SEO jelentése

Utolsó frissítés: · Szerző: · Keresőoptimalizálás · 2 hozzászólás
SEO jelentése

A SEO jelentése legalább két különböző módon értelmezhető:

  • Mit jelent maga ez a három betű, hogy SEO? Mindek a rövidítése, hogy mondják magyarul?
  • Egy kicsit mélyebbre ásva, mi az, ami a fogalom mögött van? Mit takar pontosan, és mit nem? – És persze egy online markeinggel foglalkozó blogon hogyan hozhat és hogyan nem hozhat neked több pénzt?

Nézzük akkor sorban ezeket!

A SEO jelentése 1: mit jelent a SEO magyarul?

A SEO az angol Search Engine Optimization rövidítése, ami magyarul keresőoptimalizálást jelent. (Egészen pontosan, szó szerint keresőmotor optimalizálást, de ezt így magyarul nem használjuk.)

Magyarul kétféleképpen hallottam kiejteni, egyrészt “seó”, másrészt “szeó” formában. Az eredeti, angol változat azonban nem így hangzik, hanem mint általában a mozaikszavakat, a SEO-t is betűzve ejtik: kb. “esz-í-ó”.

A fentieken túl egyébként az SEO mozaikszó angolul egyben keresőoptimalizálási szekértőt, keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert is jelent, magyarul azonban ebben a formában a SEO-s (ejtsd: szeós) kifejezést használjuk.

Nézd meg ezt az új videót:

Hogyan add ki a keresőoptimalizált szövegírást?

SEO jelentése videón

Nézd meg ezt a videót, amiben elmagyarázom, mit jelent a SEO:

A SEO jelentése 2: Mi tartozik akkor ide?

Mivel ez a honlap lényegében a keresőoptimalizálásról szól, ezért a SEO jelentése kapcsán nem állnék meg ott, hogy pusztán leírom magyarul a szó jelentését.

Szeretném bemutatni – elsősorban kisvállalkozói szemmel -, hogy mi is ez a SEO, hová tartozik, hogy kezeld, miben segíthet neked.

SEO, marketing, online marketing

A SEO, vagyis keresőoptimalizálás az online marketing szerves része. Egyik eleme mindannak az igen széles eszköztárnak, amellyel a terméked, szolgáltatásod számára a interneten vásárlókat tudsz szerezni.

A SEO konkrétan azt tudja, hogy egy adott – a te honlapodhoz valamilyen módon kapcsolható – témában érdeklődő látogatókat hoz a honlapodra.

És itt el is érkeztünk oda, hogy tisztázzunk néhány félreértést a SEO-val kapcsolatban. Ezek egy része lehet némiképp szubjektív vélemény – elvégre a marketing egy meglehetősen új ágáról van szó, így aztán az egyetértés az, amit legkevésbé keress a SEO pontos jelentésével kapcsolatban.

Nézd meg ezt az új videót:

Hogyan add ki a keresőoptimalizált szövegírást?
  • A SEO igazából nem állhat meg ott, hogy jobb helyezést ér el. Sőt, a jobb helyezés lényegében csak egy eszköz, ennek a marketing eszköznek az igazi célja a több relveáns látogató, aki később vásárlóvá konvertálható.
  • Másrészt viszont a SEO-nak nem feladata az, hogy eladjon. Igen, az hogy több releváns látogatót hoz, az jó eséllyel aztán az értékesítést is növeli, de egy online marketing tervből kizárólag a SEO-t kiragadva eladást nem várhatunk el.
  • A SEO nem egy misztikus, kiismerhetetlen valami. A keresőmotoroknak ugyan érdeke, hogy ne hozzák nyilvánosságra az összes kiértékelési algoritmusukat, de a misztikumot az én tapasztalatom szerint inkább azok a SEO szakértők gerjesztik, akik azt gondolják, hogy csak úgy tudják saját magukat eladni, ha az ügyfeleiket tudatlanságban tartják.
  • A SEO nem igazán művelhető eredményesen kizárólag mechanikus eszközökkel. Úgy értem, ez igazából ész és logika kérdése. Adott egy (vagy több) évi több milliárd dolláros büdzséből finanszírozott keresőmotor, ezzel soha nem fogja felvenni a versenyt valami házilag kifejlesztett csodaszoftver.

Hogyan hozhat a SEO neked több bevételt?

A fentiek után talán egyértelmű, talán nem, de a rossz hírem az, hogy a SEO közvetlenül nem képes neked pénzt hozni.

Ez egy olyan online marketing elem, amit legalább egy nagyon jó céloldali konverziós elemnek (vagyis bárminek, ami az oda érkező látogatóból vásárlót csinál) kell kiegészítenie.

Sőt, általában még ennél is több kell az anyagi sikerhez. Webáruházaknál és néhány kivételes esetben a SEO ugyan képes közvetlenül egy olyan oldalra irányítani a látogatót, amiből aztán pénzt tudsz csinálni. De egyrészt ez messze nem használja ki a technikában rejlő összes lehetőséget, másrészt nem webáruházak esetében (az azonnali eladás) csak nagyon korlátozottan alkalmazható.

A SEO ugyanis érdeklődőket képes a honlapodra vinni, akik akkor még nem biztos, hogy vásárolni szeretnének. De ha ügyesen meg tudod fogni őket, akkor a későbbiek során belőlük sokkal hűségesebb, visszatérő vevőket tudsz konvertálni.

A SEO jelentése Amerikában (angol nyelvterületen)

Ahhoz, hogy teljes képet láss, és talán kicsit jobban megértsd a néha félrevezető információkat a keresőoptimalizálással kapcsolatban, meg kell említenem még egy jelentést.

Ez nem áll annyira távol a SEO eredeti jelentésétől (keresőoptimalizálás), talán inkább az alkalmazási mód tekintetében más egy kicsit.

Angol nyelvterületen ezt a technikát, ezt a szót gyakran értik kizárólag arra az üzleti tevékenységre, amikor valaki csak abból a célból üzemeltet weboldalakat, hogy oda a keresőből látogatókat hozzon, és utána partnerprogramokon keresztül más cégek termékeit vagy szolgáltatásait jutalékért értékesítse.

Ez magyar nyelvterületen objektív okokból nem igazán életképes üzleti modell önmagában – sokkal kisebb a piac, és kevés a valóban jó és korrekt partnerprogram.

Mégis rengeteg hiedelem kifejezetten erről a területről jött át hozzánk, és tartja magát. Egy pár gondolatban összeszedtem, hogy mik ezek, és talán ezt a listát átolvasva megérted, hogy egy valódi, működő vállalkozásnál a SEO esetén miért nem oda kellene tenni a fókuszt (értsd: a problémákra), ahová az emberek többsége teszi.

  • Ezek az oldalak többségében nem sok hozzáadott értéket képviselnek. Általában másolt, összeollózott, vagy pakiszátni bérírnokok által fillérekért összedobott, kifejezetten a keresőnek szóló szövegek. A Google rengeteg egzotikus állata harcol ez ellen.
  • Nagyon sokszor tömegesen, ezres- vagy tízezres nagyságrendben előállított tartalomról, linkekről stb. van szó.
  • Szinte minden esetben trükközés is van a dologban. Tisztelet a kivételnek, de ez a fajta SEO általában legalább részben összekapcsolódik a gazdagodj-meg-gyorsan álomképpel, és akit ez az őrület elkap, az általában mindenféle, hosszú távon nem feltétlenül kifizetődő dologra képes.
  • Hátráltatják a nagyobb tőkével működtetett cégeket. Az amazon.com pl. szívesen fizet jutalékot azért, ha valóban te adod el a termékeit, de ha mindenféle trükkökkel kerülsz elé értéktelen tartalommal a keresőben, akkor azt – érthetően – nem nézi jó szemmel. És lehet összeesküvés elméleteket fújni vagy bármi mást, egy milliárdos cég (pl. Google) igenis mindig inkább egy milliárdos cég (pl. Amazon) érdekeit fogja szem előtt tartani.

Ezt rakd össze!

És akkor tegyünk még hozzá négy tényt, amit a végén összerakva szerintem összeáll a kép: ha keresőoptimalizálás témában valóban előre akarsz haladni, akkor a netes rémtörténeteknek ne nagyon adj hitelt!

  1. Az interneten SEO témában angolul megtalálható információ nagy része a SEO-nak kifejezetten ehhez az utóbbi jelentéséhez kapcsolódik. Viszonylag kevés hír, információ, kérdés vagy válasz jelenik meg azt illetően, hogy egy hagyományos kisvállalkozás, a saját termékei vagy szolgáltatásai népszerűsítése érdekében milyen SEO eszközökkel élhet.
  2. Az emberek általában hajlamosak a negatív töltetű híreken (itt most értsd: miért és hogyan nem működik a SEO) fennakadni.
  3. A magyar szakértők többsége egyszerűen lemásolja azt, amit angol nyelven olvas, anélkül, hogy gondolkodna, vagy megvizsgálná, hogy az a dolog tényleg működik-e, tényleg igaz-e. Nem csak SEO témában.
  4. És ahogy följebb már említettem, vannak olyan szakértők, akik könnyebbnek tartják a zavarosban halászást. A célpiac és az ügyfelek homályban tartásával úgy érzik, bármit és bármennyiért eladhatnak.

Vagyis a SEO igazi jelentése nem az, hogy keress sok pénzt gyorsan, hanem hogy találd meg és építsd ki a lehető legtöbb utat, ami a célközönségedet eljuttatja hozzád!

Te hol kezded?

Ebben segít a két napos SEO képzésem, amelynek elvégzése után nem csak azt fogod érteni, hogy mi, hanem hogy miért működik a keresőoptimalizálásban. És így képes leszel nagy mennyiségben potenciális vásárlókat hoznak a honlapodra. Nézd meg most!

SEO tanfolyam részletek»

Címkék

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

  1. Korsos Betti szerint:

    Közel 4 éve videó kommunikációs eszközök értékesítésével, elterjesztésével foglalkozom. Korábban titkárnőm volt, számítógépet sem tudtam bekapcsolni. Ma már saját blogomat vezetem, online prezentációkat tartok, és használom azokat az eszközöket, amik rendelkezésemre állnak. Örömmel tanulmányozom Balázs írásait, amelyek hasznosak. Mindig tanulni kell. Várom azt a pillanatot, amikor egy szakemberrel karöltve, az én általam használt eszközöket használva, kirobbanó sikerforrás lesz vállalkozások ezereinek.

Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!