Persze távol álljon tőlem, hogy bárkit megpróbáljak rábeszélni arra, hogy kezdjen el biztonsági őröknek képzést tartani. Még Amerikában sem. De ebben a cikkben arra gondoltam, hogy bemutatok amúgy „vágatlanul” valami olyat, ami Amerikában működik, és talán csak Amerikában működik.
Tudom, mindenhol azt ígérem, hogy nem majmoljuk eszetlenül Amerikát, és hogy kifejezetten Magyarországon működő, általunk vagy ügyfeleink által tesztelt megoldásokról beszélünk.
De legalább három okom volt arra, hogy mégis megírjam ezt a cikket:
- Sokan vannak köztetek, akik Amerikába (is) próbálkoznak eladni online. Nekik biztosan tudok segíteni ezekkel a gondolatokkal.
- Most jöttünk ki az Amazon passzív jövedelem tudásprogram képzéssel, ami kifejezetten abban segít magyar vállalkozóknak, hogy Amerikában építsenek fel online passzív jövedelmet.
- Ha nem is tervezel Amerikába menni (még virtuálisan sem), talán akkor is sokat segíthet látni azt, hogy máshol mi működik. Ha mást nem, inspirációt biztosan lehet szerezni egy olyan országból, ahol az online marketing talán csak azért nincs több, mint 20 évvel előttünk, mert hogy húsz éve még internet sem volt komolyan jószerivel.
De hogy jönnek ide a biztonsági őrök?
Ugye már kíváncsi vagy?
Ha Amerika és online marketing, akkor az egyik kihagyhatatlan név a szakmában Pat Flynn. Ha tudsz angolul, akkor javaslom, hogy kövesd a SmartPassiveIncome.com oldalon – sokat lehet tőle tanulni online marketing és bevételszerzés terén, de ha más nem, akkor az üzlethez való hozzáállásból is.
Pat abból él, hogy tartalmat jelentet meg a neten (a saját blogján és egyéb felületeken), és a hirdetések, valamint az átkattintásokkal generált vásárlások után partneri (affiliate) jutalékot számláz.
Mégpedig az igazat megvallva nagyon nem él rosszul. A bevételeit ugyanis minden hónapban nyilvánosságra hozza, és számszerűsítve 2016 decemberében például 151.137 dollárt, azaz nagyjából 44 millió Forintot keresett.
Az ő egyik nagy dobása az volt, hogy a nyilvánosság előtt kezdett felhúzni a semmiből még 2010 augusztusában egy úgynevezett niche site-ot. Magyarul ez egy olyan honlap, ami egy réspiacra (angolul: niche) koncentrál, és ott próbál meg valamilyen szempontból vezető lenni – gyakran pl. éppen a keresőben elért jó helyezésekkel –, és ebből folyamatos bevételt generálni.
Mi is a témája ennek a honlapnak?
Témánál vagyunk. Biztonsági őrök képzése. A történet amúgy klasszikus – és talán közületek is sokan üzemeltetnek valamilyen szempontból hasonló oldalakat.
A témát ugyanis nem az adta, hogy mondjuk Pat anyai dédapja az Amerikai Biztonsági Őrök Demokratikus Szövetségének alapítója lett volna. Bár szó mi szó, lényegesen romantikusabb és eladhatóbb verzió lenne, de talán még ez a szövetség sem létezik.
A biztonsági őrök képzésének témáját számára a kulcsszókutatás, az online marketing területén a Jolly Joker piackutatás adta. Pat ügyesen talált egy réspiacot, ami elég nagy ahhoz, hogy dollár ezrekben számolható bevételt hozzon, de elég kicsi ahhoz, hogy mindenki ott tolongana a pályán.
És ez a piac a biztonsági őrök képzése lett. Mégpedig a „security guard training” (magyarul: „biztonsági őr képzés”) alap kulcsszó, aminek variációi köré a SecurityGuardTrainingHQ.com honlapot felépítette.
A célpiac azok a biztonsági őrnek készülő emberek, akik az interneten szeretnének tájékozódni. Hol és milyen képzés van, hol és milyen feltételek szükségesek ehhez a melóhoz (ne feledd: az USA 50 tagállamában akár teljesen különbözőek lehetnek a feltételek).
A bevétel pedig Pat saját bevallása szerint szinte 100%-ban AdSense reklámból jön. Vagyis a honlap üzemeltetőjének nem okoz sok fejfájást, hogy mit és hogyan fog eladni. De nézzünk egy kicsit a dolog mögé!
Ha valaki tényleg Amerikából nézi ezt a honlapot, és tényleg biztonsági őrnek készül, akkor gyanítom, hogy nem kell messzire mennie a Google-nek, hogy az AdWords keretein belül találjon olyan hirdetőt, aki tanfolyamot, képzést, online anyagot vagy ki tudja még mit árul ennek a célcsoportnak. Ráadásul, ha kicsit átvitt értelemben is, de munkakeresésről, munkalehetőségről van szó. Ez pedig szorosan kapcsolódik a pénzkereset lehetőségéhez, amihez kapcsolódó anyagokat mindig könnyű eladni.
A számok
- Honlap: securityguardtraininghq.com
- Havi bevétel: $1.934,3
- Elsődleges bevételi forrás: AdSense
- Alexa Rank: 420.720 (USA: 124.320)
- Similarweb becsült havi látogatottság: 56.300
Mennyivel van több pénz az USA-ban?
Aki szokta nézni az Alexa rangsort, az tudja, hogy a 420 000. helyezés nem nagyon rossz, de egyáltalán nem jelent eszméletlen és elérhetetlen látogatói forgalmat. Csak megjegyzésként, a saját egyik gasztroblogom ugyanebben az időszakban 291.000 helyen szerepelt.
Ami a döbbenet ebben magyar szemmel, hogy egy ilyen oldal, azzal együtt, hogy a tulajdonosa a saját bevallása szerint az elmúlt években hozzá sem nyúlt, képes nagyságrendileg havi 600.000 Ft passzív hirdetési bevételt hozni. És itt tényleg passzív jövedelemről beszélünk, hiszen egy felépített honlap esetében az AdSense bevételekhez legfeljebb a statisztikák nézegetésére van szükség aktívan.
Amerika más világ. Ha gazdaságilag kellene egyetlen mondatban jellemezni, akkor én amióta kint éltem mindig csak annyit mondok, hogy a pénz elképesztően gyorsan forog, különösen európai szemmel.
A gyorsabb pénz pedig több pénzt, nagyobb gazdagságot jelent. Szinte bármibe kezdesz bele, ha elég kitartó vagy, csak ki kell tenned a kezed, és összegyűjteni a pénzt. (Persze félreértés ne essék: Amerikában nagyon keményen kell dolgozni, de egyszerűen sok pénz is van, amit aki dolgozik meg tud szerezni, ezt akartam ezzel mondani.)
Gondold végig! Ha itthon most fognánk magunkat, és összedobnánk egy tartalmas honlapot a biztonsági őr képzésről… Azt hiszem, nem kell nagyon bizonygatnom, hogy akár én, akár a tőlünk szerzett tudással te is hamar az első helyekre tudnád hozni ezt a honlapot pl. a „biztonsági őr képzés” kulcsszóra.
Csak hát amíg az USA-ban a „security guard training” kulcsszóra havi 5.400 keresés van, 791 Ft-os (!) javasolt AdWords kattintási átlagárral, addig Magyarországon a „biztonsági őr képzés” kulcsszóra mindössze 90 db, 97 Ft-os javasolt kattintási árral. Ezekből az adatokból becsülve ez nem kevesebb, mint 489-szeres piacot jelent az óceán túlpartján.
Hát ennyit a két ország közötti különbségről!
Ha téged is érdekel, hogyan tudnál magyarként Amerikában passzív jövedelmet keresni, nézd meg ezt a videót:
0 hozzászólás