Mobilegeddon – Mi az igazság? + VIDEÓ!

Utolsó frissítés: · Szerző: · Keresőoptimalizálás · 8 hozzászólás
Mobilegeddon

Az interneten mobilegeddon néven terjedt el és hozott-hoz frászt a honlaptulajonosokra A Google által 2015. április 21-ére időzített frissítés, ami a mobiltelefonos keresésekre vonatkozik.

Mobilegeddon – a mobile (mint mobiltelefon) és armageddon (itt: világvége) angol szavak összevonásából keletkezett szóösszetétel arra utal, hogy itt aztán valami szörnyűségre, világvége-szerű történésre kell számítani a mobilos keresések területén.

És habár nem szeretném alábecsülni sem a mobilbarát honlapok kérdését, sem a Google algoritmusfrissítését, egy 10 perces videóban utánajártam, hogy a mai napig mi látható ezekből a változásokból a valóságban.

Mobilgeddon videó

Három honlap, friss és pontos Webmestereszközök adatokkal. Az egyik teljesen mobilbarát, a másik csak éppen egy kicsit, a harmadik egyáltalán nem. Vajon mi látszik a keresési eredményeken?

Mobilgeddon: Mi a tanulság?

Ahogy a videóban is elmondtam, kérlek ne azt a következtetést vond ebből az egészből le, hogy akkor a Google frissítéseit vagy az egész mobilgeddon kérdést (mondjuk úgy: mobil optimalizálást) nem kell komolyan venni.

Egyetlen egy dologra szerettem volna felhívni a figyelmed, és ezt tartom akkor is, ha mondjuk a videóban bemutatott adatok a következő napok-hetek során, vagy bármikor változni fognak.

Csak a saját szemednek, és ne mások véleményének higgy!

Ha tartalmat építesz, követed azokat a tippeket, amelyek nem a keresőoptimalizálás szinte senki által meg nem érthető technikai részletiről, hanem a látogatóbarát és látogatóvonzó honlap felépítéséről szólnak (lásd pl. a 4 napos keresőoptimalizálás tanfolyamomat), akkor ezek az algoritmusfrissítések vagy egyáltalán nem, vagy a beharangozottakhoz képest lényegesen kevésbé fognak érinteni.

néhány tipp a mobil optimalizálással kapcsolatban

Néhány tipp a mobil optimalizálással kapcsolatban

A fentiektől függetlenül érdemes a honlapod mobil optimalizálásával foglalkozni. Ez az én szememben egy üzleti kérdés, van egy költsége (pénz, idő), és valamennyi várható haszna. Ezt a kettőt kell mérlegre tenni. Ha találsz most könnyebben megtérülőnek tűnő lépést, akkor tedd azt. Ha ez nálad egy égető kérdés, akkor viszont szánj erre időt. A keresések-látogatások harmada-fele ma már mobil eszközökön történik, és ez az arány évről évre növekszik. Vagyis előbb-utóbb szembe kell nézned azzal, hogy a nem mobilbarát oldaladat is átalakítsd.

  • A legegyszerűbb megoldás a honlap reszponzívvá tétele. Egy WordPress honlap esetében ez tulajdonképpen csak egy új sablont jelent, de azért nagyon figyelj a részletekre, hiszen minél inkább testre szabtad a mostani, nem mobilbarát honlapodat, annál több munkád lesz az új sablon beállításával.
  • A Google mobilbarát ellenőrző linkjén megnézheted, hogy a honlapod (vagy mellesleg akár a konkurensed honlapja) mennyire mobilbarát.
  • A Webmestereszközökben a saját belépéseddel megkapod azt a listát, ami pontosan, aloldalanként megmutatja, hogy milyen hibák találhatók mobil szemszögből a honlapodon.
mobilgeddon mi az igazság

Te milyen változásokat tapasztaltál a mobilgeddon után?

Nálad voltak változások? Akár pozitív, akár negatív? Örülünk, ha megosztod velünk a saját tapasztalatodat lent, a hozzászólásoknál!

Címkék

· ·

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

  1. Anita szerint:

    Nekem folyamatosan nő a megjelenítések és a kattintások száma április 21. óta. Reszponzív az oldalam, de a növekedés nem ennek, hanem a témám aktualitásának köszönhető, magánszemélyek adózásával foglalkozom. Érdemben az adóbevallási határidő (május 20.) után tudok nyilatkozni 🙂

  2. Matits Viktor szerint:

    Én lóhalálában tettem 21.-én reszponzívvé az oldalam, tartalmilag is változtattam az oldalam. Mégis a megjelenésszámom 13 százalékkal csökkent, a kattintásszám ugyanennyivel nőt, a helyezéseim meg érdemben csökkentek.

    Kivéve az első kulcsszavam, ami 2,0 maradt (Zöldséges egytálétel 🙂 ) Hogy van mit dolgoznom.

  3. Felde László szerint:

    Nem biztos, hogy ilyen rövid idő alatt nálunk is jelentkeznek ezek a változások.
    Ha én keresek mobilon a nem mobilbarát tartalmakat el sem olvasom. Óriási különbség van „élvezeti értékben” a két fajta megvalósítás közt. Lehet, hogy csak az olvasók 10%-a gondolkodik így, de érdemes őket megtartani.

    • Teljesen egyetértek, fontos a látogatókat kiszolgálni, nagyon zavaróak az egyáltalán nem mobilbarát oldalak. Én itt csak azt szerettem volna megmutatni, hogy egyelőre látható különbsége nincs az algoritmus változtatásnak.

  4. Tóth Lajos szerint:

    Én sem tapasztaltam semmi változást, szerencsére továbbra is az első helyen maradtam nem reszponzív weboldalammal. Bár idő kérdése, hogy meddig?:)

  5. Azt tapasztaltam, hogy április 21-én eltűntek a weboldalaim a google keresőjéből, de másnapra visszaállt a „rend” akár mobilról kerestem rá akár számítógépről. Mivel a lapom nem reszponzív arra számítottam, hogy a mobilos keresésekben visszasorolnak de az asztali számítógépről érkező keresésekben nem. Összességében nem tapasztaltam semmilyen változást azóta sem.

Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!