A meta author és rel=”author” helyes használata

Utolsó frissítés: · Szerző: · Keresőoptimalizálás · 10 hozzászólás
rel author SERP eredmény

A meta author tag és a rel=”author” link kapcsán időről időre találkozom olyan megoldásokkal, aminek hatására finoman szólva is feláll a szőr a hátamon. Egy kicsit lejjebb részletesen bemutatom, hogy mire tudod ezeket a beállításokat valóban eredményesen használni, de előbb álljon itt a – szerintem – elrettentő példa, hogy hogyan és mire nem valók ezek.

Nem értik, amit csinálnak, vagy szándékosan akarnak félrevezetni?

Megpróbálok nagyon egyszerűen fogalmazni. A meta author tag és a rel author link arra valók, hogy egy honlap egy aloldalának a szerzőjét azonosítsuk. Ki írta az adott cikket, bejegyzést, kinek a szellemi terméke, stb.

Ezzel szemben keresőoptimalizálási feladatok során gyakran találkozunk azzal, hogy a honlap készítője (értsd: webfejlesztő, honlapkészítő stb.) saját magát tünteti fel így, mint a honlap (tartalmi) szerzője.

Csak hogy érthető legyen: a nem-digitális világban ez úgy nézne ki, hogy egy könyv első oldalára a nyomda szépen odacsempészné a saját nevét, mint szerzőt.

Miss Marple nyomoz
Szerző: Janika és Társai Überkorrekt Nyomdai Kft.

Olvasd el a történetem:

Hogyan kerestem 100 millió Ft-ot online?

Korrekt, ugye?

Amikor ilyet látok, óhatatlanul felmerül bennem a kérdés: az a honlapfejlesztő cég, aki egy honlap minden egyes cikkének szerzőjeként – nagy valószínűséggel a honlap tulajdonosának és a valódi szerzőnek a tudta nélkül – saját magát tünteti fel, vajon egyszerűen nem érti, nem tudja hogy ezek a beállítások mire valók, vagy szándékosan próbálja magát jobb helyzetbe hozni?

Bármelyik is az igazság,… – a következtetést vonja le mindenki saját maga.

Szerencse a szerencsétlenségben: a meta author semmire sem jó

A szerencse a szerencsétlenségben, hogy véleményem szerint inkább a hozzá nem értésről van szó. Általában a meta author mezőt töltik ezek a cégek, és az az én tapasztalatom szerint igazából semmilyen hatással sincs a honlap keresési eredményeire vagy bármi másra. Csak egyszerűen dühítő a hozzá nem értés.

Javaslom, hogy most azonnal ellenőrizd a saját honlapodon, hogy vajon ki van feltüntetve szerzőként. (Keress a következőkre az oldalad html forrásában: meta name=”author” és rel=”author”.)

A rel=”author” link helyes használata

Ha valódi előnyre akarsz szert tenni, akkor a rel=”author” beállítást használod. Ezzel több legyet üthetsz egy csapásra:

  • A keresőmotoroknak és az internetnek egyértelműen jelzed, hogy egy adott tartalom a te szellemi terméked. Ha hasznos tartalmat írsz, akkor ez bizonyos mértékben akár a helyezés javulását is eredményezheti, de hasznos lehet pl. olyan esetben, ha tartalmat lopnak tőled más honlapon.
  • Az igazi előny: ha azonosítod magad a cikk szerzőjeként, a Google a keresési találatok között megjelentetheti a fényképedet. Ez a tapasztalatok szerint megbízhatóságot sugároz a látogatóknak – egy valós személyhez köthető a tartalom – és így nagyobb átkattintási arányt eredményez. Ez pedig végső soron több releváns látogatót jelent, amiért végül is ezt a cikket jó eséllyel olvasod. Lásd a képet lejjebb.
  • Egy kicsit haladóbb marketing módszer, de ha személyes márka kiépítésén fáradozol, akkor a hozzád igazolhatóan köthető, releváns tartalom egy fontos lökést jelent abba az irányba, hogy pl. a nevedre történő keresésnél azok az oldalak jöjjenek föl elsőként, amiket te szeretnél.

A rel=”author” link beállítása

Nem akarok a technikai részletekbe nagyon belemenni, mert a rel=”author” linket elég sokféleképpen használhatod, és a konkrét megvalósítás nagymértékben függ az általad használt honlapmotoról.

Olvasd el a történetem:

Hogyan kerestem 100 millió Ft-ot online?

A lényeg, hogy ha a fényképedet szeretnéd a keresési találatok között látni, akkor két helyen kell a beállítást elvégezned. Egyrészt magán a honlapon be kell illesztened egy linket, ami a te saját Google+ fiókodra mutat.

A href után a link a saját Google+ profilodra mutasson.

Másik oldalon a Google+ beállításaidnál is meg kell adni, hogy az adott honlapot te valóban szerkeszted. Ezt a Google+ profilodban teheted meg, a profil oldalon a Linkek között egyszerűen hozzá kell adnod egy linket ahhoz a honlaphoz, ahol szeretnéd, hogy a fényképed megjelenjen.

rel author google+ profil beállítása

Kapcsolódó link beállítása a Google+ oldaladon (angolul)

Ha minden jól megy, akkor egy idő után a Google mindkét oldalon érzékelni fogja, hogy az adott oldalak valóban a te szellemi terméked, és a keresési találatok között a fényképeddel együtt fogja megjelentetni az oldalt:

rel author SERP eredmény

Megfelelő rel=”author” beállítás esetén a szerző képe megjelenik a keresési találatok között.

A rel author beállítása WordPressben

A WordPress is sok lehetőséget ad arra, hogy a rel=”author”-t beállítsd.

A talán legegyszerűbb módszer, ha először telepíted az amúgy is hihetetlenül hasznos WordPress SEO bővítményt, majd a Felhasználók » Saját adatlap menüpontban a Google+ mezőhöz megadod a Google+ fiókod linkjét. Yoast pluginja gondoskodik a többiről.

rel author beállítása wordpressben

Matt Cutts és Othar Hansson az oldal szerzőjének beállításáról

Az alábbi videóban Matt Cutts és Othar Hansson nagyon érthetően (sajnos csak angolul elérhető) mutatják be, hogy hogyan működik a rel=”author” és rel=”me” linkek használata, hogyan tudod összekapcsolni a honlapod a Google+ fiókoddal és a Google számára magadat az oldal szerzőjeként hitelesíteni.

Címkék

·

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

  1. Érczi László szerint:

    Köszönöm Neked ezt, és az ilyen jellegű cikkeket. Kicsit rendet teremt az ember agyában, és helyre teszi a kósza információkat. Jó munkát kívánok! ÉL 🙂

  2. Vigh Előd szerint:

    Köszönöm a cikk információtartalmát! Nem vagyok sem programozó, sem szakember a témában, ezért előre elnézést kérek minden hozzáértőtől, de lenne egy kérdésem: Ha ezeket a beállításokat jól csinálja meg az ember azonnal meg kell jelenjen a profilképe a találati listában, vagy csak azután, hogy a robotok ismét feltérképezik az oldalt és észreveszik a változást?

    Előre is köszönöm a választ!

    • Szilágyi Balázs szerint:

      Kedves Előd!

      Leghamarabb amikor a robotok újrafeltérképezik. De nincs rá garancia, hogy megjelenik, függ attól is pl., hogy milyen kulcsszónál hozz fel az oldalt találatgan a Google.

  3. Opóczki Ferenc szerint:

    Köszönöm, nagyon hasznos a cikk. Kérdésem, ha a WordPress-ben az All in One SEO Pack plugin van telepítve, hogyan lehet a rel=”author”-t beállítani?

    További jó munkát! 🙂

    • Szilágyi Balázs szerint:

      Ha jól tudom ott is van a felhasználó adatlapján Google+ mező, ott kell megadni a linket.

  4. Andree Emese szerint:

    Nagyon hasznos cikk, köszönöm, én elvégeztem a beállítást és elég sokáig működött is, most azonban azt vettem észre hogy eltűnt a kis fénykép a googleban, amikor kihozza ez egyes oldalakat, szerinted mi lehet az eltűnés oka? leellenőriztem mindent, a beállítás ott van a helyén. Köszi a válaszodat előre is!

    • Örülök, hogy tetszett. A szerzőség intézménye és ennek hasznos hatása a SEOban megmaradt, viszont 2014. jűnius végén a Google levette a fényképeket a keresési találatok közül. Szóval ne keresd 🙁

  5. Teó szerint:

    Szia
    Mi van akkor ha nekem nincs ilyen mezőm a word pressz ben ahova beírhatnám ezt a google+ linket
    ??? Pedig 4.1.1. van fent és angol 🙁 ?
    Köszi a vlaszt

    • Ezt a YOAST SEO plugin telepítésével tudod előcsalni.

      Annyit a témához, hogy a cikk írásakori állapothoz képest a Google 2014 nyarán megszüntette ezt a lehetőséget a keresési találatok között, nem jelenteti már meg a szerzőt.

Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!