YouTube pénzkeresés – az álom és a valóság

Utolsó frissítés: · Szerző: · Online Marketing · Passzív jövedelem · Nincs hozzászólás

A YouTube pénzkeresés divatos és kívánatos online bevételi formává vált mostanában. Mintha milliókat lehetne keresni bárkinek egyetlen kamerával, különösebb szaktudás és akár munka nélkül. De mi a valóság? Mennyi pénzt lehet valójában keresni a YouTube-bal, és kinek érdemes ebbe belevágni? Van-e olyan módszer, amivel mindenkinek bevételt tud szerezni a YouTube-ról?

YouTube pénzkeresés: A háttér

A helyzet az, hogy a videózásban tényleg rengeteg pénz van. Ma már ez az egyik legkívánatosabb, legtöbbet fogyasztott online tartalmi forma. Ráadásul a mai eszközökkel tényleg bárki viszonylag egyszerűen jó minőségű videókat tud készíteni. Tehát igen, a YouTube pénzkeresésnek van realitása.

Az érem másik oldala viszont, hogy a YouTube pénzkeresést a legtöbben az egyszerű, pár kattintással összehozható, gyakorlatilag munka nélkül elérhető passzív jövedelemmel azonosítják. Elég, ha csak beírjuk a keresőbe, hogy “YouTube pénzkeresés”. Az első oldali találatok között a meggazdagodás, milliomos kifejezésekkel találkozhatunk. Vagyis könnyű azt hinni, hogy ez itt a pénzügyi kánaán.

De vajon tényleg lehetséges ez? Vajon tényleg ennyire egyszerű a YouTube-on pénzt keresni? Vajon tényleg egyetlen kamerával meg lehet-e gazdagodni, milliomossá lehet-e válni?

Videós képzés banner

Miből van a bevétel a YouTube-on?

Ha szeretnél pénzt keresni, akkor először is meg kell érteni, hogy miből van, miből lehet bevétel a YouTube-on. És persze hogy mennyi!

Nézd meg karácsonyi akciónkat:

Honlapra Fel! Karácsonyi Online Marketing Csomag banner
  • Reklámok. Ez a legkézenfekvőbb módszer, és sokan azt hiszik, hogy ebben van, ebben lehet a nagy bevétel. Pedig ez nagy tévedés.

    Hogy mennyi pénzt lehet a YouTube reklámokkal keresni, konkrét bevételi számmal kiegészítve, lásd kicsit lejjebb.

  • Szponzoprációk. Nagyobb és ismertebb csatornáknak ez egy hihetetlen jó bevételi lehetőség, a reklámbevételek sokszorosát lehet megkeresni.
  • Ennek a megoldásnak a feltétele, hogy ismert csatornád legyen, és nagyon jól célzott. Ha néhány videó néha nagy nézettséget ér el, de mindenről szól a tartalom, akkor nem nagyon fog veled senki szóba állni. Ráadásul itt azért azt is mérlegelni kell, hogy a saját tartalmadat bizony néha felül kell írni a szponzorok kívánsága szerint, na és itt aztán találd meg, hol a határ!

  • Márkaépítés. Ha engem kérdezel, ez az a lehetőség, ami mindenki számára nyitva áll. Én is ebből keresem igazán a pénzt a YouTube-on, nem pedig a reklámból.
  • Hogy ez pontosan mit jelent, és hogyan tudsz akár te is ebből bevételt csinálni és több vevőt szerezni, arról lejjebb részletesen írok.

És ennyi. Ezzel a YouTube pénzkeresés lista végére is értünk. Mert habár más országokban léteznek még lehetőségek arra, hogy bevételt csinálj a videóidból, a magyar YouTube-erek gyakorlatilag a fent felsorolt módokon tudnak pénzt keresni.

De ami mindennél sokkal fontosabb, hogy a sikeres YouTube pénzkeresés feltétele az, hogy stabil, folyamatos, és magas nézettsége legyen a csatornádnak, a videóidnak!

Tehát a YouTube esetében, mint máshol is, sokkal fontosabb, hogy a nézettséget, a látogatottságot megteremtsd, minthogy azon gondolkozz, hogy milyen módon tudsz pénzt csinálni. Ha ugyanis van látogatottság, akkor abból már lehet bevételt csinálni, így vagy úgy. Ameddig viszont nincs látogatottság, addig legfeljebb fantáziálni, álmodozni lehet a bevételekről.

Nézd meg karácsonyi akciónkat:

Honlapra Fel! Karácsonyi Online Marketing Csomag banner

Mi kell a YouTube pénzkereséshez

Ez, vagyis a megfelelő látogatottág elérése viszont nem feltétlenül egyszerű. 2018-ban változtatta meg (szigorította) a YouTube annak a feltételeit, amivel egyáltalán csatlakozhatsz a partnerprogramjukhoz, ami révén a reklámbevétel 55%-át megkapod. Ez jelenleg legalább 1000 feliratkozót jelent, és 4000 megtekintett órát az elmúlt 12 hónapban. Vagyis aki nem gondolja elég komolyan, vagy könnyen feladja, az még azelőtt kiesik a játékból, hogy egyáltalán pénzhez juthatna.

YouTube partnerprogram minimum feltételek

Minimum 4000 megtekintett óra az elmúlt 12 hónapban és 1000 feliratkozó szükséges

Sőt, én a személyes csatornámmal lassan fél évre teljesítem a feltételeket, és még mindig a csatlakozásra várok, ebben a videóban erről beszélek kicsit részletesebben.

A YouTube partnerként való elfogadáshoz, de a szponzori és saját bevételekhez is elengedhetetlen a stabil nézettség, a minél jobban célzott csatorna, és a rendszeres posztolás. Mindez sokkal jobban összeáll majd az alábbiakban, amikor konkrét számokat és tippeket is adok.

YouTube pénzkeresés: Mennyit lehet keresni?

NAGYON FONTOS! Az, hogy konkrétan mennyi pénzt keresnek bizonyos csatornák – és főleg a nézettebbek -, csak a válasz egyik oldala erre a kérdésre. Fontos látni azt is, hogy nem tud mindenki milliós nézettségű csatornákat építeni. Nem szabad tehát abból kiindulni, hogy van valaki, aki ennyit vagy annyit keres. Az igazi választ akkor találjuk meg, ha olyan megoldásokat keresünk, amit mindenki, bárki elérhet a YouTube-on, aki persze hajlandó a csatornájával dolgozni.

Ami a közvetlen Youtube reklámbevételeket illeti, jelenleg Magyarországon (bár pontos számok nem elérhetők), kb. 50 cent és 3 dollár között lehet ezer megtekintés után számolni – ez 120 és 800 Ft között mozog. Ez az összeg nagyon függ attól, hogy mennyire jól célzott a csatorna, és mennyire fizetőképes célközönséget tudsz megcélozni. A rossz hír az, hogy minél inkább nagy nézettségű a csatornád, annál inkább az átlagos fogyasztókat célzod meg (ez egyszerű statisztika), tehát annál kisebb lesz az ezer megtekintésre vetíthető reklámbevétel.

Nyilvánosan elérhető információk szerint mind a YouTube telítődése, az alogritmus változásai, mind pedig bizonyos hirdetői botrányok miatt a bevételi számok évről évre romlanak.

Hogy konkrétumot is mondjak – amit ebben a témában nagyon kevesen tesznek meg -, nálam a Honlapra Fel! YouTube csatorna kb. 1,5 dollárt hoz ezer megtekintésenként. Ehhez három megjegyzés: egyrészt a mi csatornánk nagyon célzott (online marketing), másrészt nagyon magas státuszú a célközönség, ez mind emeli a bevételeket; harmadrészt viszont én nem kapcsolom be a bevételeket minden videónál, tehát a valóságban a “reklámosított” videók nálunk ennél többet hoznak.

Honlapra Fel! YouTube csatorna bevételi adatok

Honlapra Fel! YouTube csatorna konkrét bevételi adatok

A szponzorációk más kérdés. Ha valaki ügyes, célzott csatornát épít fel nagy nézettséggel, képes és hajlandó a szponzorokkal tárgyalni és mindemellett még megtalálni az egészséges egyensúlyt a valódi, saját (szerkesztői) és a szponzorált tartalom között, akkor az igazi pénzeket ebből tudja megszerezni. Egy-egy sikeres csatorna akár százezres tételeket is elkérhet Forintban egyetlen videóért.

Mondjuk úgy, ha főállásban szeretnél YouTube-erkedni, akkor szükséged van szponzori pénzekre. Erről elég érthetően beszél Magyarósi Csaba, az egyik legismertebb magyar YouTube-er ebben a videójában:

YouTube pénzkeresés: Az igazi bevétel

A fentiek lehetnek vonzóak, és egészen biztosan évente néhány olyan csatorna elindul a semmiből, amelyik nagynézettséget és nagy bevételt tud elérni így. De ez nem megoldás mindenkinek. Ha más nem azért, mert egyszerűen az össz YouTube nézettség magyar nyelven limitált, tehát csak egy adott reklámbevételi és szponzorációs tortát lehet elosztani.

De van egy módszer, amivel mindegy, milyen területen dolgozol, mindegy milyen vállalkozásod van jelenleg, vagy miből szeretnél pénzt csinálni, a YouTube hozzá tud segíteni a pénzkereséshez.

Ez pedig az üzleti csatorna építése, ezen keresztül pedig az ismertség és elismertség növelése.

Ez persze közvetlen nem fog sok bevételt hozni a YouTube-ról, viszont ha ügyesen csinálod, bármelyik YouTube-ernél többet tudsz vele keresni!

Ugyanis egy üzleti csatorna esetében nem a teljes nézettségi szám az, ami fontos, hanem hogy a saját piacodon belül érj el minél több embert. A Honlapra Fel! YouTube csatornával én például hiába értem el eddig “csak” 400 ezres nézettséget és 4000 feliratkozót – ami a YouTube nagy számait tekintve persze elenyésző -, a magyar online marketing csatornák között mégis talán a legismertebb vagyok, pedig sokan nálam sokkal régebben kezdték. Ráadásul hihetetlen mértékben emelte meg a bevételeinket, tehát sokkal jobban képesek voltunk pénzre váltani ezt a nézettséget, mint a hagyományos YouTube bevételi források esetében.

Egy üzleti csatornával ugyanis éppen azt tudod kihasználni, hogy nem kell mindenkinek megfelelned, csak a célcsoportodnak. Így sokkal jobban célozhatsz a videókkal, és sokkal könnyebben felehetsz meg a YouTube mind az 5 látogatószerző megoldásának, ami nélkül elképzelhetetlen egy sikeres csatorna működtetése. Magyarul, a saját célpiacod – ha jól célzod a videóidat – nem nagyon fog mást látni, mint téged.

Hogyan lehet ebből pénzt csinálni?

Természetesen a pénzkeresés ezzel a módszerrel nem olyan direkt, mint a reklámokkal. Tehát ehhez a módszerhez szükséged van valamilyen “hagyományos” (ez lehet online vagy offline) bevételi forrásra.

Amit a YouTube-bal elérsz az az, hogy nem százezrekért-milliókért hirdetsz, hanem az algoritmust kihasználva ingyenesen jutsz el a célpiacodhoz. Ezzel ismertséget teremtesz, ezen kívül elismertséget, hitelességet is. És ami a legfontosabb az online térben, hogy folyamatosan ott lehetsz a célközönséged előtt. Ha tudsz online pénzt csinálni, akkor ez tudod mekkora hatalmas érték! Ha nem tudsz, akkor az a rossz hírem, hogy valószínűleg nem a Youtube reklámbevételekkel fogod megtanulni.

Ha van egy felépített online rendszered, ha már amúgy is tudsz eladni, egy sikeres szakmai YouTube csatorna a hab lehet a tortán, ami extra látogatottságot, nagyobb elérést, extra vevőket, extra profitot hoz. Nekem ez hatalmas és látható bevételnövekedést hozott, és a hírlevél után mára ez lett a második legeredményesebb, legközvetlenebb csatornánk.

Ha szeretnéd megtanulni, hogy hogyan tudsz felépíteni te is egy sikeres szakmai YouTube csatornát és több bevételt szerezni online, valamint megismerni a YouTube 5 látogatószerző csatornáját, akkor kattints a linkre!

Videós képzés banner

Címkék

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!