Hány kulcsszóra lehet egy cikket megírni?

Utolsó frissítés: · Szerző: · Keresőoptimalizálás · Nincs hozzászólás
Hány kulcsszóra lehet egy cikket megírni

Ebben a cikkben olyanra vállalkozom, amiért talán elsőre kissé őrültnek hihetsz: saját magammal, pontosabban a saját magam tanításával fogok szembeszállni.

TIPP: Ez a cikk teljesen akkor lesz érthető, ha vagy a SEO szövegírás online videótanfolyamomat, vagy a személyes SEO képzésemet (az összes napját) elvégezted, amikor is elég következetesen azt tanítom, hogy miért egyetlen kulcsszót válassz egy cikkhez, és hogyan írj erre szöveget. Ha még nem láttad egyiket sem, javaslom, hogy ruházz be valamelyikbe, nem fogod megbánni! Itt nézz szét: http://honlaprafel.hu/szolgaltatasok/.

Szóval röviden az előzmény az, hogy lépten-nyomon azt tanítom, hogy egy cikkhez egyetlen kulcsszót válassz, arra írd meg a szöveget. Ne (nagyon) akarj egyetlen szöveggel, egyetlen aloldallal több kulcsszóra előre kerülni, mert az nehezen megy.

Ez márpedig nem igaz!

És most ebben a cikkben be fogom mutatni, hogy miért nem, de előtte azért hadd védjem meg a mundér becsületét.

Olvasd el a történetem:

Hogyan kerestem 100 millió Ft-ot online?

Miért mondom, ha nem úgy van?

Az embereknek nagyon sok hamis elképzelése van a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Szerintem te érted, hogy miről beszélek, hiszen – remélem – éppen azért vagy itt közöttünk, mert sok ilyen hamis adatot sikerült már a SEO témájában helyére tennem nálad.

Az egyik legelferdültebb elképzelés a nagy publikumban márpedig azt illetően van, hogy miért és mitől fog egy aloldal valamilyen kulcsszóra előre kerülni. Ekkor jönnek az olyan téves elképzelések, hogy például 2-3 kulcsszava lehet maximum egy honlapnak, vagy hogy ha jó sokszor beleírom a szövegbe a kulcsszavaimat, akkor elöl leszek, vagy éppen az, hogy a főoldali kulcsszavaim legyenek benne minél többször minden aloldalban.

Remélem, nem bántok meg ezzel senkit, de eszembe jutott egy hasonlat. Szóval a helyzet valahogy úgy áll, hogy egy csomó csecsemő, aki még nem tanult meg járni, áll a szikla szélén, és vitatkoznak, hogy hogyan is kell repülni.

Te mit tennél, ha téged bíznának meg, hogy tanítsd meg őket repülni? Próbálnád mindenféle hamis trükkökkel hitegetni őket? Tudván, hogy úgyis leesnek a szikláról? Vagy inkább elmondanád nekik az igazat? Sajnálom kicsinyeim, de először járni kell megtanulni. Kínlódósan, bizonytalanul, lépésenként elesve, fárasztóan és lassan járni, hogy a szoba közepétől a mama szoknyájáig el tudj jutni. Ha ez megvan, majd akkor jöhet a futás, és utána majd beszélhetünk arról, hogy mi is az a sárkányrepülő.

Márpedig az én példámban a futás már legalább a több kulcsszóra írt szöveg esete. Amit nem lehet, és nem szabad erőltetni addig, amíg az ember meg nem tanult járni. Vagyis nem tud olyan profin, olyan biztonsággal megírni egyetlen kulcsszóra egy szöveget akár álmában felkeltve is, hogy legalább első oldalra hozza a Google. Ha erről szeretnél egy profi anyagot megnézni, akkor a szövegírás videó tanfolyamomat ajánlom!

Olvasd el a történetem:

Hogyan kerestem 100 millió Ft-ot online?

Akkor most jöhet a virsli

Ha már így a bevezető megvolt, akkor viszont nézzük a futást! Akarom mondani a virslit, hogy hogyan is kell megfőzni úgy, hogy az a lehető legtöbb kulcsszóra előre kerüljön.

Történt ugyanis, hogy virslit főztem otthon, és ha már az egész Kemény Tojás projekt elindult, akkor mi sem volt egyszerűbb, mint egy tányérban egy nagy adag mustárral lefényképezni. Aztán jöhet a többi, vagyis cikk írása a virsli főzéséről, ami a remények szerint majd a kereső jó helyein végzi.

Kemény Tojás virsli

A virsli könnyen főtt – könnyen ment a Google találatai közé

A kulcsszókutatás márpedig érdekes eredményeket hozott ki. Nem kevesen keresnek ugyanis a virsli főzése és virsli főzés kulcsszavakra – már rögtön az elején kettő! –, de van itt még rengeteg más. Nevén nevezve? Juhbeles virsli főzése, frankfurti virsli főzése, műbeles virsli főzése, roppanós virsli főzése, főtt virsli elkészítése, virsli főzése mikróban. És még sorolhatnám.

És a Google-ben közvetlenül rákeresve még ilyesmiket is írnak be ehhez a témához az emberek, hogy „hány percig?”, „ne repedjen szét”. Arról nem beszélve, hogy bécsi, frankfurti, bajor, bőrös, roppanós az elnevezései még ennek a kedves ételnek. Szóval légy ügyes, és hozd előre minél többre!

OK, de hogyan?

Azt azért szeretném leszögezni, hogy amúgy a virslinél is tapasztalható, hogy van egy (itt most sajnos kettő) kiemelt kulcsszó, amire a keresések többsége irányul. Ez a magyar nyelvű keresésekre általánosságban is jellemző, és ezért is tartom magyarul sokkal kifizetődőbbnek akár hosszú távon is az egy kulcsszóra való célzást, mint pl. angolul. Van egy, a többinél általában lényegesen nagyobb keresést hozó kulcsszó, azzal nem lőhetsz mellé, ha erre írod meg a cikket.

Itt most felmerül a kérdés, hogy mi van a többivel. Akkor vajon írjak 50 különböző cikket, az egyikben a műbeles virslit hogyan főzzük, a másikban a roppanós juhbelest, a harmadikban meg a bajort a mikróban?

Nem. Amennyire őrültségnek hangzik ez, annyira az is. Nem csak a te idegeid mennének tönkre, ha ötvenszer leírnád ugyanazt a virslifőzést, legfeljebb egy-két szót kicserélve, de a Google sem igazán tartaná relevánsnak azt a honlapot, ahol az egyes aloldalak között csak ilyen minimális különbség lenne.

Ha lehetséges, és képes vagy ezt profin kezelni, a Google igenis szereti és előnyben részesíti az egy-egy kisebb témát részletesebben lefedő, tematikus aloldalakat. Jelen esetben a virsli főzése a téma, és igenis meg lehet úgy csinálni, hogy legyen egyszerre általános is, de szóljon a juhbeles, a frankfurti és a ki tudja még milyen virslikről.

Lássuk a konkrét módszeremet, majd később az eredményeket:

  • A title nagy kihívás, ugyanis ott nagyon kevés a karakter. Ráadásul ha valamelyik szűkítő jelzőt (pl. juhbeles) beletesszük, akkor már rögtön kizárhatjuk a látogatók nagy részét a kattintásból, ez pedig ugye hátrányos lehet a jobb helyezések elérésére. Vagyis a title-ben maradt a két legkeresettebb kulcsszó és a márkanév: „Virsli főzése, virsli főzés – Kemény Tojás”.
  • A meta leírás viszont ennek épp az ellenkezője. Mivel ott több hely van, ezért ha lehet, ott fel kell sorolni minél több olyan módosító szót, további kulcsszavakat, amikre keresés még előfordulhat. A látogató – és éppen ezért a Google is – egyszerűen látni akarja azt a kulcsszót, amit beírt, és ezt vagy a title-ba, vagy a meta leírásba tudod beletenni.
  • A szövegben használd úgy az összes kulcsszót, mintha mindegyikre írnál. Vagyis ne arra figyelj, hogy egy adott kulcsszó hányszor szerepel, hanem szerepeljen mindegyik, felváltva, elosztva.
  • Ha lehetséges, az alcímekbe (h2, h3) tedd bele a további kulcsszavakat is. Ha érdekel, nézd meg, hogy én hogy alkalmaztam ezt, hogy egyáltalán nem lett zavaró az olvasónak, viszont a keresőmotor és a látogató is igenis kap információt az összes bécsi meg egyéb virslikről, ha kifejezetten az érdekli. http://kemenytojas.com/receptek/virsli-fozese/
  • Fontos, hogy ezt a technikát tényleg csak akkor alkalmazd, ha egyrészt már profin tudsz egy kulcsszóra cikket írni, másrészt valóban és egészen biztosan olyan kulcsszavakat próbálsz meg egy aloldalra összehozni, amiknek egy aloldalon van a helyük! A frankfurti, bécsi meg ki tudja milyen virsli főzése ilyen, de a tapasztalatom szerint a nagy általánosságban egybegyúrni kívánt kulcsszavak 99%-a igenis külön aloldalra való! Így aztán a legtöbbször a több kulcsszóra írt cikkek eredménye valójában sok szék közül a pad alá történet.

Az eredmény

Ez a cikk eredetileg a Honlapra Fel! VIP csoport újságjában jelent meg, 2015 januárjában, mindössze két héttel a virsli főzése cikk publikálása után. Az eredmények már akkor is magukért beszéltek.

Helyezések 2015. januárban a Google Webmestereszközök alapján:

  • Virsli főzés: 15. hely
  • Virsli főzése: 13. hely
  • Első oldal további 7 kulcsszóra
  • Második oldal további 5 kulcsszóra
  • 3. oldal vagy rosszabb helyezés további 3 kulcsszóra

Vagyis, 17 kulcsszóra jött fel ez a cikk mindössze 3 hét alatt. A cikket december 11-én tettem ki, és már húsz nappal ezután, egy amúgy is csak két hónapos honlapon sikerült a szilveszteri virsli-őrületben ezeket az eredményeket elérni!

De azóta eltelt majd’ másfél év, és nézzük, hogy hogyan értek be ezek a cikkek, vagyis hogy a valós eredmények és nem az üres szöveg alapján érdemes-e arra hallgatnod, amit tőlem hallasz:

Search Console virsli főzése

A helyezések tekintetében nincs okom panaszra

Azt hiszem, nincs ok panaszra vagy magyarázkodásra. Ahogy a táblázatban jól látszik, a cikk minden megcélzott kulcsszóra első helyen van. Vagyis nemhogy nem lehetetlen, de bizonyos esetekben épphogy ajánlott egy cikket, blogbejegyzést, receptet stb. több kulcsszóra megírni!

Hogyan érhetsz el te is hasonló eredményeket

Ahogy a csecsemős példában utaltam rá, a keresőoptimalizálás esetén is muszáj lépésekben, a megfelelő szinteken haladni.

Először meg kell tanulnod egyetlen kulcsszóra, de nagy biztonsággal cikket írni. Elérni azt, hogy ha kiválasztasz egy kulcsszót, akkor tudj egy olyan cikket írni, ami legalább az első 5-be bekerül 6 hónap alatt a Google-ben. Ezt tanulod meg a keresőoptimalizált szövegírás online videó tanfolyamon.

Ha ez megvan, és begyakoroltad, akkor jöhet a következő lépés, hogy egyszerre több kulcsszót célozz. Ha az első lépést jól elsajátítottad, akkor ez akár már magától is menni fog. Ha segítségre van szükséged, a személyes SEO képzésem 4. napján ezt is vesszük.

Címkék

·

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

Még nincs hozzászólás. Mondd el a véleményed!