A keresőoptimalizálás alapjai

Utolsó frissítés: · Szerző: · Keresőoptimalizálás · Nincs hozzászólás
Keresőoptimalizálás alapjai: piramis, szem, holsd, SEO

Vajon mik lehetnek a keresőoptimalizálás alapjai? Van-e pár olyan lépés vagy beállítás, amit az ember ha megcsinál a honlapján, akkor jobb eredményekre számíthat?

Vagy akár megfordítva, mik azok az alaplépések, amiket ha nem csinálsz meg, akkor nem igazán fognak jönni az eredmények?

Ebben a cikkben szeretném megmutatni neked azt a legelső, legfontosabb lépést, ami a tapasztalatom szerint az igazi vízválasztó a keresőben sikeres és sikertelen honlapok között.

Fontos! Attól, hogy a keresőoptimalizálás alapjairól, vagy igazából alapkövéről lesz szó, ez akkor is segíthet neked, ha már nem vagy kezdő. Nagyon sok, régebbi honlapnak segítettünk már azzal, hogy rendbe tettük ezt az egyetlen dolgot.

Keresőoptimalizálás alapjai: technika vagy nem technika?

Amikor a keresőoptimalizálásról kérdezel valakit, aki általában keresőoptimalizálással foglalkozik, akkor valószínűleg azt fogja neked mondani, hogy ez egy technikai dolog. Beállítások az oldaladon, vagy számodra érthetetlen kifejezések, amit a honlapod kódjában rendbe kell rakni, hogy a Google szeressen.

SEO tanfolyam banner
Robot - nő

Sokak szerint a keresőoptimalizálás technikai dolog

Ha a keresőoptimalizálásról kérdezel valakit, aki milliókat költött már a honlapja optimalizálására, és esetleg még mindig nem elégedett az eredménnyel, akkor az ő szájából is úgy tűnhet, hogy a sikeres keresőoptimalizálás szintén csak technikai részleteken múlik.

De akkor miért van az, hogy technikai analfabéta oldalak is ott lehetnek a keresési találatok elején?

És egyáltalán semmi lehetősége sincs valakinek, aki csak a saját szakmájához ért, előre kerülni a keresőben?

A keresőoptimalizálás alapja

Én ezzel szemben azt látom, hogy az igazán sikeres keresőoptimalizálás csak kb. 20%-ban technika, a maradék 80%-ban pedig józan ész.

Letépett fejű ember és technika

A technika mögött ott az ember, a józan ész és a tartalom

Sikeres keresőoptimalizálás alatt nem feltétlenül azt értem, hogy egy kulcsszóra jó helyezést érsz el, hanem hogy az üzleti céljaidat a legjobb megtérüléssel segíti a keresőoptimalizálás – és ez a kettő nem feltétlenül ugyanaz.

Rengeteg cikket találsz itt ezen a honlapon, ahol a technikai dolgokat vagy akár a józan ész oldalát mutatom be. Hadd mondjam el most azt az egy tényezőt, amit megfigyeltem minden sikeres honlap esetében.

SEO tanfolyam banner

A legnagyobb vízválasztó kérdés a keresőben sikeres és sikertelen honlapok között az, hogy mennyire képesek pontosan meghatározni és beállítani a honlap témáját. És beállításnál nem (csak) arra gondolok, hogy technikailag. Hanem úgy egyáltalán.

Te hol jársz most?

Kérlek nézz rá erre a honlapra (honlaprafel.hu) most két másodpercig, és próbáld meghatározni, hogy miről szól.

Akárhonnan érkeztél, ha még sosem találkoztál velem is valószínűleg azonnal leveszed, hogy Keresőoptimalizálás és WordPress a két fő téma.

Ha csak egyszer is jártál már a honlapomon, vagy láttad a főoldalt, akkor pedig semmi kétséged sincs efelől. És hidd el, a Google-nek sem.

Labirintus

Ne hagyd, hogy a látogatónak vagy a Google-nek egy útvesztő legyen a honlapod

Ennek nem sok köze van a technikához

Tudod miért mondom, hogy ennek első körben nem sok köze van a technikához?

Mert amikor a keresőoptimalizálás alapjairól van szó, a legtöbb vállalkozónak, akikkel találkozom, nem is az okozza a legnagyobb gondot, hogy hogyan állítsák be a témájukat a honlapjukon – ami már legalább részben technika.

Sok honlap tulajdonosa már ott elakad, hogy ő maga meghatározza a honlapja témáját.

Mutatok erre egy példát

Mondjuk gyerekruhákkal foglalkozol. Megnézed az AdWords Kulcsszótervezőben, hogy a “gyerekruha” szóra havonta 1600-an keresnek. Ez vonzónak tűnik.

gyerekruha, zokni, kislány

Mi is az a gyerekruha?

De hadd tegyem fel neked a kérdést! Mit csinálsz pontosan? Mit fogok találni a honlapodon?

Csak gyerekruha témában több tucat lehetőséget tudok elképzelni, és igazából ez mind különböző vállalkozás, különböző honlap.

  • Egy általánosan gyerekruhával foglalkozó blog vagy honlap, ahol minden megtalálható.
  • Használt gyerekruha árusítással foglalkozó honlap.
  • Egy gyerekruha üzlet Debrecenben.
  • Egy gyerekruha webáruház.
  • Kifejezetten gyerekruha szabásmintákat bemutató honlap.
  • Ugyanez pl. babaruhával, gyerekcipővel.
  • … és még rengeteg további lehetőség.

Mit lát ebből az olvasó és a Google?

Na most hadd tegyem fel neked a költői kérdést.

Ha a fenti példákból egy debreceni gyerekruha üzlet a “gyerekruha” kulcsszóra akar feljönni, szerinted mennyi esélye van hosszú távon?

És ha ez az üzlet csak az “XY és Társa Kft.” cégnevet kommunikálja mindenhol, mintegy “feltételezve”, hogy mindenki tudja, hogy ők gyerekruhával foglalkoznak? Mennyi esélyük lesz akkor akárcsak a sokkal könnyebb, “gyerekruha debrecen” kulcsszóra előre kerülni?

Hogyan teheted rendbe a keresőoptimalizálás alapjait?

A jó hírem az, hogy ennek megvannak a lépései. A rossz hírem pedig az, hogy ez sokszor nehezebb, mint bármi más. Olvasd el az első pontot, és megérted.

  • Legelőször próbálj meg ránézni a vállalkozásodra, a honlapodra kívülről. Mi az a 2-3 szó vagy kifejezés, ami ezt ténylegesen leírja bárkinek? Nem az a kérdés, hogy milyen kulcsszóra lenne jó előre kerülni, hanem hogy mi az a 2-3 szó, amit ha elmondasz bárkinek, azonnal megértik, hogy mivel foglalkozol.

    Hidd el, ez nem olyan könnyű, és nagyon sokszor ezen megy el az egész dolog, ha valaki nem tudja elfogadni, hogy ő pl. egy gyerekruha üzlet Debrecenben, és nem egy gyerekruha webáruház (pedig nem az).

  • Használd az ingyenes Google AdWords Kulcsszótervezőt. Nem (csak) azért kell ott néhány jó kulcsszót találni a honlapodra, mert akkor előrejössz a keresőben, hanem mert arra van igény. És ez az üzleti életben sokkal többet jelent.
  • Próbáld meg első körben józan ésszel rendbe tenni a honlapodat ez alapján. Hidd el, ez sokszor többet ér, mintha technikai hókuszpókuszba bonyolódsz bele.
  • Nézd meg a keresőoptimalizálás lépésről lépésre cikkemet, ahol rengeteg további, részben technikai tippet is adok.

Egy keresőoptimalizáló tanfolyam, ahol ezt tanítják

Nem véletlenül fektetek én olyan nagy hangsúlyt abba, hogy minden honlap esetében először az alapokat tegyük rendbe. Alapok nélkül nem tudsz mire építkezni, és a legtutibb keresőoptimalizálás trükk is fölösleges erőlködéssé válhat.

Ha úgy érzed, hogy több van a honlapodban, és eddig bármit próbáltál csak félig működött, nézd meg a keresőoptimalizálási tanfolyamom első napját. Éppen ez az, amit rendbe teszünk, az alapokat. Mert ha komoly eredményeket akarsz a keresőben, azt csak stabil alapokkal tudod elérni.

Keresőoptimalizálás tanfolyam részletek »

Címkék

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!


Ajándék SEO ellenőrző lista!

43 pontos lista + 1 ajándék videó!

Töltsd le most ingyenes SEO ellenőrző listát, és csatlakozz Te is ahhoz a több ezer magyar vállalkozóhoz, akiknek már segítettem több látogatót és több vevőt szerezni!