Óvakodj a hamis prófétától! Avagy: ha bizonyíték kell és nem ígéret…

Utolsó frissítés: · Szerző: · Keresőoptimalizálás · 9 hozzászólás
Bizonyíték kell? Nem ígéret? Izmos férfi hasizom és mellizom.

Vannak dolgok, amikhez mindenki ért. Ilyen például a foci, és mostanában a keresőoptimalizálás.

Na ha nem is mindenki, de aki már kimondta egyszer a száján azt a szót, hogy marketing, az biztos, hogy olyan tuti tanácsokat fog neked adni a keresőoptimalizálás témájában, hogy aztán csak a fejed fogod, hogy eddig mi mindent rontottál el.

Csakhogy ahogy az általában lenni szokott, ha valamihez mindenki ért, akkor kell a legjobban megnézni, hogy kitől fogad el tanácsot az ember.

Ebben szeretnék neked egy kis irányt mutatni. Mik azok a jelek, amikről felismerheted a hamis seo prófétát?

Vagyis: honnan tudhatod, hogy aki osztja neked a seo-észt, az vajon tényleg ért-e hozzá, vagy csak legjobb esetben valami harmadik kategóriás amerikai blogot olvasott, de méginkább egy jólértesült Facebook csoportban szerezte jó értesüléseit?

Olvasd el a történetem:

Hogyan kerestem 100 millió Ft-ot online?

A legárulkodóbb jelek

Ezek a legárulkodóbb jelek, amikkel már az első mondat után kiszűrhető, hogy valóban ért-e a seohoz az illető, vagy csak azt hiszi magáról:

  • Csak mondja, vagy csinálja is? Én nem várom el, hogy valaki ezen a piacon kiadja az ügyfelei nevét. De ha tényleg ért a keresőoptimalizáláshoz, akkor legalább egy olyan saját honlapja lesz, ahol benne van az első 5-ben egy közepes vagy nehéz kulcsszóra. Azt meg miért ne mutatná meg?
  • Ránézésre megmondja a tutit? A tuti alatt itt azt értem, hogy mi a szar nálad. Bocsánat, erre nincs szebb kifejezés. Nem tudom miért van az, de aki nem ért hozzá, az rögtön meglátja és jól meg is aszongya, hogy mitől gáz a te honlapod. Úgy első ránézésre, anélkül, hogy legalább megkérdezné: Te, Józsi? Hányadik helyen jöttök a gugliban? (Mert ha mondjuk első helyen jössz, akkor erre azért elég gáz lefikázni a seodat.)

Vegyük egy kicsit szakmaibbra a figurát!

Legyünk egy kicsit szakmaibbak, és nézzük meg, hogy mik azok a jelek, amik ugyan több szakmai hozzáértést igényelnek, de amikkel aztán végképp kiszúrható a seo kókler.

VIGYÁZAT! Az, hogy valaki idegen szavakat használ, szakmainak tűnő kifejezésekkel dobálózik, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy ért hozzá!

  • A meta keywords (vagy kulcsszó) beállításaidon lovagol. Ez kétféleképpen lehetséges: ha használod akkor megdicsér, ha nem használod akkor elmondja, hogy nem tölteni a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz. Nem győzöm elégszer hangsúlyozni: semmi értelme a meta keywords mező töltögetésének. Bizonyíték kell? Bodybuilder

    Itt a bizonyíték: ezen a honlapon, amit most olvasol (honlaprafel.hu) egy darab meta kulcsszót sem találsz, azt garantálom neked. Közben meg e cikk írásakor éppen a 4. helyen tanyázik lassan háromnegyed éve a “keresőoptimlizálás” szóra. Szerinted? Meta kulcsszó? Ígéret?

  • A kulcsszósűrűségedet elemezgeti. Erről nem írtam még itt a honlapon, de jelenleg (2014.) semmi értelme a kulcsszósűrűségen görcsölni. Megint bizonyíték? Ez a cikkem jelenleg 1. helyen szerpel a “majonéz házilag” szóra, közben egyetlen egyszer sem szerepel benne ez a kifejezés. Vagyis a kulcsszósűrűség 0, nulla, zéró.
  • Azt számolgatja, hány szóból állnak az aloldalaid. Könyörgöm, ha te beírsz valamit a keresőbe, akkor az a fontos számodra, hogy hány szavas cikket olvasgatsz, vagy inkább az, hogy választ kapj a kérdésedre?! Bizonyíték? Tessék kettő is: ez az aloldalam “novellák online” kulcsszóra 3.(!) hely, pedig a valódi, egyedi tartalom mindössze 153 szó (vigyázz, erről az okosok elmondják neked, hogy kevés!). És a másik véglet – mert hallottam már azt is, hogy nem szabad hosszú cikket írni: ez az aloldalam “keresőoptimalizálás lépésről lépésre” kulcsszóra stabil 1. hely, pedig a tartalom 4482(!) szó, nagyjából 10 totál telegépelt oldal, szörnyű bűn azok szemében, akik meta adatokban és számokban látják a sikert a keresőben!
  • Csak egzotikus állatokról beszél (pl. pingvin, panda, kolibri). Itt azért a csak szónak is van jelentősége, lévén nem árt odafigyelni a Google frissítésekre. De a tapasztalatom szerint a magyar kisvállalkozások többségét ezek a frissítések egyáltalán nem érintik – csak akkor, ha valami gáz dolgot műveltek korábban a honlapjukon seo értelemben. Bizonyíték? Pingvin 2.1 frissítés 2013. október elején. Én ezt a frissítést láttam itthon a legkárosabbnak, különösen azoknál a honlapoknál, akik túloptimalizálták a linkjeiket (lásd a következő pont).

    Honlaprafel.hu organikus látogatottság a keresőből a frissítés előtt és után:

    Honlaprafel.hu látogatottság organikus keresőből 2013. 09. 15 - 11. 23.

    Lehet véletlen? Lehet. De akkor itt egy másik. Gasztroblogom organikus keresőből származó látogatottsága ugyanebben az időszakban:

    Olvasd el a történetem:

    Rántott hús wokban látogatottság organikus keresőből 2013. 09. 15 - 11. 23.
  • Megjegyzi, hogy hányszáz linkkatalógusba nem regisztráltál még. Na ez mondjuk már egy kicsit kényesebb történet, mert a linképítésnek igenis van értelme. De nem úgy, ahogy azt sokan hiszik. Bizonyíték? Ez a honlapom stabil 1-2. helyen jön pl. az alábbi kulcsszavakra: “pizzakő“, “pizzasütő lap“, “hamburger prés“, “pizzasütő tepsi“, és még a “konyha webshop” szóra is első oldal. Mi ebben a nagy szám? Erre a honlapra mi egyetlen darab linket sem építettünk úgy, ahogy azt az okosok linképítésnek hívják/hiszik (vagyis: linkkatalógusban).

Megjegyzés: a helyezés adatok a cikk írásakor a Google Webmestereszközök hiteles adatai alapján lettek kiválogatva olyan kulcsszavakra, amelyek hónapok óta stabilan az itt írt helyezés körül mozognak.

Tudod, mi az ami hiányzik?

Szerinted miért vesznek meg az emberek egy autót? Vagy miért csorog egy jó autó után a nyáluk?

Szerinted ez után csorog a nyáluk?

Sárga sportkocsi

vagy inkább ez után?

Csavar

Az embereket nem érdekli a csavar. Még akkor sem, ha az van a sportautóban is. Nem egy csavarral akarnak csavarogni az utcán, hanem egy sportkocsiból akarnak lazán és sportosan kitekinteni a világra.

És ez igaz a honlapokra is. Az embereket nem érdekli a meta kutyafüle, a Google pedig az embereket követi. Persze fontosak az apró beállítások, ezt nem tagadom. De aki csak azokra koncentrál, az könnyen abba a hibába esik, hogy a végén a fától nem látja az erdőt. És ne akarj egy olyan erdésztől tanácsot elfogadni, aki nem tudja, hol az erdő!

Fa közeli perspektívából

Na de akkor honnan jön ez a sok okosság?

OK, ez rendben, mondhatod. De akkor honnan jön az a sok okosság, amit az önjelölt seo szakértők a keresőoptimalizálásról szajkóznak égen-földön?

A Google rengeteget változott az elmúlt években. Míg 5-10 éve teljesen rendben volt, hogy egy-két beállítással vagy linkkatatlógusban elhelyezett linkkel szárnyalhattál, ma már ez nem így van. Vagyis: 5 éve ha valaki ránézett a honlapodra, kiszúrt egy hibát, akkor tényleg jól helyre tudott tenni: ejnye-ejnye, ezt elszúrtad!

Csak az a baj, hogy a világ változott, és ma ez már nem igaz. És tudod, akik nem értenek valamihez, de szeretnek okosak lenni, ők általában két dolgot nagyon nem szeretnek: tanulni és változni.

Érted már?

Címkék

·

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

  1. Palásti Imre szerint:

    Na ez egy nagyon jó cikk volt köszönöm. Én is tanulom a SEO-t és meg kell mondjam az ember borzalmas sokszor találkozik azzal, hogy ez így kell ezt úgy kell, az ember feje zsibog már attól hogy állandóan hallja a jó tanácsokat. Egy apró bibi van legtöbbször. Azt ember az olvasót nem veszik bele a képletbe, A felhasználói élményt.
    Én úgy vagyok vele hogy a blogom nem az enyém, azé aki olvassa és tanulni szeretne belőle. Nem mindenkinek kell, de aki szeretne az remélem visz haza egy két hasznos infót.
    Learning by Doing 🙂

    • Jó nézőpont Imre, bár számomra azért a blogom az enyém, de teljesen egyetértek azzal, amit mondasz, ha az olvasóról szól a tartalom akkor az eredmény is jönni fog!

  2. Hobo szerint:

    Tetszett, gratula:)
    Hobo

  3. Bernadett szerint:

    Kérdezném, hogy SEO, látogatók és google keresés szempontjából mi a jobb megoldás:
    —- 1 domain-en belül 2-3 nyelvű honlap (pl. valami.com és valami.com/hu , valami.com/de) VAGY
    —- mindegyik nyelvre külön domain, pl valami.hu, valami.de, valami.com.
    Balázs mi erről a szakmai véleményed?

    MÁSIK kérdésem az lenne, hogy blogot hogyan érdemes egy honlapba berakni?
    Ilyenre gondolok: blog.valami.com vagy valami.com/blog
    Melyiknek mi az előnye / hátránya?
    Egynyelvű esetén és többnyelvű honlap esetén mi a helyzet a bloggal (magyar, angol, német.. blog) ?

    Előre is köszönöm válaszaidat.
    B.

    • Kedves Bernadett!

      Ez kicsit összetett, ilyen kérdésekre én csaka teljes projekt ismeretében szeretek válaszolni. Lehet ugyanis mindegyik jó, én nem igazán a SEO vagy a Google, hanem a látogatók szemszögéből nézném ezt (ha a látogatók seretik, a Google eredmények úgyis megjönnek).

      Blog esetén ugyanez a helyzet, minden megoldás működhet, még akár a külön domain is. Ismerni kellene a teljes projektet ahhoz, hogy meralapozott választ tudjak rá adni.

      • Bernadett szerint:

        Mivel a projekt új, mondhatni, hogy indítás előtti, ezért kérdezem, hogy hogyan lenne érdemes megcsinálni.. (még lehet rajta variálni), hogy optimális legyen a látogatóknak, ill. h. a google-ban az első oldalon legyen. (Melyik struktúrával lehet a legkönnyebben/leggyorsabban elérni a google 1. oldalt? — végülis erre lennék kíváncsi 🙂 )
        Mivel az oldalt nem ismerik, így nem tudom/tudjuk felmérni azt, hogy oldalt szeretik-e vagy sem.
        Blogbejegyzés sincs még rajta, jelenleg csak angol nyelvű.
        (Balázs, mit kell ahhoz tudnod feltétlenül, hogy érdemben meg tudd válaszolni kérdéseimet? GM-csoport-ban esetleg? )

        Előre is köszönöm segítségedet.
        B.

        • Nekem az a tapasztalatom, hogy a Google szempontja másodlagos, főleg ilyen kérdésben. Nézd azt, hogy a látogatókat mi szolgálja a legjobban, ha ez sikerül, akkor nem azon fog múlni az első oldal, hogy jól választottad-e meg a domaint, jól nevezted-e el a blogot.

          Pl. a valami.hu/en vagy something.com között igazából az a leglényegesebb különbség, hogy tudtára akarod-e hozni a látogatónak, hogy ez egy magyar oldal, magyar szolgáltatás, stb. Mindkettő lehet cél, mindkettőnek lehet üzletileg értelme. Ha igen, akkor az első a javasolt. Ha nem, akkor a második. De ez kulcsszavakra is lefordítható: itthoni angol nyelvű vagy pl. amerikai kereséseket célzol meg elsősroban? És akkor ehhez hasonló kérdésből valószínűleg sokat tennék fel, ha valóban érdemi választ szeretnék adni a kérdéseidre. 🙂

          De ha egyszerű választ kell adni, akkor tényleg nézd azt, hogy a látogatónak mi jó, és a keresőben nem ezen fog múlni az eredmény.

          Nézd meg a SEO konzultáció szolgáltatásunkat, ha ez sarkalatos kérdés nálatok, szerintem az segíthet.

Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!