Linképítés alapok
Utolsó frissítés Oct 8, 2019
Linképítés alapok

A linképítés a keresőoptimalizálás kéretlen-kelletlen velejárója. Muszáj csinálni, ha jó eredményeket akarsz a keresőben. Ha most készült el a honlapod, vagy csak most kezdesz bele a linképítésbe, akkor a linképítés alapokkal, ami az induláshoz bőven elegendő.

Mi a linképítés?

Rengeteg információ kering az interneten a linképítésről, így elég nehéz megtalálni a biztos információt, ami még a gyakorlatban is működik. Főleg mert ezek az információk gyakran egymásnak ellent mondanak: az egyik oldalon A-t olvasol, de ha tovább keresgetsz, egy másik oldalon biztosan B-t találsz.

A linképítés az a tevékenység, amivel eléred, hogy más honlapokon a te honlapodra mutató linkek szülessenek. Vagyis ezeket a linkeket „építed”.

A linképítés az a tevékenység, amivel eléred, hogy más honlapokon a te honlapodra mutató linkek szülessenek.

A linképítés elsődleges célja az, hogy a keresők jobban szeressék a honlapodat. Ennek általában nem sok köze van ahhoz, hogy a linkekről érkezik-e egyáltalán valós látogatói forgalom. A linképítés csak azért van, hogy linkek legyenek, amiket a kereső szeret, és remélhetőleg ezért majd jobb helyre hoz. Ha jönnek látogatók is, az inkább egyfajta extra ebből a nézőpontból.

Milyen a rossz link?

Sokáig és sokan megpróbálták meghatározni azt, hogy milyen a jó link. Vagyis milyen linkeket kell építened ahhoz, hogy a Google szeressen. Ezzel két baj van:

  1. A Google annyi trükköt vetett már be a linképítéses csalások ellen, hogy sokkal könnyebb megfogalmazni azt, hogy mit nem szeret, mint azt, hogy milyen a jó link.
  2. Minden link jó, ami nem rossz. Ha kerülöd a problémás területeket, akkor nem tudsz ártani magadnak a linképítéssel. De ha csak arra koncentrálsz, hogy milyen linkek a tökéletesek, akkor vagy nem építesz linkeket, vagy megadod magad valami vonzó, pár száz vagy pár ezer forintos linképítési ajánlatnak, amivel a végén lehet, hogy többet ártasz, mint használsz.

2019-ben és 2020-ban ezek a linkek okozhatnak neked problémát

  • (Egyszerre) nagy mennyiségben épített linkek
  • Automatikusan épített linkek
  • Túloptimalizált horgonyszöveg
  • Csak linképítésre szolgáló honlapról kapott linkek

Persze a Google algoritmusa ennél sokkal összetettebb. De ahelyett, hogy hagynád magad összezavarni, inkább koncentrálj arra a linképítésnél, hogy mindenáron kerüld ezeket a helyzeteket.

linképítés ezek okozhatnak problémát

Linképítés alapok – avagy hogyan indulj el?

A linképítés akkor működik a legjobban, ha a honlap érettségéhez mérten több fázisra osztva kezeled. Itt most azokat a lépéseket találod meg, amikkel egy induló honlapnál kell kezdeni a linképítés alapokat.

Egy induló honlap esetében tényleg az a legfontosabb, hogy egyáltalán legyenek rá mutató linkek. És minden egyéb híreszteléssel ellentétben kezdetben akár 1-2 link is elég lehet. (Persze megértem az ezzel ellentétes híreszteléseket: néhány link építése egyetlen linképítő cégnek sem üzlet.)

Ez nemcsak elmélet, a gyakorlatban is működik:

A Google alapvetően úgy térképez föl honlapokat, hogy ha mutat rá link, akkor felveszi a „teendők” közé – a honlapok listájára, amiket végig kell nézni. És habár a Search Console-ba regisztrálással és a webhelytérkép megadásával is elősegítheted ezt a folyamatot, egy induló honlapnál nagyon sokat számít, ha már egy-két „külsős” is hivatkozik rá.

Ha a honlapod most indul, és végigmentél már a Keresőoptimalizálás lépésről lépésre cikkünkön és a szövegeket keresőoptimalizáltan írtad, akkor már néhány linkkel nagyon jó helyezést tudsz elérni. Gyengébb vagy közepes kulcsszavakra ez akár első oldalt is jelenthet egy héten belül.

Ebben a fázisban linképítéssel nem tudod elrontani a honlapod. Ne dőlj be a riogató híreknek, és ezeket a linkeket igenis építsd a legfontosabb kulcsszavaidra a horgonyszöveg tekintetében.

Hová kerüljön az első néhány link?

Erre alapvetően két lehetőséged van. Az egyik a linkkatalógus linkek. Ezeknek az értéke ugyan nagyot csökkent a 2010-es évek elejéhez képest, de indulásnál a mai napig tudnak segíteni, és van néhány linkkatalógus, aminek igenis van önmagában is értéke.

Én kiindulásnak a lap.hu linkkatalógusokat szeretem használni. Egyrészt ezek viszonylag erős és értékes linkek, másrészt 10 esetből 9-szer korrekt visszajelzést kapsz a honlapodról az induláskor. A lap.hu ugyanis nem vesz fel honlapot, ha néhány fontos elem (pl. cégnév, adószám, elérhetőség) hiányzik, nem érzik témába vágónak vagy elég tartalmasnak. Ha tehát az első lap.hu oldalon elfogadásra kerül a honlapod, az nemcsak jó lökést ad a keresők számára, de azt is jelenti, hogy más linkmegosztókban, linkkatalógusokban szinte biztosan elfogadásra kerül.

A másik lehetőség indulásnál valamilyen másik saját honlapodról linkelés, ha van ilyen. Ezt sem kell túlbonyolítani, egyszerűen írj egy cikket, hogy elindult ez az új honlapod, és linkeld be.

Linképítés alapok – közösségi média „linkek”

Közösségi média

Közösségi média

A közösségi média ugyan nem a klasszikus linképítés területéhez tartozik, de az elmúlt években ez lett az a terület a Google algoritmus esetében, amire a külső jelek szempontjából nagyjából a linkekkel azonos szinten figyel.

A linkeket ugyanis lehet és könnyű manipulálni (éppen erről szól a linképítés). Csak pénz és energia kérdése, hogy hány száz, vagy éppen hány százezer linket építtetsz magadnak.

A Facebook vagy más közösségi média esetében ez viszont már nem ennyire egyszerű! Főleg pl. a Facebook újításai nyomán (igazolvány kell ahhoz, hogy fiókod lehessen) ma már nem annyira könnyű elérni mondjuk egy Facebook aloldalon több ezer like-olót. Vagy még nehezebb elérni azt, hogy élet legyen a Facebook oldaladon, megosszák a honlapod tartalmát, lájkolják stb.

Vagyis a közösségi média olyan jeleket küld a Google-nek, amit ma már nem hagyhatsz figyelmen kívül. A közösségi média és a linképítés kapcsán az alábbiakra figyelj:

  1. Készíts magadnak közösségi média fiókokat. Ne csak a Facebookban gondolkozz! A Pinterest, Instagram, LinkedIn és YouTube is kiváló és értékes linkelési lehetőséget és közösségi média jeleket jelent.
  2. Legyenek a honlapodra mutató linkek ezekről az oldalakról, tehát leginkább linkekkel oszd meg (ha lehetséges) a honlapod tartalmát.
  3. Érd el, hogy minél nagyobb arányban jelenjenek meg akár a saját, akár mások közösségi média oldalain a honlapod tartalmára mutató linkek.

Szeresd vagy utáld a közösségi médiát, használd vagy felé se nézz, itt most ez nem számít. Az internet közössége és a Google számára fontosak ezek az oldalak. Vagyis kezdj el foglalkozni ezzel még azelőtt, hogy mindenféle huszadrangú linkkatalógusokba regisztrálnál!

Linképítés elsődleges célja

Mi van a linképítés alapokon túl?

Ha végeztél a linképítés alapok lerakásával, akkor ideje magasabb fokozatra kapcsolnod. Akár tetszik, akár nem, a linképítéssel érdemes foglalkozni, mert eredményes.

Részletes információt a témában, konkrét linképítés trükköket az online keresőoptimalizálás képzésünkön, vagy a linképítés tanfolyamunkon találsz.

Közösségi média ikonok: YOOtheme és DesignBolts.

Ingyenes anyagok

Rólunk mondták

SEO könyv

Stabil bevétel keresőoptimalizálással 2020 borító 3D látványterv

SEO hírek

Keresőoptimalizálás

Kapcsolódó bejegyzések

TikTok megtekintett videók

TikTok megtekintett videók

Tudd meg, hogyan nézheted vissza egyszerűen a TikTokon megtekintett videóidat! Lépésről lépésre útmutató, hogy ne veszítsd el kedvenceid!

Hozzászólások

2 Comments

2 hozzászólás

  1. Kovács Enikő

    Megéri fizetni mondjuk 12 ezer Ft-ot egy lap.hu megjelenésért? Segít annyit? Közösségi médiában ott van a webáruház mindenhol. Van huszadrangú katalógus link is. lap.hu pedig az esetemben fizetős, ahová releváns lenne. https://encishop.hu

    Válasz
    • Szilágyi Balázs

      Ma már szinte minden lap.hu fizetős sajnos. Ez az összesg elég soknak tűnik, de ezt csak minden esetben konkrétan lehet megítálni, hogy megéri-e.

      Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szilágyi Balázs webinar behúzó háttér

Hogyan keress te is pénzt otthonról ingyenes tréning

Íratkozz fel hírlevelünkre, és azonnal megnézheted a Hogyan keress te is pénzt otthonról online tréninget!

Adatkezelés

Sikeres jelentkezés. Hamarosan küldjük az információkat a tréninghez.