Google egyéni kereső
Utolsó frissítés Feb 13, 2019
Google egyéni kereső

Mi az a Google egyéni kereső? Mire lehet ez jó neked? Vagyis hogyan tudod integrálni a Google teljes tudástárát a te honlapodba?!

Megfigyelted, hogy ha a Google-be beírsz valamit, akkor mindig van találat? Még ha a felhasználó hibásan, elírva írja be a kulcsszót, még ha a legnagyobb marhaságot is írja be, akkor is ad neki a Google valamilyen találatot, megpróbálva kitalálni, hogy mire gondolhatott.

Persze, hogy megfigyelted. Hiszen ha keresőoptimalizálással akár csak a legkisebb mértékben foglalkozol, akkor ezt tudod. De miért írom ezt ide? Mi köze van ennek a te honlapodhoz?

A helyzet az, hogy ahogy a Google-be is sok marhaságot írnak be, abban se legyél biztos, hogy a te weboldaladon használt saját keresőben minden felhasználó pontosan, elírás nélkül keres. Különösen igaz ez abban az esetben, ha sok a tartalom a honlapodon, és leginkább akkor javaslom ezzel foglalkozni, ha olyan webáruházad van, amiben több száz vagy akár több ezer terméket árulsz.

google egyéni kereső

Hogyan működnek általában a honlapon belüli keresők?

Itt most kifejezetten nem a Google-re gondolok, hanem azokra a belső keresőkre, amik a legtöbb honlapon megtalálhatók. Ez egy űrlap, amibe a látogató be tudja írni, hogy mire keres, és csak a honlapon belüli tartalom fog neki megjelenni.

Keresési űrlap

Egy tipikus belső keresési űrlap

Ezek a keresők általában a lehető legegyszerűbb módon, karakterláncokat összehasonlítva működnek. Vagyis ha valaki beírja a keresőbe, hogy „pizza”, akkor a belső kereső végigfut az összes cikken, bejegyzésen, terméken, és kilistázza – általában a megjelenés időrendjében – azokat az aloldalakat, amikben a pizza szó így leírva szerepel.

Semmi köze nincs ennek a relevanciához. Vagyis a találatok listázása általában időrendben, vagy valami más, előre meghatározott sorrendben történik, de semmiképp sem úgy, hogy mi a legrelevánsabb az adott keresésre.

Ráadásul ha a látogató elír valamit, akkor könnyen azon kapja magát, hogy „ilyen termékünk nincsen”. Ami ugye egyértelműen nem jó üzenet, és egészen biztosan nem segíti az eladást. A ragozott alakokról, többes szám kérdéséről pedig ne is beszéljünk.

Ha például az egyik legnagyobb magyar receptportál keresőjébe beírom azt, hogy „piza” (igen, egy z-vel), akkor ezt kapom: „Nincs a keresési feltételeknek megfelelő recept az adatbázisban. 🙁”.

Nincs találat

Szerinted minden látogatód mindig mindent helyesen és hibátlanul ír?

Mi a helyzet, ha a webáruházadban éppen az egyik sláger terméked nevét írja el egy látogató, mondjuk kihagy egy karaktert? Akkor ő is azt fogja látni, hogy „Nincs a keresési feltételnek megfelelő termék az adatbázisban. 🙁”? Mennyi az esélye, hogy jókedvűen újrakeres mindaddig, amíg rá nem jön, hogy mit írt el? Vagy inkább fogja magát, és elmegy a konkurenciánál is szétnézni?!

google egyéni kereső előnyei

Google egyéni kereső

Ezzel szemben ha az én gasztroblogomban beírod a keresőbe, hogy „piza” (még mindig egy z-vel), akkor meglepő módon a következő találatokat kapod:

Pizza recept találatok

Igen, a helyesen írt, „pizza” szóra jönnek fel a találatok az elírás ellenére, mégpedig pontosan abban a sorrendben, ahogy a világ legnagyobb és talán legpontosabb keresője szerint az releváns.

A megoldás nagyon egyszerű, mégis ritkán találkozom vele. Ez pedig a Google egyéni keresője (CSE – Custom Search Engine), egy alapszinten teljesen ingyenes szolgáltatás a Google-től. Amikor is a kereső saját motorját tudod integrálni a honlapod tartalmába, és az általa hozott eredményeket mutatni a látogatóknak.

A Google egyéni kereső előnyei

Vagyis megkapod a Google minden előnyét, tudását a keresések, kulcsszavak, elírások kiértékelésében, a találatok priorizálásában. És mindezt ráadásul úgy, hogy a találati lista a saját honlapodon, kizárólag annak tartalmát mutatva, mint saját belső kereső fog megjelenni.

Sőt, egyéni promóciókat is alkalmazhatsz, vagyis megoldható, hogy – mintha csak saját AdWords hirdetést adnál fel, ez esetben ingyen – a találati lista tetején mindig egy adott akciós terméked, csomagod jelenjen meg.

Ráadásul a Google egyéni kereső még azt is tudja, hogy ha több honlapod van, akkor azoknak a találati listáját is be tudod integrálni. Pl. több webáruház esetén, amit te üzemeltetsz, biztos lehetsz abban, hogy a legrelevánsabb találat fog megjelenni az egyéni keresőben, még akkor is, ha az adott termék éppen egy másik domaineden elérhető.

Ráadásul a Google egyéni kereső alkalmazása nem bonyolult. Az online felületen elvégezhető beállítások után egy egyszerűen beilleszthető kódot kapsz, amit pl. egy WordPress „Szöveg” widgetbe bemásolva azonnal működik az oldaladon az egyéni Google kereső. De ha nem WordPress oldalad van, akkor is nagyjából pár perces munka a fejlesztődnek beintegrálnia a keresést a saját honlapodba. Ráadásul a Google Analytics-szel is kompatibilis, vagyis az Analyticsben látni fogod, hogy mire és hányszor kerestek a honlapodon belül.

google egyéni kereső találat

Google egyéni kereső fizetős verzió

A Google egyéni keresőben az ingyenes verzió talán egyetlen nagyobb hátránya, hogy itt a Google fenntartja magának a jogot, hogy hirdetéseket is megjelenítsen (kivéve, ha jótékonysági szervezet honlapjáról van szó).

Ez nem akkora probléma egy gasztroblog esetében – főleg mert az itteni kattintások után az AdSense programon keresztül pénzt is lehet keresni -, de nem feltétlenül szerencsés, ha webáruházad van, és a konkurensed AdWords hirdetésére viszed a látogatóidat.

Erre lehet megoldás a Google egyéni keresőnek a fizetős verziója, amit Google Site Searchnek hívnak. Ebben az esetben további extraként az egész keresést teljesen a saját honlapod kinézetére szabhatod, és mentesülsz a hirdetések vagy a Google logó kötelező megjelenítésétől.

Ez már egy fejlettebb verzió, és nem is feltétlenül szükséges minden esetben, de csak a rend kedvéért hadd jegyezzem meg, hogy amúgy nem vészes az ára sem. Mindössze 100 dollár évente 20.000 keresésig. 100 dollár pedig az én szememben az az összeg, hogy ha pl. nagyobb értékű termékeket árulsz, akkor akár egyetlen vásárló megtartásával – aki a saját keresőd „nem található” válasza után a konkurenciához ment volna – már a pénzednél vagy.

Itt érheted el a Google egyéni keresőt

A Google egyéni keresőt a https://cse.google.hu/ címen érheted el. Itt ki tudod próbálni, nagyon könnyen tudod konfigurálni a saját beállításaidat, és ahogy följebb már írtam, azonnal használatba veheted a Google minden erejét a saját honlapod látogatóinak jobb kiszolgálására.

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

Hozzászólások

3 Comments

3 hozzászólás

  1. GS

    Az előfizetéses Google Site Search megszűnik 2018 április 1-től.

    Válasz
  2. Iren

    Kedves Balazs,
    Igen, meg van mit tennem vele 🙂 , ha negnezi a honlapomat…

    Nos masik labra is szeretnek allni, kevesbe latvanyosan, de hatekonyan.

    Cikkhez kapcsolodva: A google trend is erre valo, legalabbis az is ad hasznos informaciokat teljesen ingyen, akar regisztracio nelkul is. Fedi egymast a ketto valahol?

    Mikor jelenik meg a konyve? Postazza az Egyesult Kiralysag teruletere is? Gondolkodott digitalis konyv formaban is? Nem kellene annyit postazni 🙂

    Tetszenek a videoi, feliratkoztam. Sok sikert kivanok a tovabbiakban is es a konyvehez is!

    Udvozlettel:
    Szucs Iren

    Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.