5 elem, amit minden sikeres értékesítési aloldalnak tartalmaznia kell
Utolsó frissítés Nov 8, 2018

Az egyik vég nélkül visszatérő kérdés felém – és hidd el, hogy én is napról napra fölteszem ezt magamnak -, hogy hogyan tudnék többet eladni online.

Semmi szégyellnivaló nincs abban, hogy szeretnénk pénzt kérni azért, amit csinálunk, megkérni az árát annak, amivel másnak az életét könnyebbé tesszük. De vajon van-e csodaszer? Van-e olyan megoldás, ami mindig és mindenhol alkalmazható, és ami segít több bevételt csinálni online?

A rövid és gyors válaszom az, hogy sajnos nincs. Az eladás több dolgon múlik, és talán ezek közül az egyik legfontosabb a bizalom, ami pedig a legkevésbé a technikai elemekkel érhető el.

De ha mindezen túllépünk, azért lehet az átlagosnál vagy a megszokottnál ügyesebben is eredményt elérni az eladás, és különösen az online értékesítés területén.

A közös pont az online eladásban

Van ugyanis szinte minden online eladásban egy olyan elem, ami közös. Ez pedig az értékesítési oldal vagy sales oldal. Tulajdonképpen mindegy, hogy mit és milyen formában árulunk. Ahol megkérjük a látogatót arra, hogy a pénzét hagyja nálunk, az egy értékesítési oldal.

Ennek talán legegyértelműbb változata az online dobozos termékeket árusító vállalkozásokra — mint példul a mi online marketing és tanfolyamaink — jellemző sales oldalak. De ide sorolhatjuk akár egy webáruház minden egyes termék aloldalát, vagy bármilyen aloldalt, ahol közvetlen eladás a célunk vállalkozóként.

Az alábbi 5 elem az, amelyet a tapasztalatom szerint a sikeres eladáshoz egy értékesítési oldalon minden esetben alkalmazni kell. Teljesen mindegy, hogy mit vagy milyen formában árulsz, ez az 5 elem nagy mértékben növelni fogja az eladásaidat – természetesen nem elfelejtve, hogy ez azért sok más tényezőn is múlik.

Ha viszont kihagyod őket, akkor valószínűleg elveszítesz olyan látogatókat, akik már éppen a határán voltak annak, hogy nálad hagyják a pénzüket.

Online értékesítési tipp 1. Kapaszkodó

Ne felejtsük el, hogy itt a blog olvasói körében legtöbben kis- és középvállalkozók vagyunk, vagy ilyen cégekben dolgozunk. Ennek egyik legfontosabb eleme, hogy nem kicsit egyetlen ember, az alapító (azaz általában saját magunk) köré építjük a vállalkozásunkat. És habár ennek láthatjuk néha a negatívumait is, de amikor ezt pozitívan fel tudjuk használni, akkor használjuk is fel!

Márpedig ha van a kisvállalkozói létnek marketing értelemben pozitívuma, akkor az épp a személyessége. Hogy a mi méretünkben még gond nélkül köthetjük a vállalkozásunkat, a termékeinket vagy szolgáltatásainkat egyetlen személyhez.

Mit értek kapaszkodó alatt ebben az értelemben? Adj valami olyat a lehetséges vásárlónak, amivel “beléd tud kapaszkodni”, vagyis azonosulni tud veled.

Amivel legalább egy közös pontot tud veled találni, mint ember, és amiért hitelesebb leszel neki. Amiért jobban el tud téged fogadni, jobban meg tud bízni benned, és a végén természetesen a pénzét is könnyebben nálad hagyja.

Online értékesítési tipp 2. Garancia

Ez aztán tényleg a világ legegyszerűbb dolga, és tényleg nincs mögötte több, mint amit a szó takar. Mégis a legtöbb esetben a tőle való irtózást látom. Ahelyett, hogy egy eladást ezzel tenne a többség könnyebbé és gördülékenyebbé, általában sokkal inkább még a kötelező garanciák apróbetűsítését, eltakarását tapasztalom.

Pedig gondold bele magad a lehetséges vásárlód helyébe. Elképzelhető, hogy csalódott már más kereskedőben vagy szolgáltatóban, és ezért tart attól, hogy megnyomja a megrendelés gombot? Lehet olyan félelme, hogy mi van akkor, ha tényleg nem azt kapja, amire szüksége van? Ha ezek lehetnek reális félelmei, akkor elképzelhető, hogy végül megakadályozzák abban, hogy vásároljon?

A hatályos jogszabályok amúgy is 14 napos visszavásárlásra köteleznek minket, mindegy hogy mit árulunk online. Ha pedig így van, akkor miért ne használnánk ezt ki a saját előnyünkre? Miért ne tolnánk a potenciális vevőink orrába? Sőt, miért ne dobnánk még rá egy lapáttal, hogy még jobban hangozzon és még meggyőzőbb legyen? Én például 30 napos, kérdés nélküli pénzvisszafizetési garanciát kínálok mindenre, és ezt tartom is.

Merj garanciát vállalni!

Online értékesítési tipp 3. Arcmentő, azaz ügyfélvélemény

Az arcmentő kifejezést az értékesítésben arra szokták alkalmazni, hogy adj valami olyat a vevő kezébe, amivel “meg tudja magyarázni” és védeni a vásárlási döntését például a feleségének.

De amíg a személyes értékesítésnél az embernek van lehetősége a vevő személyes helyzetét kiismerni, és szükség esetén arra adni személyes arcmentőt, az online eladásnál ezt univerzálisan kell megoldani.

És még egy dologról nem szabad megfeledkezni, ami a személyes eladásra csak sokkal kevésbé jellemző. Ez pedig a vásárló saját maga felé biztosítandó arcmentő. Vagyis aki megnyomja a megrendelés gombot, kifizeti az összeget, akár már fél óra múlva megbánhatja ezt, kétségei támadhatnak stb.

Adj valami olyat a vevő kezébe, amivel “meg tudja magyarázni” és védeni a vásárlási döntését például a feleségének!

Vagyis online nem csak mások, de a várásló maga felé is arcmentőt kell biztosítanunk, ráadásul olyat, ami lehetőleg mindenkinél működik.

Ez pedig az ügyfélvélemény. Nincs más eszköz, ami ennél jobban el tudná látni ezt a feladatot. Ugyanis itt térjünk vissza az első ponthoz, és vedd észre, hogy ahogy ott saját magunkkal, itt egy “vásárló társával” azonosíttatjuk a vásárlót.

Online értékesítési tipp 4. 2+1 igazság

Ez már egy kicsit manipulatív szövegírási technika, de alapvetően működik. És mint minden másnál, ha nem hazudsz benne, és nem használod rosszra, akkor alapvetően semmi szó nem érheti a ház elejét. Mellesleg szövegírásról beszélek ugyan, de mindaz, amit itt leírtam nem csak írásban, de például egy értékesítési videóban ugyanúgy működik.

Ne hazudj a vásárlódnak!

Ez a technika pedig a következőn alapul. Leírsz két alapvető igazságot, amit illetően nincs kétsége a lehetséges vásárlónak, és melléjük teszel egy harmadik, elvárt cselekvést, vagy elvárt gondolatot – itt természetesen a termék vagy szolgáltatás megvásárlásával kapcsolatban.

Online értékesítési tipp 5. Call to action – azaz a cselekvés

Talán ez is túl egyértelmű, mégis a legtöbb esetben hiányzik. Ráadásul az értelmezése is többféle lehet, és én éppen arra szeretném felhívni a figyelmedet ezzel az elemmel kapcsolatban, ahogy a marketingesek általában nem használják.

A Call to action ugyanis magyarul felhívás cselekvésre, és az online marketingben általában azt a konkrét és egyetlen honlap elemet értjük alatta, amivel kapcsolatos online interakciót végső célként elvárunk a látogatótól.

Egy webáruház esetében ez a Kosárba gomb megnyomása, egy értékesítési oldal esetében az űrlap kitöltése, de még inkább a Megrendelem gomb megnyomása lenne.

Én azonban továbbmennék, és tovább is megyek ezt illetően. Ha megnézed az értékesítési oldalaimat, és neked is csak ezt tudom javasolni, vezetem a vásárlót, és nem egyszer mondom el neki felszólító módban, felkiáltójellel, hogy mit kell csinálnia.

Használj bátran felszólító módot és felkiáltójelet!

Az már csak hab a tortán, és akár egy külön pontot is megérhetett volna, hogy ezen kívül még ott helyben, lépésenként fel van sorolva, hogy mi fog a megrendelés után történni, mit kell még a vásárlónak tennie (fizetni), és hogyan és mikor fog hozzájutni a megrendelt anyaghoz. Ez megint szájbarágósnak tűnhet belülről, de kívülről hidd el, nagyon megnyugtató, amikor valaki a pénzét készül éppen otthagyni nálunk.

Vezesd te is a vásárlódat, és ne félj neki megmondani, hogy mit kell konkrétan tennie annak érdekében, hogy hozzájuthasson a termékedhez vagy a szolgáltatásodhoz! Használj felszólító módot, használj felkiáltójeleket, mert a magyar nyelvben ezek az eszközök fejezik ki azt, ha valakivel meg szeretnénk csináltatni valami!

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

Adathalászok a Facebookon

Adathalászok a Facebookon

Adathalászok a Facebookon Egyik napról a másikra azon kapod magad, hogy a Facebook oldaladról ki vagy tiltva, és nem is gyanakszol arra, hogy adathalász támadásnak vagy az áldozata? Mit tehetsz az adathalászok ellen?

Közösségi Média

Közösségi Média

Ha szeretnéd megmutatni magad a jövőbeni vevőidnek, akkor használnod kell a közösségi média csatornákat. Melyiket? Mire figyelj? Kattints a cikkre!

Árösszehasonlító oldalak

Árösszehasonlító oldalak

Ha vásárolsz valamit, és nem vagy a pénztárcád ellensége, akkor érdemes használnod
az árösszehasonlító oldalak valamelyikét.
Lássuk mik is ezek…

Hozzászólások

2 Comments

2 hozzászólás

  1. Soós Katalin

    Szia Balázs! A garanciát szerintem azért félünk feltenni a sales oldalra, mert attól tartunk, hogy jó magyar szokás szerint „kreatív” a vásárló, így megveszi a tanfolyamunkat, jól kimásolja magának, majd reklamál, és kéri vissza a pénzt. Neked mi a tapasztalatod, hogy milyen százalékban van reklamáció miatti visszafizetés? Köszi! Kati

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Nálunk ez minimális. Sokszor hallottam tanácsadóktól, hogy nem kell ettől félni, de sokáig én sem hittem el. 1-2% alatt van nálunk, valószínűleg a sokszorosát hozza. Ráadásul az én tapasztalatom szerint ezek nagy része sem visszaélés, hanem reális valamilyen – általában személyes – okból az ügyfél részéről.

      Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.