Ha valaki elkezd keresőoptimalizálással foglalkozni, előbb-utóbb a figyelme legalább részben a képek keresőoptimalizálása felé fordulhat. Ami jogos, hiszen – sokak számára meglepő módon, másoknak viszont mindennél természetesen – nagyon sokan keresnek, kereshetnek képekre is vagy képekkel is egy adott témában.
Itt rögtön az elején hadd írjak egy kicsit személyesnek tűnő megjegyzést. A tapasztalatom szerint a képek keresőoptimalizálása, de egyáltalán a képekkel való keresés sokkal közelebb áll a nőkhöz, mint a férfiakhoz. Nagy esély van rá, hogy ha nőként olvasod ezt a bejegyzést, akkor nem is érted, hogy ez miért lehet kérdés egyáltalán, ha férfiként, akkor pedig talán azt nem, hogy ugyan ki kereshet képekkel az interneten?
Én bevallom, az egésznek nem sokat tulajdonítottam addig, amíg egy SEO képzésemen a hölgyek egymásra licitálva nem bizonygatták, hogy bizony ők recepteket csak képekkel keresnek.. Azóta tudom, hogy ez nem csak a Google miatt fontos, hanem valódi látogatók is szerezhetők – bizonyos esetekben nem is kevés – jól keresőoptimalizált képekkel.
Mert mindannyian mások vagyunk, ami egy pozitívum, viszont ezt ki kell tudnunk használni az online marketingben és a keresőoptimalizálásban is. Ezért akár érint téged személyesen, akár nem (vagyis akár használod, akár nem), a képek keresőoptimalizálásával előbb-utóbb muszáj foglalkoznod.
Mielőtt belemennék a részletekbe, fontos megjegyezni, hogy a képek keresőoptimalizálása témájában nem mindegy, hogy milyen területen mozogsz. Természetesen vannak sokkal vizuálisabb témakörök, és van, ahol elég nehéz, vagy szinte lehetetlen sok jó képet felhasználni.
Hadd hozzam csak példának az én két kedvenc területemet. Ebből egyik az online marketing, aminek a honlapját most olvasod. A másik pedig a főzés, a gasztro téma. Ugye nem kell különösebben ecsetelnem, hogy míg receptek témájában nagyon könnyű akár „maguktól megszólaló” képeket publikálni, addig az online marketingben ez nem egy annyira vonzó terület. És ez természetesen igaz a keresésekre is. Amíg a Rántott hús wokban gasztroblogom esetében a keresőből érkező látogatók 5,5%-a jön képeket keresve, addig a Honlapra Fel! online marketing és SEO blog esetében ez mindössze 1,1%.
Ha rákeresel a gyors sikert hozó brokkolis csirkemell receptemre, a kép a 2. találatként jelenik meg, erről külön cikket is írtam
Tehát a képek keresőoptimalizálása minden esetben hasznos lehet, de hogy mennyiben járul hozzá a konkrét látogatottság növekedéséhez, az nem csak a beállításoktól, hanem magától a témától is nagy mértékben függ.
Meglepő módon a képek keresőoptimalizálása témájában a legfontosabb dolgok sokkal kevésbé technikaiak, mint azt gondolná az ember. Halkan jegyzem meg, azért ha valaki tényleg ismeri a keresőoptimalizálás csínját-bínját, ahogy azt nem egy fórumon hangoztatom, maga az egész SEO ma már sokkal kevésbé technikai dolog, mint azt sokan gondolják vagy láttatni próbálják.
A sikeres kép SEO alapvető feltétele ugyanis, hogy legyen elegendő, érdeklődést keltő saját képed.
Nem mondom, hogy lehetetlen egy-egy máshonnan – legálisan – szerzett, letöltött képpel eredményt elérni. De nagy tételben egészen biztosan nem. A Google ugyanis ma már nem becsapható. Pontosan tudja, hogy mi van egy képen, és azt is pontosan tudja, ha ugyanazt a képet használod fel, amit már más honlapon más felhasznált. Ha ezt nem hiszed, a legegyszerűbb leellenőrizni a Google fordított képkeresési szolgáltatásában, bármilyen tetszőleges képpel.
A második legfontosabb dolog a képek keresőoptimalizálása kapcsán, hogy igazából nincs trükk. Minimális beállítási lehetőségünk van, amivel a tényleges SEO eredményeket befolyásolni tudjuk, és ha már megvannak a saját képek, akkor igazából egyetlen dolgon múlik, hogy a képekkel jó eredmény érünk-e el a Google-ben.
Ez pedig az, hogy az adott képek témájában a normál, webes keresésben – és természetesen a tartalomban – sikeres-e a honlap.
Tehát tisztázhatjuk az alábbi, talán sokakban tévhitként meglévő gondolatokat:
Ellenben az alábbi igazság leírja a képek keresőoptimalizálásának alapját:
Ahogy már utaltam rá, viszonylag kevés technikai elem van, amivel egy kép keresőoptimalizálható, és az eredmény nagymértékben a relevanciától, a honlap általános SEO eredményeitől, valamint a saját képek meglététől függ.
Van azonban két technikai elem, amit a tapasztalatok szerint a fentieken túl nagyon is figyelembe vesz a Google. Ha képileg illetve relevancia szempontjából minden rendben van, azért ezzel még nagyon segítheted a képeid keresőoptimalizálását.
Ha egészen profi szeretnél lenni a képek keresőoptimalizálásában, és szeretnéd azt is megérteni, hogy a képekhez hogyan kell a megfelelő, releváns, és a keresőben is jól szereplő tartalmat összeállítani, akkor mindenképp nézd meg az online SEO szövegírás tanfolyamomat!
Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!
Jobb agyfélteke, bal agyfélteke… Egy férfi agya egészen másképp működik. Ő balos, Racionális, 16 alapszínt lát, neki a viola és a levendula szín egyaránt csak lila, a jégkék neki zöld. Könnyebb adatokkal dolgoznia mint képekkel.
Az átlag nő aki a család hétköznapi beszerzéseiről dönt jobbos. Képekből tájékozódik. Ha megfigyelünk vásárlás közben egy nőt… Mindent megérint, megnézi a színeket, megszagolja… épp csak meg nem ízleli a zöldségstandon a gyümölcsöt… Impulzusvásárlásra hajlamosabb ami jó hír a SEO-ban, mert jó fotókkal online nagyon jól lehet befolyásolni egy jobbost.
Ez rossz hír is mert ha nincs jó nagyítható fotód, nem tudod elnyerni a bizalmát. Még egy akkutöltőt sem vesz meg ha nincs róla egy kiváló fotó… vagy azt a webboltot választja ahol van! A férfiak mindig röhögnek ha egy nőtől megkérdezik az autója paramétereit mire emlékszik először? Nem arra hogy Audi vagy LADA hanem arra hogy PIROS! 😛 És a rendszámot elfelejti!
Optimalizálni kell a képeket ha jobbosokat céloz a weboldal.
Az én receptes honlapomra 20% érkezik a képkeresőből, szóval gasztro témában mindenképpen megéri a képek keresőoptimalizálásával foglalkozni.
Biztos vagyok benne, hogy a férfiak is használják a képkeresőt, csak ők valószínű nem recepteket keresnek, hanem mondjuk autókat 🙂
20% az nem gyenge! 😀
Nekem amúgy tényleg eszembe nem jutna képekkel keredni, de tényleg különbözőek vagyunk. 🙂