Téged is érdekel, hogy mi a keresőoptimalizálás? Vagy angolos szóhasználattal mi az a SEO? Hallottál már róla, de nem vagy benne biztos, hogy pontosan mit jelent, hogyan kell csinálni? Itt az ideje, hogy megtudd, megértsd, és tudd használni is!
Szakszavak nélkül, bárki számára könnyen megérthetően magyarázom el, hogy mi az a SEO. Ráadásul azt is megmutatom, hogy mire jó a keresőoptimaliziálás, hogyan lehet vele több pénzt keresni. És a végén el tudod dönteni, hogy neked szükséged van-e rá, tudod-e bárhogyan alkalmazni.
Ha már eddig elolvastad, talán van egy sejtésed arról, hogy mi az a SEO. Ez ugyanis pontosan azt jelenti, hogy keresőoptimalizálás (erről pedig lejjebb olvashatsz a cikkben).
A SEO egy angol rövidítés, a Search Engine Optimization, azaz szó szerint keresőmotor optimalizálás rövidítése. Angolul úgy ejtik, hogy esz-í-ó, de magyarban ez inkább egyszerűen kiolvasva seó vagy szeó formában terjedt el.
Gyakorlatilag a keresőoptimalizálás és SEO szavak egymással felcserélve használhatók, egymás szinonímái. Kicsit többet erről a SEO jelentése című cikkemben olvashatsz.
A keresőoptimalizálás vagy SEO egy honlap tartalmának, illetve a honlaphoz tatozó külső hivatkozásoknak (például közösségi média, más honlapokról linkek) módosítása olyan módon, hogy az internetes keresőkben (általában Google) a honlap minél jobb helyen jelenjen meg, illetve az internetes keresőkből minél több látogatót szerezzen.
Leggyakrabban az alábbi dolgok tartoznak a keresőoptimalizálás alá:
Amit fontos még erről tudni, hogy a tapasztalatok szerint a fenti lépések önmagukban nem feltétlenül érnek sokat. Ahhoz, hogy megértsd pontosan, mi a keresőoptimalizálás, meg kell értened, hogy igazán sikeres csak egy átfogó stratégia elkészítésével és folyamatos alkalmazásával lehetsz.
Önmagában egy honlap tartalmát piszkálgatni, vagy linkeket szerezni még nem feltétlenül lesz hasznos. Persze el lehet érni kisebb eredményeket, de ha beleveted magadat egy akkora területbe, mint a keresőoptimalizálás, akkor valószínűleg te is komoly, átfogó, és hosszú távon is megtartható eredményeket szeretnél.
Márpedig ez az én tapasztalatom szerint a siker egyértelműen a stratégián múlik. Vagyis talán nem olyan látványos vagy hangzatos, de a keresőoptimalizálás igazi eredményét a megfelelő stratégia, nem pedig az apró beállítgatások hozzák meg. Olyan ez, mint egy ház építése. Persze a téglától, vakolattól és gépészeti elemektől lesz kész épületünk, de ha nincs egy jó, alapos és átgondolt terv, akkor talán még a falak sem fognak állva maradni, nemhogy szép és kényelmes házunk legyen.
A keresőoptimalizálás (SEO) sikere a megfelelő tervezésen, stratégián múlik
Tehát ha meg akarod érteni, hogy mi az a SEO, akkor a legelső lépésnek mindig a stratégiának kell lenni. Mit akarsz elérni a honlapoddal? Hol szeretnéd látni magad akár a keresőben, akár szakmailag, vagy éppen a bevételek tekintetében 1, 2 vagy 5 év múlva? Mik azok a kulcsszavak (keresőbe beírt kifejezések), amikkel igazán hatékonyan el tudod érni a célpiacodat?
Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre választ kapj, fontos megértened, vagy inkább saját magad számára meghatároznod, hogy mi a keresőoptimalizálás célja. Ez talán egyértelmű első ránézésre, talán nem. És még csak a szádba sem akarom adni, hogy mit gondolj. Hiszen ami neked fontos a keresőoptimalizálásban, foglalkozz azzal.
Én csak a tapasztalatomból szeretném megosztani veled, hogy az igazán sikeres keresőoptimalizálás célja általában nem az, mint amire sokan első körben koncentrálnak. A Google helyezések nem hoznak ugyanis önmagukban semmilyen eredményt.
Ha keresőoptimalizálásban gondolkozol, akkor valószínűleg valamilyen vállalkozásban vagy online bevételben gondolkozol. Akkor pedig szerintem ez kell, hogy legyen az egyik legfontosabb cél: több látogatót szerezni, amivel aztán több vevőhöz és több bevételhez tudsz jutni. A keresőoptimalizálás céljáról részletesebben írtam egy másik cikkben, a linkre kattintva tudod elolvasni.
A keresőoptimalizálást nagyon sokan összekeverik a Google AdWords fizetett hirdetéseivel. Egyszerűen azért, mert általában a keresési találatok között megtalálhatók a fizetett hirdetések, és az úgynevezett organikus találatok is. Ez utóbbi tartozik csak a keresőoptimalizálás hatálya alá.
A fizetett hirdetések (ahol kis sárga vagy zöld „Hirdetés” vagy „Ad” felirat taltalálható) egyszerűen nem tartoznak a SEO alá. Ezekből él a Google, ezekért valaki fizet, hogy ott legyenek.
Azok a találatok, ahol nincs hirdetés jelzés, az úgynevezett organikus találatok. Ezek azok, amiért nem kell fizetned, és amikről maga a keresőoptimalizálás szól. Nem mondom, hogy a kettő között nincs összefüggés, de messze nem akkora, mint sokan gondolják. A keresőoptimalizálás során azt kell elérnünk, hogy „magától” szeresse és hozza a Google a honlapunkat, míg a hirdetéseknél tudatosan célzunk és fizetünk azért, hogy megjelenjünk.
Fizetett és organikus találatok a „fogyókúra” kulcsszóra
Ahogy följebb is írtam, a keresőoptimalizálás egyik célja egyszerűen a több bevétel kell, hogy legyen. Különben miért csinálnád?
De hogyan érhető ez el? Hogyan lehet valóban több vevőt, több bevételt szerezni a keresőoptimalizálás segítségével? Íme néhány tipp, hogy hogyan tud neked a SEO több bevételt hozni.
Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!
egyszerű és érthető – alog várom a folytatást 😀
Én napelemekkel foglalkozom – befektetésként, ami fix jövedelmet hoz havonta. NINCS Kedvem hirdetni, mert az már sablonos. VALAMI izgalmasat keresek helyette 😀
KÖSZÖNÖM SZÉPEN BALÁZS