Google Panda
Utolsó frissítés Jan 27, 2019
Google panda

A Google Panda a Google keresési algoritmusában alkalmazott szűrő (változtatás), aminek elsődleges céja a gyenge minőségű weboldalak vagy találati oldalak kiszűrése a találati listából. Magyarul: ha nem adsz elég jó anyagot – a Google szerint -, akkor nem érdemled meg, hogy a látogatók a keresőből rád találjanak.

Mit is jelent pontosan a Google Panda algoritmus, milyen honlapokat érint(het), és legfőképpen neked mennyire kell vele foglalkoznod?

Mi is pontosan a Google Panda?

A Google Panda kapcsán összeszedtem azokat a legfontosabb jellemzőket, amelyek számodra érdekesek lehetnek.

Fontos megjegyezni, hogy technikai értelemben biztosan sokkal többet lehetne írni a Google Pandáról, de – ahogy eddig sem tettem – nem szeretnék belemenni olyan fölösleges elemzésekbe, amelyek sem neked, sem nekem nem jelentenek semmi pluszt. Lásd ezt majd a cikk végén az Én miért nem foglalkozom vele? résznél.

    google panda mi is pontosan

  • A Panda algoritmus célja, hogy kiszűrje a találati lista tetejéről (a jó helyezésekről) azokat a honlapokat és/vagy aloldalakat, amelyek a Google saját értékelése szerint nem megfelelő minőségűek. A nem megfelelő minőség alatt itt gyenge, nem hasznos tartalom értendő – lásd később.
  • A Google Panda lényegében egy szűrő, ami időnként lefut. Vagyis a Google-től máshol megszokottaktól eltérően a Panda esetében nemhogy napon belüli változásokat nem fogsz látni, de a Panda által okozott változások (akár negatív, akár pozitív) csak időnként, általában 1-2 havonta jelentkeznek.
  • Az előző pontot némileg megcáfolva, a 2015 júliusában kihozott legfrissebb, Panda 4.2. algoritmus futtatása hónapokig tart-tartott, és ezzel együtt a Google jelezte, hogy a jövőben a Panda várhatóan az algoritmusa részévé válik, vagyis „folyamatos” frissítésként élhetjük meg.
  • A fentiek értelmében, ha a Panda miatt esik vissza a honlapod, akkor a minőségi javítások után nem fogod azonnal visszakapni a jó helyezésedet, csak a következő Panda frissítés után.
  • Az első Google Panda 2011 februárjában jött ki, alaposan felforgatva a keresési találatokat.
  • A Google Panda szűrő elvileg honlap-szinten „büntet”, de mivel a rangsorolásnál nagyon sok más jel is számít, ezért elképzelhető, hogy egy Panda által érintett weboldal bizonyos oldalai sokkal kisebb mértékű visszaesést produkálnak.
  • A közhiedelemmel ellentétben a duplikáció nem feltétlenül okoz Panda büntetést. Sőt, az első Panda algoritmusok alkalmával többek között azért is érte sok kritika a Google-t, mert mindenféle tartalmakat összeollózó (mondjuk ki: lopkodó) honlapok kaptak jobb helyezéseket.

Google Panda: milyen a jó honlap?

Ahelyett, hogy a problémákat nézegetnénk, mivel az olvasóim között szinte kizárólag a pozitív céllal és motivációval keresőoptimalizálók vannak, szeretnék iránymutatást adni azt illetően, hogy milyen is a jó honlap, amit elvileg sohasem fog egy Panda algoritmus bántani.

Ez a 23 pont amúgy nem az én listám, szabadon elérhető a Google (angol nyelvű) hivatalos blogjában, mint ajánlás a minőségi honlapok tekintetében, és én most itt megadom magyarul.

Megjegyzem, mielőtt a saját honlapodat megvizsgálnád ennek a 23 pontnak a tekintetében, javaslom megnézned ezt a videómat, ami a honlapok 3 nézőpontját mutatja be. Ugyanis az online marketing vagy éppen a keresőoptimalizálás sikertelenségének egyik legfőbb oka a tapasztalatom szerint az, amikor valaki csak a saját, vállalkozói szemüvegén át nézi a honlapját – ami ezeknek a pontoknak a vizsgálatánál egyáltalán nem működik. Ne tedd ezt, próbálj egy lépéssel kijjebb jönni, és objektív, látogatói mércével nézni a honlapodra:

https://www.youtube.com/watch?v=30cSW-Y01yw

A Google 23 pontos ajánlása a minőségi honlapok tekintetében

  • Te megbíznál abban az információban, amit ebben a cikkben olvashatsz?
  • Ezt a cikket egy szakértő vagy egy, a területet jól ismerő, lelkes ember írta, vagy inkább egy sekély tartalomról van szó?
  • Vannak ezen a honlapon duplikált (ismétlődő), egymás átfedő vagy redundáns (többször megjelenő) cikkek ugyanabban a témában, egymástól miniimálisan különböző kulcsszavakra?
  • Megadnád a bankkártya adataidat ennek a honlapnak?
  • Van ebben a cikkben helyesírási, stilisztikai vagy tényszerű hiba?
  • A tartalom az olvasók valódi érdeklődését célozza meg, vagy a honlapon generált tartalom inkább arra irányul, hogy megpróbálja megfejteni, mi jöhet fel jó helyre a keresőben?
  • Van a cikkben eredeti tartalom vagy információ, eredeti tájékoztatás, eredeti kutatás vagy eredeti elemzés?
  • Ad ez az oldal jelentős értéket, más, a keresőben megjelenő oldalakkal összehasonlítva?
  • Mennyi minőségellenőrzési munka ment a tartalomba?
  • Bemutatja a cikk az érme mindkét oldalát?
  • A honlap szakértőként van elismeve a témájában?
  • A tartalom tömeggyártásban készült, sok szerzőnek lett ksizervezve, esetleg nagy számú honlap között elosztva, és így az egyes különálló aloldalak nem kapnak annyi figyelmet vagy törődést?
  • A cikk jól van szerkesztve, vagy pongyolán, sietősen összerakva?
  • Egy egészségügyi témájú kulcsszó esetében megbíznál abban az információban, amit ezen a honlapon olvasol?
  • Felismernéd-e ezt a honlapot, mint szakértő forrás, amikor a nevét hallod?
  • Teljes, átfogó elemzést nyújt ez a cikk a témában?
  • Van ebben a cikkben olyan érdekes, éles elméjű információ, ami több, mint amit alapból elvárnál?
  • Ez az a fajta oldal, amit szívesen elmentenél, megosztanál egy ismerősöddel vagy ajánlanál?
  • Túl sok hirdetés van ezen az oldalon, amelyek elvonják a figyelmet a fő tartalomtól, vagy ütköznek vele?
  • Elképzelhetőnek tartod-e, hogy ez a cikk megjelenjen egy nyomtatott kiadványban, enciklopédiában vagy könyvben?
  • Túl rövidek, alaptalanok a cikkek, vagy bármilyen más formában hiányzik belőlük a konkrétum?
  • A tartalom törődéssel, a részletekre való odafigyeléssel készült, vagy ezzel ellentétben a részletekre való kevesebb figyelemmel?
  • Elképzelhető-e, hogy a látogatók reklamálnak, amikor ennek a honlapnak az aloldalait látják?

google panda 23 pontos ajánlás

Néhány személyes megjegyzés

  • A 3. pontban, az egymást átfedő, és egymástól csak éppenhogy különböző kulcsszavakra utaló tartalom magyar nyelven egy kicsit máshogy értelmezendő. Míg angolul akár egyetlen kifejezést 10-20 vagy sokszor még több formában írnak be a keresőbe – és ezáltal ez ennyi kulcsszót jelent valójában ugyanarra a tartalomra -, magyar nyelven a sokkal kisebb keresési számok miatt ez nem jellemző.
  • A tényszerű hibákra vagy az érme mindkét oldalát bemutató követelményre vonatkozó kitételek betartása az én személyes véleményem szerint nem mindig lehetséges – illetve ez már jócskán túlmutat egy egyszerű keresőoptimazliálási elemzésen. Ha nekem a véleményem egy adott dolog egy témában, akkor éppen a szekértőségem fenntartása miatt nem hiszem, hogy be kellene mutatnom az ellenkező véleményeket, hiszen igenis vállalnom kell a sajátomat!
  • A szakértőségre vonatkozó követelményeket egy kezdő honlap esetében – amelyet definíció szerint nem ismerhetnek sokan – én úgy fogalmaznám meg, hogy el tudnád-e képzelni, hogy ezt a honlapot szakértőként elfogadd a témában?

Légy őszinte magaddal!

A helyzet az, hogy az én tapasztalatom szerint, amikor valaki ezeknek a szabályoknak ellene megy, és kikfejezetten csak a keresőnek szóló, amúgy gyenge tartalmat készít, akkor azt pontosan tudja.

Vagyis légy őszinte magaddal, és nézd meg, hogy próbáltad-e csak a keresőnek szóló tartalommal befolyásolni a helyezéseidet. Valószínűleg tudod, ha így van, és ha így van, akkor azt is tudod, hogy mit kell javítanod.

google panda keresőnek szóló tartalom

Google Panda: én miért nem foglalkozom vele?

Ha ismersz és követsz, akkor talán már tudod, hogy én egyike vagyok annak a nagyon kevés keresőoptimalizáló szakembernek, akik egyáltalán nem a technikai dolgokra helyezik a hangsúlyt. A józan észre alapozó, bárki által alkalmazható technikákat tanítok, és nem pl. a Google algoritmusok kergetését. Ezzel a hozzállással értem el a saját és ügyfeleink megszámlálhatatlan sikerét.

dualsimsmartphoes.hu eredmények 3 hó

DualSIMSmartPhones.hu: Egy honlap, amelyiknek nem kell aggódnia a Google Panda miatt!

Az én tapasztalatom szerint a Google algoritmusfrissítések bálványszerű követése hosszú távon egészen biztosan nem fog előre vinni a céljaid megvalósításában. Lehet, hogy időlegesen egy-egy trükkel elérsz jó eredményeket, de ez egy olyan harc lesz, amikor már valójában nem a vállalkozásod eredeti célján fogsz dolgozni, hanem azon, hogy kicselezd a Google-t.

Az a szisztéma, amit én itt, a Honlapra fel! honlapon és az összes oktató anyagommal átadok neked, gyakorlatilag szinte szükségtelenné teszi azt, hogy a Google Panda rád gyakorolt hatásain aggódj.

A dologban ha más nem az a szép, hogy ezeket a tanácsokat követve nem azon kell maj aggódnod, hogy mikor jön a Google Panda, hanem folyamatosan azzal tudsz majd foglalkozni, hogy egy még jobb, a közönségnek még jobban tetsző honlapot építs, amit mellesleg a kereső is jobban szeret!

A konkrét kivitelezésben mind a kulcsszókutatás, mind a keresőoptimalizált szövegírás online videó tanfolyamom tud neked segíteni, a linkekre kattintva nézd meg a részleteket!

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

Linképítés árak

Linképítés árak

Az interneten keresgélve linképítés témában rengeteg információt találhatsz. Ezek sokszor csak félinformációk, vagy néha akár egymásnak ellentmondó "tények"....

Hozzászólások

1 Comments

1 hozzászólás

  1. Mihály Katalin

    Jó érzés látni, hogy van valami időtálló is a Google-ban. A Google 23 pontos angol listája 2011. május 6-án jelent meg, de ma is aktuális. Tényleg érdemes időnként feleleveníteni, mert az értékes tartalomra hívja fel a figyelmet. Szerencsére a magyar cikk értékét még az a néhány elírás sem csökkenti…

    Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük