Képek keresőoptimalizálása: Miért fontosabb ez a nőknek???

Utolsó frissítés: · Szerző: · Keresőoptimalizálás · 2 hozzászólás

Ha valaki elkezd keresőoptimalizálással foglalkozni, előbb-utóbb a figyelme legalább részben a képek keresőoptimalizálása felé fordulhat. Ami jogos, hiszen – sokak számára meglepő módon, másoknak viszont mindennél természetesen – nagyon sokan keresnek, kereshetnek képekre is vagy képekkel is egy adott témában.

Itt rögtön az elején hadd írjak egy kicsit személyesnek tűnő megjegyzést. A tapasztalatom szerint a képek keresőoptimalizálása, de egyáltalán a képekkel való keresés sokkal közelebb áll a nőkhöz, mint a férfiakhoz. Nagy esély van rá, hogy ha nőként olvasod ezt a bejegyzést, akkor nem is érted, hogy ez miért lehet kérdés egyáltalán, ha férfiként, akkor pedig talán azt nem, hogy ugyan ki kereshet képekkel az interneten?

Én bevallom, az egésznek nem sokat tulajdonítottam addig, amíg egy SEO képzésemen a hölgyek egymásra licitálva nem bizonygatták, hogy bizony ők recepteket csak képekkel keresnek.. Azóta tudom, hogy ez nem csak a Google miatt fontos, hanem valódi látogatók is szerezhetők – bizonyos esetekben nem is kevés – jól keresőoptimalizált képekkel.

Mert mindannyian mások vagyunk, ami egy pozitívum, viszont ezt ki kell tudnunk használni az online marketingben és a keresőoptimalizálásban is. Ezért akár érint téged személyesen, akár nem (vagyis akár használod, akár nem), a képek keresőoptimalizálásával előbb-utóbb muszáj foglalkoznod.

Képek keresőoptimalizálása: milyen területen mozogsz?

Mielőtt belemennék a részletekbe, fontos megjegyezni, hogy a képek keresőoptimalizálása témájában nem mindegy, hogy milyen területen mozogsz. Természetesen vannak sokkal vizuálisabb témakörök, és van, ahol elég nehéz, vagy szinte lehetetlen sok jó képet felhasználni.

Így tudsz pénzt keresni a tudásodból - Infotermék tudásanyag banner

Hadd hozzam csak példának az én két kedvenc területemet. Ebből egyik az online marketing, aminek a honlapját most olvasod. A másik pedig a főzés, a gasztro téma. Ugye nem kell különösebben ecsetelnem, hogy míg receptek témájában nagyon könnyű akár “maguktól megszólaló” képeket publikálni, addig az online marketingben ez nem egy annyira vonzó terület. És ez természetesen igaz a keresésekre is. Amíg a Rántott hús wokban gasztroblogom esetében a keresőből érkező látogatók 5,5%-a jön képeket keresve, addig a Honlapra Fel! online marketing és SEO blog esetében ez mindössze 1,1%.

Ha rákeresel a gyors sikert hozó brokkolis csirkemell receptemre, a kép a 2. találatként jelenik meg, erről külön cikket is írtam

Tehát a képek keresőoptimalizálása minden esetben hasznos lehet, de hogy mennyiben járul hozzá a konkrét látogatottság növekedéséhez, az nem csak a beállításoktól, hanem magától a témától is nagy mértékben függ.

A sikeres kép keresőoptimalizálás alapja

Meglepő módon a képek keresőoptimalizálása témájában a legfontosabb dolgok sokkal kevésbé technikaiak, mint azt gondolná az ember. Halkan jegyzem meg, azért ha valaki tényleg ismeri a keresőoptimalizálás csínját-bínját, ahogy azt nem egy fórumon hangoztatom, maga az egész SEO ma már sokkal kevésbé technikai dolog, mint azt sokan gondolják vagy láttatni próbálják.

A sikeres kép SEO alapvető feltétele ugyanis, hogy legyen elegendő, érdeklődést keltő saját képed.

Nem mondom, hogy lehetetlen egy-egy máshonnan – legálisan – szerzett, letöltött képpel eredményt elérni. De nagy tételben egészen biztosan nem. A Google ugyanis ma már nem becsapható. Pontosan tudja, hogy mi van egy képen, és azt is pontosan tudja, ha ugyanazt a képet használod fel, amit már más honlapon más felhasznált. Ha ezt nem hiszed, a legegyszerűbb leellenőrizni a Google fordított képkeresési szolgáltatásában, bármilyen tetszőleges képpel.

Képek keresőoptimalizálása: Nincs trükk

A második legfontosabb dolog a képek keresőoptimalizálása kapcsán, hogy igazából nincs trükk. Minimális beállítási lehetőségünk van, amivel a tényleges SEO eredményeket befolyásolni tudjuk, és ha már megvannak a saját képek, akkor igazából egyetlen dolgon múlik, hogy a képekkel jó eredmény érünk-e el a Google-ben.

Így tudsz pénzt keresni a tudásodból - Infotermék tudásanyag banner

Ez pedig az, hogy az adott képek témájában a normál, webes keresésben – és természetesen a tartalomban – sikeres-e a honlap.

Tehát tisztázhatjuk az alábbi, talán sokakban tévhitként meglévő gondolatokat:

  • Hiába “SEO-zol agyon” (értsd: bármit kezdesz a technikai beállításokkal) egy gyenge, rossz keresőoptimalizálási eredményű honlapon akárhány képet, az eredmény nem lesz nagyon jó.
  • Hiába próbálsz meg trükközni azzal, hogy más témájú képeket (például egy online marketing honlap esetében recept képeket) teszel be. Mivel a kép nem releváns a honlap egészére és az adott aloldalra, ezért szintén nem sok esélyed lesz a Google képkeresőben.

Ellenben az alábbi igazság leírja a képek keresőoptimalizálásának alapját:

  • Ha egy adott témában jól szerepel a honlapod általában a keresőben, akkor a témára releváns képekre nagyon könnyű lesz a keresőben előre kerülni.

A kép keresőoptimalizálás technikai elemei

Ahogy már utaltam rá, viszonylag kevés technikai elem van, amivel egy kép keresőoptimalizálható, és az eredmény nagymértékben a relevanciától, a honlap általános SEO eredményeitől, valamint a saját képek meglététől függ.

Van azonban két technikai elem, amit a tapasztalatok szerint a fentieken túl nagyon is figyelembe vesz a Google. Ha képileg illetve relevancia szempontjából minden rendben van, azért ezzel még nagyon segítheted a képeid keresőoptimalizálását.

  • A kép fájlneve. Ez nagyon kommunikál a Google-nek, és nagyon nem mindegy, hogy egy kép esetében a valós tartalommal nevezzük el a fájlt (ami esetleg még a kulcsszót is tartalmazza), vagy meghagyjuk mondjuk a DSCN_1234.jpg típusú fájlneveket (kivéve természetesen, ha a “DSCN 1234” kulcsszóra szeretnénk a Google-ben előkelő helyet elfoglalni).
  • A kép HTML alt címkéje. Ez ugye egy elméletileg kötelező HTML elem, mégis gyakran nem is töltik. Ma már vannak vagy lehetnek kifinomultabb algoritmusok is, de valószínűleg még ma is nagy hangsúlyt fektet a Google az alt címke tartalmára egy-egy kép tartalmának kiértékelésekor.

Ha egészen profi szeretnél lenni a képek keresőoptimalizálásában, és szeretnéd azt is megérteni, hogy a képekhez hogyan kell a megfelelő, releváns, és a keresőben is jól szereplő tartalmat összeállítani, akkor mindenképp nézd meg az online SEO szövegírás tanfolyamomat!

Címkék

·

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

  1. Éva szerint:

    Az én receptes honlapomra 20% érkezik a képkeresőből, szóval gasztro témában mindenképpen megéri a képek keresőoptimalizálásával foglalkozni.
    Biztos vagyok benne, hogy a férfiak is használják a képkeresőt, csak ők valószínű nem recepteket keresnek, hanem mondjuk autókat 🙂

Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!