Mobilegeddon – Mi az igazság? + VIDEÓ!
Utolsó frissítés Jan 26, 2019
Mobilegeddon

Az interneten mobilegeddon néven terjedt el és hozott-hoz frászt a honlaptulajonosokra A Google által 2015. április 21-ére időzített frissítés, ami a mobiltelefonos keresésekre vonatkozik.

Mobilegeddon – a mobile (mint mobiltelefon) és armageddon (itt: világvége) angol szavak összevonásából keletkezett szóösszetétel arra utal, hogy itt aztán valami szörnyűségre, világvége-szerű történésre kell számítani a mobilos keresések területén.

És habár nem szeretném alábecsülni sem a mobilbarát honlapok kérdését, sem a Google algoritmusfrissítését, egy 10 perces videóban utánajártam, hogy a mai napig mi látható ezekből a változásokból a valóságban.

Mobilgeddon videó

Három honlap, friss és pontos Webmestereszközök adatokkal. Az egyik teljesen mobilbarát, a másik csak éppen egy kicsit, a harmadik egyáltalán nem. Vajon mi látszik a keresési eredményeken?

Mobilgeddon: Mi a tanulság?

Ahogy a videóban is elmondtam, kérlek ne azt a következtetést vond ebből az egészből le, hogy akkor a Google frissítéseit vagy az egész mobilgeddon kérdést (mondjuk úgy: mobil optimalizálást) nem kell komolyan venni.

Egyetlen egy dologra szerettem volna felhívni a figyelmed, és ezt tartom akkor is, ha mondjuk a videóban bemutatott adatok a következő napok-hetek során, vagy bármikor változni fognak.

Csak a saját szemednek, és ne mások véleményének higgy!

Ha tartalmat építesz, követed azokat a tippeket, amelyek nem a keresőoptimalizálás szinte senki által meg nem érthető technikai részletiről, hanem a látogatóbarát és látogatóvonzó honlap felépítéséről szólnak (lásd pl. a 4 napos keresőoptimalizálás tanfolyamomat), akkor ezek az algoritmusfrissítések vagy egyáltalán nem, vagy a beharangozottakhoz képest lényegesen kevésbé fognak érinteni.

néhány tipp a mobil optimalizálással kapcsolatban

Néhány tipp a mobil optimalizálással kapcsolatban

A fentiektől függetlenül érdemes a honlapod mobil optimalizálásával foglalkozni. Ez az én szememben egy üzleti kérdés, van egy költsége (pénz, idő), és valamennyi várható haszna. Ezt a kettőt kell mérlegre tenni. Ha találsz most könnyebben megtérülőnek tűnő lépést, akkor tedd azt. Ha ez nálad egy égető kérdés, akkor viszont szánj erre időt. A keresések-látogatások harmada-fele ma már mobil eszközökön történik, és ez az arány évről évre növekszik. Vagyis előbb-utóbb szembe kell nézned azzal, hogy a nem mobilbarát oldaladat is átalakítsd.

  • A legegyszerűbb megoldás a honlap reszponzívvá tétele. Egy WordPress honlap esetében ez tulajdonképpen csak egy új sablont jelent, de azért nagyon figyelj a részletekre, hiszen minél inkább testre szabtad a mostani, nem mobilbarát honlapodat, annál több munkád lesz az új sablon beállításával.
  • A Google mobilbarát ellenőrző linkjén megnézheted, hogy a honlapod (vagy mellesleg akár a konkurensed honlapja) mennyire mobilbarát.
  • A Webmestereszközökben a saját belépéseddel megkapod azt a listát, ami pontosan, aloldalanként megmutatja, hogy milyen hibák találhatók mobil szemszögből a honlapodon.

mobilgeddon mi az igazság

Te milyen változásokat tapasztaltál a mobilgeddon után?

Nálad voltak változások? Akár pozitív, akár negatív? Örülünk, ha megosztod velünk a saját tapasztalatodat lent, a hozzászólásoknál!

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

Linképítés 2024-ben

Linképítés 2024-ben

A linképítés 2024-ben új szintre lép! Fedezd fel a legújabb stratégiákat, amikkel hatékonyan növelheted weboldalad forgalmát és keresőoptimalizálási eredményeit!

Hozzászólások

8 Comments

8 hozzászólás

  1. Anita

    Nekem folyamatosan nő a megjelenítések és a kattintások száma április 21. óta. Reszponzív az oldalam, de a növekedés nem ennek, hanem a témám aktualitásának köszönhető, magánszemélyek adózásával foglalkozom. Érdemben az adóbevallási határidő (május 20.) után tudok nyilatkozni 🙂

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Igen, gondoltam hogy nálad megint jön az őrület. 🙂 🙂

      Válasz
  2. Matits Viktor

    Én lóhalálában tettem 21.-én reszponzívvé az oldalam, tartalmilag is változtattam az oldalam. Mégis a megjelenésszámom 13 százalékkal csökkent, a kattintásszám ugyanennyivel nőt, a helyezéseim meg érdemben csökkentek.

    Kivéve az első kulcsszavam, ami 2,0 maradt (Zöldséges egytálétel 🙂 ) Hogy van mit dolgoznom.

    Válasz
  3. Felde László

    Nem biztos, hogy ilyen rövid idő alatt nálunk is jelentkeznek ezek a változások.
    Ha én keresek mobilon a nem mobilbarát tartalmakat el sem olvasom. Óriási különbség van „élvezeti értékben” a két fajta megvalósítás közt. Lehet, hogy csak az olvasók 10%-a gondolkodik így, de érdemes őket megtartani.

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Teljesen egyetértek, fontos a látogatókat kiszolgálni, nagyon zavaróak az egyáltalán nem mobilbarát oldalak. Én itt csak azt szerettem volna megmutatni, hogy egyelőre látható különbsége nincs az algoritmus változtatásnak.

      Válasz
  4. Tóth Lajos

    Én sem tapasztaltam semmi változást, szerencsére továbbra is az első helyen maradtam nem reszponzív weboldalammal. Bár idő kérdése, hogy meddig?:)

    Válasz
  5. World Trade System

    Azt tapasztaltam, hogy április 21-én eltűntek a weboldalaim a google keresőjéből, de másnapra visszaállt a „rend” akár mobilról kerestem rá akár számítógépről. Mivel a lapom nem reszponzív arra számítottam, hogy a mobilos keresésekben visszasorolnak de az asztali számítógépről érkező keresésekben nem. Összességében nem tapasztaltam semmilyen változást azóta sem.

    Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.