Árösszehasonlító oldalak
Utolsó frissítés Oct 4, 2023

A webáruházak számára alapkövetelmény, hogy termékei szerepeljenek az árösszehasonlító oldalakon. Ha valaki egy árösszehasonlító oldalon keres rá egy adott termékre, akkor ő már valószínűleg eltökélt vásárlási szándékkal érkezik.

A legismertebb és a leglátogatottabb árösszehasonlító oldal az Árukereső. Ezt követi az Árgép és az Olcsóbbat.

A többi szereplő ezekhez képest sokkal kisebb piaci részesedéssel bír.

Az árösszehasonlító oldalak arra törekszenek, hogy minél több webáruházzal működjenek együtt.

Hogy is néz ez ki ténylegesen?

A webshopok megosztják és folyamatosan aktualizálják a termék adatbázisukat, így naprakész adatokhoz jutnak hozzá a vásárolni vágyók.

Webáruházadat magán az árösszehasonlító oldalon elvégzett regisztrációval csatlakoztathatod.

Árösszehasonlító optimalizálás

Az árösszehasonlítás az online marketing egy speciális területe, amely hazánkban még gyerekcipőben jár, de óriási lehetőség rejlik benne. Az a tapasztalat, hogy a webshop-tulajdonosok nem szentelnek elég figyelmet az árösszehasonlító oldalak optimalizálására.

Az árösszehasonlító oldalakról a bevételed akár 40 százaléka is származhat, ha jól csinálod az optimalizálást.

Ha azt akarod, hogy a terméked jól szerepeljen az árösszehasonlító oldalon, akkor az első lépés az xlm optimalizálás. A termék összehasonlító oldal pl. Árukereső, akkor tud jól működni, ha pontosak a termékadatok. Az EAN kód alapján egyértelműen beazonosítható a termék. (Az EAN vonalkódokat világszerte kiskereskedelmi árucikkek jelzésére használják.)

Az árukereső szempontjából fontos a kulcsfontosságú kategóriába sorolás is

Miért?

Ha nem kategórizálod be a termékedet, akkor az Árukereső nem fogja felhozni a találatok között a termékedet, nagyban lecsökkentve a kattintások számát.

Jó taktika a „Megbízható bolt” jelvény is

Az Árukeresőt használók már biztosan ismerik a zöld keretes és a zöld hátteres megbízható bolt jelvényeket. Bizonyos előnyöket élveznek azok a webshopok, akik ezeket a minősítéseket megszerezték. A zöld háttereres a jobb minősítés: Itt legalább egy 90 százalékban elégedett véleményeket kell begyűjteni a felhasználóktól.

Hogy elégedettek legyenek a vásárlók fontos, hogy nagyon jó legyen az adott webshop ügyfélszolgálata, hogy ne csalódjon a vásárló, és észrevételeire, kéréseire reagáljanak.

Ha beírsz az árukeresőbe egy terméket, akkor az árukereső organikusan rendezi sorba a találatokat a bekötött xml-ek alapján. Ár alapján rakja sorba a találatokat.

Az egyes termékeidre fizethetsz extra licitet is, és ekkor a találati oszlop tetején fog helyet foglalni a terméked. Ugyanúgy, ahogy a Google találati lista tetején a fizetett hirdetések vannak.

Utána kezdi el a legalacsonyabb ártól listázni az organikus találatokat.

Ár és minőség szerint állítja sorrendbe a fizetett hirdetéseket, hasonlóan a Google ppc-hez. Ha egy webshopnak megvan a megbízható bolt jelvénye, akkor alacsonyabb szorzóval kell fizetni a versenytársakhoz képest, hogy ugyanazt a pozíciót elérje.

A termékvélemény bekérés – lehetőségének biztosítása a bolt által – ezzel a lehetőséggel előnyt élvezünk a konkurensekkel szemben, ha a többieknek nincs ilyen.

Árukereső árösszehasonlító oldalak

Összefoglalva tehát három szinten tudod használni az Árukeresőt:

  • alap szintű organikus jelenlét, mikor csak az ár alapján lesznek az egyes boltok termékei sorbarendezve,
  • haladó szint: amely az organikus jelenlét és a kiemelés manuális kombinációját jelenti
  • vagy a profi szint, amikor automata licitáló szoftvert használsz. Egy profi szoftverrel amilyen a Beed. Ennek használata speciális tudást igényel.

Az Olcsóbbat és az Árgépen minimális szintű manuális lehetőség van az optimalizálásra. Az automata licitre ezeknél az árösszehasonlító oldalaknál nincs lehetőség.

A nem EAN kódos árösszösszehasonlító oldalak

Favi, Glami, Shopalike árösszehasonlító oldalak esetében kevésbé fontos a termék kategórizálása. Pl: ilyenek a ruhaneműk, cipők. Inkább több fotó legyen a termékről, több szögből, más szögben.

Költségkontroll miatt javasolt az előre feltöltős rendszer, mert ha van egy nagyon jól sikerült, dekoratív termékképed, ami nagyon „kattintékony”, de emellett a vásárlások száma alacsony marad, akkor a költségeid nagyon el tudnak szállni.

Analytics összekötés révén tudnak ezek az oldalak top termékeket javasolni, ami szintén nagyon hasznos lehet.

Forrás:

https://shopping.growwwdigital.com/praktikus-tanacsok-az-arosszehasonlito-oldalak-hatekony-hasznalatahoz/

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Írta: Bernát Edit

Kapcsolódó bejegyzések

Adathalászok a Facebookon

Adathalászok a Facebookon

Adathalászok a Facebookon Egyik napról a másikra azon kapod magad, hogy a Facebook oldaladról ki vagy tiltva, és nem is gyanakszol arra, hogy adathalász támadásnak vagy az áldozata? Mit tehetsz az adathalászok ellen?

Közösségi Média

Közösségi Média

Ha szeretnéd megmutatni magad a jövőbeni vevőidnek, akkor használnod kell a közösségi média csatornákat. Melyiket? Mire figyelj? Kattints a cikkre!

Hozzászólások

0 Comments

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.