren múlt, hogy a teljesen lekopott fékbetétek helyett kb. a kerék esett ki a helyéről fékezéskor.
Tanulság: a szervizben (értsd: keresőoptimalizáló) sem lehetsz mindig biztos. Ha érzed, hogy zörög az autó (értsd: nem úgy szerepel a honlap a keresőben, ahogy elvárod), akkor bizony állj félre az úton, és nyisd fel a motorháztetőt! (Vagyis: Ne restelld megnézni a honlapod html forráskódját és egyéb beállításokat!.)
Autós kép forrása: sxc.hu
0 hozzászólás