Online marketing fogalma
Utolsó frissítés Feb 8, 2021
Online marketing fogalma

Mit jelent az online marketing? Mit értünk az online marketing fogalma alatt? És legfőképp, ha nem egy száraz marketing dolgozatról, hanem a NAGY BETŰS ÉLETRŐL (jelen esetben a vállalkozói életről) beszélünk, akkor hogyan tudod hasznosítani mindezt a saját vállalkozásodban?

Online marketing jelentése

Az online marketing jelentése tulajdonképpen minden olyan marketing tevékenység, amit online csinálunk. De mivel ez egy elég fából vaskarika, szavakat saját magukkal definiáló meghatározás, ezért nem sokat segít. Nézzük meg kicsit mélyebben!

A marketing jelentése a Magyar Értelmező Kéziszótár szerint a piac igényeinek felmérése, elemzése és a termelésben, értékesítésben ehhez igazodó tevékenység. A wikiszótár marketing definíciója ezt még kiegészíti többek között akár az árazás vagy az értékesítési szemléletmód hozzávételével is. Vagyis tudjuk meg, hogy mire van igény, akár mi magunk is keltsünk fel ilyen igényt, majd termeljünk ilyen dolgokat, és juttassuk el a piachoz kívánatos módon.

Az online jelentése – különösen itt – talán egyszerűbb. Minden olyan tevékenység idetartozik, amit az interneten végzünk.

Jelen esetben tehát az online marketing fogalma olyan tevékenységeket takar, amelyeket az interneten végzünk (lehet akár internetes marketingnek nevezni), és segítenek abban, hogy felmérjük, megértsük a piaci igényeket, esetleg befolyásoljuk azokat, és az igényeknek megfelelő termékeinket, szolgáltatásainkat kívánatos módon eljuttassuk a fogyasztóhoz, hogy abból majd minél több eladás legyen.

Mit takar ez pontosan?

Ahogy már maga a marketing szó is kicsit megfoghatatlan a köznapi vagy vállalkozói szóhasználatban – nagyon gyakran keveredik akár a PR-ral, akár az eladással -, így az online marketing, ha lehet, ennél még zavarosabb.

Ha megpróbáljuk az online marketing fogalmát onnan megközelíteni, hogy pl. mi tartozik bele, akkor könnyen összezavarodunk, és ennek legalább két oka van:

  1. Az online területen egy termék vagy szolgáltatás eladása érdekében végezhető tevékenységek évről évre változnak. Emiatt mire valaki összefoglalná a „nagy online marketing listát”, gyakorlatilag már elavulttá válna.
  2. A fenti gondolatot továbbvezetve, ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy például egy vállalkozás által végzett sikeres és rendszeres Facebook tevékenység egészen pontosan a PR, az online marketing vagy akár az eladás kategóriájába tartozik-e?!

Online marketing fogalma: Ne bonyolítsd!

Ha vállalkozóként keresed a váalszt az online marketing fogalmára, akkor te úgyis a sor végén bevételt szeretnél – és ez a lényeg! Nem az a fontos, hogy mennyire ügyesen tudunk körülírni egy fogalmat, vagy milyen definícióba tudunk belekötni, hanem hogy hogyan tudjuk az életben felhasználni azt, ami a fogalom mögött van. Jelen esetben: Mennyit tudunk keresni a sikeres online marketing segítségével?

  1. Tudd meg, hogy mire van igénye a piacnak. Erre rengeteg online eszköz használható, többek között Facebook kommunikáció, egy hírlevélben kiküldött felmérés, vagy akár a Google AdWords kulcsszótervezője.
  2. Tegyél elérhetővé ilyen termékeket vagy szolgáltatásokat, a piac számára vonzó és kívánatos módon. Itt szintén Dunát lehetne rekeszteni a listával, de online értelemben például jól látszik, hogy egy eladást segítő – és nem feltétlenül a legújabb dizájneri trendeknek kérdés nélkül és talpnyalva behódoló – honlap mennyire fontos szerepet játszik a sikeres online marketingben!
  3. Érd el, hogy minél többen és minél többször találkozzanak veled online. Ide tartozhat bármilyen online reklámeszköz, önmagában egy jól menedzselt hírlevél, és nem utolsósorban maga a keresőoptimalizálás – ez utóbbi talán a 2010-es évek egyik online marketing csodaeszköze.

Nézd meg ezt a videómat, amely alapján teljesen egyértelmű lesz, hogy hogyan igaz ez a 3. pont:

Ha pedig azért vagy itt, mert az iskolában tették fel neked a kérdést, hogy mi is az az online marketing, akkor javaslom egy viszontkérdéssel válaszolj:

– Tanár úr (vagy tanárnő)! Maga mennyit keres? És ennek mi köze az online marketinghez azon kívül, hogy beszél róla?

Ha szeretnél hús-vér online marketing példákat látni, amik a mai magyar valóságban működnek, akkor iratkozz fel a hírlevelemre, nézz szét itt a honlapon, és nézd meg ezt a YouTube sorozatot (ne feledkezz el feliratkozni a csatornánkra!), amelyben megmutatom, hogyan kell egy honlap esetében elérni azt, hogy sok ember találjon rá!

Te mit gondolsz az online marketingről?

Oszd meg velünk a hozzászólásoknál, hogy számodra mit jelent az online marketing fogalma, hogyan alkalmazod a mindennapokban, és milyen sikereket értél el a használatával!

Fotó: muneebfarman (Pixabay)

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

Adathalászok a Facebookon

Adathalászok a Facebookon

Adathalászok a Facebookon Egyik napról a másikra azon kapod magad, hogy a Facebook oldaladról ki vagy tiltva, és nem is gyanakszol arra, hogy adathalász támadásnak vagy az áldozata? Mit tehetsz az adathalászok ellen?

Közösségi Média

Közösségi Média

Ha szeretnéd megmutatni magad a jövőbeni vevőidnek, akkor használnod kell a közösségi média csatornákat. Melyiket? Mire figyelj? Kattints a cikkre!

Árösszehasonlító oldalak

Árösszehasonlító oldalak

Ha vásárolsz valamit, és nem vagy a pénztárcád ellensége, akkor érdemes használnod
az árösszehasonlító oldalak valamelyikét.
Lássuk mik is ezek…

Hozzászólások

0 Comments

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.