Ha jól csinálod, a SEO szövegírás (vagy magyarul keresőoptimalizált szövegírás) önmagában képes megsokszorozni a honlapod látogatottságát. Viszont ez fordítva is igaz. Ha nem foglalkozol vele, akkor látogatók ezreitől fosztod meg magadat.
Mit jelent az, hogy SEO szövegírás?
Olyan szöveg írását, amit azért raksz ki a honlapodra, hogy minél több látogató olvassa. Úgy van megírva, hogy a keresők szeressék, és minél előrébb hozzák a találati listájukon. De az is fontos, hogy a látogatók szeressék, kattintsanak rá a keresőben, és ha egyszer már a honlapodon vannak ne érezzék úgy, hogy csalódtak a szövegben.
Miért fontos a keresőoptimalizált szövegírás?
A keresőoptimalizálás egy folyamatos munka. Keresőoptimalizáló szakembert azonban a legtöbb magyar honlap csak időnként engedhet meg magának. Ezzel szemben a SEO szövegírás alapszinten gyorsan megtanulható, akár ebből a cikkből is. Így bárki, te vagy a marketinges kollégád is képesek lesztek olyan szöveget írni, amit a keresők is szeretnek, ami látogatókat hoz.
Azt pedig remélem nem kell megmagyaráznom, hogy a látogató miért fontos. Egyszerűen nekik szól a honlapod. Ha nincs látogató, nincs forgalom, nincs bevétel, nincs profit. Még akkor is így van, ha a honlapodon semmit sem adsz el, csak információt szolgáltatsz.
Egy olyan honlap, amin sok érdekes, jól megírt cikk van akár le tud győzni látogatottságban egy másikat, amire százezreket költöttek keresőoptimalizálás címszóval, de végül is nem sok az érdekes tartalom rajta.
SEO szövegírás lépésről lépésre
Igyekszem úgy fogalmazni, hogy akkor is megérts mindent, ha gőzöd sincs a honlapok programozási nyelvéhez, a html-hez. De megjegyzésként sok helyre odaírtam, hogy melyik html mezőre gondolok, mert ha a programozódra kell majd rápirítanod, akkor jobb, ha mindketten ugyanarról beszéltek.
-
Előre határozd meg a kulcsszót, ami köré a szöveget építed
Nem az a legfontosabb, hogy nagy keresés legyen a kulcsszóra, hanem hogy egy jól meghatározott téma köré építsd minden oldaladat. Ehhez viszont már az elejétől tudnod kell, mi az a kulcsszó, amiről az oldalad szól.
Egy jó honlap olyan, mint egy jó üzlet. Nagy a választék, és nem csak a legjobban fogyó dolgokat árulják. Ha sok témában írsz, akkor sok és sokféle látogatót tudsz vonzani, és a keresőknek is értékesebb leszel.
-
Találj ki egy jó címet
Ahhoz, hogy látogatóid legyenek, elengedhetetlen egy jó cím (html title). Egyrészt mert a Google ezt komolyan nézi a helyezéseknél, másrészt mert a látogatók ezt látják meg először a keresőben. Vagyis ez alapján dől el, hogy kattintanak-e vagy nem.
Egy jó cím az alábbiakat tudja:
- Szerepel benne a kulcsszó, lehetőleg azzal kezdődik a cím.
- 50 és 70 karakter között van.
- Kattintásra ingerlő. Olyan, amit ha meglát a látogató a Google-ben, akkor azonnal tudni akarja, hogy miről szól a cikk.
-
Írd meg a szöveget
Attól ne tarts, hogy nem tudsz írni. Hidd el, túl sokan hiszik ezt magukról, ezért viszonylag kicsi konkurenciával kell megküzdened. De tényleg.
Keresőoptimalizált szövegírás esetén az alábbiakra kell figyelned:
- A szöveg legalább 300 szó hosszú legyen. Ha hosszabb az sem baj.
- Szerepeljen benne minél többször a kiválasztott kulcsszó. Itt a profik már olyan számokat figyelnek, mint kulcsszósűrűség, de ha ez neked nem sokat mond, akkor ne törődj vele. Egy a lényeg: ahol csak tudod és ahol nem zavaró, a kulcsszót használd és ne helyette valami másik szót. Felejtsd el, amit az iskolában a szóismétlésről tanítottak. A magyartanárnak fontos volt, de a Google most hátrasorol érte.
- A szöveget az újságírás legfontosabb szabálya szerint építsd fel. Vagyis az első bekezdés legyen a legérdekesebb, és az utolsó a legkevésbé érdekes. Így tudod a legtöbb olvasót szerezni és megtartani.
- Érdekes szöveget írj. Olyat, ami érdekli az embereket, ami hasznos információt ad a látogatóidnak pontosan abban a témában, ami az adott oldal kulcsszava.
- Saját szöveget írj. Nagyon csábító kimásolni máshonnan a tartalmat, de a Google manapság erre utazik. Vedd a fáradságot, és írd meg te magad azt a szöveget. Ha feltétlenül idézned kell, akkor ezt tedd egyértelműen, a forrást belinkelve.
- Egyszerűen fogalmazz. Az internet nem egy irodalmi kávéház. Ha az átlagember nyelvén szólsz, akkor fogsz sok látogatót szerezni.
- Arról az egy témáról írj, amire a kulcsszavadra keresők kíváncsiak. Ne akard a céged történetét, a gyerekkori élményeidet és a szolgáltatásod bemutatását egy oldalra rakni. Írhatsz mindegyikről, de külön oldalon.
-
Tagold a szöveged. Mintha fejezetekre szednéd, legyenek benne részek, amiknek adj külön alcímet. Ha lehet, ezekben az alcímekben is szerepeljen a megcélzott kulcsszavad. Használj ilyen listákat, mint amiben most ezt a szöveget is olvasod.
És ami nagyon fontos. A SEO szövegíráshoz hozzátartozik a keresőoptimalizált formázás is. Ezeket a címsorokat ne csak simán vastag meg nagy betűvel tedd föl a honlapodra, hanem úgynevezett html h címkékkel. Ez az admin felületeken általában Címsor 1, Címsor 2 formátum stb. formában található. És a listák html listák legyenek, megfelelően formázva (html ol, ul, admin felületeken a kis pöttyös vagy számos ikonnal lehet beállítani). A jól tagolt címsorok ennél komolyabb munkát is igényelhetnek, egy profi keresőoptimalizáló szakember abban tud neked segíteni, hogy az egész honlapod jól legyen kialakítva. De addig is legalább használd a címsorokat és a listákat, máris jobb leszel, mint a magyar honlapok többsége.
- Használj belső linkeket. Vagyis ha a szövegben van egy olyan téma, amiről egy másik oldalon már írtál, akkor lehetőleg a másik oldal kulcsszavára ültess rá egy linket, ami arra az oldalra mutat (Haha: nézd meg hogy csináltam az előző bekezdésben 🙂 ). Hosszú távon meg fogsz lepődni, mekkora erőt képes ez adni a keresési eredményeidnek!
- Használj külső linkeket. Ne félj minél érettebb és meghatározóbb honlapokra hivatkozni. Linkeld is be őket. Ez hitelessé fog tenni a Google szemében.
-
Használj minél több képet!
Az emberek imádják a képeket. Sokkal szívesebben olvasnak el valamit, amihez ábrák, fotók is tartoznak, és szellősen van szedve, mint egy csupa szöveget. Plusz a Google is előnyben részesíti az ilyen oldalakat, ráadásul még a képekre keresőkből is lehetnek látogatóid.
A képek mindig jogtiszták legyenek, lehetőleg a sajátjaid, és optimalizáld őket. Ehhez a kép fálj neve, a leírása (html alt) és a címe (html title) is tartalmazza a kulcsszót, és valós, a képet bemutató, rövid, egyértelmű szöveg legyen.
-
Ha kész a szöveg, készíts hozzá egy vonzó leírást
Ma már minden normális tartalomkezelő rendszer (ami tulajdonképpen a honlapod admin felülete) felajánlja ezt, alapvető a keresőoptimalizált szövegíráshoz. Meta leírás, kivonat, tartalom stb. néven találkozhatsz vele (html meta description).
A lényeg: A Google a cím alatt ezt a szöveget jeleníti meg, tehát nem mindegy, hogy mit írsz bele.
A jó összefoglalóra az alábbiak jellemzők:
- 120 és 155 karakter között van. Ha hosszabb, a vége le lesz vágva.
- Tartalmazza a kulcsszót.
- Érdeklődést keltő, kattintásra sarkalló.
És a végére még egy jó tanács. Mint minden marketing tevékenységnek – mert tulajdonképpen a SEO szövegírás az online marketing része -, ennek is az a lényege, hogy jobb ma egy veréb, mint holnap egy túzok. Vagyis írd meg amit tudsz, aztán publikáld. Majd ha holnap ügyesebb leszel, ha többet fogsz tudni, akkor majd kijavítod a szöveget. Vagy írsz egy másikat. De ha csak vársz a tökéletes szövegírásra, akkor a konkurenseid addig megjelentetnek száz oldalt, és esélyed sem lesz behozni őket.
Ez minden, amit a SEO szövegírásról tudni kell?
Természetesen nem. Mint mindent, ezt is lehet mindig egy fokkal tökéletesebben csinálni.
De az online szövegírás legáltalánosabb hibája, amikor irodalmi jellegű vagy printben jól mutató szöveget tesznek be egy honlapra. Ez egyszerűen itt nem működik. Ha betartod, amit ebben a cikkben összeszedtem, egy szöveg nem csak úgy ott lesz a honlapodon, hanem kattintani is fognak rá!
Ráadásul ma már a mesterséges intelligencia (AI) segítségével is tudsz szöveget írni, ami egy szuper eszköz, de tudni kell kezelni.
Ha komolyabban érdekel a SEO szövegírás, akkor nézd meg ezt a online videó tanfolyamot, ami kifejezetten SEO szövegíróknak készült, de a te nyelveden (értsd: nem szakszavakkal dobálózva). Neked szól! Hogy akár a nulláról, profi szinten megtanulhass SEO szöveget írni.
SEO szövegírás online videó tanfolyam»
Külön köszönet a baglyos képért GaborfromHungary-nak!
Kedves Balázs!
A szövegìrásról van szó.
Bizony bizony, amióta megcsiszoltam egy kicsit a főoldalamat az általános tanácsaid szerint, meglepően gyűlnek a lájkok az előzőhöz képest. Persze örülhetek és örülök annak is.
Örülök neki! Szép munka!
Kedves Balázs!
Nagyon tetszik a honlapod és minden részét hasznosnak tartom. Egy kérdésben azonban a segítséged szeretném kérni. Említetted, hogy jogi vonzata van annak, ha másnak a képét használom. Viszont a google által felhozott képeknél ha beállítom azt, hogy „Keresési eszközök-Felhasználási jogok-Újrafelhasználható”, akkor azokat a képeket szabadon használhatom forrás megjelölés nélkül is?
Köszönöm szépen a Segítséged!
Üdvözlettel,
Andrea
Kedves Andrea!
Elvileg igen. Gyakorlatban azért mindenképp nézz utána az adott konkrét képnél, hogy valóban szabad-e a felhasználása.
Szia,azt javasoltad töltsünk fel sok képet mert azt szeretik az emberek. Ez viszont jelentősen lassítja az oldal betöltődési sebességét amit viszont a google nem szeret és hátrébb rangsorolással jutalmazza.Akkor most melyik a helyes út SEO szempontból? Köszi.
Egy képnek nem muszáj nagy méretűnek lennie. 40-50 kb méretben már tökéletes képminőség érhető el, ami a mai átlagos weboldalak mellett akár 10 kép esetén sem fogja lényegesen megdobni a letöltési méretet.
Vagyis mind a kettő fontos: legyen kép és legyen gyorsan betölthető az odlal.
Ismét egy nagyszerű írás tőled. Köszönöm!
Egy kiegészítés, ha megengeded.
Sokan elfeledkeznek róla, ha nem a te fotódat használod fel a cikkedhez a forrásmegjelölés kötelezö.
Erről egy fotóriporter írása jut eszembe, ha nem gond linkelem.
http://blog.volgyiattila.hu/2010/10/04/forrasmegjeloles/
Üdv.
Zolko
Köszönöm. Igen, a fotók kényes téma. Nem olvastam végig amit belinkeltél, és jogász sem vagyok, de ha jól tudom akkor a forrásmegjelölés csak akkor elegendő, ha a jogtulajdonos kifejezetten hozzájárult az ingyenes megjelentetéshez. Nem ingyenes képhez nem elegendő a forrásmegjelölés, a felhasználásért fizetni kell.
De van olyan képmegosztó szolgáltatás, ahol lehet egyébként olyan képeket is találni, ahol még a forrást sem kell megjelölni.
Sziasztok!
Balázs, tudsz javasolni esetleg ilyen fotós oldalt?
Nagyon tetszett a cikk, és a videók is, amiket az utóbbi időben készítesz.
A legjobban az tetszik, hogy elképesztően strukturáltan gondolkodsz erről a témáról, és nagyon jól át is tudod adni.
Ahogy olvasom a cikkeket, és figyelemmel kísérem a videókat, az én agyam is rá tud hangolódni erre a strukturáltságra, és így sokkal inspiráltabb a munka, és csomó új ötlet jut eszembe közben,
Köszönöm 🙂
Nóra
Köszi Nóra, örülök, hogy tetszik és hogy segítek!
Itt találsz ingyenesen felhasználható képeket (lent az összes link): http://www.freeforcommercialuse.net/
Kedves Balázs!
Tényleg jó cikk, szerintem minden hasznos információt tartalmaz, nagyon mert is tudok mit hozzáadni, talán annyit, hogy a kulcsszó sűrűsége ne legyen több, mint 2-7 %.
Még egyszer elolvastam a cikkedet, az egyik legjobb blogod van Magyarországon.
Üdv: Dani
Köszi.
Nekem egy kérdésem lenne. Azt tanácsolod, hogy ne másoljunk, mert a google ezt nem díjazza. A kérdés az, hogy figyeli-e a megjelenés idejét? Vagyis mi van, ha nem én másoltam a szöveget, hanem engem másolt valaki? Akkor ugyanis engem is büntethet, ha nem tudja, hogy melyik az eredeti. Erre még sehol nem találtam válszt, talán Te tudod. Köszönöm.
A tartalom másolás nem teljesen egyértelmű dolog. Amikor egyetlen cikket valaki lemásol, az inkább jogi kérdés mint keresőoptimalizálási. Amikor viszont egy honlapon nincs (sok) saját tartalom, hanem (szinte csak) máshonnan másolt, az a keresőben nem nagy eséllyel fog hosszú távon elöl maradni.
Az én tapasztalatom szerint a keresőt nem érdekli ebből a szempontból a jogi rész. Attól hogy máshonnan vesz valaki tartalmat még simán előre sorolja. Amit nem szeret az az, ha nincs egyedi, saját, értékes tartalom egy oldalon.
A kérdésedre a válasz: elvileg figyeli a megjelenés dátumát, vagy más módon azonosítja az eredeti szerzőt. Ami biztos, én még nem láttam lopott tartalommal hosszú távon elöl maradni oldalakat – de ez talán részben annak is köszönhető, hogy aki lopott tartalommal működik, az nem képes olyan értéket adni, amivel sokáig fenn tud maradni.
Viszont: én már csináltam olyat, hogy két saját oldalamon megjelentettem szóról szóra ugyanazt a cikket, mert részben mindkét honlaphoz illett. Minden esetben azt a honlapot hozta előre az adott kulcsszóra, amelyiknek az általános témájához jobban illett a cikk tartalma.
Vagyis: ha mondjuk egy lakberendezésről szóló honlapod van, és megjelentetsz rajta egy kutyaápolásról szóló cikket, és ezt lemásolja egy oldal, amelyik általánosságban kutyákkal foglalkozik, akkor nem vagyok benne biztos, hogy nem az utóbbi kerül előre a cikkel megcélzott kulcsszóra. Innentől kezdve viszont ez jogi kérdés.
Remélem, ez így segít.
Köszönöm a választ. 🙂
Kedves Balázs!
A honlapom 2 rokon szóra szeretném optimalizálni: művirág és selyemvirág
A termék címekbe eddig nem jelenítettem meg ezt a 2 szót, mivel a title tagba megjelenik a Webáruház neve is, ami tartalmazza a selyemvirág szót
Kérdésem az lenne, hogy a webáruház név megjelenése ellenére beletegyem-e címekre a 2 kulcsszót, vagy elég azt, amelyik nem jelenik meg?
Egyáltalán mennyire fontos, hogy a title tagba a Webáruház neve is szerepeljen?
Válaszod előre is köszönöm!
Beatrix
Kedves Beatrix!
Ha fontos az adott kulcsszó az adott oldalra, akkor mindenképpen bele kellene tenni a title-be. De nehéz így egy gondolattal válaszolni a kérdésedre, elég összetett. Ehhez jobban át kellene látni, hogy milyen kulcsszavakra érdemes célozni a piacodon, és milyen oldalakkal.
Köszönöm szépen!
Akkor beleírkálom a hiányzó kulcsszót, amit a webáruház neve nem ad meg a title tagban.
Közben jelentkeztem az ingyenes felmérésre is.
A művirág piacon, én úgy láttam, hogy kimondottan kiskereskedők alig vannak, ezért ha jó helyre tudom hozni, akkor sikeres lehetek. Jellemző, hogy a nagykereskedők weboldalán lehet kiskerbe is vásárolni.
Kedves Balázs!
Gondban vagyok a megváltozott Google Adwords kulcsszóválasztó eszközzel. Sokkal kevesebb keresést mutat egy-egy kulcsszóra mint a régi felület. Mi lehet ennek az oka? Azt nem hiszem, hogy maguk a keresések csökkentek volna ilyen drasztikusan le. De akkor mi a valóság? A régi számok, vagy a mostaniak? Vagy én nem használom jól az új eszközt 🙂
Válaszod előre is köszönöm.
Edit
Kedves Edit!
Ha a számokra (keresési adatok) érted, hogy kevesebbet mutat, akkor a következő az ok:
A régi verzióban három lehetőség volt, általános keresés (amikor egyáltalán szerepelt a beírt szó vagy szavak a keresett kifejezésben bármilyen sorrendben), pontos keresés (amikor pontosan azt keresték amit beírtál, illetve egyezőség (vagy valami hasonló néven, amikor pontosan úgy szerepelt ahogy beírtad, de lehetett más szó is még benne).
Most a változás után csak a pontos egyezés maradt. Vagyis most csak azt látod, amikor pontosan azt keresik, amit te beírsz. Mivel régen alapból az általános egyezést mutatta – a másik két verziót külön be kellett ikszelni -, az értelemszerűen mingdig nagyobb szám volt, mint a pontos. Szerintem hihetetlenül megszivatott ez sok szempontból minket, de ez van, ez kell szeretni.
Kedves Balázs!
Ismét egy jó cikk, ami nagyon hasznos.
A YOAST plugin meg egyszerűen zseniális 🙂 Köszönöm szépen!
A seotools.hu – t is szoktam használni. Néhány napja megvizsgáltam azokat a honlapokat, melyek előttem vannak a legerősebb kulcsszóra. Körülbelül 20 honlapot néztem meg. Ez még javulni fog 🙂
Nos, két – három oldalnál nagyon magas volt a kulcsszósűrűség, 10 – 23 %
De a többinél (az első háromnál is) 1 – 3 % között volt. Tehát (szerintem) a természetességre kell koncentrálni. Láttam olyan honlapokat ahol zavaróan sok volt a kulcsszó, állandó szóismétlés, és az ember el sem olvassa. Ezeknél egyértelmű hogy a google számára készül, nem pedig a felhasználók, leendő ügyfelek részére. A képek alt attribútumát sem szabad telerakni kulcsszavakkal. Legalábbis szerintem.
Napi szinten nézegetem az opensiteexplorer.org honlapot. Ami tökéletes képet ad a saját, vagy akár más weboldalakról is. Sajnos csak napi három oldal analizálható ingyenesen. De ha az ember regisztrál akkor valamivel több. Ezzel akár megelőzhető a pingvin büntetés is.
A másolt szöveg ellen vagyok Én is! Nekem már többször másolták le a honlapjaimat. Vannak akik a képeimet is! Ebben is egy kis segítség. Itt lehet ellenőrizni hogy lemásolták.e a weboldalt: http://copyscape.com/
Itt meg vízjelet tudunk tenni a képeinkre: http://www.watermarquee.com/en/watermarks/basic
Balázs! Amennyiben gondot okoz ha más honlapokat próbálok kitenni ide, akkor elnézést kérek.
További szép napot.
Nagy Endre
Kedves Endre!
Köszi a visszajelzést és a hasznos infókat. Semmi gond a linkekkel, amíg hasznos és témába vágó info, és nem reklám. 🙂
Szia Balázs,
tudnál ajánlani egy igazánpontos ezkozt a kulcsszósuruség mérésére, mert ugy ha jol tudom 2-8% lehet egy szovegben hogy a kutya ne ismételjen mindent sokszor túl sokszor.
Koszonom: Vígh Csaba – SK
Szia Csaba!
Amit tudok ajánlani:
– WordPress alatt YOAST plugin.
– Bármilyen oldalra SEOTools a legjobb magyar karakteres kulcsszósűrűség mérő.
Az én tapasztalatom szerint nem feltétlenül igaz a 2-8%. Témától függően 0,5-1% kulcsszósűrűség is elég lehet, a 8% pedig adott esetben nagyon sok (pl. egy 1000 szavas cikkben 80-szor ugyanaz a szó?).
Köszönöm szépen!
Ezek valóban hasznos információk, amelyeket rögtön alkalmazni is tudok a honlapomnál. Letöltöttem az ingyenes tanfolyam anyagát is, bizonyára további remek ötleteket meríthetek belőle.
Sok sikert és hasonlóan jó anyagok megírását kívánom.
Üdvözlettel: Attila
Köszönöm Attila, neked is sok sikert a honlapodhoz!
Ez baromi jó volt!
Nagyon sokat segítettél azzal, hogy megosztottad velünk!
Nagyjából így tettem én is, de most mégis: nem egy olyat olvastam, amire nem gondoltam.
Most gyorsan megyek is a szerkesztőmbe :))
Köszönöm!
Vicus
Örülök Vicus, ha segíthettem 🙂 Sok sikert és sok ingyenes látogatót a keresőkből 😉