IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
AJÁNDÉK webshop keresőoptimalizálás videó tanfolyam
2 SEO technika, ami a magyar webshopoknál 2020-ban működik!
A webáruházak számára alapkövetelmény, hogy termékei szerepeljenek az árösszehasonlító oldalakon. Ha valaki egy árösszehasonlító oldalon keres rá egy adott termékre, akkor ő már valószínűleg eltökélt vásárlási szándékkal érkezik.
A legismertebb és a leglátogatottabb árösszehasonlító oldal az Árukereső. Ezt követi az Árgép és az Olcsóbbat.
A többi szereplő ezekhez képest sokkal kisebb piaci részesedéssel bír.
Az árösszehasonlító oldalak arra törekszenek, hogy minél több webáruházzal működjenek együtt.
A webshopok megosztják és folyamatosan aktualizálják a termék adatbázisukat, így naprakész adatokhoz jutnak hozzá a vásárolni vágyók.
Webáruházadat magán az árösszehasonlító oldalon elvégzett regisztrációval csatlakoztathatod.
Az árösszehasonlítás az online marketing egy speciális területe, amely hazánkban még gyerekcipőben jár, de óriási lehetőség rejlik benne. Az a tapasztalat, hogy a webshop-tulajdonosok nem szentelnek elég figyelmet az árösszehasonlító oldalak optimalizálására.
Az árösszehasonlító oldalakról a bevételed akár 40 százaléka is származhat, ha jól csinálod az optimalizálást.
Ha azt akarod, hogy a terméked jól szerepeljen az árösszehasonlító oldalon, akkor az első lépés az xlm optimalizálás. A termék összehasonlító oldal pl. Árukereső, akkor tud jól működni, ha pontosak a termékadatok. Az EAN kód alapján egyértelműen beazonosítható a termék. (Az EAN vonalkódokat világszerte kiskereskedelmi árucikkek jelzésére használják.)
Miért?
Ha nem kategórizálod be a termékedet, akkor az Árukereső nem fogja felhozni a találatok között a termékedet, nagyban lecsökkentve a kattintások számát.
Az Árukeresőt használók már biztosan ismerik a zöld keretes és a zöld hátteres megbízható bolt jelvényeket. Bizonyos előnyöket élveznek azok a webshopok, akik ezeket a minősítéseket megszerezték. A zöld háttereres a jobb minősítés: Itt legalább egy 90 százalékban elégedett véleményeket kell begyűjteni a felhasználóktól.
Hogy elégedettek legyenek a vásárlók fontos, hogy nagyon jó legyen az adott webshop ügyfélszolgálata, hogy ne csalódjon a vásárló, és észrevételeire, kéréseire reagáljanak.
Ha beírsz az árukeresőbe egy terméket, akkor az árukereső organikusan rendezi sorba a találatokat a bekötött xml-ek alapján. Ár alapján rakja sorba a találatokat.
Az egyes termékeidre fizethetsz extra licitet is, és ekkor a találati oszlop tetején fog helyet foglalni a terméked. Ugyanúgy, ahogy a Google találati lista tetején a fizetett hirdetések vannak.
Utána kezdi el a legalacsonyabb ártól listázni az organikus találatokat.
Ár és minőség szerint állítja sorrendbe a fizetett hirdetéseket, hasonlóan a Google ppc-hez. Ha egy webshopnak megvan a megbízható bolt jelvénye, akkor alacsonyabb szorzóval kell fizetni a versenytársakhoz képest, hogy ugyanazt a pozíciót elérje.
A termékvélemény bekérés – lehetőségének biztosítása a bolt által – ezzel a lehetőséggel előnyt élvezünk a konkurensekkel szemben, ha a többieknek nincs ilyen.
Az Olcsóbbat és az Árgépen minimális szintű manuális lehetőség van az optimalizálásra. Az automata licitre ezeknél az árösszehasonlító oldalaknál nincs lehetőség.
Favi, Glami, Shopalike árösszehasonlító oldalak esetében kevésbé fontos a termék kategórizálása. Pl: ilyenek a ruhaneműk, cipők. Inkább több fotó legyen a termékről, több szögből, más szögben.
Költségkontroll miatt javasolt az előre feltöltős rendszer, mert ha van egy nagyon jól sikerült, dekoratív termékképed, ami nagyon „kattintékony”, de emellett a vásárlások száma alacsony marad, akkor a költségeid nagyon el tudnak szállni.
Analytics összekötés révén tudnak ezek az oldalak top termékeket javasolni, ami szintén nagyon hasznos lehet.
Forrás:
https://shopping.growwwdigital.com/praktikus-tanacsok-az-arosszehasonlito-oldalak-hatekony-hasznalatahoz/
A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!
Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!