Útmutató sikeres vendégblogoláshoz

Utolsó frissítés: · Szerző: · Blogolás · Keresőoptimalizálás · Nincs hozzászólás
Útmutató sikeres vendégblogoláshoz

A vendégblogolás a linképítés egyik leghatékonyabb, de legkevésbé kiaknázott területe a magyar blogvilágban. Sokan eleve lemondanak róla, mert azt gondolják, hogy a konkurensük úgysem fogja linkelni őket. Mások nem hisznek benne, hogy számítanak a versenytársak weboldalairól származó linkek. És vannak, akik úgy gondolják, bolondok lennének mások honlapjára vesztegetni az idejüket. Pedig a vendégblogolásnak elképesztő ereje van.

Mi a vendégblogolás, és miért fontos?

Te már bizonyára tisztában vagy vele, hogy a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb pillére a linképítés. Azzal is tisztában vagy, hogy nem minden link egyenlő. A legnagyobb erővel a saját témádba vágó, minőségi tartalmat közlő és nagy látogatottságú szakmai oldalakról eredő linkek bírnak. Ilyen blogokat szinte kivétel nélkül a konkurenseid üzemeltetnek.

A vendégblogolás során megkeressük versenytársainkat, és arra kérjük őket, hogy adjanak lehetőséget nekünk arra, hogy az ő weboldalukon egy cikket, és benne a saját honlapunkra mutató linkeket helyezzünk el. Ezért cserébe tartalmat kínálunk. Például ez a cikk, amit éppen most olvasol, egy ilyen vendégbejegyzés.

Útmutató sikeres vendégblogoláshoz Miért fontos?

A vendégblogolás 4 okból is fontos.

  1. Először azért, mert vendégblogolással lehet igazán stabil pozíciót építeni a keresőben. A linkfarmos, fórumhozzászólásokra épülő linképítési technikákat használó honlapok sokszor jó helyen vannak még, de helyzetük ingatag, és szépen lassan csorognak lefelé a találati listán.
  2. Egy szakmai blog az olvasók számára is megbízhatóságot, hitelt kölcsönöz saját vállalkozásunk számára. Ez pont olyan, mint az akadémiai, tudományos világban. Az a kutató, akire neves folyóiratokban publikáló elismert szaktekintélyek hivatkoznak, maga is könnyebben válik elismert kutatóvá. Röviden: a vendégblogolás remek eszköz arra, hogy szakértőként építsd fel magad az interneten.
  3. A vendégblogolás minőségi forgalmat hoz a weboldaladra, és akár azonnali konverzióhoz (eladáshoz) is vezethet. Minél jobb minőségű weboldalakon publikálsz, annál több potenciálisan kiemelkedő ügyféllel kerülhetsz kapcsolatba.
  4. A magyar blogvilágot jelentős részben az egymástól elszigetelt, egymással kevés kapcsolatot ápoló egyéni vállalkozók tömege alkotja. A vendégblogolás remek kapcsolatteremtési lehetőség is. Egy-egy vendégbejegyzés során kialakított kapcsolat idővel szakmai együttműködéssé érhet, és akár értékes üzleti kapcsolatokat is hozhat számodra.
Útmutató a sikeres vendégblogoláshoz pin

A sikeres vendégblogolás kulcsa

A nagy kérdés mindig az, hogy mégis kinek is írhatnánk. Első megközelítésben bárkinek a blogjára írhatsz, ahol azt látod, hogy jó minőségű, folyamatos munka zajlik, és a szakterületedhez kapcsolódóan értékes cikkek jelennek meg. Ez a legfontosabb kritérium: tartalmatlan, össze-vissza cikkeket közlő weboldalról ne akarj linket szerezni, mert lehet, hogy ma még picit feljebb tornászod vele a weboldalad, de holnap már nem sokat fog érni egy ilyen link.

Rendben, tehát csak minőségi szakmai blogokat, magazinokat keresünk. De hogyan? Erre szeretnék mutatni neked egy egyszerű és azonnal kipróbálható menetrendet:

  1. Írd be a keresőbe azt a kulcsszót, amire első akarsz lenni.
  2. Indulj el a találati listán fentről lefelé. Tehát elsőre keresd meg a legerősebb konkurensedet, és írj neki egy levelet, hogy szeretnél hozzá vendégcikket írni (a levélről később még lesz szó).
  3. Másodszorra keresd meg a második legerősebb konkurensedet, és írj neki egy levelet, hogy szeretnél hozzá vendégcikket írni.
  4. És így tovább…

Tudom, hogy őrültségnek hangzik, hiszen mégis hogy a fenébe vehetnéd rá a legerősebb konkurensedet arra, hogy cikket közölj a weboldalán, és linkeljen téged. De van egy nagyon fontos dolog, amire talán nem is gondolsz. Ez az, amit én magam is és minden ügyfelem, akivel dolgozom, azonnal észrevett magán, amikor belevágott:

A versenytársaink sokkal jobb fejek annál, mint azt elsőre gondolnánk róluk.

Több ügyfelem tárta szét reményvesztetten a karjait, mondván, hogy ne hozzam már olyan kínos helyzetbe, hogy a konkurensénél kelljen kuncsorognia egy linkért. Hiszen ő tuti biztos benne, hogy nem fog lehetőséget kapni. És amikor megírtuk a levelet az ismeretlen versenytársaknak, tízből hét alkalommal azt láttuk, hogy a versenytárs azt írta vissza, hogy igen, persze, írj hozzám egy cikket.

Ha nem adod meg a versenytársaidnak a lehetőséget, hogy nyitottak legyenek feléd, soha nem lesznek azok. Ez a lényeg, és minden ami ezután következik, csak részletkérdés.

Útmutató sikeres vendégblogoláshoz - versenytárs

Ha nem adod meg a versenytársaidnak a lehetőséget, hogy nyitottak legyenek feléd, soha nem lesznek azok.

De miért a legerősebbeknél kezdjük?

A kérdés jogos. Rengeteg vendégblogger úgy gondolkodik, hogy az elöl rangsoroló weboldalakon kevesebb a lehetőség, mint a sereghajtók között. Ez a második súlyos előítélet. Mert dehogy.

  1. Ugyanolyan arányban vannak az előre sorolt honlapok tulajdonosai között nyitott, a versenytársaknak lehetőséget adó vállalkozók, mint a hátrébb várakozók között. Tehát náluk sem lesz sem kisebb, sem nagyobb esélyed a megjelenésre, mint a találati lista második-tizedik oldalain.
  2. És ami ennél is fontosabb: egy erős weboldalról származó link tízszer annyit ér, mint egy gyengén teljesítő honlapról eredő.

Tehát, fentről kezdjük.

Végezd el a kulcsszókutatást. Ha megvagy vele, írd be a kulcsszót a keresőbe, és nyisd meg az első oldalt. Nézd meg az összes találat honlapját, és keresd ki közülük a legjobbakat. Akiknek a honlapjain a legjobb minőségű tartalom van, akik sok jó cikket írnak, ott van neked is keresnivalód. Rendetlen, gagyi tartalmat közlő weboldalakhoz nem érdemes jelentkezni, mert ezek még árthatnak is neked.

Itt az ideje, hogy levelet írj nekik.

Mielőtt megírod a leveledet, egyetlen dolgod van: nézz rá a saját honlapodra, és tedd fel magadnak a kérdést: Ha ismeretlenül néznél rá, te linkelnéd-e magad. Például van-e rajta minőségi tartalom, bejön-e egyáltalán a honlap stb. Nem kell csillivilli dizájn, és nem kell kiemelkedő megjelenés. De legyen egy normális weboldal, normális tartalommal.

Ökölszabálynak azt mondanám, hogy a vendégblogolást akkor kezdd el, amikor már legalább 5 alapos cikk olvasható a blogodon. Ha ez megvan, mehet a levél a konkurenciának.

Hogyan írd meg a levelet?

Nincs olyan blog, amihez ne lehetne még egy vagy több jó cikket hozzátenni. Ez a legjobb blogokra és magazinokra is igaz. Próbáld kitalálni, hogy mi hiányzik arról a blogról, amit kinéztél magadnak. Találj egy jó témát, ami azon a honlapon újszerű lesz, és amit valamennyire a saját témádhoz is tudsz kapcsolni. Ha nem találsz ilyet, akkor keress egy olyan bejegyzést, amihez hozzá tudnál szólni vagy ki tudnád egészíteni, és abból tervezz meg egy újszerű témát. Ilyenek a lista bejegyzések (A siker 22 kulcsa és hasonló címekkel): válaszd ki a lista egyik elemét, fejtsd ki részletesen, és máris megvan a témád.

A témán sok múlik: ebből fogja látni a weboldal tulajdonosa, hogy tényleg tudsz-e számára értéket adni vagy csak a linkre vadászol, és ezen kívül nem nagyon érdekel az egész. Nyugodtan találj ki akár több témalehetőséget is, aztán írd meg a levelet. Ha nem tudod, hogyan írj, használd ezt a sablont (én ezt szoktam testre szabni, és nekem működik):

Kedves István!

XY vagyok, az YZ honlap tulajdonosa. Nagyon színvonalasnak találom a blogotokat, és szeretnék írni hozzátok egy vendégcikket. Ebben az írásban kifejteném a nálatok korábban megjelent ZX írás egyik részét alaposan. Az írásban elhelyeznék egy vagy több a saját honlapomra mutató linket.

Legalább 2000 szavas írást készítenék, és bemutatnám a témának a szélesebb közönség számára ismeretlen aspektusait. Ilyen írást eddig a saját oldalamra sem készítettem, és úgy látom, hogy nálatok sem jelent még meg. Talán az olvasóitokat érdekelheti.

Eddig megjelent írásaimat itt olvashatjátok el: (linkek, amik a cikkeidre mutatnak.)

Kérlek, jelezzétek, hogy nyitottak vagytok-e az együttműködésre.

Üdvözlettel, Nagy Zoltán

Útmutató sikeres vendégblogoláshoz - téma

Nincs olyan blog, amihez ne lehetne még egy vagy több jó cikket hozzátenni.

Ha elküldted a levelet, gratulálj magadnak. Megtetted a döntő lépést. Ha elutasítanak, akkor sincs semmi baj. Most már legalább ismernek, és amikor jövőre megkeresed őket, már tudni fogják, ki vagy, és még nagyobb esélyed lesz. Az is lehet, hogy olyan kritikát kapsz, amiből tanulni tudsz. Sokat nem veszíthetsz rajta. Ha így jártál, küldd el a következő levelet a következő weboldal tulajdonosának. Előbb utóbb kapsz egy igenlő választ.

Akkor pedig egy dolgod van.

Írj olyan jó cikket, amilyet csak tudsz

Ezen nincs mit ragozni: ülj neki, és írj olyan jó cikket, amilyet csak tudsz. Hiszen egyfelől azt akarod, hogy lehozzák, másfelől pedig azt is szeretnéd, hogy az olvasók utána a te honlapodat is felkeressék, és a többi írásodat is olvassák, akár még vásároljanak is tőled.

Útmutató siekres vendégblogoláshoz - jó cikk

ülj neki, és írj olyan jó cikket, amilyet csak tudsz.

Amire figyelni érdemes:

  • a szöveget az egyeztetett határidőre küldd el;
  • a szöveg érje el vagy haladja meg az egyeztetett terjedelmet;
  • a szövegben helyezz el linkeket ne csak a saját, hanem a weboldal tulajdonosának cikkeire is (belső linkek);
  • ha van rá lehetőség, kérj magadnak szerzői dobozt (Author Box), és ott helyezd el akár a személyes weboldaladra mutató linkedet is;
  • ne feledd megírni a meta leírást is;
  • ne nézd a másik honlapját linkfarm-nak, és tényleg csak releváns, informatív linkeket használj.

Ha mindent megtettél, okkal bízhatsz benne, hogy meg fog jelenni az írásod.

Mire figyelj, hogy tényleg jól sikerüljön?

Ha megjelent az írásod, bingó, van okod örülni. De további feladataid is vannak.

Készítsd fel a honlapodat a forgalomra

Ha forgalmas szakmai blogon publikálsz, sokan fognak átmenni a weboldaladra. Ami ennél is fontosabb, hogy akik egy szakmai blogról érkeznek, kifejezetten a téma iránt érdeklődő, kifinomultabb olvasók, potenciális ügyfelek.

Ezért a vendégblogolás nem csak a keresőoptimalizálás és a linképítés miatt lényeges számodra, hanem remek alkalom az új olvasóknak való bemutatkozásra és a levelező listád építésére is.

Ezért mindenképpen lehessen feliratkozni a weboldaladra: használj felugró ablakot és legyen egy letölthető könyved, amiért érdemes feliratkozni nálad. Nagy öngól ilyenkor az érkező olvasókat úgy fogadni, hogy nem kéred el az email-címüket.

Szólj hozzá!

Publikálás előtt nézd meg, hogy a cikkedet fogadó blogon lehet-e kommentelni. Ha igen, megjelenés után egy hétig érdemes minden nap ránézni a cikkre, és ha érkezett hozzászólás, kérdés, reagálni. Utána is érdemes havonta egyszer visszanézni vagy elektronikus értesítést kérni a kommentekről.

A hozzászólások ápolása nem csak az udvariasság miatt fontos: új érdeklődők, új vevők is érkezhetnek hozzád ezen a csatornán keresztül.

Hirdesd te is a cikket

A vendégbejegyzésedre is igaz, hogy egy cikk csak akkor lehet eredményes, ha olvassák. Az olvasók elérésében neked is szereped van, és nem csak a fogadó fél dolga. A hírleveledben és a közösségi média csatornáidon te is értesítsd az olvasóidat a megjelenésről. Kérd meg az olvasóidat, hogy osszák meg, kommenteljék az adott cikket.

Útmutató sikeres vendégblogoláshoz - siker titka

Egy cikk csak akkor lehet eredményes, ha olvassák.

Mire figyelj, ha linkcserét kérnek a cikkért?

A vendégblogolás során időnként bele fogsz futni abba, hogy a fogadó fél nyitott ugyan a cikked megjelentésére, de csak akkor, ha te is linkeled őt a saját weboldaladról. Ezzel semmi gond nincs, de ez nem vendégblogolás, hanem linkcsere. És te nem linkcserét akarsz, hanem vendégblogolni.

A legfontosabb tisztában lenni azzal, hogy ezzel mit nyerhetsz és mit veszíthetsz. Ha a linkeidnek elhanyagolható százaléka cserélt link, az nem fog ártani neked. De ha a linkprofilodban a cserélt linkek nagy súlyt képviselnek, kevésbé lesznek értékesek. Ezért minden esetben mérlegeld, hogy megéri-e neked a csere. Ha az adott link élethalál kérdése, akkor fogadd el, nem lesz belőle bajod. Ha nem élethalál kérdése, akkor ne fogadd el.

A saját vendégblogolási stratégiámnak része az, hogy a linkcserére nemet mondok, és ezt nyugodtan megteheted te is. Hiszen amikor vendégbejegyzést írsz, nem ajándékot kérsz. Hanem minőségi, alapos tartalmat kínálsz egy megjelenésért és egy hivatkozásért cserébe. Ha a cikkedet rendesen megírod, komoly forgalmat hozhatsz be a fogadó félnek, amivel ő is vevőket, ügyfeleket fog szerezni. Ideális esetben mindenki jól jár.

Útmutató sikeres vendégblogoláshoz linkcsere

A vendégblogolás helye a SEO stratégiádban

A vendégblogolás a profi SEO-stratégia nélkülözhetetlen kelléke. A linképítésben, a brandépítésben és a kapcsolatépítésben is kiemelkedő szerepe van.

  • Egy profi kulcsszókutatás során a vendégbejegyzéseket is tervezni kell és lehet, és meg lehet nézni, hogy mely kulcsszavakra milyen vendégcikkek kellenek ahhoz, hogy kiemelkedő helyezést érjenek el. Elképesztő erő van a long-tail kulcsszavakra írt vendégposztokban.
  • A vendégblogolás ne egyszeri akció legyen, hanem folyamatosan tervezd és írd a vendégbejegyzéseket. Ökölszabálynak javaslom, hogy minden második-negyedik cikk vendégbejegyzésként jelenjen meg.
  • Ha van rá energiád, akkor egy honlapra ne csak egy vendégcikket írj, hanem többet. Ezzel el lehet mélyíteni a kapcsolatot a másik fél felé, és másodszorra már sokkal könnyebb a bejutás is, hiszen az ismerkedésen már régen túl vagytok.
  • Te is fogadj vendégcikkeket. A fentiek fényében már neked is világos, hogy rengeteg előnye van annak, ha nyitva tudod tartani a saját honlapodat mások felé.

A vendégblogolás kulcsa

Remélem, sikerült meggyőznöm téged arról, hogy a vendégblogolás egy létező és kiemelkedő lehetőség, amit már kezdő bloggerként is érdemes beépítened a saját keresőoptimalizálási stratégiádba. A kulcs a merszben és a témaötletben van: ha szánsz rá időt, hogy gondolkodj a konkurenseid blogjaiban rejlő lehetőségeken, és mersz nekik írni egy levelet, ugrásszerűen megnőnek az esélyeid.

Az első alkalommal talán remegni fog a kezed, amikor elküldöd a levelet, és alig fogsz hinni benne, hogy sikerülni fog. Aztán egyszer csak megérkezik a válasz.

A blogolás sikere sok dolgon múlik, de a legfontosabb elem a stratégia. Egy weboldalt sokkal gyorsabban és célzottabban tudsz felépíteni a keresőben, ha előre tervezed a lépéseket. És a profi SEO-stratégiának a vendégbloglás is nélkülözhetetlen kelléke. A linképítésben, a brandépítésben és a kapcsolatépítésben is kiemelkedő szerepe van.

Verdes Tamás honlapkészítéssel foglalkozó WordPress szakértő. A Prémium Honlap tulajdonosa és bloggere. SEO blogja vállalkozói weboldalak keresőoptimalizálására összpontosít.

Címkék

·

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!