A html forráskód az, amit egy böngésző letölt a szerverről, amikor egy honlapot megjelenít.
Ebben a forráskódban nincsenek képek vagy színek vagy betűformátumok, csupán karakterek. Ezek a karakterek hivatkoznak a képekre, színekre, formátumokra, és a böngésződ vagy a látogatód böngészője ez alapján állítja össze azt a színes-szagos változatot, amit manapság már honlapként ismerünk.
Keresőoptimalizálás szempontjából a html forráskódnak a legnagyobb jelentősége, hogy a keresőmotorok, pl. a Google is ezt látják. A Google nem fogja a szép képeidet vagy bármi mást nézegetni a honlapodon. Elolvassa a html forrásban található karaktereket, és abból rakja magának össze, hogy miről is szólhat a honlapod.
Magyarul: sok esetben elképzelhető, hogy amit a felhasználó lát és amit a Google lát, az nem tejesen ugyanaz. Ennek vannak egészen extrém és szándékosan a Google megtévesztésére kihegyezett esetei, de a honlapok többségében pl. a címsorok beállításánál találkozhatunk olyan esettel, amikor a felhasználó és a Google egyszerűen csak hozzá nem értésből nem teljesen ugyanazt látják.
Ez nem címsor
Attól, hogy az előző sor szép nagy és félkövér betűkkel van írva, a kereső számára nem címsor. Ezt azonban te felhasználóként nemigen látod, hiszen megjelenítésben nincs különbség. A különbség éppen a html forrásban van: elláttam-e a címsorok h tagjével az adott sort, vagy csak nagyobb betűtípust és félkövér betűket használtam?
A html forrást egy adott honlap adott aloldalán tudod ellenőrizni. Tehát ha a főoldalon vagy, akkor az alábbi lépések a főoldal forráskódját fogják megmutatni. Ha az egyik aloldalad forráskódját akarod megnézni – ami más, mint a főoldal – akkor először kattints az aloldalra, és ott ellenőrizd a forrást.
Megteheted, hogy azt mondod, neked ez kínai, téged ilyen html kódok nem érdekelnek. Ha megfizetsz egy valóban hozzáértő keresőoptimalizáló szakembert vagy céget, akkor nem is kell ezzel nagyon foglalkoznod, ez az ő dolguk. Én is szakszervizbe viszem az autómat, és kifizetem azt a kilométerenként 2-3 Forintot, amibe a hozzáértő szerviz és az a nyugalom kerül, hogy jó eséllyel nem robban le alattam a kocsi.
De ha te magad végzed a keresőoptimalizálást, akkor nem teheted meg, hogy időnként nem nézel be a motorháztető alá, és nem ellenőrzöd a honlapod html forrásában, hogy minden rendben van-e. Ez olyan lenne, mintha nem vinnéd szervizbe az autódat, merthogy te majd szervizeled, de sosem nyitod fel a motorháztetőt, mert neked az bonyolult, ami alatta van.
És még egy dolog. Időnként rám is rámjött, hogy sokalltam a szakszervizt, és elvittem sufnituning szerelőhöz az autómat. Volt is, hogy ráfáztam, és Ausztriából kellett úgy hazajönni, hogy 100 kilométeren múlt, hogy a teljesen lekopott fékbetétek helyett kb. a kerék esett ki a helyéről fékezéskor.
Tanulság: a szervizben (értsd: keresőoptimalizáló) sem lehetsz mindig biztos. Ha érzed, hogy zörög az autó (értsd: nem úgy szerepel a honlap a keresőben, ahogy elvárod), akkor bizony állj félre az úton, és nyisd fel a motorháztetőt! (Vagyis: Ne restelld megnézni a honlapod html forráskódját és egyéb beállításokat!.)
Autós kép forrása: sxc.hu
A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!
Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!