A linképítés a szükséges rossz, amit muszáj csinálnod, ha honlapod van és “boldogulni” szeretnél az online világban. Haladj végig vagy válogass a linképítés tippek közül, hogy könnyebben menjen a linképítés.
Még mielőtt belekezdenénk a linképítés tippek sorolásába, álljon itt egy-két gondolat a linképítésről, csak hogy biztosan ugyanarra gondoljunk, ugyanarról beszéljünk. Ha honlapod van és egy kicsit is foglalkoztál a keresőoptimalizálással, akkor a linképítés fogalma biztosan ismerősen cseng neked. A linképítés ugyanis a SEO kéretlen-kelletlen velejárója. De mit jelent pontosan a linképítés fogalma?
A linképítés az a tevékenység, amivel eléred, hogy más honlapokon a te honlapodra mutató linkek szülessenek. Vagyis ezeket a linkeket “építed”.
A linképítés az a tevékenység, amivel eléred, hogy más honlapokon a te honlapodra mutató linkek szülessenek.
A linképítés elsődleges célja az, hogy a keresők jobban szeressék a honlapodat. Ennek általában nem sok köze van ahhoz, hogy a linkekről érkezik-e egyáltalán valós látogatói forgalom. A linképítés csak azért van, hogy linkek legyenek, amiket a kereső szeret, és remélhetőleg ezért majd jobb helyre hoz. Ha jönnek látogatók is, az inkább egyfajta extra ebből a nézőpontból.
Sokáig és sokan megpróbálták meghatározni azt, hogy milyen a jó link. Vagyis milyen linkeket kell építened ahhoz, hogy a Google szeressen. Ezzel két baj van:
Persze a Google algoritmusa ennél sokkal összetettebb. De ahelyett, hogy hagynád magad összezavarni, inkább koncentrálj arra a linképítésnél, hogy mindenáron kerüld ezeket a helyzeteket.
Az itt felsorolt linképítés tippek főleg a most indult honlapoknál a leghatásosabbak, vagy azoknál, amelyekre még nem mutatnak linkek. Érdemes 1-től 7-ig sorrendben haladni.
Ezeknek az értéke ugyan nagyot csökkent a 2010-es évek elejéhez képest, de indulásnál a mai napig tudnak segíteni, és van néhány linkkatalógus, aminek igenis van önmagában is értéke. Kiindulásnak a lap.hu linkkatalógusokat használd. Egyrészt ezek viszonylag erős és értékes linkek, másrészt 10 esetből 9-szer korrekt visszajelzést kapsz a honlapodról az induláskor. A lap.hu ugyanis nem vesz fel honlapot, ha néhány fontos elem (pl. cégnév, adószám, elérhetőség) hiányzik, nem érzik témába vágónak vagy elég tartalmasnak. Ha tehát az első lap.hu oldalon elfogadásra kerül a honlapod, az nemcsak jó lökést ad a keresők számára, de azt is jelenti, hogy más linkmegosztókban, linkkatalógusokban szinte biztosan elfogadásra kerül.
Ez persze csak abban az esetben opció, ha van másik honlapod. De ha van ilyen, akkor szinte kötelező és vétek kihagyni. Nem kell semmit túlbonyolítani, első körben írsz egy bejegyzést arról, hogy “elindult legújabb honlapod, itt találjátok”. Későbbiekben akár menüből, láblécből adhatsz linket az új oldaladnak.
A közösségi média ugyan nem a klasszikus linképítés területéhez tartozik, de az elmúlt években ez lett az a terület a Google algoritmus esetében, amire a külső jelek szempontjából nagyjából a linkekkel azonos szinten figyel.
A közösségi média és a linképítés kapcsán az alábbiakra figyelj:
Ez PR cikkek néven terjedt el a magyar SEO szaknyelvben, és a módszer tökéletesen működik, sőt talán ez a legjobb. Csak nem szabad bedőlni azoknak az ajánlatoknak, akik igazából gagyi linkeket ajánlanak értékesként eladva.
Az értékes linkek egyik leghatékonyabb módja még a hasonló partnerek között, valódi tartalmi cikkekből cserélt linkek. Ez nem azonos azzal, ami sokáig linkcsere néven volt divatos, hiszen itt a dolog leegyszerűsítve úgy működik, hogy egy hozzád közeli témában működő honlap részére teszel ki egy szakmai cikket a honlapodra, és linkeled onnan. Gyakorlatilag leegyszerűsítve cserébe egy hasonló cikket és linket kapsz. Lásd erről még a következő linképítés tippet.
A legtöbb munkát igényli ugyan, de nagyon hatékony tud lenni a vendégblogolás is.
Ha itt elgondolkoztál, hogy miféle link az, ami nem hoz látogatókat, akkor ki kell hogy ábrándítsalak. A tapasztalatom szerint a linképítésben-keresőoptimalizálásban nem annyira járatos emberek – és egyáltalán nem ciki, de a honlaptulajdonosok többsége ilyen – számára a link, a linkek szükségessége egyet jelent azzal, hogy onnan látogatók fognak érkezni. Hát nem. Az eddigiek nagyrészt arra voltak jók, hogy a Google lássa és értékelje a honlapodat. Ezekről – egy-két kivételtől eltekintve – valódi, célcsoportból érkező látogatók nemigen fognak érkezni.
Hogy hogyan tudsz ilyen “látogató-szerző” linkeket építeni, azt egy korábbi cikkünkben olvashatod el: Linképítés – Forgalmat hozó linkek »
Ha végigcsináltad az összeset a fenti linképítés tippek közül, akkor ideje magasabb fokozatra kapcsolnod. Akár tetszik, akár nem, a linképítéssel érdemes foglalkozni, mert eredményes.
Részletes információt a témában, még több linképítés tippeket és konkrét trükköket az online keresőoptimalizálás képzésünkön, vagy a linképítés tanfolyamunkon találsz.
A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!
Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!