Google Panda

Utolsó frissítés: · Szerző: · Keresőoptimalizálás · 1 hozzászólás
Google panda

A Google Panda a Google keresési algoritmusában alkalmazott szűrő (változtatás), aminek elsődleges céja a gyenge minőségű weboldalak vagy találati oldalak kiszűrése a találati listából. Magyarul: ha nem adsz elég jó anyagot – a Google szerint -, akkor nem érdemled meg, hogy a látogatók a keresőből rád találjanak.

Mit is jelent pontosan a Google Panda algoritmus, milyen honlapokat érint(het), és legfőképpen neked mennyire kell vele foglalkoznod?

Mi is pontosan a Google Panda?

A Google Panda kapcsán összeszedtem azokat a legfontosabb jellemzőket, amelyek számodra érdekesek lehetnek.

Fontos megjegyezni, hogy technikai értelemben biztosan sokkal többet lehetne írni a Google Pandáról, de – ahogy eddig sem tettem – nem szeretnék belemenni olyan fölösleges elemzésekbe, amelyek sem neked, sem nekem nem jelentenek semmi pluszt. Lásd ezt majd a cikk végén az Én miért nem foglalkozom vele? résznél.

  • A Panda algoritmus célja, hogy kiszűrje a találati lista tetejéről (a jó helyezésekről) azokat a honlapokat és/vagy aloldalakat, amelyek a Google saját értékelése szerint nem megfelelő minőségűek. A nem megfelelő minőség alatt itt gyenge, nem hasznos tartalom értendő – lásd később.
  • A Google Panda lényegében egy szűrő, ami időnként lefut. Vagyis a Google-től máshol megszokottaktól eltérően a Panda esetében nemhogy napon belüli változásokat nem fogsz látni, de a Panda által okozott változások (akár negatív, akár pozitív) csak időnként, általában 1-2 havonta jelentkeznek.
  • Az előző pontot némileg megcáfolva, a 2015 júliusában kihozott legfrissebb, Panda 4.2. algoritmus futtatása hónapokig tart-tartott, és ezzel együtt a Google jelezte, hogy a jövőben a Panda várhatóan az algoritmusa részévé válik, vagyis “folyamatos” frissítésként élhetjük meg.
  • A fentiek értelmében, ha a Panda miatt esik vissza a honlapod, akkor a minőségi javítások után nem fogod azonnal visszakapni a jó helyezésedet, csak a következő Panda frissítés után.
  • Az első Google Panda 2011 februárjában jött ki, alaposan felforgatva a keresési találatokat.
  • A Google Panda szűrő elvileg honlap-szinten “büntet”, de mivel a rangsorolásnál nagyon sok más jel is számít, ezért elképzelhető, hogy egy Panda által érintett weboldal bizonyos oldalai sokkal kisebb mértékű visszaesést produkálnak.
  • A közhiedelemmel ellentétben a duplikáció nem feltétlenül okoz Panda büntetést. Sőt, az első Panda algoritmusok alkalmával többek között azért is érte sok kritika a Google-t, mert mindenféle tartalmakat összeollózó (mondjuk ki: lopkodó) honlapok kaptak jobb helyezéseket.

Google Panda: milyen a jó honlap?

Ahelyett, hogy a problémákat nézegetnénk, mivel az olvasóim között szinte kizárólag a pozitív céllal és motivációval keresőoptimalizálók vannak, szeretnék iránymutatást adni azt illetően, hogy milyen is a jó honlap, amit elvileg sohasem fog egy Panda algoritmus bántani.

Nézd meg ezt a videót:

online SEO tanfolyam banner

Ez a 23 pont amúgy nem az én listám, szabadon elérhető a Google (angol nyelvű) hivatalos blogjában, mint ajánlás a minőségi honlapok tekintetében, és én most itt megadom magyarul.

Megjegyzem, mielőtt a saját honlapodat megvizsgálnád ennek a 23 pontnak a tekintetében, javaslom megnézned ezt a videómat, ami a honlapok 3 nézőpontját mutatja be. Ugyanis az online marketing vagy éppen a keresőoptimalizálás sikertelenségének egyik legfőbb oka a tapasztalatom szerint az, amikor valaki csak a saját, vállalkozói szemüvegén át nézi a honlapját – ami ezeknek a pontoknak a vizsgálatánál egyáltalán nem működik. Ne tedd ezt, próbálj egy lépéssel kijjebb jönni, és objektív, látogatói mércével nézni a honlapodra:

A Google 23 pontos ajánlása a minőségi honlapok tekintetében

  • Te megbíznál abban az információban, amit ebben a cikkben olvashatsz?
  • Ezt a cikket egy szakértő vagy egy, a területet jól ismerő, lelkes ember írta, vagy inkább egy sekély tartalomról van szó?
  • Vannak ezen a honlapon duplikált (ismétlődő), egymás átfedő vagy redundáns (többször megjelenő) cikkek ugyanabban a témában, egymástól miniimálisan különböző kulcsszavakra?
  • Megadnád a bankkártya adataidat ennek a honlapnak?
  • Van ebben a cikkben helyesírási, stilisztikai vagy tényszerű hiba?
  • A tartalom az olvasók valódi érdeklődését célozza meg, vagy a honlapon generált tartalom inkább arra irányul, hogy megpróbálja megfejteni, mi jöhet fel jó helyre a keresőben?
  • Van a cikkben eredeti tartalom vagy információ, eredeti tájékoztatás, eredeti kutatás vagy eredeti elemzés?
  • Ad ez az oldal jelentős értéket, más, a keresőben megjelenő oldalakkal összehasonlítva?
  • Mennyi minőségellenőrzési munka ment a tartalomba?
  • Bemutatja a cikk az érme mindkét oldalát?
  • A honlap szakértőként van elismeve a témájában?
  • A tartalom tömeggyártásban készült, sok szerzőnek lett ksizervezve, esetleg nagy számú honlap között elosztva, és így az egyes különálló aloldalak nem kapnak annyi figyelmet vagy törődést?
  • A cikk jól van szerkesztve, vagy pongyolán, sietősen összerakva?
  • Egy egészségügyi témájú kulcsszó esetében megbíznál abban az információban, amit ezen a honlapon olvasol?
  • Felismernéd-e ezt a honlapot, mint szakértő forrás, amikor a nevét hallod?
  • Teljes, átfogó elemzést nyújt ez a cikk a témában?
  • Van ebben a cikkben olyan érdekes, éles elméjű információ, ami több, mint amit alapból elvárnál?
  • Ez az a fajta oldal, amit szívesen elmentenél, megosztanál egy ismerősöddel vagy ajánlanál?
  • Túl sok hirdetés van ezen az oldalon, amelyek elvonják a figyelmet a fő tartalomtól, vagy ütköznek vele?
  • Elképzelhetőnek tartod-e, hogy ez a cikk megjelenjen egy nyomtatott kiadványban, enciklopédiában vagy könyvben?
  • Túl rövidek, alaptalanok a cikkek, vagy bármilyen más formában hiányzik belőlük a konkrétum?
  • A tartalom törődéssel, a részletekre való odafigyeléssel készült, vagy ezzel ellentétben a részletekre való kevesebb figyelemmel?
  • Elképzelhető-e, hogy a látogatók reklamálnak, amikor ennek a honlapnak az aloldalait látják?

Néhány személyes megjegyzés

  • A 3. pontban, az egymást átfedő, és egymástól csak éppenhogy különböző kulcsszavakra utaló tartalom magyar nyelven egy kicsit máshogy értelmezendő. Míg angolul akár egyetlen kifejezést 10-20 vagy sokszor még több formában írnak be a keresőbe – és ezáltal ez ennyi kulcsszót jelent valójában ugyanarra a tartalomra -, magyar nyelven a sokkal kisebb keresési számok miatt ez nem jellemző.
  • A tényszerű hibákra vagy az érme mindkét oldalát bemutató követelményre vonatkozó kitételek betartása az én személyes véleményem szerint nem mindig lehetséges – illetve ez már jócskán túlmutat egy egyszerű keresőoptimazliálási elemzésen. Ha nekem a véleményem egy adott dolog egy témában, akkor éppen a szekértőségem fenntartása miatt nem hiszem, hogy be kellene mutatnom az ellenkező véleményeket, hiszen igenis vállalnom kell a sajátomat!
  • A szakértőségre vonatkozó követelményeket egy kezdő honlap esetében – amelyet definíció szerint nem ismerhetnek sokan – én úgy fogalmaznám meg, hogy el tudnád-e képzelni, hogy ezt a honlapot szakértőként elfogadd a témában?

Légy őszinte magaddal!

A helyzet az, hogy az én tapasztalatom szerint, amikor valaki ezeknek a szabályoknak ellene megy, és kikfejezetten csak a keresőnek szóló, amúgy gyenge tartalmat készít, akkor azt pontosan tudja.

Vagyis légy őszinte magaddal, és nézd meg, hogy próbáltad-e csak a keresőnek szóló tartalommal befolyásolni a helyezéseidet. Valószínűleg tudod, ha így van, és ha így van, akkor azt is tudod, hogy mit kell javítanod.

Google Panda: én miért nem foglalkozom vele?

Ha ismersz és követsz, akkor talán már tudod, hogy én egyike vagyok annak a nagyon kevés keresőoptimalizáló szakembernek, akik egyáltalán nem a technikai dolgokra helyezik a hangsúlyt. A józan észre alapozó, bárki által alkalmazható technikákat tanítok, és nem pl. a Google algoritmusok kergetését. Ezzel a hozzállással értem el a saját és ügyfeleink megszámlálhatatlan sikerét.

dualsimsmartphoes.hu eredmények 3 hó

DualSIMSmartPhones.hu: Egy honlap, amelyiknek nem kell aggódnia a Google Panda miatt!

Az én tapasztalatom szerint a Google algoritmusfrissítések bálványszerű követése hosszú távon egészen biztosan nem fog előre vinni a céljaid megvalósításában. Lehet, hogy időlegesen egy-egy trükkel elérsz jó eredményeket, de ez egy olyan harc lesz, amikor már valójában nem a vállalkozásod eredeti célján fogsz dolgozni, hanem azon, hogy kicselezd a Google-t.

Nézd meg ezt a videót:

online SEO tanfolyam banner

Az a szisztéma, amit én itt, a Honlapra fel! honlapon és az összes oktató anyagommal átadok neked, gyakorlatilag szinte szükségtelenné teszi azt, hogy a Google Panda rád gyakorolt hatásain aggódj.

A dologban ha más nem az a szép, hogy ezeket a tanácsokat követve nem azon kell maj aggódnod, hogy mikor jön a Google Panda, hanem folyamatosan azzal tudsz majd foglalkozni, hogy egy még jobb, a közönségnek még jobban tetsző honlapot építs, amit mellesleg a kereső is jobban szeret!

A konkrét kivitelezésben mind a kulcsszókutatás, mind a keresőoptimalizált szövegírás online videó tanfolyamom tud neked segíteni, a linkekre kattintva nézd meg a részleteket!

Címkék

·

A véleményed fontos. Mondd el, mit gondolsz!

  1. Mihály Katalin szerint:

    Jó érzés látni, hogy van valami időtálló is a Google-ban. A Google 23 pontos angol listája 2011. május 6-án jelent meg, de ma is aktuális. Tényleg érdemes időnként feleleveníteni, mert az értékes tartalomra hívja fel a figyelmet. Szerencsére a magyar cikk értékét még az a néhány elírás sem csökkenti…

Mit gondolsz? Szólj hozzá te is!


Ajándék SEO ellenőrző lista!

43 pontos lista + 1 ajándék videó!

Töltsd le most ingyenes SEO ellenőrző listát, és csatlakozz Te is ahhoz a több ezer magyar vállalkozóhoz, akiknek már segítettem több látogatót és több vevőt szerezni!