Nagyon sok honlap elemzésénél találkozom a kulcsszavakkal zsúfolásig teletömött meta keywords tag mezővel.
Rengeteg saját fejlesztésű tartalomkezelő rendszer hatalmas figyelmet szán ennek a mezőnek, még külön WordPress bővítmény is van, aminek egyik funkciója a meta keywords tag kitöltése.
Ha eddig te vagy a munkatársaid bajlódtatok azzal, hogy ezt a címkét kitöltsétek, akkor az a hírem, hogy a webes keresés szempontjából a meta keywords tag nem működik. Semmi értelme nincs.
Matt Cutts is megmondta
Matt Cutts már nem dolgozik a Google-nél. 2016-ban hivatalosan is elhagyta a céget, és az Egyesült Államok Digitális Szolgáltatások (US Digital Service) nevű kormányzati szervezethez csatlakozott. A Google-nél töltött ideje alatt Cutts a Webspam Team vezetője volt, és jelentős hatást gyakorolt a keresőoptimalizálási közösségre.
A Google amolyan megmondó embere volt, bár talán nem ez a legjobb szó rá. Közel volt a tűzhöz, és ő a keresési átverések, csalások ellen küzdő csapat főnöke volt. Tehát maradjunk annyiban, tudta mitől döglik a légy, ha keresőoptimalizálásról volt szó.
Egy 2009. szeptemberi interjúban megmondta, hogy a Google a webes keresésekben egyáltalán nem használja a meta keywords címkét. Tehát mindegy, hogy milyen kulcsszavakat írsz ide, semmilyen hatása nem lesz a keresési eredményekre.
Ebből nekem adódik a kérdés: Mi a fenének bajlódsz a meta keywords tag töltögetésével, amikor annyi más, jól működő lehetőség van a honlapod keresőoptimalizálására?
Lehet bármi értelme a meta keywords tagnek?
Szerintem webes keresőoptimalizálás szempontjából jelenleg semmilyen.
Persze nem csak a Google van, mint kereső, de egyrészt Magyarországon 96%-ban ezt használják, másrészt miért is foglalkozna ezzel a mezővel bármelyik értelmes kereső, amikor ha az ember megnézi, ebbe mindenki olyan kulcsszavakat tömköd, amikre ő szeretne látogatókat, nem pedig amik a látogatóknak hasznosak.
Nagyobb cégek vagy honlapok esetén, belső kereső rendszerek miatt elképzelhető, hogy hasznos ez a mező.
Így pl. tudod azonosítani, hogy egy dokumentum melyik részleghez tartozik, vagy hogy ügyfél felé kiadható vagy csak belső használatra.
De ismétlem, a „hagyományos”, webes keresőoptimalizálásnál semmilyen hatása nincs a keresési eredményekre.
Ha érdekel, hogy a te honlapodon van-e töltve ez a mező, akkor egyszerűen nézd meg az oldalad html forrását. Nyisd meg egy böngészőben, nyomj egy CTRL+U-t. A kapott dokumentum a honlapod adott oldalának forráskódja, ebben keress rá arra, hogy „keywords”. Ha találsz a „content” után idézőjelben bármi értelmes magyar szót, akkor valaki ezt töltögeti, és feleslegesen rabolja az idődet vagy a pénzedet.
A meta kulcsszavak egyetlen „értelme”
Ha nagyon ironikus szeretnék lenni, akkor azt szoktam mondani, hogy a meta kulcsszavak töltésének egyetlen értelme van.
Ez pedig az, hogy hasznos információkhoz segíted hozzá a konkurensedet.
A fenti módszerrel ugyanis bárki meta kulcsszavai megtekinthetők. Te is meg tudod nézni a konkurensedét, és ő is a tiédet.
Elképzelhető, hogy így egyik cég hasznos ötleteket, információkat adhat egymásnak – mire céloz a másik.
De remélem, ezzel azért most nem hoztam meg a kedved, hogy használd!
Sziasztok!
Nekem inkabb az lenne a kerdesem, hogy olyan nem lehet-e, hogy ezt a cimket kesobb megis haszanlni fogja a google, akar evek mulva, illetve a hatterben nem-e felhasznalja valamire. Tarolja? Vagy teljesen figyelmen kivul hagyja az indexeleskor?
Honnan lehet biztosan tudni, hogy nem hasznalja fel?
Ha csak azert nem figyeli, mert oda barmit be lehet irni, akkor mi a helyzet a strukturalt adatokkal? Az is a hatterkodban van es azt is tele lehetne rakni barmilyen SPAM kulcsszavakkal.
Biztosan nem lehet tudni. A tapasztalat az, hogy aki nem használja, ugyanolyan eredményeket tud elérni, mint aki használja.
Nem hiszem, hogy bármikor beépítené ezt az algoritmusba, hiszen gyakorlatilag ez arról szó a legtöbb esetben, hogy ki éppen milyen kulcsszóra szeretne előre kerülni, gyakran a tartalomtól függetlenül. Ez pedig nagyon ellentéte annak, amerre a Google megy.
Jó a cikk, csak aki a válaszért kereste fel, az nem kapta meg a választ, hogy a meta keyword helyett mit használjon. Szerencsém van, hogy én tudom, hogy a szövegben a titleben a descriptionben stb. egyéb helyeken kell szerepeltetni a kulcsszavakat, de ez nem mindenkinek esik le, különösen a kezdőknek, akik ezért az információért jöttek ide, hogy a meta keyword tag helyett mit is kellene tenniük.
Sziasztok!
Lehet, hogy nem sokat ér, de szerintem azért elég sokan használják még mindig.
Egyetértek Kőszegi Zoltánnal.
Dani
Sokan használják, ez tény. Inkább az a baj, hogy még mindig sokan hisznem benne, hogy ettől majd jobb lesz a helyezésük. 🙁
Adélék a fentiekhez:
Idézet a 13 legjobb olasz SEO szakemberek egyikétől (2007. június)
„STUART (1) Legkisebb jelentősége egyes motorok (pl. Yahoo!), figyelmen kívül hagyja, és „potenciálisan” káros a Google, különösen, ha az a dokumentum, amelyben úgy tűnik, nyilvánvalóan optimalizálva egy sor kulcsszavak szerepelnek a meta kulcsszavak.”
(Olaszból lett fordítva a Google segítségével.)
A szakemberek összességében a 10-es skálán 1,5-re tartották fontosnak. Gyakorlatilag elhanyagolható.
Kedves Balázs!
Egyetértek majdnem teljesen a keywords meta elem használatával. A Google találati listáját valóban nem befolyásolja, de szerintem mint „szamárvezető” a nem gyakorlott felhasználóknak teljesen jó. Tartalom írásnál szerintem irányadásnak jó, semmi másra nem, és ugye a tartalom menedzsment nagyon fontos.
Kedves Zoltán!
Teljesen egyetértek, tartalomkezeléshez nemcsak jó, de kell is hogy meglegyen a kulcsszó. Csak ha ezt a meta keywordsbe írjuk, akkor mindenkinek egyértelmű lesz az interneten. Ez nem feltétlenül baj, de miért kínáljuk tálcán? Másrészt amit én tapasztalok általában, hogy a meta keywordsbe bele van téve 10-15-20 vagy még több kulcsszó, sokszor ugyanaz minden aloldalra.
Tartalomkezelés szempontjából erre érdemes vagy egy külön mezőt csinálni, vagy pl. a esetében a legfontosabb kulcssó (Focus Keyword) erre tökéletes megoldás.