A honlap látogatottság nagyon egyszerűen az a szám, ahányan a honlapot megnézik egy adott időszakban. Leginkább napi honlap látogatottságról szokás beszélni, de lehet nézni heti vagy havi időszakra is.
Magyarországon kisebb céges honlapoknak akár napi 10-20 látogató is elég lehet, persze ez attól függ, hogy mi a cél a honlappal. Napi 500-1000 látogató itthon már az értékesíthető reklámfelület alját jelenti. Amikor ezt a bejegyzést írtam, napi 5-600 látogatóval be lehetett kerülni a 3000 legolvasottabb magyar honlap közé, legalábbis a Webaudit adatai szerint. A napi több ezres honlap látogatottság már jelentős és hozzáértő háttérmunkát feltételez, az ilyen honlap már könnyen dominálja a saját területét. A határ itthon a legnagyobb hírportálok napi 2-3 milliós látogatószáma.
Angol nyelvterületen a sokkal több internetező miatt nagyobb látogatószámok is vannak. Bár mivel ott több a honlap is, ezért a néhány százas napi látogatottság bizonyos helyzetekben már ott is eredménynek számít.
A honlap látogatottsággal kapcsolatban sok adatot lehet még mérni. Ami egy internetes vállalkozó számára ezek közül kiindulásnak a legfontosabb lehet, az alábbiak:
Önmagában egy honlap látogatottságából még nem érdemes sok mindenre következtetni. Egy atomerőműveket építő cég például akár havi egy látogatóval is tökéletesen működhet, nekik elég ha évente egy megrendelésük van. A másik véglet egy országos hírportál, ami még akár napi százezer látogató esetében is könnyen csődbe mehet.
Egy átlagos vállalkozás esetében ugyanakkor a honlap látogatottság növelése sokszor az első lépés az internetes jelenlét, vagy akár a vállalkozás jövedelmezőségének növelésére. A több látogató ugyanis nagyobb merítést jelent, akikből aztán már lehet finomabb marketing technikákkal célpiacot szűkíteni, hírlevél feliratkozókat szerezni, és végső soron új vásárlókhoz vagy hűséges, visszatérő vevőkhöz jutni.
Tehát fontos, hogy önmagában a honlap látogatottsági adatokból még sok következtetést nem lehet levonni, ehhez ismerni kell az adott vállalkozás működését, a honlap célját, és a honlappal kapcsolatos további adatokat, például a konverziókat.
Általánosságban azonban az is igaz, hogy ha valaki folyamatosan tudja növelni a honlapja látogatottságát, akkor abból sok baja nem lehet. A több látogatóval mindig lehet kezdeni valamit, míg ha nincs elég látogató, az az egyik biztos út a csődhöz.
A saját honlapod látogatottságát többféle módon mérheted, erre a legjobb a Google ingyenes, magyarul is elérhető, Analytics (elemzések) nevű programja. Ha még nem használod, akkor érdemes, sok hasznos adathoz juthatsz belőle. A telepítése nagyon egyszerű, ide kattintva megtalálod a Google Analytics beállítását lépésről lépésre.
Ha csak egyszerűen kíváncsi vagy ebben a témában, akkor jó néhány magyarországi honlap látogatottsági adatait találod meg a webaudit.hu oldalon.
Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!
Kedves Balázs!
Fontos a honlap látogatottsága, nekem talán a legfontosabb adat, hogy melyik városból nézték a legtöbben a honlapot és hogy mennyien.
Ezzel pontosan tudjuk követni, melyik kampány, mekkora látogatottság növelést hozott (napi vagy havi szinten).
Mindig csak az egyedi látogatók számát szoktam követni.
A google analytics nélkül egy komolyabb cég ma már élni sem tudna, vagyis elemezni.
Nagyon egyszerű és jó eszköz.
Mindig meg van nyitva és követem a valós idejű látogatók számát is (mit néznek és honnan). Az az oldal van nyitva most is.
Követem és olvasom a cikkeidet, nagyon jók! Szeretek tanulni és okos emberek hozzászólásait olvasni.
Üdv: Dani